PPP vseobecne

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Myslite si, ze pilotny projekt PPP na Slovensku bude uspesny? (Dialnica sa postavi v stanovenom termine)

Ano, podari sa
48
47%
Ano, ale budu velke problemy (predrazenie o vyse 50%)
38
37%
Nie, bude to uplny krach (CR)
17
17%
 
Celkový počet hlasov : 103

Odoslaťod aquila » 03. Dec 2007 23:02

sice je to o ceskych dialniciach a finskych dialniciach cez PPP, ale myslim, ze sa to sem hodi ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8705

Zatímco při běžných státních zakázkách jsou projektanti odděleni od dodavatelů, a proto navrhují co nejdražší řešení mostů, tunelů nebo křižovatek, protože jsou placeni v procentech celkové ceny zakázky, projektanti konsorcia v PPP projektu musí hledat nikoli nejefektnější, ale nejlevnější vedení trasy, tvrdí Vehvilläinen. V té nejlevněji stanovené trase však musí dodavatel stavět kvalitně, aby měl s následnou údržbou co nejmenší náklady, jinak nevydělá
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mapman » 04. Dec 2007 13:25

Ano ano ano, na tom niečo bude ale základný problém článku je že opäť porovnáva dve totálne neporovnateľné stavby.

V ČR sa stavia pomerne draho, ale vie sa stavať aj lacno, myslím že najlepší bude príklad: 17,2 km D47 (D 28,0) stálo 16,4 mld Kč. Pritom o kúsok ďalej takisto čerstvo otvorený úsek R48 (R 22,5) v dĺžke 7,9 km stál 1,5 mld Kč. V rámci D47 sú 4 MÚK, v rámci R48 ani jedna...

PPP može stlačiť cenu dole ale to len v prípade, že tender prebehne férovo a vyhrá najlepšia ponuka a nie "vreckové" záujmy...

Súhlas ale s tým že je treba rýchlo začať stavať cez PPP. Prvé projekty budú vždy na skúšku a IMHO drahšie, o to viac to ale do budúcna bude systém, vďaka ktorému može ísť cena dole, chce to len nabrať skúsenosti a nebáť sa. Som zvedavý na tieto slovenské balíky, že ako to dopadne, vkladám do toho velké nádeje....
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod devil » 04. Dec 2007 16:38

takze mame tu porovnanie 3 balikov v ramci PPP

1. balik 75 km D1 za 50 mld. SK (0,66 mld/km obstaravacej ceny)

2. balik 47 km R1 za 15 mld SK (0,32 mld/km obstaravacej ceny)

3. balik 29 km D1 za 35 mld SK (1,2 mld/km obstaravacej ceny)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

... diskusný príspevok z konferencie k PPP dňa 4.1.2008 ...

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jan 2008 13:55

Najnovší plán výstavby diaľnic cez PPP sa na Slovensku posúva opäť bližšie ku svojmu cieľu. Celkové stavebné náklady sa pohybujú na úrovni cca. 3,5-4 mld. EUR. Slovensko rozdelilo túto sumu na 3 časti, na jednotlivé 3 základné balíky. Realizácia by podľa vlády mala prebehnúť naraz a tým sa tieto projekty PPP stávajú jednými z najväčších v rámci celej Európy. Niekoľkonásobne prekračujú ostatné projekty v susedných krajinách, či už úspešné alebo neúspešné v Českej republike, Maďarsku alebo v Rakúsku.

Slovensko sa rozhodlo, že cez PPP projekty prepojí svoju krajinu diaľnicou D1, ktorej úseky sa dnes stavajú aj viac ako 10 rokov. Slovensko nemá prijatú koncepciu rozvoja výstavby diaľnic a ciest diaľničného typu, ktorú by presadzovala každá vláda. Preto mešká prepojenie dvoch najväčších miest, mešká prepojenie regiónov s hlavným mestom a chýbajúce diaľnice sa stali hlavnými výhradami nových investorov pri príchode na Slovensko.

