V diaľničných tuneloch sa zrejme bude jazdiť rýchlejšie

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

V diaľničných tuneloch sa zrejme bude jazdiť rýchlejšie

Odoslaťod rado » 17. Jan 2012 14:02

V Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

POPRAD 17. januára (WEBNOVINY) – Najvyššia dovolená rýchlosť v diaľničných tuneloch by mala byť vyššia ako je dnes.

V súčasnosti sa podnikajú kroky, ktoré umožnia zvýšenie najvhej dovolenej rýchlosti v tuneli Bôrik,“ uviedol pre SITA hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Momentálny stav v súvislosti s obmedzením rýchlosti na 80 km/h je podľa Jánošíka podľa platnej projektovej dokumentácie. Paradoxne, v súčasnosti v jedinom cestnom tuneli na cestách I. triedy v Stratenej môžu ísť vodiči rýchlejšie ako v diaľničných tuneloch.

Kým diaľničné tunely sú väčšinou vybavené najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami, a jednotlivé tunelové rúry v tuneloch Bôrik a Sitina sú aj jednosmerné, v dvojpruhovom obojsmernom Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú prakticky jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

V súlade so zákonom smie vodič po cestách jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h. „V prípade zhoršeného stavebno-technického stavu cesty vydáva príslušný cestný správny organ rozhodnutie na obmedzenie premávky, resp. zníženie rýchlosti. Doteraz sme ako správca ciest I. tried takéto rozhodnutia pre tunel neobdržali,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.

V Branisku, Horelici a Stratenej sa zatiaľ zrýchľovať nebude

Vodiči tak môžu cez Stratenský tunel na ceste I/67 jazdiť rýchlosťou aj 90 km/h, na rozdiel od diaľničných tunelov, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h. So zvýšením najvhej dovolenej rýchlosti v tuneloch Horelica a Branisko zatiaľ vodiči nemôžu počítať.

So zvýšením najvhej dovolenej rýchlosti v obojsmerných tuneloch Horelica a Branisko uvažujeme až po sprevádzkovaní druhých tunelových rúr,“ uviedol Jánošík. Vyššia rýchlosť nebude ani v budúcnosti v tuneli Sitina, keďže ide o tunel na diaľnici v intraviláne mesta s vysokou intenzitou premávky.

Žiadne zmeny sa nechystajú ani v cestnom tuneli Stratená. „Doteraz v uvedenom tuneli neevidujeme žiadnu kolíziu. Slovenská správa ciest zatiaľ neuvažuje nad žiadnymi podstatnými zmenami okrem bežnej údržby,“ dodala Fedorová.

Stratenský tunel otvorili v roku 1972. Naposledy bol rekonštruovaný v roku 1987 vrátane vodorovného a zvislého dopravného značenia.

ZDROJ: SITA, portál www.webnoviny.sk, 17.1.2012
http://www.webnoviny.sk/slovensko/v-dia ... ainarticle
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.

cron