PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 02. Feb 2015 22:14

Inak posledne dni som upravoval podrobnejsie trasovanie celeho useku D4 podla poslednych informacii 8) http://www.openstreetmap.org/#map=16/48.0901/17.1853
Jedine MUK Cierna voda som nechal podla povodneho navrhu.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod robertko » 03. Feb 2015 08:19

podľa článku čo som pridal do monitoringu by odklonený tranzit mal tvoriť len 9% https://dennikn.sk/32274/odbornik-obchv ... minimetro/ celkový tranzit je len 17% ...
celkovo by sa zišlo zistiť ako majú počítanú tú dopravu a z toho to bude jednoznačné tá výhodnosť obchvatu .
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 03. Feb 2015 11:31

Trosku off-topic:
V niecom sice ma Cermak pravdu, ale vo vseobecnosti dost nekonzistentne vyjadrenia. Najprv povie, aby sli peniaze na cesty aspon s 50 tis. autami (co mimo BA takmer nie je) a aby nesli na R7, lebo je tam malo aut. Potom sa prihovori za D1 a D3 (kde je porovnatelny pocet aut ako na R7, ale lepsia existujuca cesta) a napokon sa prihovori za R4 pri Vysnom Komarniku, kde su intenzity pod 5 tis. aut.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 05. Feb 2015 10:07

Musím skonštatovať, tak ako uz niekto predomnou, že MUK sú riešené nadštandardne veľkoryso ( snáď len D4xR7 je podla dôležitosti primeraná) ako keby mal niekto záujem o čo najväčší záber pôdy a teda aj výkup. Mam pocit akoby bolo zámerom odkúpiť čo najväčšie plochy a na ne napasovať predimenzované rampy križovatiek s veľkými polomermi Hlavne MUK Ivanka- Sever, Rača, Rusovce, ale aj čierna voda( ta je zbytočne komplikovana hlavne svojimi kruhacmi). Teda niekto skúpil obrovské plochy, za ktoré chce dnes co najviac zarobiť. Na výkup je vyčlenená - odhadnutá obrovská čiastka.
Všetky spomenuté MUK sa dajú riešiť z cca polovičným- dvojtretinovym záberom pôdy a aj tak budú ich parametre nadštandardné. A uz tu sa cena (za výkup pôdy) zníži o 10-30%. A tiež náklady na MUK, kedže budu kratšie rampy o 10-20%.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 05. Feb 2015 10:44

krizovatky su praveze v pohode, az na ciernu vodu, a teoreticky rusovce, tie by sa mohli a mali podla mna jednoduchsie ...

ale cierna voda je hlupost .. tam mali byt ako povodne dva kruhac a tym by to poriesilo kopu veci, mimo ine aj moznost napojenie na vychodny aj severny obchvat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 05. Feb 2015 11:17

Práve MUK, tie co som spomínal sú neprimerane veľké a zbytočne natiahnuté, smerové a výškové parametre sú zbytočne predimenzované. A ako som písal vrátane obrovskej ploche pozemkov cena sa šplhá hore a hore. Pri menšom zábere pôdy a kratších a pritom nadmieru pohodlných rampách tam vidím úsporu rádovo v desiatkach miliónov €. Hlavne MUK Rača, Rusovce, čiastočne Ivanka-Sever. Čierna voda je iný problém.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 05. Feb 2015 12:08

MUK raca je v poriadku, tam si ani inu krizovatku neviem predstavit .. je to stret dvoch 2+2 komunikacii s tym, ze je tam dost malo priestoru .. cize tam je to OK
MUK rusovce sa ozaj dali urobit dietnejsie, tam neni tendencia, ze by sa to zahltilo ..
MUK ivanka sever je naopak SUPER krizovatka a takto by mala na takto vytazenom useku byt urobena ...