Rozsiahlejšie PPP projekty vo výstavbe diaľnic a ciest diaľničného typu sa realizujú len v Španielsku, Grécku, Francúzsku a v Rusku. To sú však všetko krajiny ekonomicky mnohonásobne silnejšie, krajiny vyspelejšie a s PPP majú dlhoročné skúsenosti.

Slovensko pristupuje k PPP len relatívne zodpovedne a prijalo veľmi tvrdý zákon k možnému vyvlastneniu pôdy. Oveľa tvrdší zákon, než tomu bolo v r. 1999-2001 v Chorvátsku, i keď sa to tamojšie úrady snažia zakryť a práve na zákony Chorvátska sa odvolávajú. Lenže v Chorvátsku sa takýto zákon nedostal pred tamojšie súdy. Slovensko má okrem toho ďalšie negatíva v tejto oblasti a tými je pripravenosť stavieb z hľadiska posúdenia na ŽP, trasovanie a varianty výstavby. Toto sú riziká, ktoré by mala niesť vláda a nie súkromný koncesionár. Ak sa prenesú riziká na koncesionára, koncesionár bude žiadať v konečnom dôsledku vysoké tieňové mýto. Podľa našich prepočtov bude možné žiadať od 250% nahore voči stavebným nákladom v horizonte 30 rokov. Znamenalo by to, že vláda by musela dávať na splátky koncesionárovi min. o 100% vyššiu sumu, než akú dáva v posledných rokoch z rozpočtu bez eurofondov. Tomuto sa vyrovnáva zase fakt vysokého hospodárskeho rastu na Slovensku a stabilná inflácia a prudko rastúce príjmy krajiny, takže by nemala nastať vážnejšia finančná kríza. Vláda má však ďalšie nedostatky pri príprave PPP projektov a tým je samotné tieňové mýto a výnos z čistého mýta. Tieňové mýto by vôbec v jednom z balíkov nemuselo existovať podľa našich prepočtov. Ide o stavebne najľahší úsek, i keď niektoré stavby budú technicky náročné, ale intenzity a hospodársky rozvoj sú tu vysoké. Je zrejmé, že vláda chce týmto úsekom znížiť zaťaženie na iných úsekoch, avšak to sa slovenská vláda mýli, pretože vyhlásila 3 tendre a nikde nie je zaručené, že všetky vyhrá ten istý koncesionár.

Pripravenosť slovenskej vlády na výstavbu cez PPP patrí k tým lepším v porovnaní s tými krajinami, kde sa takto stavalo prvé razy ako Veľká Británia, Chorvátsko, Portugalsko, Španielsko či Grécko. Je to oveľa lepšia pripravenosť, než aká bola v štátoch typu Česká republika a Maďarsko. Avšak cez PPP sa stavia v Európe už vyše desať rokov a Slovensko by malo byť v prípravách oveľa ďalej a vyvarovať sa rizikám. Základná chyba je v poradenstve vlády. Nová vláda totiž väčšinu odborníkov vymenila a na chybu prišla až o pol roka. Slovensko by malo mať v oveľa lepšom stave pripravené úseky na výstavbu alebo by mala na seba prevziať všetky podstatné riziká spojené s trasovaním a novými zákonmi.

Obrovským rizikom je tiež mýtny systém. Nebude fungovať skôr ako 1.1.2010. Ak nastane akýkoľvek problém typu odvolanie sa neúspešného záujemcu, reálne hrozí, že novo postavený úsek cez PPP nebude mať štátom garantovaný mýtny systém. Hroziacich potom možných scenárov je až priveľa. Štát má samozrejme jasnú predstavu a tou je vládou kontrolovaný výber mýta a rozdiely z potrieb na výstavbu bude doplácať všetkým víťazom jednotlivých tendrov.

