Stránka 10 z 46

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 15:59
od MarosJan
Takto nizku cenu necakal nikto. Je to nasobne menej ako Pribina (52 km). Je to menej ako za kratsi obchvat Viedne postaveny uz dost davno. Obchvat Viedne - to je ten projekt kde ministerstvo argumentovalo ako odvetdy stupli stavebne naklady.

Statne expertizy stavebných nakladov treba jednoznacne hodit do kosa. Nemame ziadny spolahlivy odhad aka je ferova trhova cena stavebných nakladov. Preto vsetkym ide teraz sanka dolu.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 15:59
od Peterman
Mne išlo hlavne o systémové riešenie - t.j. postaviť obchvat v kazdom prípade tak (aj so stavebnými objektami), aby ho bolo možné v budúcnosti rozšíriť smerom do stredu na 3+3.
Je mi jasné že tak sa cena príliš nezníži, ale dialnica bude pripravená na väčšiu záťaž s minimálnymi stavebnými zásahmi, lebo u nás sme schopní pobabrať aj dopre naplánovaný projekt, resp. naoko šetrením pre ludí ho okresať tak, že výsledok môže byť do budúcna katastrofa = ešte väčšie náklady.

Neviem presné špecifikácie, ale tá najnižšia ponuka osciluje okolo asi normálnej ceny (ked to aj porovnám s časťou Viedenského obchvatu)

Aj môj odhad bol niekde v týchto číslach, môžete si to pozrieť z mojich dávnejších príspevkov

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 16:51
od ANDi
No, este sa predcasne netesme...

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 18:39
od Čavo
Ešte stále ni je isté, za čo je tá cena. Pokiaľ som dobre čítal, tak sa zdráhali a ešte stále zdráhajú zverejniť túto informáciu.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 19:30
od MarosJan
Nuz pravda, pozeram, ze ministerstvo pise iba o vystavbe. Zeby boli take svine a zamlcali, ze ta cena nepokryva prevadzku a udrzbu?
http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=184092

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 20:34
od peterle
Tak tie nízke ceny, dostali Počiatka do roly Figeľa, ktorého pred pár dňami kritizoval za tzv. lacné diaľnice. Som zvedavý ako z toho vykorčuľuje.
Firma s najnižšou cenou, ako jediná u nás nemá žiadne zázemie a skúsnosti.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 20:36
od jozin z bazin
MarosJan napísal:Nuz pravda, pozeram, ze ministerstvo pise iba o vystavbe. Zeby boli take svine a zamlcali, ze ta cena nepokryva prevadzku a udrzbu?
http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=184092

a hlavne davam do pozornosti najma tuto vetu :
... Ministerstvo spolu s medzinárodným poradcom ešte musí preveriť finančné modely a technické riešenia jednotlivých konzorcií, aby sa potvrdila správnosť ich výpočtov...

Fakt by som sa este netesil, s vylucovanim najlacnejsich ponuk mame bohate skusenosti. :(

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 20:37
od Andrej
Ak v tej cene nie je ziaden hacik, potom gratulujem timu ludi na ministerstve, ktori cely proces pripravovali a riadili. Nezopakovali sa obrovske chyby z cias 1.ficovej vlady a kvalitna sutaz vygenerovala realne ceny. Na rozdiel od predrazenych tendrov, ktorymi sme premrhali eurofondy.

Treba vsak povedat aj to, ze napriek vyraznej zlave ide o vysoku sumu a doprava v BA sa vdaka tomu odlahci len minimalne.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 21:50
od eric987
Waaaau, ak v tom nie je "skryta bomba" tak s najlacnejsou ponukou go on! Len sa obavam toho, ze to dostane ten najdrahsi (co uz rozhodne nebude take zmysluplne na realizaciu) - STG ma rozhodne spomedzi vsetkych zahranicnych stavebnych firiem (ak pravda nemyslime tie "cyperske") najblizsie tak ku vlade ako aj k jej main donors.

peterle napísal:Firma s najnižšou cenou, ako jediná u nás nemá žiadne zázemie a skúsnosti.

