Stránka 7 z 46

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 22:14
od ANDi
Inak posledne dni som upravoval podrobnejsie trasovanie celeho useku D4 podla poslednych informacii 8) http://www.openstreetmap.org/#map=16/48.0901/17.1853
Jedine MUK Cierna voda som nechal podla povodneho navrhu.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2015 08:19
od robertko
podľa článku čo som pridal do monitoringu by odklonený tranzit mal tvoriť len 9% https://dennikn.sk/32274/odbornik-obchv ... minimetro/ celkový tranzit je len 17% ...
celkovo by sa zišlo zistiť ako majú počítanú tú dopravu a z toho to bude jednoznačné tá výhodnosť obchvatu .

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2015 11:31
od ecce
Trosku off-topic:
V niecom sice ma Cermak pravdu, ale vo vseobecnosti dost nekonzistentne vyjadrenia. Najprv povie, aby sli peniaze na cesty aspon s 50 tis. autami (co mimo BA takmer nie je) a aby nesli na R7, lebo je tam malo aut. Potom sa prihovori za D1 a D3 (kde je porovnatelny pocet aut ako na R7, ale lepsia existujuca cesta) a napokon sa prihovori za R4 pri Vysnom Komarniku, kde su intenzity pod 5 tis. aut.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 10:07
od Peterman
Musím skonštatovať, tak ako uz niekto predomnou, že MUK sú riešené nadštandardne veľkoryso ( snáď len D4xR7 je podla dôležitosti primeraná) ako keby mal niekto záujem o čo najväčší záber pôdy a teda aj výkup. Mam pocit akoby bolo zámerom odkúpiť čo najväčšie plochy a na ne napasovať predimenzované rampy križovatiek s veľkými polomermi Hlavne MUK Ivanka- Sever, Rača, Rusovce, ale aj čierna voda( ta je zbytočne komplikovana hlavne svojimi kruhacmi). Teda niekto skúpil obrovské plochy, za ktoré chce dnes co najviac zarobiť. Na výkup je vyčlenená - odhadnutá obrovská čiastka.
Všetky spomenuté MUK sa dajú riešiť z cca polovičným- dvojtretinovym záberom pôdy a aj tak budú ich parametre nadštandardné. A uz tu sa cena (za výkup pôdy) zníži o 10-30%. A tiež náklady na MUK, kedže budu kratšie rampy o 10-20%.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 10:44
od aquila
krizovatky su praveze v pohode, az na ciernu vodu, a teoreticky rusovce, tie by sa mohli a mali podla mna jednoduchsie ...

ale cierna voda je hlupost .. tam mali byt ako povodne dva kruhac a tym by to poriesilo kopu veci, mimo ine aj moznost napojenie na vychodny aj severny obchvat ..

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 11:17
od Peterman
Práve MUK, tie co som spomínal sú neprimerane veľké a zbytočne natiahnuté, smerové a výškové parametre sú zbytočne predimenzované. A ako som písal vrátane obrovskej ploche pozemkov cena sa šplhá hore a hore. Pri menšom zábere pôdy a kratších a pritom nadmieru pohodlných rampách tam vidím úsporu rádovo v desiatkach miliónov €. Hlavne MUK Rača, Rusovce, čiastočne Ivanka-Sever. Čierna voda je iný problém.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 12:08
od aquila
MUK raca je v poriadku, tam si ani inu krizovatku neviem predstavit .. je to stret dvoch 2+2 komunikacii s tym, ze je tam dost malo priestoru .. cize tam je to OK
MUK rusovce sa ozaj dali urobit dietnejsie, tam neni tendencia, ze by sa to zahltilo ..
MUK ivanka sever je naopak SUPER krizovatka a takto by mala na takto vytazenom useku byt urobena ...

MUK cierna voda mala byt zrusena a mal byt urobeny radsej vychodny a severny obchvat vajnor, cierna voda bude mat aj tak MUK triblavina .. cize absolutne postradam zmysel MUK cierna voda, radsej sa mal urobit privadzac k MUK triblavina.

idelane by nebol treba ani severny obchvat vajnor.

proste vychodny obchvat vajnor, a privadzac cierna voda k MUK triblavina a netreba ziadnu MUK cierna voda

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 12:43
od mb1000
Presne tak, MUK Raca a Ivanka Sever su dobre tak ako su navrhnute. Ta premavka tam bude husta.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 13:03
od eric987
navyse z tej 2-ky smerom na SJ a PK ma byt regionalna dialnica, vid viewtopic.php?f=10&t=715&start=800 , len tvaru ciernej vody som nepochopil, akoby niekto prisiel podgurazeny k vykresu, chytil do ruky kruzidlo a zacal cmarat krizovatku :D

