PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod juancarlos » 11. Feb 2016 17:22

Ďakujem za vysvetlenie. Každopádne si to bude podľa mňa vyžadovať dosť veľké obmedzenia na D1. Už sa teším.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 11. Feb 2016 19:42

Obmedzenia urcite, ale sucasna "plynulost" dopravy sa da dosiahnut aj docasnou prelozkou...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 11. Feb 2016 22:12

juancarlos napísal:Ďakujem za vysvetlenie. Každopádne si to bude podľa mňa vyžadovať dosť veľké obmedzenia na D1. Už sa teším.

Preco ? Ved zdravy rozum hovori, ze najprv by sa mali vybudovat kolektory, na ne sa presmeruje premavka a tak odstrania konstrukciu vozovky na sucasnej D1, zdvihnu ju, spravia vozovku, dokoncovacky a premavka sa vracia do normalu.

Inak davam do pozornosti aj toto: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... 3-0-v-suvi
kde sa pise okrem ineho aj toto:
Dňa 30. apríla 2015 bola medzi MDVRR SR, SZRB Asset Management, a.s. a Slovak Investment
Holding, a.s. uzatvorená trojstranná zmluva o financovaní (ďalej len „zmluva“). Predmetom zmluvy
je poskytnutie príspevku z OPII na finančné nástroje, ktorými sa má realizovať podpora
investičných projektov v sektore dopravy v súlade s výsledkami ex ante hodnotenia2
pre finančné
nástroje a stratégiou a cieľmi OPII.
Závery ex ante hodnotenia3
, ako aj Investičná stratégia pre finančné nástroje implementované
v rámci OPII (ďalej len „investičná stratégia“), ktorá tvorí prílohu zmluvy, identifikovali oblasť
rozvoja dopravnej infraštruktúry ako nástroj vhodný na podporu hospodárskeho rastu, tvorbu
pracovných miest a zvyšovanie konkurencieschopnosti SR a jej regiónov. Finančné nástroje môžu
byť zapojené do financovania realizovaných projektov rôznou formou vrátane formy verejnosúkromného
partnerstva (ďalej „PPP“).
Výhodami využitia finančných nástrojov v rámci PPP projektov sú možnosti doplnenia
financovania projektov, a tým vykrytia chýbajúceho financovania PPP projektov za účelom
podporenia ich financovateľnosti a uskutočniteľnosti, zvýšenia záujmu súkromného sektora o PPP
projekt, ako aj možnosť zníženia platieb verejného sektora hradených súkromnému partnerovi.
V nadväznosti na pozíciu Slovenska4
k využívaniu finančných nástrojov v programovom období
2014 – 2020, MDVRR SR na realizáciu dopravných projektov cez finančné nástroje v rámci OPII
vyčlenilo takmer 140 mil. EUR. Z uvedenej sumy je možné na výstavbu diaľnic a rýchlostných
ciest v rámci PO 2 použiť cca 51,7 mil. EUR, pričom snahou ministerstva je, aby tieto zdroje
v maximálnej miere smerovali na financovanie výstavby diaľnice D4.
Výstavba diaľnice D4 (v úseku Jarovce – Rača) je súčasťou projektu verejno-súkromného
partnerstva „Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov
diaľnice D4 Jarovce – Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz – Holice“5
(ďalej „Projekt
PPP“). Realizáciou tohto projektu si MDVRR SR kladie za cieľ zlepšiť dopravnú situáciu
v Bratislave a priľahlých regiónoch. Prostriedky OPII vyčlenené na tento účel budú tvoriť
doplnkové financovanie Projektu PPP.

Na nejake bomba zavery sa dnes uz akosi sice necitim, ale tusim ze chcu z EF spravit pozicku vitaznemu konzorciu
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 12. Feb 2016 11:25

to je zjavne zmena kvoli junckerovmu fondu .. na to to je zjavne uplne stavane
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Laky » 12. Feb 2016 11:51

Hlavne aby sa to uz podpisalo pred volbami, lebo mam obavy ze po volbach sa to bude znovu riesit a natahovat. Neprisli namietky tak sup sup Pociatek s podpisom.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 12. Feb 2016 15:52

Pripájam linku na materiál pre medzirezortné pripomienkové konanie pre D4 a R7.
Je tam veľa detailov, napr.
príloha 2 - harmonogram kompenzačných opatrení - napr. 1.3.2016 sa začínajú práce na sprietočnení Biskupického ramena
príloha 6 - výnimky z noriem
príloha 22 - parametre
a mnoho daľšieho

Pekné čítanie
https://lt.justice.gov.sk/Material/MaterialDocuments.aspx?instEID=-1&matEID=8936&langEID=1
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod johhan » 12. Feb 2016 23:42

Sentilj napísal:Áno, je to kúsok R1-tky ktorý bude slúžiť ako preložka II/572 aj s MÚK Most p.B., teraz nedávno v mediách zaznela výzva myslím Pod. Biskupíc, aby sa čo najskôr doriešilo potiahnutie pokračovania tejto preložky poza/popred letisko a napojilo sa na Galvaniho. To je určite len zbožné želanie, pretože to tuším má ísť z peňazí mesta, ktoré to samozrejme nezafinancuje. Ale že vypadla celá MÚK a tá krátka preložka z PPP je pekný o*eb, ak to teda nie je tak, že horeuvedený zoznam je len z predbežného zámeru.