Moje osobné presvedčenie však je, že Slovensko sa malo viac zapojiť do čerpania eurofondov, zvýšiť výdavky štátneho rozpočtu smerujúceho na výstavbu diaľnic a ciest diaľničného typu a lepšie sa venovať prípravám stavieb určených na výstavbu cez PPP a podľa možností stavby, z ktorých bude mať Slovensko vyšší prínos ako vyššie platené tieňové mýto. Tým myslím napríklad obchvat Bratislavy, v prvej fáze diaľnica D4, 1. etapa cesty diaľničného typu R7 od Bratislavy v smere na juh-juhovýchod, D3, R4 a podobne. A to z jednoduchého dôvodu: ak sa dnes bude stavať na Slovensku hlavne cez PPP, tak Slovensko bude mať možnosť stavať iné úseky možno 3-4 roky. Ak by sa však všetka snaha venovala na rýchlejiu výstavbu z iných zdrojov a o 3-4 roky sa výstavba rozbehla aj cez PPP, znížilo by sa tieňové mýto pod 100% reálnych stavebných nákladov a Slovensko by malo voľné zdroje na platby pre koncesionárov. Naopak to fungovať nebude. Vychádzam zo skúseností z iných štátov sveta.

Slovensko by nemalo realizovať takéto drahé stavby nutné pre krajinu a hospodárstvo cez systém, ktorý nemá dobre pripravený. Riziká sú totiž pre štát vysoké a pre koncesionárov tiež. Obaja sa na to pripravia v zmluvách. Ak sa tento projekt nepodarí, bude to ďalšia rana pre tento región z hľadiska výstavby cez PPP. Za to však nebudú môcť stavebné spoločnosti a ich finanční partneri, nakoľko kritických hlasov sa ozýva dosť aj na samotnom Slovensku a niektorí finančníci dokonca hovoria, že nemajú dostatok informácií zo strany vlády, čo je nepochybne ďalšia chyba.

Slovensko má jedno pozitívum a síce, že o výstavbu prejavilo dostatok záujemcov, ktorými sú renomovaní stavbári v rámci svetového stavebníctva a len v niekoľkých prípadoch ide o špekulatívnych finančných investorov.

Slovensko je členom EÚ, OECD, NATO a ostatných svetových organizácií. Pri výstavbe diaľnic a zlepšovania parametrov ostatnej dopravnej infraštruktúry však značne zaostáva. Problémom je tiež veľmi nepriehľadná legislatíva a prípadné súdne spory trvajú aj niekoľko rokov. Slovensko dáva na výstavbu diaľnic ročne cca. 600 miliónov eúr. Priemerné náklady na výstavbu 1 km sú však 13,6 mil. eúr. Aj preto PPP projekt plánovaný slovenskou vládou je nielenže jedným z najväčších v Európe, ale je mimoriadne sledovaný celou Slovenskou republikou, pretože v priebehu 4-5 rokov by mal súkromný sektor preinvestovať viac samotná slovenská vláda v priebehu posledných 8-10 rokoch.

Preložené/upravené: PPP Alliance Europe, Roma, Adaios
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: ... diskusný príspevok z konferencie k PPP dňa 4.1.2008

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jan 2008 22:56

Dialniciar, preložené od Adaiosa napísal:Obrovským rizikom je tiež mýtny systém. Nebude fungovať skôr ako 1.1.2010. Ak nastane akýkoľvek problém typu odvolanie sa neúspešného záujemcu, reálne hrozí, že novo postavený úsek cez PPP nebude mať štátom garantovaný mýtny systém. Hroziacich potom možných scenárov je až priveľa. Štát má samozrejme jasnú predstavu a tou je vládou kontrolovaný výber mýta a rozdiely z potrieb na výstavbu bude doplácať všetkým víťazom jednotlivých tendrov.


