Figeľ chce z „ďalekého“ východu urobiť bližší

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Figeľ chce z „ďalekého“ východu urobiť bližší

Odoslaťod devil » 06. Júl 2010 09:13

KDH neodmieta súkromné diaľnice, musia však byť až o pätinu lacnejšie ako štátne.

Rozpracované projekty ako diaľnica D1 alebo rýchlostné cesty budú pokračovať. Diaľnice a rýchlostné komunikácie totiž Slovensko potrebuje, vyhlásil cez víkend predseda KDH Ján Figeľ.

Budúci minister rozšíreného rezortu dopravy
ubezpečil, že sa to týka aj riešenia južného Slovenska a východu
, "od ktorého sa očakáva, že nebude ďalekým“. "Napríklad severo-južné spojenie Krakov - Miškovec môže Slovensko
doslova umiestniť do centra regiónu a nebude to len o geografickej polohe
,“ upozornil Figeľ.

PPP projekty sú v Rakúsku lacnejšie
KDH v princípe neodmieta ani PPP projekty
. Podobne ako v Rakúsku však majú byť lacnejšie, ako keby stavbu
realizoval štát štandardným spôsobom. "V Rakúsku sú PPP diaľničné projekty o 10 až 20 percent lacnejšie ako klasická metóda,“ pripomenul.

V prípade predražených projektov je podľa Figeľa potrebné preskúmať podpísané zmluvy a hľadať spôsoby, ako ich riešiť efektívnejšie.
O zámeroch KDH v oblasti rezortu dopravy Figeľ povedal, že posilnený rezort dopravy, pôšt a telekomunikácií, ktorý vzniká na základe koaličných rokovaní, spája štátne záujmy v oblasti modernizácie dopravnej siete a telekomunikácií s potrebami miestneho a regionálneho rozvoja a s potrebami oživenia cestovného
ruchu.

"Ide o zámery, ktoré znamenajú veľké investície a dopady na štátny rozpočet, respektíve verejné financie. Na druhej strane ide o vytvorenie podmienok pre súkromný, miestny a regionálny príspevok k celkovému rozvoju,“ dodal. Slovensko podľa neho potrebuje dynamicky, ale aj efektívne rozvíjať cestnú a železničnú sieť. Vzhľadom na napäté pomery v štátnom rozpočte, ktorý bude mať v budúcich rokoch obmedzenia, pokiaľ má vláda konsolidovať verejné financie, bude podľa Figeľa potrebné uvažovať o možnosti využitia druhého dôchodkového piliera na financovanie diaľnic, ako aj o lepšom využití eurofondov.

Tok peňazí sa nesmie zaseknúť
Podľa prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Zsolta Lukáča je Figeľova ambícia stavať cesty a diaľnice lacnejšie a s inými zdrojmi realizovateľná. Ak sa do ceny zahrnie iba konkrétna diaľnica
, cena môže byť nižšia. Predražiť ju môžu napríklad neplánované napojenia na ďalšie ťahy.

Dátumy dokončenia prác by sa však podľa všetkého museli posunúť. "Termíny sú závislé už od začatia investície. Čím neskôr sa začne

s realizáciou, tým dlhšie bude výstavba trvať,“ upozornil Lukáč.

Lukáč si pochvaľuje, že infraštruktúra patrí medzi priority novovznikajúcej vlády. Aj podľa neho treba eurofondy využívať viac
ako v minulosti. Varoval však, že tok peňazí by sa nemal zaseknúť. To by mohlo mať negatívny dosah na stavebné firmy.

Ani PPP projekty by podľa neho nemala vláda hádzať do koša. "Chcelo by to rozumnú dohodu, aby sme netlačili dlh do budúcnosti, ale aby sme mali reálny dlh.“ K možnosti financovať výstavbu infraštruktúry peniazmi z druhého dôchodkového piliera sa zatiaľ vyjadriť nevedel.

http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4467153 ... bit-blizsi
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.