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 15:14
od mjk
Napojenie D4 na cesty 2. triedy je podľa mňa zbytočný luxus. Možno križovatka Rača je OK, keďže je to výpadovka na Jur. Čiernu vodu by som zrušil komplet, dôvodov v tomto fóre najdete viac. Križovatku Podunajské Biskupice by som zrušil tiež spolu s obchvatom Mostu, kým nie je R1 po D4 a predĺžená Galvaniho. Pomôže to len Mostu, Ráztočná spolu s kruháčom vo Vrakuni budú naďalej beznádejne zapchané v špičke.

A vôbec by som vyňal úseky Ivanka sever - Rača, Dunajská Lužná - Holice a obchvat Mostu spolu s križovatkou Podunajské Biskupice z PPP.
Keby sa naporiadok spravili ulice Svornosti a Slovnaftská na 2+2 a aspoň križovatka Svornosti a Popradská mimoúrovňovo, tak sa môže vyňať aj celá R7.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 15:20
od mjk
Ešte správnejšie by mali byť Gagarinova, Svornosti a Slovnaftská 3+3 z toho 1+1 bus pruhy.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2015 16:09
od Andrej
D4 Ivanka-Raca je velmi dolezity usek, dnes je cesta II/503 PK/SC a cesta medzi Racou a Vajnormi totalne pretazena. Len na useku II/502 od Race po Modru zije cca 70 tisic obyv. ktori takto dostanu ovela rychlejsi pristup na dialnicu a skrati sa tak navratnost D4.

R7 Dun.Luzna-Holice je uz iny pripad, ale nepoznam tam situaciu podrobne, rad by som poznal nazor miestnych.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2015 11:29
od aquila
mjk napísal:Napojenie D4 na cesty 2. triedy je podľa mňa zbytočný luxus. Možno križovatka Rača je OK, keďže je to výpadovka na Jur. Čiernu vodu by som zrušil komplet, dôvodov v tomto fóre najdete viac. Križovatku Podunajské Biskupice by som zrušil tiež spolu s obchvatom Mostu, kým nie je R1 po D4 a predĺžená Galvaniho. Pomôže to len Mostu, Ráztočná spolu s kruháčom vo Vrakuni budú naďalej beznádejne zapchané v špičke.

A vôbec by som vyňal úseky Ivanka sever - Rača, Dunajská Lužná - Holice a obchvat Mostu spolu s križovatkou Podunajské Biskupice z PPP.
Keby sa naporiadok spravili ulice Svornosti a Slovnaftská na 2+2 a aspoň križovatka Svornosti a Popradská mimoúrovňovo, tak sa môže vyňať aj celá R7.


v tomto nesuhlasim, naopak R7 az po bajkalsku vytvara novy plnohodnotny prijaz do mesta rozsiritelny az do 3+3, v tomto pripade by sa mala slovnaftska prerobit na 2+2 ale s tym, ze tam budu BUS pruhy, svornosti by mala zostat tak ako je .. a popradska svornosti MUK je tiez uz nerealizovatelne ..

a R7 ma zmysel ozaj len po holice, potom zase az od DS po NZ ..

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2015 13:56
od Kanky
R7 ma zmysel mimo koridoru I/63 po Bac (vratane jeho obchvatu), od Bacu az po Kutniky ma I/63 parametre Rky (jedna z najlepsich jedniciek na SK vobec), staci dobudovat druhy polprofil a spravne umiestnit MUK, resp. mosty ciest, ktore I/63ku krizuju / pristupove cesty, aj mosty na obchvate DS su s rezervou na druhy polprofil https://www.google.co.uk/maps/@47.97572 ... !2e0?hl=sk, akurat uz asi budu potrebovat mensiu reko

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2015 14:18
od Peterman
Plne súhlasím R7 vytvorí ďalšiu radiálu z centra smerom von a naopak. Je potrebná lebo teraz sa takmer všetok vstup z týchto smerov kumuluje v Biskupiciach a na Gagarinovej. Dôležité bude aby sa vhodne vyriešila MUK Bajkalská a Pristavná, Slovnaftská aby sa zabezpečil plynulý pohyb vozidiel, rozptyl do všetkých najzatazenejsich smerov na tomto uzle

