Černá: Nedočkajú sa ani naši vnuci

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Černá: Nedočkajú sa ani naši vnuci

Odoslaťod ELZ » 25. Feb 2010 23:40

Černá: Nedočkajú sa ani naši vnuci

Mestskí poslanci dnes skoro dve hodiny rokovali o projekte petržalskej električky a železnice TEN-T. Nakoniec odsúhlasili spoločné stanovisko železníc a ministerstva dopravy.

BRATISLAVA. Mestskí poslanci dnes skoro dve hodiny rokovali o projekte petržalskej električky a železnice TEN-T.

Nakoniec odsúhlasili spoločné stanovisko železníc a ministerstva dopravy, že koľaje v Petržalke odporúčajú pod zem alebo polozapustiť a v konečnom stave bude mať železnica rozchod 1435 milimetrov s možnosťou duálnej prevádzky.

Debatu uzavrela poznámka Marty Černej (bez polit. prísl.). „Ukončime diskusiu, toto ešte ani našich vnukov nepostihne,“ povedala k dlhoročným plánom.

Schválený návrh je spoločné stanovisko Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR, mesta Bratislava a Železníc SR, ktorí v apríli 2007 podpísali memorandum o spoločnom postupe pri príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Bratislavy, budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej a železničnej koľajovej dopravy. S návrhom stanoviska súhlasila 23. februára MČ Petržalka.

Splnomocnenec pre dopravné systémy Tomáš Fabor po hlasovaní na brífingu povedal, že prvá etapa stavby koľajovej trate Šafárikovo námestie-Bosákova ulica v Petržalke je v réžii mesta. Druhá etapa Bosákova-Janíkov dvor je združená investícia v zmysle memoranda. Z európskeho kohézneho fondu by mali byť hradené oprávnené náklady na jej výstavbu.

"Keďže výstavba prepojenia tunela z Petržalky na ŽST Filiálka mešká a bude až v ďalšom plánovacom období, do prepojenia tohto tunela - z odbočky Dunaj na Bosákovu ulicu, tak by nemala zmysel funkčnosť rozchodu 1435 mm, za ten čas tam bude rozchod 1000 mm. Tento rozchod zapojí petržalskú radiálu do siete električkových koľají mesta," povedal Fabor.

Štúdia je podkladom pre projektantov, ktorí začnú detailnejšie projektovať trať. Po vydaní stavebného povolenia bude vypísaný medzinárodný tender na zhotoviteľa trate Bosákova ulica-Janíkov dvor, ozrejmil splnomocnenec.

V spoločnom stanovisku sa okrem iného uvádza, že z hľadiska výškového vedenia trasy sú prijateľné všetky riešené varianty s rôznym pomerom výškového vedenia. Stanovisko prioritne odporúča podpovrchový/polozapustený variant vedenia trate s využitím jestvujúceho terénu pri rešpektovaní prírodných prekážok a začiatkom združenej investície v podzemnej stykovej stanici Chorvátske rameno.

Pokiaľ ide o prevádzku, železničná trať má mať rozchod 1435 mm s možnosťou duálnej prevádzky. V prvej etape bude na trati električková doprava. Po zrealizovaní tunelového prepojenia popod Dunaj a napojenia na stanicu Chorvátske rameno prispôsobí mesto Bratislava v úseku zastávka Chorvátske rameno Janíkov dvor prevádzku MHD na systém s rozchodom 1435 mm. Takto dôjde k úplnej integrácii systémov mestskej a prímestskej dopravy. Uvedené riešenie prípravy združenej investície, ktorej súčasťou je vydanie územného rozhodnutia a stavebného povolenia, zabezpečí hlavné mesto na svoje náklady.

(dot, tasr)

Zdroj: http://bratislava.sme.sk/c/5259353/cerna-nedockaju-sa-ani-nasi-vnuci.html
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.