Zasa Cintra tam ma Porr a ten u nas zazemie (aj ked zasa nie bohvie ake) MA a ma aj ake-take skusenosti. Nieco sa mi dokonca mari, ze Porr stal za akymsi PPP s paroplynovou elektrarnou alebo nieco take, avsak to kvoli nizkym vykupnym cenam elektriny skoncilo dost neslavne. Navyse, v CR sa Porr uz celkom zabyval a v konzorciach je najma s COLAS-om, takze mozno by sa cast usla v ramci SUB-iek ISK, resp. Cesty Nitra.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 21:54
od sky007
jozin z bazin napísal:
MarosJan napísal:Nuz pravda, pozeram, ze ministerstvo pise iba o vystavbe. Zeby boli take svine a zamlcali, ze ta cena nepokryva prevadzku a udrzbu?
http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=184092

a hlavne davam do pozornosti najma tuto vetu :
... Ministerstvo spolu s medzinárodným poradcom ešte musí preveriť finančné modely a technické riešenia jednotlivých konzorcií, aby sa potvrdila správnosť ich výpočtov...

Fakt by som sa este netesil, s vylucovanim najlacnejsich ponuk mame bohate skusenosti. :(


Ta cena cintri je nereálna. Nechápem jak chcú naprata do 997m výstavbu a 30 rokov údržby, keď sú tam minimálne 2 objekty s cenou 100+ miliónov na objekt - sumostie a MUK prievoz. Nechcem nič zlého predpovedať ale podla mňa cintra na niečo zabudla. Možno na vyvolané úpravy, kedze tie v Španielsku robí štát a nie stavebná firma. Osobne vidím za reálnu cenu niečo medzi vinci a hochtief

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 22:28
od i15
s takými zľavami to mohli celé naprojektovať na 3+3. cena by bola síce vyššia, ale stále nižšia, ako pôvodný predpoklad a na 30 rokov by bol kľud

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 22:32
od aquila
MUK prievoz nie je sucastou.. to ma riesit stat vo vlastnej rezii

porr tu jednak ma zazemie a druhak sak centralu ma vo W, kde ma aj viac aj solidne zazemie.. toho by som sa nebal.
skor toho vylucovania

i15 to mas recht lebo rozdiel by bol so 20%...

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 22:48
od Andrej
Z akeho dovodu by ste chceli celu trasu preprojektovat na 3+3, ked predp.intenzity aj v 30 rocnom vyhlade dosahuju max. 40-50 tisic? Radsej nech sa investuje do ciest I.triedy a krajskych ciest, aby sa na tu dialnicu vobec dalo dostat.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 22:55
od aquila
aby to neskor nebolo drahsie.. ale ked so zoberiem ze o hodne viac zatazena S1 je 2+2 a zvlada... tak to Bude OK

kazdopadne az teraz som so vsimol Parameter doba vystavby a jediny kto ma vystvabu 3.5 roka, citaj, do volieb 2020, je vinci na druhom mieste... cize vyhraju oni...

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 23:13
od Andrej
Uroven motorizacie v tomto regione uz nema potencial na velky narast, cize otazne je, ci vobec niekedy bude prekrocena kapacita na D4. Horsie na tom bude samotna D1, okolite obce a v podstate vsetky vstupy do BA.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2015 23:46
od aquila
to ze doprava v samotnej BA po postaveni D4 a R7 skolabuje je jasne.
lebo bez fungujucej MHD, P&R je toto skor kontraproduktivna investicia..

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 00:10
od sky007
aquila napísal:MUK prievoz nie je sucastou.. to ma riesit stat vo vlastnej rezii

porr tu jednak ma zazemie a druhak sak centralu ma vo W, kde ma aj viac aj solidne zazemie.. toho by som sa nebal.
skor toho vylucovania

i15 to mas recht lebo rozdiel by bol so 20%...



