Všetky veľkoplošné opravy na D a R sa zabezpečujú dodávateľsky. NDS a SSC určite nevlastní žiadny finišér. SSC nevlastní dokonca ani žiadne údržbové mechanizmy a celú údržbu ciest I. triedy si objednáva u NDS alebo u samosprávnych krajoch.
Rozloženie diaľničných stredísk (SSÚD):
stredisko - udržiavaný úsek
SSÚD Malacky
D2 hranica CZ - BA-Lamač
SSÚD Bratislava
D1 BA-Petržalka - Blatné
D2 BA-Mlynská dolina - hranica H
D4 hranica A - BA-Jarovce
SSÚD Trnava
D1 Blatné - Horná Streda
SSÚD Trenčín
D1 Horná Streda - Ilava
I/50 hranica CZ - Drietoma - D1 križovatka Chocholná
pre SSC: I/50 prieťah obce Drietoma
pre Trenčiansky kraj: vybrané cesty III. triedy v blízkosti úseku I/50 hranica CZ - Drietoma - D1 križovatka Chocholná
SSÚD Liptovský Mikuláš
D1 Ivachnová - Važec
SSÚD Beharovce
D1 Beharovce - tunel Branisko - Fričovce
SSÚD Prešov
D1 Prešov-juh - Budimír
pre Prešovský kraj: III/068xx privádzač Prešov-juh
Rozloženie rýchlostných stredísk (SSÚR):
SSÚR Galanta
R1 Trnava - D1 - Nitra
SSÚR Žarnovica
I/65 Olichov - Hronský Beňadik
R1 Hronský Beňadik - Rudno n/H
R1 Žarnovica obchvat
pre SSC: I/65 Rudno n/H - Žarnovica
SSÚR Zvolen
R1 Šášovské Podhradie - Budča - Banská Bystrica
R2 Budča - Zvolen
pre SSC: všetky cesty I. triedy v okrese Zvolen
pre Banskobystrický kraj: všetky cesty II. a III. triedy v okrese Zvolen
SSÚR Košice
I/68 Budimír - Košice-juh
I/50 Hrhov - Mokrance
I/50 KE-Šaca - KE-juh
pre SSC: všetky cesty I. triedy v okresoch Košice I, II, III, IV a Košice okolie
pre Košický kraj: všetky cesty III. triedy v okrese Košice okolie
SSÚR Púchov
D1 Ilava - Beluša - Sverepec
R6 Beluša - Púchov
pre SSC: I/49 hranica CZ - Púchov
pre Trenčiansky kraj: všetky cesty III. triedy v okrese Púchov
SSÚR Čadca
I/11 ZA-Budatín - ZA-Brodno
I/11 (D3) Kysucký Lieskovec - Oščadnica
D3 Oščadnica - tunel Horelica - Čadca
I/11 (R5) hranica CZ - Svrčinovec
D3 Skalité - hranica PL
pre SSC: všetky cesty I. triedy (I/11 a I/12) v okresoch Čadca a Kysucké Nové Mesto
Letná údržba:
Kosenie sa vykonáva podľa potrieb ale väčšinou 3-krát za rok ako predpisuje štandard údržby. Samozrejme, že sa môže aj viac krát. Napríklad v oblastiach severného Slovenska niekedy stačí aj 2-krát. Ako je to s odpadkami neviem.
K tomu stroju: SR vlastní viac druhov takýchto, alebo podobných multifunkčných zariadení, ale s tým kosením a odhŕňaním snehu sa mi to nejak nezdá robiť letnú a zimnú údržbu naraz
a nakoniec radlica sa dá namontovať na hocaké vozidlo.