Čo viem tak bola na to robená štátna expertíza a cena preložky 2,2 km mala byť 22 mil. € za polprofil C24,5/80 s úrovňovým križovaním
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 15. Feb 2016 15:52

no myslim ze tam stromcek povedal ze D4 aj tak preberie velku cast aut a ze prelozka netreba. urcite preberie ale pokial bude nielen pripojenie na D4 ale aj zjazd z nej tak auta aj pribudnu. neviem preco by to malo financovat mesto ked to moze byt sucast projektu, snad prelozky pri BA usekoch D1 a D2 nefinancovalo mesto, ci ? tam bude MUK a prelozka ktora vyriesi most pri BA a potom znovu sa pojde cez po uzkej ceste cez okrajove stvrte. drviva vacsina aut ma ciel dalej v meste takze premavka tam bude robit velky problem.

este palcakova hlaska na tento den: "Prínosy rýchlostnej cesty R7 bez diaľnice D4 radikálne klesajú." je fakt ze ked budu obe naraz je lepsie. ale zeby radikalne klesol prinos R7 bez D4 alebo naopak by som nepovedal.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 15. Feb 2016 16:59

Samotná R7 by urýchlila iba 1 vstup do BA, pri čom by časom ešte viac zahltila mesto autami. D4 pomôže všetkým smerom, mesto aspoň čiastočne odbremení a v prípade nehody vytvorí viac alternatív. Skôr som skeptický k tým intenzitám okolo 45 tisíc.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 15. Feb 2016 21:42

pozrite tie dokumenty lepsie, obchvat Mostu bude, predlzena Galvaniho v tom rozsahu, v akom je nutne napojit obchvat Mostu na sucastnu II/572. V tomto ale mi logika veli dat za pravdu skor obyvatelom Biskupic nez Stromcekovi a spol., pretoze do SV casti BA by bolo rozumne napojenie cez Galvaniho a Predlzenu Galvaniho, kdezto takto to vsetko pojde opat na prietah D1.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 15. Feb 2016 22:43

45 tisic intenzita je na jednom kratkom useku Ivanka Sever-Cierna voda. Inde vacsinou podstatne nizsia. To je marketingovy trik sudruhov. Ved to plati, sice na 5% z celkovej dlzky dialnice, ale je to tam!
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 16. Feb 2016 00:34

Stanovisko MF: http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=10621

Analýza MF SR je konzervatívnejšia pri porovnaní nákladov na výstavbu štátom, v základnom scenári abstrahuje od neskoršieho začatia výstavby, a v realistickom scenári predpokladá posun výstavby len na základe technických a procesných obmedzení. V analytickom scenári, ktorý porovnáva začiatok výstavby prostredníctvom PPP aj PSC v rovnakom roku 2016, je čistá súčasná hodnota (NPV) výstavby obchvatu realizovaného priamo štátom (PSC) v porovnaní s PPP vyššia o 62 mil. eur. V scenári, ktorý predpokladá procesne a technicky realizovateľnú možnosť výstavby štátom až v roku 2018, však vychádza o 113 mil. eur výhodnejšie výstavba a prevádzka projektu D4/R7 prostredníctvom PPP1. Oba varianty sú výhodnejšie než nulový scenár („nerobiť nič“). Aktualizovaná aj pôvodná štúdia vyhodnocujú predovšetkým možnosť výstavby D4/R7, a nie iné riešenia dopravnej situácie v Bratislave.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 16. Feb 2016 00:37

Poznámka pod čiarou: Aj pri začiatku výstavby PSC v roku 2017 je variant PPP hranične výhodnejší, o 26 mil. eur.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 16. Feb 2016 08:58

Samotná R7 by urýchlila iba 1 vstup do BA, pri čom by časom ešte viac zahltila mesto autami. D4 pomôže všetkým smerom, mesto aspoň čiastočne odbremení a v prípade nehody vytvorí viac alternatív. Skôr som skeptický k tým intenzitám okolo 45 tisíc.