Tohto sa zjavne chytili novinári a dali ministrovi dopravy (už po neviem koľkýkrát) otázku k mýtu ... :arrow:

Zavedenie mýta v roku 2009 je podľa ministra dopravy Vážneho reálne :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9016

Ak sa zmluva s firmou či konzorciom, ktoré zvíťazí v tendri na dodávku systému elektronického mýta v SR, uzavrie do mája tohto roka, termín zavedenia k 1. januáru 2009 je reálny. "Ak sa zmluva podpíše v júni alebo júli, tak mám pocit, že za taký krátky čas sa to nebude dať implementovať," ... :idea: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 09. Jan 2008 23:31

Ale ani tak by nehrozilo, že mýtný systém bude později než zprovoznění 1. balíku PPP. Navíc výběr mýtného nebude zdaleka stačit na úhradu koncesionáři dálnice.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:06

Jarda napísal:Ale ani tak by nehrozilo, že mýtný systém bude později než zprovoznění 1. balíku PPP. Navíc výběr mýtného nebude zdaleka stačit na úhradu koncesionáři dálnice.


Výber mýta dosiahne úplne reálne 4-5 mld. SKK. Jedna pôjde prevádzkovateľovi, ostatné štátu a štát tak získa až 1/3 peňazí nutných na splácanie PPP.

Inak s tou funkčnosťou máš pravdu, ale na slovenské pomery iba: zatiaľ.

Elektronické mýto je inak zámerne odložené na r. 2009 kvôli inflácii kvôli EURU. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 10. Jan 2008 14:48

Nevím, ale spíše bych odhadoval výběr mýta na Slovensku po zavedení tak 2,5 - 3 mld SKK, čistého tedy do 2 mld SKK. Jestli Tvůj odhad má platit pro r. 2012, pak bych mu věřil.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 10. Jan 2008 15:01

jarda, zabudas ze na slovensku to bude pre vsetky vozidla nad 3,5t a aj na vybranych cestach I a II triedy. dokopy asi 2500 km .. cize tych 4-5 miliard nie je vobec nerealistickych ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 10. Jan 2008 15:30

rozsah este nie je isty. hlavne vyberat myto na cestach II. triedy. to akoze Vuc sa maju o ne starat a nds bude na nich zarabat? to asi tazko.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jarda » 10. Jan 2008 15:49

Nezdá se mi, že na 2500 km to lze efektivně zprovoznit najednou od r. 2009, když ještě ani neskončil tendr. Spíš bych předpokládal, že to bude spouštěno po etapách. I když to bude satelitní systém, bez kontrolních bran by byl neefektivní.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod racto » 10. Jan 2008 17:53

ale ano oni to urobia naraz nedaju to na etapy . 2400 km bude od 1.1 2009 spoplatnene . no mohli vylučiť stade autobusovu dopravu lebe zase pojde hore cestovne . a zase nato doplatime mi.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod aquila » 10. Jan 2008 20:14

ract0, ono ja by som z toho autobudy urcite nevylucoval .. je to business aky akykolvek iny.. za cestnu cestu sa tiez plati ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2008 22:05

Jarda napísal:Nezdá se mi, že na 2500 km to lze efektivně zprovoznit najednou od r. 2009, když ještě ani neskončil tendr. Spíš bych předpokládal, že to bude spouštěno po etapách. I když to bude satelitní systém, bez kontrolních bran by byl neefektivní.


Ale áno, mýto na Slovensku sa zavedie naraz. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy. Zatiaľ bez ciest II. a III. triedy. To číslo ste tu zle pochopili rad radom všetci, lebo v tom sú aj úseky D/RC, ktoré ešte nestoja a budú stáť v r. 2010-2011.

A preto Adaios upozorňoval na termín 1.1.2009. :wink:

racto0: výnimku budú mať len sanitky, hasiči, CO, armádne vozidlá. Autobusy práveže vôbec výnimku mať nebudú, nemajú ju ani dnes. :idea:

Tá suma je úplne reálna, že bude v r. 2010 čistý príjem štátu na úrovni 4 mld. SKK + nálepky od áut do 3,5t.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jan 2008 16:59

Projekty PPP by mali mať hodnotu najmenej 500 miliónov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9169

Pripomeňme, že na Slovensku sa cez PPP pripravujú tendre na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest v rozsahu VI balíkov, z ktorých III sú verejné známe a ich hodnota je okolo 110-150 mld. SKK a zahŕňajú úseky na D1 a R1.

