O 2 roky začne stavba R1 B. Bystrica - Ružomberok

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

O 2 roky začne stavba R1 B. Bystrica - Ružomberok

Odoslaťod rado » 02. Sep 2010 21:46

Výstavba rýchlostnej komunikácie, ktorá sa má napojiť na diaľnicu D1, by mohla byť podľa ministra dopravy Jána Figeľa financovaná zo súkromných zdrojov, PPP a z Kohézneho fondu Európskej únie. Stavba obchvatu Žiaru nad Hronom na R2 by mala začať na budúci rok.

BRATISLAVA 2. septembra (WEBNOVINY) - Výstavba vyše 50-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica - Ružomberok by mala začať v roku 2012 a financovaná by mala byť kombináciou súkromných zdrojov, projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) a Kohézneho fondu Európskej únie. Výstavba rýchlostnej cesty umožní jej prepojenie s diaľnicou D1. Ako vo štvrtok ďalej informoval minister dopravy Ján Figeľ, na budúci rok má začať výstavba takmer 7-kilometrového obchvatu Žiaru nad Hronom na R2 z prostriedkov Európskeho fondu obnovy a rozvoja a štátneho rozpočtu. O dva roky má začať výstavba vyše 14-kilometrovej diaľnice D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach. Financovaná má byť zo zdrojov Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu.

Minister dopravy uviedol, že v nasledujúcich týždňoch začne výstavba druhého profilu vyše 5-kilometrového úseku D1 Jablonov - Studenec. "Je to chýbajúci polovičný profil, ktorý je pripravený na výstavbu," dodal Figeľ. V roku 2012 má začať výstavba úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec po hranicu s Poľskom v dĺžke 5,8 kilometra, peniaze poskytne Kohézny fond a štátny rozpočet. Začiatok stavby 18,2-kilometrového úseku R2 Zvolen východ - Kriváň, ktorá by mala byť financovaná cez PPP, je plánovaný tiež o dva roky. Cez PPP projekt by mohla byť financovaná aj stavba R7 z Bratislavy do Holíc v dĺžke 31 kilometrov s plánovaným začiatkom v roku 2014. Rezort dopravy plánuje ešte v tomto roku dať okolo 600 mil. eur na obnovu ciest prvej triedy po celom Slovensku.

"Chceme stavať zodpovedne, transparentne, kvalitne, so zabezpečením všetkých parametrov na cestách, včítane bezpečnostných. Na Slovensku sa stavať bude. Najvýhodnejšie a neopakovateľné zdroje sú štrukturálne fondy," povedal ďalej Figeľ s tým, že ide o nenávratné finančné prostriedky. Projekty verejno-súkromného partnerstva zostávajú podľa ministra dopravy jednou z možností financovania výstavby cestnej siete. Transparentnosť pomáha každému, kto chce efektívne a zodpovedne súťažiť a obstarávať, dodal Figeľ.

Za dôležitú pritom označil vzájomnú výhodnosť pri obstarávaní výstavby ciest, pričom model financovania je podľa neho prediskutovaný s Národnou diaľničnou spoločnosťou aj ministerstvom financií.

ZDROJ: SITA, portál http://www.webnoviny.sk, 2.9.2010
http://www.webnoviny.sk/stavebnictvo/o- ... lanok.html
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.