Inovácia vedenia V404 Varín - št. hranica SR/ČRhttps://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... nica-sr-crCieľom navrhovanej činnosti je inovácia vedenia zvlášť vysokého napätia 1x400 kV medzi elektrickou stanicou Varín a štátnou hranicou SR/ČR (v k. ú. Čadca), v celkovej dĺžke 35,5 km. Navrhované vedenie bude na českej strane pokračovať obdobne rekonštruovaným vedením do elektrickej stanice Nošovice, čím vznikne obnovené 400 kV prepojenie elektrických staníc Varín a Nošovice.
Z dokumentu "Text rozsahu hodnotenia navrhovanej činnosti" vyberám:
Navrhovateľ objasnil, že ešte v nedávnej minulosti bolo v jeho záujme vybudovať ako náhradu za existujúce vedenie V404 nové dvojité vedenie 2x400 kV, a to čiastočne v súbehu s V404 a čiastočne v novom koridore východne od mesta Čadca. Tento úmysel bol premietnutý do zatiaľ poslednej aktualizácie Koncepcie územného rozvoja Slovenska, ako aj do príslušných aktualizácií ÚPN VÚC ŽK a ÚPN Čadca v platnom znení.
V nasledujúcom období bola medzi navrhovateľom a prevádzkovateľom prenosovej sústavy v Českej republike z technických dôvodov vzájomne odsúhlasená zmena koncepcie budovania vedení v cezhraničnom profile SR/ČR a pôvodný úmysel vybudovať jedno dvojité 2x400 kV vedenie bol nahradený zámerom vybudovať jednoduché 1x400 kV vedenie ako inováciu existujúceho cezhraničného profilu V404 Varín - štátna hranica SR/ČR - Nošovice s posilnenou prenosovou kapacitou (v zmysle predkladaného zámeru), pričom česká strana už svoju časť vedenia inovuje a nie je možné iné prepojenie ako súčasný hraničný bod vedenia V404.
Navrhovateľ informoval o tom, že požiadal Úrad Žilinského samosprávneho kraja o vyškrtnutie pôvodne uvažovaného koridoru pre nové dvojité vedenie 2x400 kV z ÚPN VÚC ŽK, čím by došlo k opätovnému zosúladeniu navrhovanej činnosti s ÚPN VÚC ŽK.
Prítomní sa zhodli, že je potrebné rešpektovať existujúci právny stav a územné plány v platnom znení, a preto bolo dohodnuté posúdenie nového variantu v trase rezervy pre nové dvojité vedenie 2x400 kV východne od mesta Čadca, ako aj modifikácia existujúcej trasy v lokalite Čadca – U Siheľníka, aby sa minimalizovali vplyvy na plochu plánovanej výstavby.
K tomu sa mi žiada iba dodať: želám veľa šťastia v procese EIA. Zelené a ostatné občianske spolky si na trase s množstvom nových lesných priesekov a priechodom zastavanou oblasťou určite zgustnú. O "nadšení" Svrčinovca, prípadne (a hlavne) Rakovej ani nehovorím.