Ďalšie balíky budú podľa úspechu nasledovať, pripravujú sa úseky D3 a D4. Prioritou je realizovať stavebne drahé úseky, podľa intenzít na 1/2 profil a zo štátnych zdrojov potom zostane dosť financií na stavebne jednoduchšie úseky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 29. Jan 2008 11:42

vyborne ;) takze uz nam zostali len dvaja spravny uchadzaci ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9190

co uz no.. bude to poriadne predrazene .. podobne ako upratovanie a olamovaniew cenculov za 4 miliardy, toto bude miliard 400 .. :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 11:48

Tento samotný balík nebude v celkových nákladoch za 400 mld. SKK, neuveriteľné ako admin tohto fóra zavádza. A inak aquila, tie firmy nemôžu za to, že štát ide stavať cez PPP, tie firmy sa len ponúkli a osobne si myslím, že zostali najlepší.

Alebo ak máš nejaký dôvod ich takto ohovárať, pridaj sem ten dôvod. Úplne jasne si proti stavebným firmám zameraný ... možno by sa Slovensko mohlo dostať na zoznam, kde stavbári sú zle vnímaný. Ono by to prospelo tým domácim, akurát to už by tu 1km D1 stál 1 miliradu ... :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 12:01

Ak bude PPP zle je ... ak nebude, ešte horšie. Dôvodom je, že pri moci nie je Dzurinda, ale Fico. :idea:

Ja som za PPP. A že to bude stáť veľa ? Nie viac, ako keď sa úseky stavajú 10 rokov v horších parametroch a ešte nemajú ani všetko dokončené, ani len ploty za pár milónov. Takže nech dáva Slovensko ročne 10-15 mld. SKK povinne ako platby za diaľnice. Aj tak o túto sumu by bolo potrebné navýšiť výdavky na výstavbu, lebo z 20 mld. SKK sa stavať nedá ... pri tých cenách, čo tu sú. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 29. Jan 2008 15:18

nezvadzam, nenapisal som ze tento balik bude za 400 miliard, ale ze za cele PPP zrejme zaplatime 400 miliard, aj ked maju hodnotu 125 miliard a az do 85% by prefinancovala EU ..

a ked si vsimnes, sme v teme PPP vseobecne ;)

neni som proti firmam zamerany, ale proti predrazovaniu vystavby, a je jedno za akej vlady .. to sam vies ...

dovodom neni fico, vies dobre, ze ja som bol od zaciatku velmi velmi skepticky voci PPP, tak tu nezatahuj zbytocne politiku ...

ked PPP neodporuca samotny poradca, ked bol proti PPP aj miklos aj pociatek, tak asi tam bude nejaky mensi zadrhel ? najma ked je tam projektovane p.a. 12 az 14% !! vsak to je tunel jak vysity, ked bezny obcan ma na hypo pod 5% p.a. ..

ako moze SR davat 10 az 15 miliard na dialnice, ked dava smiesnych 6 resp 9 miliard rocne a ani nema dostatok penazi na spolufinancovanie EU projektov ?

ano mas pravdu, za tych smiesnych 6 resp 9 miliard sa neda.. len to by nemohli pridat desiatky miliard polnohospodarom, armade a dalsim zbytocnym rezortom..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 29. Jan 2008 16:01

miklos ani pociatek neboli celkovo proti PPP, ved za dzurindu sa s PPP pocitalo. kvoli opatrnosti vsak nesuhlasili s takymto rozsahom PPP, a nepaci sa to uz ani EU, pretoze vysoke splatky z rozpoctov ohrozuju udrzatelnost maastrichtskych kriterii po zavedeni eura.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 16:26

aquila,

aquila napísal:nezvadzam, nenapisal som ze tento balik bude za 400 miliard, ale ze za cele PPP zrejme zaplatime 400 miliard, aj ked maju hodnotu 125 miliard a az do 85% by prefinancovala EU ..


