Petržalčania pri Chorvatskom ramene nechcú električku ani au

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Petržalčania pri Chorvatskom ramene nechcú električku ani au

Odoslaťod doktorandfei » 02. Apr 2013 13:15

Petržalčania pri Chorvatskom ramene nechcú električku ani autá
Obyvatelia najväčšieho sídliska by uprednostnili pred traťou a štvorprúdovkou cyklotrasy a park.

BRATISLAVA. Takmer polovica opýtaných pri Chorvátskom ramene v Petržalke nechce električku ani štvorprúdovku. Prednosť by podľa nich mal dostať mestský park a cyklotrasy.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý spravila o druhej etape projektu električky do Petržalky tamojšia poslankyňa Elena Pätoprstá (Zmena zdola). Ide o úsek Bosáková – Janíkov dvor.

Viac ako 38 percent respondentov sa vyjadrilo, že by im v parku neprekážala električka a tiež žiadajú nové cyklotrasy.

Precenený prieskum?
Dohromady takmer 15 percent opýtaných hlasovalo za električku aj štvorprúdovku alebo obslužnú komunikáciu, ktorá by nešla pozdĺž celého ramena. Z 963 hlasujúcich býva 82 percent v Petržalke.

Mestský poslanec Peter Pilinský (Strana zelených), ktorý je tiež starostom Rače, nedoporúča preceňovať anonymné prieskumy, „lebo v takom prípade by sme mali v Bratislave Most Chucka Norrisa“.

Štvorprúdovka je v súčasnosti v územnom pláne, čaká sa na architektonické posúdenie. Spolu s električkovou traťou pôjde o veľkú dopravnú tepnu.

„Tá cesta má mať 48 metrovú šírku, čo je dvojnásobok diaľnice D1, ktorá ide od Bratislavy po Trnavu,“ vraví predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ). „Táto stavba rozdelí Petržalku a nemyslím si, že je to úplne vhodné.“

Cestu žiadajú vytesniť
„Veľa zahraničných miest sa snaží vytesniť dopravu mimo mesta a my si dáme štvorprúdovku priamo do sídliska,“ vraví obyvateľka Ševčenkovej ulice. Najviac by podľa nej Peteržalke prospel park.

Obyvatelia žiadajú aj prieskum verejnej mienky. Primátor chápe, že ľudia, ktorým vezmú priestor na relaxovanie, budú proti. Petržalka však podľa neho potrebuje nové riešenie dopravy. "Ľudia si zvykli chodiť po vnútrosídliskových komunikáciách, kde je 15 tisíc áut denne," podotýka. Preto podľa neho treba odľahčiť dopravu pod oknami. "Bude verejná diskusia, potrebujeme s občanmi diskutovať," prisľúbil.

Pätoprstá zároveň vyjadrila obavy, aby Európska únia nezastavila financovanie druhej etapy projektu pre nespokojnosť občanov.

Peniaze z Únie by mali byť
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) reagoval, že Európska komisia sa vyjadrila, že plánuje financovať verejnú dopravu v Bratislave všeobecne. To podľa mesta znamená, že je šanca tento projekt s Úniou spolufinancovať.

Druhú etapu električky od Bosákovej po Janíkov dvor má mesto stavať v rokoch 2014 až 2020. Primátor vraví, že to bude náročnejšie, pretože mesto a štát budú musieť zaplatiť viac. Počíta sa až s 50 percentami nákladov, pričom dnes platí únia 85 percent.

Hlavná architektka Ingrid Konrad sľubuje urbanisticko-architektonicko-dizajnérsku súťaž na dotvorenie okolia trate. Vyhlásiť ju chcú na celú trať do Petržalky, ktorá povedie od Hlavnej stanice cez Starý most až po Janíkov dvor.

Zdroj - portál sme: http://www.sme.sk

Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/6752994/petrzalcania-pri-chorvatskom-ramene-nechcu-elektricku-ani-auta.html#ixzz2PJ8AsM3t
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.