D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod bzzi » 22. Sep 2014 21:04

svaco, ber to ako najluxusnejší privádzač medzi D1 a Rajeckými Teplicami :)
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod svaco » 23. Sep 2014 11:52

ved prave, planovanie dialnicnych usekov nikdy nebolo velmi rozumne a na tomto useku to vidno asi najviac. Uplne postacovalo keby sa tento usek zacal tak, aby sa spustil subezne z nadvezujucim, pripadne to dat o pol roka skor keby nejaky problem (ten skor ocakavam na nasledujucom useku).

Potom po dokonceni odporucam, spustit len polprofil a druhy ponuknut korculiarom a bicyklistom, aby si aj oni uzili :D .
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod pohodak » 23. Sep 2014 13:34

svaco proste sa bude tento usek stavat lazo-plazo tempom a otvori sa spolu s visnovym, ziadny problem v tom nevidim
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Lifko22 » 23. Sep 2014 14:23

Chlapy, nieste už trosku mimo témy?
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod eric987 » 23. Sep 2014 20:32

este raz k clanku http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19653 - " Podľa najnovších informácií, ktoré sa nám podarilo získať od mesta Žilina je potvrdené, že tunel Višňové - Dubná skala by mali začať raziť už začiatkom februára 2015. V súčasnej dobe by mali prebiehať práce na stavenisku súvisiace s jeho prípravou. Zhotoviteľ stavby by už v najbližších dňoch mal vyvíjať na mieste aktivity spojené s prípravou prístupových komunikácií a samotného staveniska."

ak sa mylim tak ma opravte - ale aspon ja som to vsetko doteraz chapal tak ze pristupove cesty sa spravili v ramci PPP 3, portaly vramci stolne. Teda zostavalo by uz len opravit co nahlodal zub casu, zalozit stavenisko, doviest stroje a zacat vrtat. Preco teda potom chcu vyse 3 mesiacov na to vsetko ked na Ovciarsku to stihli za mesiac ???
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 23. Sep 2014 20:43

majú to v harmonograme a rozpočte... a určite to chcú faktúrovať, tak asi pre to
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod michaelse » 23. Sep 2014 21:44

museli urobit viacej veci,upgrade stavebnych povoleni, naprojektovat vselico, nieje to ani nahodou take jednoduche ako si to napisal,cas je je adekvatny podlamna,
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Andrej » 23. Sep 2014 22:11

V zmluve vidim len velmi nizke polozky za pristupove cesty, cize zrejme sa jedna o mensie upravy. Naopak za dokumentaciu zhotovitela ako aj zariadenie staveniska si zhotovitel uctuje pre oboje takmer 10 mil. e, co je vyrazne viac ako pri ostatnych stavbach. Cas na pripravu staveniska mi pride adekvatny, postavit stavenisko pre 7,5 km tunel predsa len nejaky cas trva :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod plš » 24. Sep 2014 05:49

Lifko22 napísal:Chlapy, nieste už trosku mimo témy?

Liffko22, ty nám tu nejako.../zdvíhaš morálku/, sme tu aj niektorí starší, čo majú aj mäkšie "i" :mrgreen: .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Lifko22 » 24. Sep 2014 07:30

OOOps, tak to mi riadne ušlo. :D
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 25. Sep 2014 09:35

3. S tunelom Visnove - maximalny vyznam pre miestnu aj tranzitnu dopravu


privadzac nemoze meskat, bez neho lokalka pre ktoru sa dialnica stavia by musela chodit pod strecnom a na dialnici by jazdila mozno polovica aut alebo ani tolko nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Andrej » 25. Sep 2014 09:45

Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 25. Sep 2014 21:57

devil napísal:
3. S tunelom Visnove - maximalny vyznam pre miestnu aj tranzitnu dopravu

privadzac nemoze meskat, bez neho lokalka pre ktoru sa dialnica stavia by musela chodit pod strecnom a na dialnici by jazdila mozno polovica aut alebo ani tolko nie.

to si napísal nejako divno. To by akože meškal privádzač a D1 by bola hotová od HP po DS?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Andrej » 25. Sep 2014 21:59

To napisal len ako provokaciu. Ziadny iny vyznam v tom nehladaj.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 25. Sep 2014 22:19

Jasné... opozícia :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 26. Sep 2014 18:42

ci sa ti to paci Andrej ci nie smerovy prieskum nepusti.

http://www.ssc.sk/files/documents/prieskum/zilina.pdf

smer od MT, 20.089 vozidiel, tranzit asi 10%, zdroj aj ciel po asi 45 %. a pochybujem ze co odvtedy narastli intenzity tak narastli kvoli niecomu inemu ako lokalke.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2014 21:47

devil, pls. o čo Ti ide? Privádzač bude na 100% hotový skôr ako LL-DS, t.j. nehrozí otvorenie HP-DS bez privádzača LL.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 27. Sep 2014 08:59

bolo by zaujimave sledovat intenzity keby privadzac bol hotovy neskor....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Jano1 » 27. Sep 2014 14:38