Nemas pravdu. MUK Prievoz je sucastou projetku. K dispozicii je dataroom, kde VO uklada sutaziacim povinnost prestavat MUK Prievoz. Takze to ma byt sucastou ceny na D4-R7. a podla dokumetov ktore som zohnal, tak to bude vazne tazky project a hodne drahy. Vsak podla TS, tam ma uchadzac postavit mosty so zivotnostou 100 rokov.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 06:53
od i15
Andrej napísal:Uroven motorizacie v tomto regione uz nema potencial na velky narast, cize otazne je, ci vobec niekedy bude prekrocena kapacita na D4. Horsie na tom bude samotna D1, okolite obce a v podstate vsetky vstupy do BA.


čakal niekto 10 rokov od otvorenia Mierová Senecká 100 tisíc vozidiel?

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 07:50
od Andrej
Neviem, ake boli prognozy na Mierova-Senecka, ale narast dopravy mal vtedy nasobne vacsi potencial na rast, ako ma dnes. A tipol by som si, ze prognozy boli vysoke, ale pri vystavbe sa to nebralo do uvahy, vtedy sa este vsetky dialnice stavali ako 4 pruhove.

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 08:26
od Peterman
Nech uz to bude ktokoľvek, malo by sa to stavať aspoň s prípravou na 3+3 (s rozšírením do stredu) vrátane mostných objektov. Postupne obchvat preberie veľkú časť dopravy.

Podobne to bolo aj s mostom Apollo, spočiatku nebol az tak využívaný - a dnes je takmer zahltený ( ten mal byt urcite 3+3 ) a to sa len dokončuje panoráma city (cca 500bytov), rozostavané su nove administratívne budovy pri Autobusovej stanici (HB Reavis), začne sa stavať cely komplex za SND (Penta), este sa bude rozširovať Eurovea, areál bývalej Gumonky-tam sú tiež viac ako smelé plány = pribudne tam spolu mozno 2-3000 bytov a urcite viac ako 5000 pracovných miest. O 4-5 rokov nebude absolútne stačiť, aj 4+4 bude malo.

Uz aj z toho dôvodu je obchvat potrebné plánovať a pripraviť na 3+3, pretože prietah D1 od seneckej po Lamac bol naprojektovaný a zial aj postavený len 2+2 a jeho rozšírenie je dost problematické i ked nie nerealizovateľné. Veď je absolútne nelogicke ked od Trnavy prichádzajú 3 pruhy plne aut ( a o pár rokov aj zo Záhoria) a potom cez mesto ta masa aut sa musí vtesnať do 2+2. A všetko potom stojí. Takze aj z toho dôvodu je obchvat potrebný plánovať na 3+3, on preberie síce len časť dopravy (podla prieskumu); plus aj tých co si radšej nabehnú par km, ale nebudú stať každý deň v kolónach .... a časom bude viac využívaný.
Začalo sa stavať južné mesto pod Petržalkou, v západnej casti Bory, v dedinách východne a juhovýchodne od BA stále pribúdajú rodinne domy a malé firmy. Budeme prekvapení aké tam budú intenzity par rokov po otvorení.
A potom je možné riešiť terajší prietah D1-D2 aj s prístavným mostom.
Aj spolu s koľajovou MHD.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 09:21
od EmBe
Keďže je téma D4 všeobecne dočasne zamknutá, dávam sem: viewtopic.php?f=35&t=21048

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 10:24
od aquila
i15 napísal:
Andrej napísal:Uroven motorizacie v tomto regione uz nema potencial na velky narast, cize otazne je, ci vobec niekedy bude prekrocena kapacita na D4. Horsie na tom bude samotna D1, okolite obce a v podstate vsetky vstupy do BA.


čakal niekto 10 rokov od otvorenia Mierová Senecká 100 tisíc vozidiel?


v podstate nielen ze cakali, ale aj vedeli. a preto tento usek aj chceli stavat rovno na 3+3
bohuzial ale z politickych dovodov (otvorenie do volieb 2002) sa oprasil stary komunisticky projekt s par desatroci dozadu, v ktorom ale ozaj nepocitali s takymi intenzitami. vtedy aj pristavny most bol silne predimenzovany :)

Peterman napísal:Nech uz to bude ktokoľvek, malo by sa to stavať aspoň s prípravou na 3+3 (s rozšírením do stredu) vrátane mostných objektov. Postupne obchvat preberie veľkú časť dopravy.

