Váhostav: Za meškanie úseku D1 môžu zmeny, geológia a počasi

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Váhostav: Za meškanie úseku D1 môžu zmeny, geológia a počasi

Odoslaťod plš » 20. Aug 2014 16:05

Váhostav: Za meškanie úseku D1 môžu zmeny, geológia a počasie
SITA | 20.08.2014 15:56

Meškajúca stavba diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v plánovanom termíne koncom tohto roku podľa všetkého hotová nebude.

Žilinská spoločnosť Váhostav – SK, a.s., ktorá diaľnicu pri Martine stavia od konca roku 2011, už požiadala Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. (NDS) o predĺženie lehoty výstavby. Žiadosť stavbárov posudzuje stavebný dozor. Motoristi si tak na odovzdanie diaľničného úseku v dĺžke 16,4 kilometra budú musieť počkať pravdepodobne do budúceho roka.

Hovorca NDS Michal Fúrik potvrdil, že Váhostav predložil nárok na predĺženie lehoty výstavby z dôvodu povodní v máji tohto roku. „Následne spracoval diagnostiku konštrukcií – škody spôsobené povodňami a spracoval návrh opatrení, ktoré je nevyhnutné vykonať na objektoch poškodených povodňami,“ uviedol Fúrik. „Zároveň z dôvodu povodní v dňoch 16. – 19. mája 2014 predložil žiadosť na predĺženie lehoty výstavby,“ dodal hovorca diaľničiarov..

Váhostav zdôvodnil žiadosť o predĺženie termínov stavby diaľnice aj zmenami v projekte a geológii. „V posledných mesiacoch sa k týmto dôvodom pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy. Problémy na stavbe narobila najmä májová povodeň, ktorá spôsobila aj podmytie základových pásov pod oceľovou konštrukciou mosta,“ informoval hovorca Váhostavu Tomáš Halán. „Všetky zmeny bude potrebné aj projekčne zapracovať,“ doplnil. Na základe rozhodnutia NDS a dozoru budú podľa hovorcu Váhostavu stanovené práce, ktoré bude nutné vykonať, ako aj prípadný nový termín odovzdania diaľnice na Turci.

NDS za vykonané práce na diaľnici D1 Dubná Skala – Turany zaplatila Váhostavu do konca júna 91,3 mil. eur. Pôvodná zmluvná cena výstavby diaľnice vo výške 137,724 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zostala zatiaľ nezmenená. Obsahuje aj rezervu okolo desať percent na prípadné dodatočné práce, ktoré neboli pôvodne plánované. „Boli schválené pokyny na zmenu v celkovej hodnote 8,1 mil. eur. Realizovali sa práce na odvodnení a zabezpečení geologických opatrení proti zosuvu, úprava cesty I/18, prípojky vysokého napätia pre tunel Višňové, nezávislé statické posúdenie trvalých stavebných konštrukcií či odvodnenie mostov na pozemných komunikáciách,“ priblížil Fúrik.

Váhostav spolu s českou firmou Bögl a Krýsl, k.s. mešká aj so stavbou prvého úseku D1 Jánovce – Jablonov pri Levoči. Zhotoviteľ nestihol druhý termín ukončenia prác v júli tohto roka a ešte predtým požiadal o predĺženie lehoty výstavby pravdepodobne o šesť mesiacov. Požiadavku ešte skúma stavebný dozor. Diaľnica, ktorá je vo výstavbe od júna 2011, tak nemusí byť odovzdaná do užívania ani do konca tohto roku. Pôvodná zmluvná cena stavby 9-kilometrového úseku diaľnice vo výške 59,94 mil. eur bez dane sa zvýšila doteraz na 67,6 mil. eur. Diaľničiari do konca júna vyplatili stavbárom 51,9 mil. eur.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... a-pocasie/
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.