Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze nepochodili

Moderátor: Moderátori

Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze nepochodili

Odoslaťod yombie » 22. Jan 2016 22:42

PRIEVIDZA. Výhrady bojnickej samosprávy k niektorým častiam trasy plánovaného obchvatu Prievidze po Krajskom súde v Trenčíne zamietol aj Najvyšší súd Slovenskej republiky. Potvrdil to hovorca Krajského súdu v Trenčíne Roman Tarabus s tým, že „súd v týchto dňoch doručuje rozsudok Najvyššieho súdu účastníkom konania.“

Slovenská správa ciest potvrdila, že budovanie obchvatu by mohlo po tomto rozsudku pokračovať. Presné termíny však známe nie sú, no už aj samotný proces prípravy budovania bude ešte zdĺhavý. Z plánovaného obchvatu Prievidze je doteraz vybudovaný len krátky úsek od priemyselného parku po kruhový objazd v Bojniciach. Práve samospráva kúpeľného mesta však má výhrady k ďalšiemu úseku na Opatovskej ceste. Navrhla napríklad presunutie kruhového objazdu k Slovdekre, požaduje vybudovanie hlukovej bariéry či mimoúrovňovej križovatky alebo podjazdu na Bojnickej ceste pri niekdajšej šľachtiteľskej stanici.

Rozhodnutie ešte nedostali
Oficiálne podali Bojnice odvolanie voči niektorým častiam trasy obchvatu preto, že sa nezhoduje s ich územnoplánovacou dokumentáciou z roku 2006. Prievidza, ako príslušný stavebný úrad postúpila odvolanie na odbor výstavby a bytovej politiky Okresného úradu v Trenčíne. Ten vo februári 2013 odvolanie zamietol s tým, že Bojnice môžu proti tomuto rozhodnutie podať mimoriadny opravný prostriedok. Radnica to využila a obrátila sa na Krajský súd v Trenčíne. V septembri 2014 rozhodol v neprospech Bojníc, opravný prostriedok zamietol. Magistrát mesta sa odvolal na Najvyšší súd, ktorý však rozhodnutie krajského súdu potvrdil. Podľa Tarabusa „je vec skončená.“ Vedenie Bojníc zatiaľ rozhodnutie Najvyššieho súdu nedostalo, preto sa k tejto téme vyjadrovať nechcelo. Urobí tak až po obdržaní rozhodnutia.

Pripravia novú štúdiu
K detailom rozhodnutia sa nechcela vyjadrovať ani prievidzská radnica, pretože sa zatiaľ neoboznámila s jeho znením. Alojz Vlčko z Mestského úradu v Prievidzi však pripomenul, že primátorka Katarína Macháčková už v marci 2013 vyzvala vedenie Bojníc, aby akceptovalo rozhodnutie o ich odvolaní k územnému rozhodnutiu. „Namiesto toho si vybrali cestu súdneho sporu. Zbytočne sme stratili dva roky a skomplikovali prípravu celého projektu budovania obchvatu. Je to obrovská škoda,“ povedal Vlčko. Slovenská správa ciest potvrdila, že príprava výstavby obchvatu by po rozhodnutí Najvyššieho súdu mohla pokročiť. „Vypracovať musíme štúdiu realizovateľnosti, ktorá preukáže opodstatnenosť výstavby obchvatu, stanoví termíny a časovú postupnosť budovania stavieb,“ povedala hovorkyňa cestárov Zuzana Hromcová. Doplnila, že takýto postup vychádza z pravidiel operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 až 2020, pretože peniaze na budovanie obchvatu pôjdu práve z tohto programu.

Myslia hlavne na investora
Pokiaľ bude výstavba obchvatu pokračovať, pravdepodobne pôjde o úsek od vstupu do Prievidze od Novák, cez polia, ponad rieku Handlovku a nákladnú železničnú stanicu až po priemyselný park. Tohto úseku sa výhrady Bojníc netýkajú a je strategicky dôležitý v súvislosti s budovaním výrobného závodu nemeckej firmy Brose v priemyselnom parku. „Vláda v uznesení z výjazdového zasadnutia v Handlovej v októbri 2013 stanovila ako cieľ začatia výstavby tejto časti obchvatu do konca roka 2015. Žiaľ, nestalo sa tak,“ spomenul Vlčko s tým, že naposledy sa k tomuto úseku obchvatu vyjadril minister dopravy Ján Počiatek vlani v októbri. „V liste, ktorý od neho máme, píše, že v prípade zabezpečenia zdrojov na ďalšiu prípravu a výstavbu zo štátneho rozpočtu je najskorším možným termínom budovania časti obchvatu od vstupu do Prievidze po priemyselný park marec 2017. Práce by trvali do októbra 2019,“ priblížil Vlčko. Štát má podľa neho prioritne záujem stavať obchvat Prievidze z peňazí z fondov Európskej únie. V prípade spomínaného úseku, ktorý by napojil priemyselný park na cestu pri vstupe do Prievidze od Novák, žiadajú Prievidza, ale aj Bojnice a Trenčiansky kraj jeho urýchlené budovanie z peňazí zo štátneho rozpočtu. Argumentujú veľkou investíciou firmy Brose, ktorá už začína stavať výrobnú halu.

Pribudne viac vozidiel
Prievidzská radnica v súvislosti s obchvatom mesta neustále komunikuje s ministrom dopravy. „V súčasnosti zdôrazňujeme, že v Prievidzi odštartovali dve veľké investičné akcie, ktoré budú mať značné dopady na dopravnú zaťaženosť mesta i celého regiónu. Ide o výstavbu prvej výrobnej haly spoločnosti Brose, ale aj projekt zmeny organizácie dopravy v priemyselnej zóne. Plne si uvedomujeme, že terajšia infraštruktúra má svoje limity a spomínané investičné akcie budú pre život mesta ďalšou záťažou,“ dodal Vlčko.

Plánovaná trasa
Podľa pôvodného návrhu je začiatok obchvatu pri príjazde do Prievidze od Novák, pokračovať bude ďalej ponad koľajnice a Handlovku cez polia. Napojí sa na vozovku v blízkosti priemyselného parku, ktorá pokračuje až ku kruhovému objazdu v Bojniciach. Obchvat by mal pokračovať po Opatovskej ceste, pričom na Bojnickej ceste by mal byť kruhový objazd. Cesta bude ďalej smerovať cez bývalú šľachtiteľskú stanicu, popri rieke Nitre v blízkosti Zapotôčiek a Kútov a za čerpacou stanicou sa napojí na cestu I/64 vedúcu na Nedožery-Brezany. Bojnice nechcú, aby obchvat prechádzal po Opatovskej ceste, nesúhlasia, tiež, aby bol na Bojnickej ceste kruhový objazd, navrhujú vybudovať mimoúrovňovú križovatku alebo podjazd.

zdroj: http://nasaprievidza.sme.sk/c/20078002/ ... odili.html
Obrázok používateľa
yombie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 251
Obrázky: 133
Založený: 27. Nov 2013 17:42
Bydlisko: Prievidza

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.