Devil, dookola ta ista nezmyselna pesnicka. Merat tranzit na kratkom casovom useku, ked privadzac bol vo vystavbe je nezmysel, pretoze vozidla zo vstupu sa nestihli dostat na vystup a tak sa to tvari ako zdroj a ciel. Iba uplne naivny clovek si moze mysliet, ze pre 90% dopravy je mesto Zilina zdroj alebo ciel.
Zaujimavejsie je sledovat zachytene SPZ.
ZA a BY 41%,
MT a TR 4%,
PB,IL,PU 4% - pre IL casova uspora mimo spicky 59(I/61,I/18)-36(D1)=23 minut, V spicke bez dialnice by to bolo kolko? O hodinu viac oproti dialnici?
CA a KM 9%
A zvysnych 42% je su vsetko mesta od 60 km vyssie. Podla Tvojej predstavy stale lokalka.

Z tych 95799 voz./24h pre rok 2007 boli 4% MT a TR, teda 3831 v./24h z toho cast je transit cez ZA.
A naopak v MT bolo 51024 voz./24h pre rok 2007 a z toho ZA,BY 11% teda 5612 v./24h z toho cast je tranzit cez MT.
Teda popod Strecno islo menej ako 9943 v./24h z okresov ZA,BY,MT,TR, pricom cast z toho je tranzit cez ZA a MT.
V TR z 13136 v./24h bolo 11% ZA,BY, cize 1445 v./24h a tie v drvivej vacsine presli cez MT a popod Strecno.
V DK z 29262 bolo ZA,BY 4%, teda 1170 v./24h, cast z nich presla popod Strecno, ale ked bude dialnica, tak sa takmer nikto nebude trepat cez kopce a cez 10 dedin, ked sa to bude dat obist.
Dalsi smer je na RK, ale tam informacia o vozidlach z ZA,BY chyba, resp. je schovana v tych 62% ostatnych SPZ. Mozeme polemizovat o tom, ci je to iba nejakych 2500 alebo viac z tych 5600 ktore sa objavili v MT s SPZ ZA,BY.

A tak by sa dalo zistovat ako sa vozidla z ZA a MT dostavali cez ZA, resp. cez MT dalej do inych miest, pricom ide o tisice vozidiel denne z tych necelych 10 tisic ZA,MT,BY,TR, ktore nemali ciel/zdroj ZA alebo MT, ale isli popod Strecno.
Vyslo by, ze urcite viac ako 75% vozidiel pod Strecnom nema zdroj a ciel v ZA a MT.

Kolko je realne dialkovej dopravy, ked napr. v Tornali uz z KE SPZ je menej ako 1% vozidiel, teda z 9106 v./24h je to menej ako 91 v./24h z KE a z toho kolko ich dojde az do BA? Az niekolko desiatok voz. denne z 240 tisicoveho mesta?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 27. Sep 2014 23:41

škoda sa doťahovať...

Tu som pridal zaujímavé porovnanie. Je logické kde sa život rozvíja tam je svetlo a tam má zmysel budovať cesty. Spojnica ZA-MT je prirodzene spojenie pre lokálnu aj diaľkovú dopravu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod duro_z_dediny » 30. Sep 2014 13:09

Mišura v prílohe: HN http://hnporadna.hnonline.sk/investor-1 ... ice-631434

...Najdôležitejší úsek kraja (Žilinského), ale aj Slovenska a strednej Európy s tunelom Višňové do Martina sa reálne nestavia...


Nechcem byť zlý, ale Mišura (riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Žiline) buď nevidel mapu strednej Európy, alebo v jeho predstavách končí asi v Bytči.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 01. Okt 2014 10:04

ZA a BY 41%,
MT a TR 4%,
PB,IL,PU 4% - pre IL casova uspora mimo spicky 59(I/61,I/18)-36(D1)=23 minut, V spicke bez dialnice by to bolo kolko? O hodinu viac oproti dialnici?
CA a KM 9%
A zvysnych 42% je su vsetko mesta od 60 km vyssie. Podla Tvojej predstavy stale lokalka


to vobec nema presnu vypovednu hodnotu. aj vozidla z MT mozu tranzitovat ale aj vozidla z tych 42% mozu mat ciel v ZA. a aj maju lebo ZA je krajske mesto cize aka cast z tych 42% su DK, TS, NO, RK a LM ? a kolko napokon je uplne mimo kraja ? odhadujem 20-30% maximalne.

Z tych 95799 voz./24h pre rok 2007 boli 4% MT a TR, teda 3831 v./24h z toho cast je transit cez ZA.


to cislo mas odkial zase? hadam si nespocital vsetky smery...aky to ma zmysel, preboha...ved sme sa bavili o smere BA-MT cize stanoviste č. 3 a č. 5.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Jano1 » 01. Okt 2014 16:31

devil napísal:to vobec nema presnu vypovednu hodnotu. aj vozidla z MT mozu tranzitovat ale aj vozidla z tych 42% mozu mat ciel v ZA. a aj maju lebo ZA je krajske mesto cize aka cast z tych 42% su DK, TS, NO, RK a LM ?