MUK cierna voda mala byt zrusena a mal byt urobeny radsej vychodny a severny obchvat vajnor, cierna voda bude mat aj tak MUK triblavina .. cize absolutne postradam zmysel MUK cierna voda, radsej sa mal urobit privadzac k MUK triblavina.

idelane by nebol treba ani severny obchvat vajnor.

proste vychodny obchvat vajnor, a privadzac cierna voda k MUK triblavina a netreba ziadnu MUK cierna voda
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mb1000 » 05. Feb 2015 12:43

Presne tak, MUK Raca a Ivanka Sever su dobre tak ako su navrhnute. Ta premavka tam bude husta.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 05. Feb 2015 13:03

navyse z tej 2-ky smerom na SJ a PK ma byt regionalna dialnica, vid viewtopic.php?f=10&t=715&start=800 , len tvaru ciernej vody som nepochopil, akoby niekto prisiel podgurazeny k vykresu, chytil do ruky kruzidlo a zacal cmarat krizovatku :D
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 05. Feb 2015 15:14

Napojenie D4 na cesty 2. triedy je podľa mňa zbytočný luxus. Možno križovatka Rača je OK, keďže je to výpadovka na Jur. Čiernu vodu by som zrušil komplet, dôvodov v tomto fóre najdete viac. Križovatku Podunajské Biskupice by som zrušil tiež spolu s obchvatom Mostu, kým nie je R1 po D4 a predĺžená Galvaniho. Pomôže to len Mostu, Ráztočná spolu s kruháčom vo Vrakuni budú naďalej beznádejne zapchané v špičke.

A vôbec by som vyňal úseky Ivanka sever - Rača, Dunajská Lužná - Holice a obchvat Mostu spolu s križovatkou Podunajské Biskupice z PPP.
Keby sa naporiadok spravili ulice Svornosti a Slovnaftská na 2+2 a aspoň križovatka Svornosti a Popradská mimoúrovňovo, tak sa môže vyňať aj celá R7.
Naposledy upravil mjk dňa 05. Feb 2015 15:21, celkovo upravené 1 krát.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 05. Feb 2015 15:20

Ešte správnejšie by mali byť Gagarinova, Svornosti a Slovnaftská 3+3 z toho 1+1 bus pruhy.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 05. Feb 2015 16:09

D4 Ivanka-Raca je velmi dolezity usek, dnes je cesta II/503 PK/SC a cesta medzi Racou a Vajnormi totalne pretazena. Len na useku II/502 od Race po Modru zije cca 70 tisic obyv. ktori takto dostanu ovela rychlejsi pristup na dialnicu a skrati sa tak navratnost D4.

R7 Dun.Luzna-Holice je uz iny pripad, ale nepoznam tam situaciu podrobne, rad by som poznal nazor miestnych.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 06. Feb 2015 11:29

mjk napísal:Napojenie D4 na cesty 2. triedy je podľa mňa zbytočný luxus. Možno križovatka Rača je OK, keďže je to výpadovka na Jur. Čiernu vodu by som zrušil komplet, dôvodov v tomto fóre najdete viac. Križovatku Podunajské Biskupice by som zrušil tiež spolu s obchvatom Mostu, kým nie je R1 po D4 a predĺžená Galvaniho. Pomôže to len Mostu, Ráztočná spolu s kruháčom vo Vrakuni budú naďalej beznádejne zapchané v špičke.

A vôbec by som vyňal úseky Ivanka sever - Rača, Dunajská Lužná - Holice a obchvat Mostu spolu s križovatkou Podunajské Biskupice z PPP.
Keby sa naporiadok spravili ulice Svornosti a Slovnaftská na 2+2 a aspoň križovatka Svornosti a Popradská mimoúrovňovo, tak sa môže vyňať aj celá R7.


v tomto nesuhlasim, naopak R7 az po bajkalsku vytvara novy plnohodnotny prijaz do mesta rozsiritelny az do 3+3, v tomto pripade by sa mala slovnaftska prerobit na 2+2 ale s tym, ze tam budu BUS pruhy, svornosti by mala zostat tak ako je .. a popradska svornosti MUK je tiez uz nerealizovatelne ..

a R7 ma zmysel ozaj len po holice, potom zase az od DS po NZ ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 06. Feb 2015 13:56

