Hydrogeologický prieskum na tuneli Čebrať sa ukončí v apríli

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Hydrogeologický prieskum na tuneli Čebrať sa ukončí v apríli

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2017 10:42

23.02.2017 / Správa NDS
Inžinierskogeologický a hydrogeologický prieskum na tuneli Čebrať sa ukončí koncom apríla tohto roka.

Na základe výsledkov prieskumu a po vyhodnotení procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktorý sa na úseku vykonáva, bude definitívne jasné, ako pokračovať ďalej v razení tunela Čebrať a vo výstavbe D1. Tunel Čebrať je súčasťou diaľničného úseku D1 Hubová – Ivachnová.

Práce na razení tunela sa museli prerušiť pre riziko zosuvu svahu nad trasou tunela pri západnom portáli, šmykové plochy sa tam podľa doplnkového geologického prieskumu nachádzajú v úrovni 40 – 50 metrov pod povrchom terénu.

Tunel Čebrať je prioritou

,,Problém s tunelom Čebrať je jednou z prvých vecí, ktorú som po nástupe do NDS začal okamžite intenzívne riešiť. Využívame všetky možnosti, ako urýchliť proces výstavby a ukončiť úsek v čo najkratšom čase. Musíme však mať istotu, že riešenie, ktoré vyberieme ako najvhodnejšie z technického aj ekonomického hľadiska, sa bude dať na sto percent zrealizovať a dlhodobo fungovať. A na to potrebujeme podrobný prieskum a nepriestrelnú technickú analýzu,“ vysvetľuje generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin.

Keďže jednou z možností je odklon od pôvodnej trasy a predĺženie tunela, čím by sa obišlo zosuvné územie, vyžaduje si tento postup aj rozhodnutie ministerstva životného prostredia. ,,Veľmi dobre si uvedomujeme problémy s dopravou v Ružomberku a priľahlých obciach. Príroda je silný súper, ale verím, že už v krátkom čase budeme presne vedieť, akým spôsobom nad ňou vyhráme. Dávame do toho všetko,“ dodal Ďurišin.

Do procesu zapojení aj zahraniční experti

O tom, že situáciu nepodceňujeme, svedčí aj zapojenie domácich a zahraničných expertov do prípravy technického návrhu a jeho posúdenia.

Úsek D1 Hubová – Ivachnová je dlhý 15,2 km, okrem tunela Čebrať s dĺžkou 2026 m ho tvorí aj 22 mostov a jeho súčasťou sa stane odpočívadlo Ivachnová. Začína sa v križovatke Hubová, kde nadviaže na úsek D1 Turany – Hubová. Končí pri obci Ivachnová a pokračuje ťahom D1 Ivachnová – Liptovský Mikuláš. Prostredníctvom križovatiek zabezpečí prepojenie diaľnice s cestou I/59 smerom na Oravu a mesto Ružomberok.

Výstavba žilinského obchvatu napreduje

Práce na unikátnom obchvate Žiliny, ktorý motoristom sprístupníme na jeseň tohto roka, pomaly finišujú. Súčasťou 4,2 km dlhého diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je tunel Považský Chlmec a estakáda ponad vodnú nádrž. Diaľnica začína priamym napojením na už prevádzkovanú diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu. Potom vchádza do tunela Považský Chlmec. Estakáda stojí na 57 pilieroch, z nich 35 je vo vode.

Unikát medzi stavbami

Estakáda žilinského obchvatu patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizuje sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi.

Po jej krajoch bude protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov. Technickými parametrami konštrukcie, navrhnutým postupom výstavby a celkovým estetickým stvárnením sa estakáda zariadila medzi výnimočné konštrukcie v celoeurópskom meradle.

Dôležité o tuneli
  • tunel má dĺžku 2 218 m
  • je dvojrúrový pre obidva smery jazdy
  • razil sa zo šiestich strán súčasne
  • na razení sa podieľalo 35 strojov
  • v nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 240 robotníkov
  • v okolí Žiliny je vo výstavbe ďalších 6 tunelov
Po dobudovaní úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ušetrí motorista v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy 3,5 minúty.

http://ndsas.sk/aktuality-hydrogeologic ... 372s49349c
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.