D4 pomoze D1 a najma PM ale mestu len v min. miere ak vobec. podla tejto logiky D4 odbremeni PM ktory bude nasledne viac zahlteny (cize aj mesto) autami z petrzalky. 4 pruhy R7 budu nadvazovat na 4 pruhy bajkalskej, neuvazene by bolo keby sa stavalo 6 pruhov ako to niektori pozadovali....neuvazena stavba su aj kolektory pri D1.

pozrite tie dokumenty lepsie, obchvat Mostu bude, predlzena Galvaniho v tom rozsahu, v akom je nutne napojit obchvat Mostu na sucastnu II/572. V tomto ale mi logika veli dat za pravdu skor obyvatelom Biskupic nez Stromcekovi a spol., pretoze do SV casti BA by bolo rozumne napojenie cez Galvaniho a Predlzenu Galvaniho, kdezto takto to vsetko pojde opat na prietah D1.


vies dat nejaky link? nechce sa mi to hladat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 16. Feb 2016 08:58

Cintra chce dat udrzbu obchvatu na 30 rokov za 43 milinov? To je ako aspon teoreticky mozne?
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod juancarlos » 16. Feb 2016 09:35

mjk napísal:Stanovisko MF: http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=10621

Analýza MF SR je konzervatívnejšia pri porovnaní nákladov na výstavbu štátom, v základnom scenári abstrahuje od neskoršieho začatia výstavby, a v realistickom scenári predpokladá posun výstavby len na základe technických a procesných obmedzení. V analytickom scenári, ktorý porovnáva začiatok výstavby prostredníctvom PPP aj PSC v rovnakom roku 2016, je čistá súčasná hodnota (NPV) výstavby obchvatu realizovaného priamo štátom (PSC) v porovnaní s PPP vyššia o 62 mil. eur. V scenári, ktorý predpokladá procesne a technicky realizovateľnú možnosť výstavby štátom až v roku 2018, však vychádza o 113 mil. eur výhodnejšie výstavba a prevádzka projektu D4/R7 prostredníctvom PPP1. Oba varianty sú výhodnejšie než nulový scenár („nerobiť nič“). Aktualizovaná aj pôvodná štúdia vyhodnocujú predovšetkým možnosť výstavby D4/R7, a nie iné riešenia dopravnej situácie v Bratislave.


Nerozumiem čo je čistá súčasná hodnota (NPV). To je cena? Lebo ak áno tak podľa tohto klasiská výstavba v roku 2016 je oproti PPP drahšia o 62 mil. eur.
A tu píšu:
http://ekonomika.sme.sk/c/20095887/poci ... ml?ref=trz
že PPP je drahšia o 62 mil. eur. Ako to teda je?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 16. Feb 2016 13:48

NPV (net present value / čistá súčasná hodnota) je PV (present value / súčasná hodnota) mínus náklady za časovú periódu. A PV je taká hodnota, ktorú potrebuješ dnes, aby si za nejakú časovú periódu mal nejakú hodnotu. Treba si to vyhľadať aj s príkladmi pre jasnejšie pochopenie. Čím väčšia NPV, tým lepší projekt.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 16. Feb 2016 15:23

devil napísal:vies dat nejaky link? nechce sa mi to hladat.

https://lt.justice.gov.sk/Material/Mate ... &langEID=1
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod juancarlos » 16. Feb 2016 16:10

Ktoré úseky D4 a R7 už majú stavebné povolenie?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 16. Feb 2016 16:31

to poznam ale nijaku mapu som tam nevidel.

skusme takto

http://ipravda.sk/res/2016/02/03/thumbs ... leria.jpeg

nevidim tam ziadne predlzenie galvaniho.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 16. Feb 2016 17:32

Stavebné povolenie má len R7 Dunajská Lužná - Holice.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 16. Feb 2016 21:37

devil napísal:to poznam ale nijaku mapu som tam nevidel.

skusme takto

http://ipravda.sk/res/2016/02/03/thumbs ... leria.jpeg

nevidim tam ziadne predlzenie galvaniho.

Myslis predlzenie Galvaniho v ramci PPP ? Ono ta celkova prelozka je de facto iba obchvatom Mostu, avsak je rozdelena po MUK PB s D4 a dalej. Usek od krizovatky Vrakuna po MUK PB sa uvadza ako "Preložka cesty II/572 v predĺžení Galvaniho ulice" a zbytok ako "Preložka cesty II/572, diaľnica D4 – Most pri Bratislave ". Vsetko co nebodaj tadialto pojde (podla mna toho moc nebude; sucasnu situaciu tu sice nepoznam, ale pochybujem ze by to dnes bolo menej upchate nez prietah D1), pojde pekne krasne cez Vrakunu po starej ceste.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod sky007 » 16. Feb 2016 21:42

mjk napísal:Stavebné povolenie má len R7 Dunajská Lužná - Holice.

Právoplatne stavebko ma Ketelec Dunajská a Dunajská Holice.
DSP je hotové aj pre všetky ostatné úseky (okrem prievoz ketelec)


Btw neverím tomu že cintra je schopná stráviť tú údržbu za také ceny co tam má uvedené.

Cca 800 mega majú stavebné náklady. Údržba R1 - PPP stoji ročne 10m bez ťažkej údržby. Zdá sa mi že cintra bude chcieť vybrať tie chýbajúce peniaze od dodávateľov... tak jak to robí každý
sky007
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 11. Feb 2014 22:11

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 17. Feb 2016 11:38

mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod juancarlos » 17. Feb 2016 11:51

Osem dní majú na podpis.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.