Z tunela Višňové je vyrazených 3,5 kilometra

Moderátor: Moderátori

Z tunela Višňové je vyrazených 3,5 kilometra

Odoslaťod rado » 21. Jún 2016 19:25

„Práce na zatiaľ najdlhšom slovenskom tuneli Višňové napredujú. Vyrazených je už viac ako 3,5 kilometra,“ oznámila Národná diaľničná spoločnosť po kontrolnom dni na tejto stavbe. Inak povedané, zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa mal najnovší termín pre dokončenie 7,5-kilometrového tunela, stanovený na december roku 2019, odsúvať.

Je to už dvadsať rokov, odkedy začali raziť prieskumnú štôlňu pre tento superdlhý tunel pri Žiline. Keď bude hotový, šoférom má 13,5-kilometrový úsek, ktorého je tunel Višňové súčasťou, skrátiť cestu zo Žiliny do Martina o 15 minút, vyhnú sa tak najmä jazde po ceste prvej triedy pod hradom Strečno.

Počas utorňajšej kontroly na stavbách však diaľničiari zistili aj to, že meškať bude pre zmenu iný úsek budúcej tepny D1.

Ide o južný obchvat Žiliny s názvom Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Na ňom sú rozostavané až dva menšie tunely: tunel Ovčiarsko, dlhý niečo vyše 2 kilometrov, a ani nie kilometrový tunel s názvom „Žilina“.

„Na výstavbe tunela Ovčiarsko momentálne neevidujeme žiadne zásadné problémy, takže práce idú podľa plánu. Výstavbu tunela Žilina skomplikovala zložitá geológia a pravdepodobne sa výstavba predĺži o deväť mesiacov,“ cituje agentúra TASR šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Roberta Auxta.

Práce na tomto úseku by tak mali byť kompletne dokončené až koncom roka 2018.

Túto časť D1 má na starosti konzorcium okolo spoločnosti Doprastav. Tunel Višňové zasa razí konzorcium Salini Impregilo a firmy Dúha z portfólia podnikateľa Miroslava Remetu.

Ani jeden z týchto úsekov v súhrnnej hodnote 837 miliónov eur neodsunie aktuálne plány mať hotovú takmer celú D1 medzi Bratislavou a Košicami do konca roka 2020. Najväčšie problémy a nepredpokladané ťažkosti spravidla prichádzajú práve na tunelových úsekoch.

Rok 2020 však nie je tým rokom, počas ktorého budú môcť šoféri jazdiť súvisle po celej D1 medzi oboma metropolami. Stále nebude dostavaný úsek pri Ružomberku, Turany – Hubová. Ten sa musí kompletne prekresliť, a tak nemusí byť hotový ani v roku 2024. Zato sa môže predražiť z odhadovaných 700 miliónov eur na 900 miliónov eur.

Pre problematický terén a výhrady ekológov pri tejto diaľnici štát ešte nezačal ani hľadať stavbára, ktorý by ho mal postaviť.

Hneď vedľa, na diaľnici od Hubovej po Ivachnovú, sa zasa práce zastavili pre neočakávaný zosuv. Opäť ide o tunel, tento sa volá Čebrať, mal byť dlhý asi 2 kilometre a hotový na budúci rok. Už je isté, že vtedy nebude, a tiež to, že celá táto diaľnica bude aj drahšia, asi o 100 miliónov eur.

Keď sa dostavajú všetky úseky na D1 medzi metropolami, šoféri by mali túto trasu zdolať asi o 50 minút rýchlejšie než dnes.

Zdroj: Denník N, minúta po minúte, 21. JÚNA 2016, 18:39
https://dennikn.sk/minuta/493338/?ref=mpm
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.