Podobne to bolo aj s mostom Apollo, spočiatku nebol az tak využívaný - a dnes je takmer zahltený ( ten mal byt urcite 3+3 ) a to sa len dokončuje panoráma city (cca 500bytov), rozostavané su nove administratívne budovy pri Autobusovej stanici (HB Reavis), začne sa stavať cely komplex za SND (Penta), este sa bude rozširovať Eurovea, areál bývalej Gumonky-tam sú tiež viac ako smelé plány = pribudne tam spolu mozno 2-3000 bytov a urcite viac ako 5000 pracovných miest. O 4-5 rokov nebude absolútne stačiť, aj 4+4 bude malo.

Uz aj z toho dôvodu je obchvat potrebné plánovať a pripraviť na 3+3, pretože prietah D1 od seneckej po Lamac bol naprojektovaný a zial aj postavený len 2+2 a jeho rozšírenie je dost problematické i ked nie nerealizovateľné. Veď je absolútne nelogicke ked od Trnavy prichádzajú 3 pruhy plne aut ( a o pár rokov aj zo Záhoria) a potom cez mesto ta masa aut sa musí vtesnať do 2+2. A všetko potom stojí. Takze aj z toho dôvodu je obchvat potrebný plánovať na 3+3, on preberie síce len časť dopravy (podla prieskumu); plus aj tých co si radšej nabehnú par km, ale nebudú stať každý deň v kolónach .... a časom bude viac využívaný.
Začalo sa stavať južné mesto pod Petržalkou, v západnej casti Bory, v dedinách východne a juhovýchodne od BA stále pribúdajú rodinne domy a malé firmy. Budeme prekvapení aké tam budú intenzity par rokov po otvorení.
A potom je možné riešiť terajší prietah D1-D2 aj s prístavným mostom.
Aj spolu s koľajovou MHD.


most apollo staci 2+2, jeho jedina chyba je, ze sa tadial neurobila rezerva pre elektricku. cize ziadne fantasmagorie o 3+3, kedze cesty v meste budu lievik, a preto ked sa postavi R7 a D4, tak mozno bude gagarinka, svornosti prazdnejsia, ale pristavna, bajkalska budu stuple..

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 10:56
od Peterman
Aquilla, len ked si zoberieme výstavbu ktorá sa realizuje, a rozbieha v priestore Dostojevského rad, Mlynské nivy, Košická, Dunaj, tak len tento priestor vygeneruje za par rokov take množstvo aut, ze most Apollo bude uplne upchatý. A ten nehovorím o pripravovanej výstavbe výškových budov na pravej strane Dunaja, oproti prístavu a Eurovea, to su ďaľšie tisíce ľudí a automobilov, zásobovania, plus dopravu medzi mestskými časťami.

Som si istý, že tento most nebude kapacitne stačiť.
V každom prípade mal byt 3+3 a plne súhlasím že teleso elektricky s pokračovaním do Petržalky malo byt súčasťou tohto objektu.
Ináč v prípade ak by bol most 3+3, nebol by ani aproblem s rozptylom dopravných tokov na oboch stranách Dunaja.
Skôr samotný most sa stane lievikom, pretože z oboch strán vela dopravných prúdov ( aj pruhov)

Toto je aj prípad mostu Lafranconi. Saturácia dopravy sa blíži k hraníci i napriek čiastočnému vytvorenie ďalšieho pruhu v jednom smere ( i keď veľmi úzkeho - neštandardného)

Je hrozne ako nesystémovým riešení dopravy (aj MHD) a nie pohladom do budúcnosti, musíme dopravne problémy riešiť oveľa drahšie a na viac krát

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 12:32
od Bager3
Ak sa nemylim most Apollo bol stavany s rezervou na trojelbus nie na elektricku a lievik v smere do mesta na nom vznika hlavne semaformi na bratislavskej strane, ta krizovatka mala byt riesena mimourovnovo. Ale vratim sa k PPP je uz zname co vsetko je v cene v akych je parametroch nacenena D4?

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2015 13:02
od tr3mp
Čo je to rezerva na trolejbus? Že sa dá natiahnuť trolejové vedenie? :lol: