Odoslané: 06. Apr 2007 23:03
Ešte pôjde aj o to, ako sa to prejaví pri prerozdelení medzi železnice, cesty a diaľnice. Taktiež ak sa pridá PPP za 5-10 mld. CZK ročne, k tomu mýto, tragédia to nie je.
Väčšinou, ak sa škrtá, tak sa začne aj pri dopravných stavbách, pokračuje sa v armáde, často aj v sociálnych veciach. A niekedy treba zvýšiť dane, či zaviesť viac spoluúčasti od národa v zdravotníctve, školstve atď. Ale ideálne je mať systém a toho sa držať bez ohľadu na ekonomiku. Jednoducho, raz bude prebytok, raz schodok, ale viac menej bude krajina bez dlhov a ak bude treba dať jednorazovo viac na armádu alebo dopravu alebo niečo po nejakej katastrofe, bude rezerva.
Určite nie je šokom, ak sa škrtne z 59 na 45 mld. CZK za 3 roky. Hlavne, ak nie je ani jasné, či to má súvis s EÚ fondami, mýtom a PPP. Ak nie, tak to nie je tragédia. Na to, aby ČR zásadne zlepšila svoju dopravnú infraštruktúra, tak by potrebovala dávať 100 mld. CZK cca. 17 rokov za sebou bez vplyvu inflácie. Teda, aby dosiahla stav dopr. infraštruktúry vo vyspelých krajinách typu USA, Japonsko, Canada, Nemecko atď.
Dnes nie je diaľnica luxusom. Platí sa síce za ňu (nikde nie je úplne zadarmo, ani v Nemecku, lebo kamióny platia), ale platí sa aj za rohlík či mlieko. To tiež nie je luxus v jedle. Aj keby bola DPH 0%, tak to niečo stojí. Dnes sa diaľnice stavajú vo veľkom rozsahu v rozvojových krajinách a vo vyspelých sa masívne modernizujú (inteligentné riadiace a monitorovacie systémy + rozširovanie), v stredne vyspelých sa práve masívne opravujú. A ešte keby sme mali zaradiť do tohto systému aj rýchlostné cesty či cesty 2+2 pruhy, tak ich nájdeme vo väčšine sveta.
Väčšinou, ak sa škrtá, tak sa začne aj pri dopravných stavbách, pokračuje sa v armáde, často aj v sociálnych veciach. A niekedy treba zvýšiť dane, či zaviesť viac spoluúčasti od národa v zdravotníctve, školstve atď. Ale ideálne je mať systém a toho sa držať bez ohľadu na ekonomiku. Jednoducho, raz bude prebytok, raz schodok, ale viac menej bude krajina bez dlhov a ak bude treba dať jednorazovo viac na armádu alebo dopravu alebo niečo po nejakej katastrofe, bude rezerva.
Určite nie je šokom, ak sa škrtne z 59 na 45 mld. CZK za 3 roky. Hlavne, ak nie je ani jasné, či to má súvis s EÚ fondami, mýtom a PPP. Ak nie, tak to nie je tragédia. Na to, aby ČR zásadne zlepšila svoju dopravnú infraštruktúra, tak by potrebovala dávať 100 mld. CZK cca. 17 rokov za sebou bez vplyvu inflácie. Teda, aby dosiahla stav dopr. infraštruktúry vo vyspelých krajinách typu USA, Japonsko, Canada, Nemecko atď.
Dnes nie je diaľnica luxusom. Platí sa síce za ňu (nikde nie je úplne zadarmo, ani v Nemecku, lebo kamióny platia), ale platí sa aj za rohlík či mlieko. To tiež nie je luxus v jedle. Aj keby bola DPH 0%, tak to niečo stojí. Dnes sa diaľnice stavajú vo veľkom rozsahu v rozvojových krajinách a vo vyspelých sa masívne modernizujú (inteligentné riadiace a monitorovacie systémy + rozširovanie), v stredne vyspelých sa práve masívne opravujú. A ešte keby sme mali zaradiť do tohto systému aj rýchlostné cesty či cesty 2+2 pruhy, tak ich nájdeme vo väčšine sveta.