Moderátor: Moderátori
juancarlos napísal:Ďakujem za vysvetlenie. Každopádne si to bude podľa mňa vyžadovať dosť veľké obmedzenia na D1. Už sa teším.
Dňa 30. apríla 2015 bola medzi MDVRR SR, SZRB Asset Management, a.s. a Slovak Investment
Holding, a.s. uzatvorená trojstranná zmluva o financovaní (ďalej len „zmluva“). Predmetom zmluvy
je poskytnutie príspevku z OPII na finančné nástroje, ktorými sa má realizovať podpora
investičných projektov v sektore dopravy v súlade s výsledkami ex ante hodnotenia2
pre finančné
nástroje a stratégiou a cieľmi OPII.
Závery ex ante hodnotenia3
, ako aj Investičná stratégia pre finančné nástroje implementované
v rámci OPII (ďalej len „investičná stratégia“), ktorá tvorí prílohu zmluvy, identifikovali oblasť
rozvoja dopravnej infraštruktúry ako nástroj vhodný na podporu hospodárskeho rastu, tvorbu
pracovných miest a zvyšovanie konkurencieschopnosti SR a jej regiónov. Finančné nástroje môžu
byť zapojené do financovania realizovaných projektov rôznou formou vrátane formy verejnosúkromného
partnerstva (ďalej „PPP“).
Výhodami využitia finančných nástrojov v rámci PPP projektov sú možnosti doplnenia
financovania projektov, a tým vykrytia chýbajúceho financovania PPP projektov za účelom
podporenia ich financovateľnosti a uskutočniteľnosti, zvýšenia záujmu súkromného sektora o PPP
projekt, ako aj možnosť zníženia platieb verejného sektora hradených súkromnému partnerovi.
V nadväznosti na pozíciu Slovenska4
k využívaniu finančných nástrojov v programovom období
2014 – 2020, MDVRR SR na realizáciu dopravných projektov cez finančné nástroje v rámci OPII
vyčlenilo takmer 140 mil. EUR. Z uvedenej sumy je možné na výstavbu diaľnic a rýchlostných
ciest v rámci PO 2 použiť cca 51,7 mil. EUR, pričom snahou ministerstva je, aby tieto zdroje
v maximálnej miere smerovali na financovanie výstavby diaľnice D4.
Výstavba diaľnice D4 (v úseku Jarovce – Rača) je súčasťou projektu verejno-súkromného
partnerstva „Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov
diaľnice D4 Jarovce – Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz – Holice“5
(ďalej „Projekt
PPP“). Realizáciou tohto projektu si MDVRR SR kladie za cieľ zlepšiť dopravnú situáciu
v Bratislave a priľahlých regiónoch. Prostriedky OPII vyčlenené na tento účel budú tvoriť
doplnkové financovanie Projektu PPP.
Sentilj napísal:Áno, je to kúsok R1-tky ktorý bude slúžiť ako preložka II/572 aj s MÚK Most p.B., teraz nedávno v mediách zaznela výzva myslím Pod. Biskupíc, aby sa čo najskôr doriešilo potiahnutie pokračovania tejto preložky poza/popred letisko a napojilo sa na Galvaniho. To je určite len zbožné želanie, pretože to tuším má ísť z peňazí mesta, ktoré to samozrejme nezafinancuje. Ale že vypadla celá MÚK a tá krátka preložka z PPP je pekný o*eb, ak to teda nie je tak, že horeuvedený zoznam je len z predbežného zámeru.
Samotná R7 by urýchlila iba 1 vstup do BA, pri čom by časom ešte viac zahltila mesto autami. D4 pomôže všetkým smerom, mesto aspoň čiastočne odbremení a v prípade nehody vytvorí viac alternatív. Skôr som skeptický k tým intenzitám okolo 45 tisíc.
pozrite tie dokumenty lepsie, obchvat Mostu bude, predlzena Galvaniho v tom rozsahu, v akom je nutne napojit obchvat Mostu na sucastnu II/572. V tomto ale mi logika veli dat za pravdu skor obyvatelom Biskupic nez Stromcekovi a spol., pretoze do SV casti BA by bolo rozumne napojenie cez Galvaniho a Predlzenu Galvaniho, kdezto takto to vsetko pojde opat na prietah D1.
mjk napísal:Stanovisko MF: http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=10621
Analýza MF SR je konzervatívnejšia pri porovnaní nákladov na výstavbu štátom, v základnom scenári abstrahuje od neskoršieho začatia výstavby, a v realistickom scenári predpokladá posun výstavby len na základe technických a procesných obmedzení. V analytickom scenári, ktorý porovnáva začiatok výstavby prostredníctvom PPP aj PSC v rovnakom roku 2016, je čistá súčasná hodnota (NPV) výstavby obchvatu realizovaného priamo štátom (PSC) v porovnaní s PPP vyššia o 62 mil. eur. V scenári, ktorý predpokladá procesne a technicky realizovateľnú možnosť výstavby štátom až v roku 2018, však vychádza o 113 mil. eur výhodnejšie výstavba a prevádzka projektu D4/R7 prostredníctvom PPP1. Oba varianty sú výhodnejšie než nulový scenár („nerobiť nič“). Aktualizovaná aj pôvodná štúdia vyhodnocujú predovšetkým možnosť výstavby D4/R7, a nie iné riešenia dopravnej situácie v Bratislave.
devil napísal:vies dat nejaky link? nechce sa mi to hladat.
devil napísal:to poznam ale nijaku mapu som tam nevidel.
skusme takto
http://ipravda.sk/res/2016/02/03/thumbs ... leria.jpeg
nevidim tam ziadne predlzenie galvaniho.
mjk napísal:Stavebné povolenie má len R7 Dunajská Lužná - Holice.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.