Čerpanie z EÚ prvé roky žiadny člen nemal na 100%, ani dnes mnohí nad 85% nemajú. Nemáme skúsenosti, nevidel by som to tragicky. A okrem toho, predsa vieme, že na celú dopravu ide 120 mld. SKK, na diaľnice samotné do 60 mld. SKK, takže aj keby EÚ preplatila 100%, akosi je to málo, ...

aquila napísal:a ked si vsimnes, sme v teme PPP vseobecne ;)


Aha. :idea: :roll:

Ospravedlňujem sa. Moja chyba. :oops:

aquila napísal:neni som proti firmam zamerany, ale proti predrazovaniu vystavby, a je jedno za akej vlady .. to sam vies ...


Áno, viem, už je to jasné, ja som si pomýlil tému. :idea:

aquila napísal:dovodom neni fico, vies dobre, ze ja som bol od zaciatku velmi velmi skepticky voci PPP, tak tu nezatahuj zbytocne politiku ...


Ty si celkovo proti PPP, ja nie. :idea:

A sú krajiny, kde sa nedáva ani koruna zo štátneho, ale ešte štátu aj plynú korunky ... Jamajka, Kanada, ... Chorvátsko (je nad plánom výber)

aquila napísal:ako moze SR davat 10 az 15 miliard na dialnice, ked dava smiesnych 6 resp 9 miliard rocne a ani nema dostatok penazi na spolufinancovanie EU projektov ?


Tu by som ti oponoval, aj keď aj tá suma je malá: Slovensko preinvestovalo v r. 2006 13,5 mld. SKK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9191

Takže bez problémov to bude dávať. Jednoducho tak ako sa našlo doteraz na banky (Dzurinda), na vidiek (Fico), tak sa v r. 2013 nájde na diaľnice, ozaj v tom nevidím problém. :idea: :idea:

A k tomu, že armáda je zbytočný rezort, ... Rakúsku sa prisnilo, že ešte je Rakúsko-Uhorsko ... :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 16:28

devil napísal:miklos ani pociatek neboli celkovo proti PPP, ved za dzurindu sa s PPP pocitalo. kvoli opatrnosti vsak nesuhlasili s takymto rozsahom PPP, a nepaci sa to uz ani EU, pretoze vysoke splatky z rozpoctov ohrozuju udrzatelnost maastrichtskych kriterii po zavedeni eura.


EÚ žiada od Slovenska reformy, ktoré sama nemá. :idea: :idea: (to je tiež na zamyslenie) ... a mimochodom ja som to čítal ... on Brusel na jednej strane žiada menšie PPP, na strane druhej vyššie investície do infraštruktúry na východnom Slovensku, ale že tam nie je napojenie, to úradníčkov akosi netrápi ... ono nie je EÚ zázrak sveta. Nepáči sa, nebude euro, ono už mnohým Slovákom dopaľuje, že budú mať v peňaženke 200-500 EUR. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 29. Jan 2008 16:48

to je vsetko pekne, ale EU za to nemoze ze nie je napojenie. a ani za to kolko dostava prislusna kapitola v OP Doprava na dialnice ani za to kolko ide do inych kapitol.

Nepáči sa, nebude euro, ono už mnohým Slovákom dopaľuje, že budú mať v peňaženke 200-500 EUR.


to uz je neskoro, fico mal moznost po volbach povedat nie. ak sa to stopne v poslednej chvili tak bude riziko vypredaja koruny na burzach. to by som nechcel byt na mieste nbs.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 16:51

No a keďže za to nemôže a ani za iné veci, musí pochopiť, že Slovensko musí budovať a investovať a ak to nepochopí, nebudeme mať euro, tak ako ho nemajú a nebudú tak skoro mať ďalšie krajiny. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 29. Jan 2008 17:15

Dialniciar, to nemyslis vazne. :lol: :lol: :lol:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.