Trochu ma prekvapilo, ze usek R7 od Bajkalskj po Slovnaftsku ma byt len 2+2, tam sa bude zchadzat a koncertovať doprava takmer zo všetkých smerov... Aj toto by malo byt 3+3, treba to prehodnotiť.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2015 15:23
od mjk
aquila napísal:
mjk napísal:Napojenie D4 na cesty 2. triedy je podľa mňa zbytočný luxus. Možno križovatka Rača je OK, keďže je to výpadovka na Jur. Čiernu vodu by som zrušil komplet, dôvodov v tomto fóre najdete viac. Križovatku Podunajské Biskupice by som zrušil tiež spolu s obchvatom Mostu, kým nie je R1 po D4 a predĺžená Galvaniho. Pomôže to len Mostu, Ráztočná spolu s kruháčom vo Vrakuni budú naďalej beznádejne zapchané v špičke.

A vôbec by som vyňal úseky Ivanka sever - Rača, Dunajská Lužná - Holice a obchvat Mostu spolu s križovatkou Podunajské Biskupice z PPP.
Keby sa naporiadok spravili ulice Svornosti a Slovnaftská na 2+2 a aspoň križovatka Svornosti a Popradská mimoúrovňovo, tak sa môže vyňať aj celá R7.


v tomto nesuhlasim, naopak R7 az po bajkalsku vytvara novy plnohodnotny prijaz do mesta rozsiritelny az do 3+3, v tomto pripade by sa mala slovnaftska prerobit na 2+2 ale s tym, ze tam budu BUS pruhy, svornosti by mala zostat tak ako je .. a popradska svornosti MUK je tiez uz nerealizovatelne ..

a R7 ma zmysel ozaj len po holice, potom zase az od DS po NZ ..


Len pre úplnosť. Som za postavenie R7 všetkými desiatimi, ale nie za každú cenu. Cez PPP by rom riešil len D4 od Rusoviec po Ivanku sever bez križovatky Podunajské Biskupice, bez R7 a obchvatu Mostu pri Bratislave. Kvôli zmenšeniu veľkosti projektu a splátok. R7 by sa dala dočasne nahradiť odstránením najväčšieho kolízneho bodu na I-63 v Bratislave MÚK Svornosti a Popradská (stačí dať len 1 pruh na most z mesta na Popradskú + asi rozšíriť most cez Malý Dunaj) a rozšírením Svornosti na 2+2 (súčasný stav je omnoho horší pre výjazd z BA než pred rozšírením na 2+1- dvojitá plná čiara od Popradske po Rovinku tzn. ideš s najpomalším vozidlom). Obchvat Rovinky a Dunajskej Lužnej je tiež veľmi potrebný ale nemusí byť v PPP.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2015 15:45
od mjk
Beriem späť alternatívu R7, stavať na I-63 v BA bez existujúcej R7 aspoň 1. úseku, tak to by bol ten totálny kolaps dopravy.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2015 15:12
od mirsi
stat si poziciava za uroky 0.62% pa na 10 rokov a za 1.11% na 14rokov...
http://ekonomika.sme.sk/c/7649528/stat- ... v-eur.html
peniaze takmer zadarmo, nech mi nikto nehovori, ze by sa neoplatilo si pozicat na PPP priamo a nie nechat si niekoho pzicat... 1.3MLD na 15rokov platba rocne 94M Eur...

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2015 15:17
od aquila
neoplati sa to .. pre politikov a ich spriaznencov :) este by nebodaj musel byt regulerny tender :) a to kde sme :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2015 08:31
od mirsi

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2015 23:08
od ANDi
Slovak Telekom sa predava za cca 900 milionov. Bude na istoty...

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 19:49
od ecce
OT: To s tym nesuvisi. Hlavnym rozpoctovym obmedzenim v sucasnosti nie je dlh, ale deficit (pozicat si plus-minus vieme, kolko chceme, ale musime zaroen plnit europske pravidla na deficit). A na ten predaj Telekomu nema vplyv, kedze iba vymiename jedno aktivum (akcie) za ine (peniaze), takze deficit to neovplyvnuje.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 20:06
od kiri
Otázka znie či tie aktíva majú pre ekonómov rovnakú hodnotu.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 20:12
od ecce
V tomto pripade je dolezite, ze pre statistikov z Eurostatu ano :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2015 16:17
od mjk
Bola zverejnená Výzva na účasť na dialógu http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/2305/148169/12
Nie je tam ani slovo ktoré spoločnosti boli vyzvané. Niečo bolo aj v novinách. Škoda, chceli byť veľmi transparentní.