Križovatku pri Stupave plánuje NDS odovzdať v júli

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Križovatku pri Stupave plánuje NDS odovzdať v júli

Odoslaťod Andrej » 12. Apr 2011 15:09

Križovatku pri Stupave plánuje NDS odovzdať v júli

Autor: SITA, dnes 16:03

Motoristi by mali začať predčasne využívať diaľničnú križovatku pri Stupave v júli tohto roka, celkové ukončenie stavby Národná diaľničná spoločnosť, a.s. predpokladá koncom tohto roka.
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 12. apríla (WEBNOVINY) - Diaľničnú križovatku Stupava - juh, ktorá prepojí terajšiu diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na D4, plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. odovzdať motoristom do predčasného užívania v júli tohto roka. Celkové ukončenie stavby križovatky sa predpokladá v decembri 2011, informoval v utorok agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík. Stavba križovatky mala byť pôvodne hotová po necelých dvoch rokoch prác v marci tohto roka. Zmluvná cena prác 20,41 mil. eur vzrástla o 2,7 mil. eur na 23,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. S postupom výstavby vyše tri kilometre dlhej diaľničnej križovatky pri Stupave sa prišli v utorok oboznámiť minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) i generálny riaditeľ NDS Alan Sitár.

Stavba križovatky Stupava - juh trvá od mája 2009. Predĺženie prác a zvýšenie ceny si vynútila zmena tendrovej dokumentácie, pretože nezohľadňovala reálne vlastnosti podložia a vysokú hladinu spodnej vody. Podľa diaľničiarov za to nemôže zhotoviteľ stavby, združenie spoločností Strabag, s.r.o. a Doprastav, a.s. "Podložie je spevnené geodoskou, v súčasnosti sa dokončuje meranie sadania mostov a vyhodnocuje sa sadanie násypov," uviedol ďalej Jánošík. Stavbu križovatky projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. NDS uzavrela so zhotoviteľom stavby jeden dodatok k zmluve, týkajúci sa práce zmeny tendrovej dokumentácie.

Podložie stavby bolo neúnosné takmer po celej dĺžke budovaného úseku. Po odkrytí základovej škáry násypov bola zistená vysoká hladina spodnej vody, ktorá podmáča podložie. Preto bolo nutné pod budúcimi násypmi vybudovať roznášaciu geodosku a v niektorých miestach aj odvodňovacie rebrá. Takisto bolo nutné upraviť založenie mostných objektov. Na zvýšenie ceny majú vplyv aj väčšie dĺžky prekládok sietí, a to dotknutých vodovodov pre ich inú polohu oproti údajom poskytnutým ich správcom.

Trasa stavby sa začína v križovatke Záhorská Bystrica, asi 700 metrov od hraníc intravilánu Stupavy a Záhorskej Bystrice. Nad cestou križuje D2, pokračuje asi 150 metrov južne od areálu jazdeckého klubu Karpatia a končí napojením na ceste druhej triedy v križovatke Devínska Nová Ves.

http://www.webnoviny.sk/ekonomika/krizo ... lanok.html
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.