Ano, nema to uplne presnu vypovednu hodnotu, ale hovori to o tom, ze maximalne 4% vozidiel MT,TR, teda 3831 v./24h mohlo prejst popod Strecno, z toho cast je transit cez ZA.
DK,TS,NO su spolu 2%
RK,LM su pod 1%, lebo nie su osobitne uvedene
RK,LM,NO,TS, DK je to po ceste I.triedy do ZA vsetko nad 60 km a casovo 1-2 hodiny.

devil napísal: a kolko napokon je uplne mimo kraja ? odhadujem 20-30% maximalne.

Mimo ZA kraja bolo v ZA zachytenych najmenej 42%, v MT najmenej 53% SPZ mimo ZA kraja.
To, ze ma niekto ciel ZA predsa neznamena, ze nevyuzije dialnicu. Preco by niekto z DK,TS,NO nevyuzil dialnicu, ak tym usetri 20 minut. RK je momentalne podla Google 64 minut, ale po dialnici to bude o 25-30 minut kratsie a bezpecnejsie. Takmer nikto z LM nepojde do ZA mimo dialnice.

devil napísal:to cislo mas odkial zase? hadam si nespocital vsetky smery...aky to ma zmysel, preboha...ved sme sa bavili o smere BA-MT cize stanoviste č. 3 a č. 5.

Taky zmysel ako som napisal vyssie. Maximalne 4% z celkoveho poctu, teda 3831 v./24h mohlo prejst popod Strecno s SPZ MT,TR.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 04. Okt 2014 15:01

Ano, nema to uplne presnu vypovednu hodnotu, ale hovori to o tom, ze maximalne 4% vozidiel MT,TR, teda 3831 v./24h mohlo prejst popod Strecno, z toho cast je transit cez ZA.


3831 v./24h je asi 20% z cisla 20.089 hned v prvej tabulke. DK,TS,NO su spolu 2% co by bolo teoreticky zase 10% dopravy na tom istom vstupe, a oravaci 20 min neusetria, oni sa pripoja na dialnicu najskor v turanoch. potom evc CA, KM ktore asi tento smer az tak nejazdia detto povazske okresy, horna NR, potom samotne evc ZA. absolutne tapanie v tme.

a nie je napisane ktorym smerom ide do ZA viac z tych 42% uplne cudzich evc, a to urcite nie je rovnomerne. dovolim si tvrdit ze najvacsi podiel maju na vstupe od BY. potom je tu smer od CA ... ty tu stale basnis o tisickach kamionov cez kysuce, oni idu najma dole povazim a ani zvysok v zivote nepojde CA-KM-hp-ll-ds lebo to je obchadzka a naklady navyse. :wink:

Merat tranzit na kratkom casovom useku, ked privadzac bol vo vystavbe je nezmysel, pretoze vozidla zo vstupu sa nestihli dostat na vystup a tak sa to tvari ako zdroj a ciel.


to mas aj niecim podlozene ? len si zober ze podla scitania v 2010 je rozdiel medzi strecnom a vstupom do ZA az 4-5.000 aut denne. to tiez nie je lokalka?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Jano1 » 04. Okt 2014 16:56

devil napísal:oravaci 20 min neusetria

Ak bude povrchovy variant, tak sa mozu napojit uz pri Kralovanoch.
Momentalne krizovatka Kralovany - ZA, centrum 44 min, 45.5 km
Po D1 to bude 35 km na Zilina, juh teda 120 km/h na 27.5 km a 100 km/h na 7,5 km, 13.75 min+4.5 min = 18.25 min
Po privadzaci to bude do centra cca 5.5 km cast 100km/h, cast 70 km/h, cast 50 km/h. 5 minut je realna hodnota
Spolu 23.25 min oproti dnesnym 44 min mimo spicky.

devil napísal:len si zober ze podla scitania v 2010 je rozdiel medzi strecnom a vstupom do ZA az 4-5.000 aut denne. to tiez nie je lokalka?

ZA - Strecno je lokalka, ktora D1 pre cestu do ZA urcite nevyuzije.

devil napísal:ty tu stale basnis o tisickach kamionov cez kysuce, oni idu najma dole povazim a ani zvysok v zivote nepojde CA-KM-hp-ll-ds lebo to je obchadzka a naklady navyse.

Mozu ist KNM-Zilina,juh - DS, co bude rychejsie a bezpecnejsie a iba o 1 km dlhsie ako popod Strecno.
A to rozlozenie kamionov z tych troch smerov je velmi podobne a zrejme aj ten tranzit bude rovnomerny pre vsetky smery. Z verejnych udajov prieskumu 2007 sa to vycitat neda.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.

cron