R7 ma zmysel mimo koridoru I/63 po Bac (vratane jeho obchvatu), od Bacu az po Kutniky ma I/63 parametre Rky (jedna z najlepsich jedniciek na SK vobec), staci dobudovat druhy polprofil a spravne umiestnit MUK, resp. mosty ciest, ktore I/63ku krizuju / pristupove cesty, aj mosty na obchvate DS su s rezervou na druhy polprofil https://www.google.co.uk/maps/@47.97572 ... !2e0?hl=sk, akurat uz asi budu potrebovat mensiu reko
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 06. Feb 2015 14:18

Plne súhlasím R7 vytvorí ďalšiu radiálu z centra smerom von a naopak. Je potrebná lebo teraz sa takmer všetok vstup z týchto smerov kumuluje v Biskupiciach a na Gagarinovej. Dôležité bude aby sa vhodne vyriešila MUK Bajkalská a Pristavná, Slovnaftská aby sa zabezpečil plynulý pohyb vozidiel, rozptyl do všetkých najzatazenejsich smerov na tomto uzle

Trochu ma prekvapilo, ze usek R7 od Bajkalskj po Slovnaftsku ma byt len 2+2, tam sa bude zchadzat a koncertovať doprava takmer zo všetkých smerov... Aj toto by malo byt 3+3, treba to prehodnotiť.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 08. Feb 2015 15:23

aquila napísal:
mjk napísal:Napojenie D4 na cesty 2. triedy je podľa mňa zbytočný luxus. Možno križovatka Rača je OK, keďže je to výpadovka na Jur. Čiernu vodu by som zrušil komplet, dôvodov v tomto fóre najdete viac. Križovatku Podunajské Biskupice by som zrušil tiež spolu s obchvatom Mostu, kým nie je R1 po D4 a predĺžená Galvaniho. Pomôže to len Mostu, Ráztočná spolu s kruháčom vo Vrakuni budú naďalej beznádejne zapchané v špičke.

A vôbec by som vyňal úseky Ivanka sever - Rača, Dunajská Lužná - Holice a obchvat Mostu spolu s križovatkou Podunajské Biskupice z PPP.
Keby sa naporiadok spravili ulice Svornosti a Slovnaftská na 2+2 a aspoň križovatka Svornosti a Popradská mimoúrovňovo, tak sa môže vyňať aj celá R7.


v tomto nesuhlasim, naopak R7 az po bajkalsku vytvara novy plnohodnotny prijaz do mesta rozsiritelny az do 3+3, v tomto pripade by sa mala slovnaftska prerobit na 2+2 ale s tym, ze tam budu BUS pruhy, svornosti by mala zostat tak ako je .. a popradska svornosti MUK je tiez uz nerealizovatelne ..

a R7 ma zmysel ozaj len po holice, potom zase az od DS po NZ ..


Len pre úplnosť. Som za postavenie R7 všetkými desiatimi, ale nie za každú cenu. Cez PPP by rom riešil len D4 od Rusoviec po Ivanku sever bez križovatky Podunajské Biskupice, bez R7 a obchvatu Mostu pri Bratislave. Kvôli zmenšeniu veľkosti projektu a splátok. R7 by sa dala dočasne nahradiť odstránením najväčšieho kolízneho bodu na I-63 v Bratislave MÚK Svornosti a Popradská (stačí dať len 1 pruh na most z mesta na Popradskú + asi rozšíriť most cez Malý Dunaj) a rozšírením Svornosti na 2+2 (súčasný stav je omnoho horší pre výjazd z BA než pred rozšírením na 2+1- dvojitá plná čiara od Popradske po Rovinku tzn. ideš s najpomalším vozidlom). Obchvat Rovinky a Dunajskej Lužnej je tiež veľmi potrebný ale nemusí byť v PPP.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 08. Feb 2015 15:45

Beriem späť alternatívu R7, stavať na I-63 v BA bez existujúcej R7 aspoň 1. úseku, tak to by bol ten totálny kolaps dopravy.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mirsi » 16. Feb 2015 15:12

stat si poziciava za uroky 0.62% pa na 10 rokov a za 1.11% na 14rokov...
http://ekonomika.sme.sk/c/7649528/stat- ... v-eur.html
peniaze takmer zadarmo, nech mi nikto nehovori, ze by sa neoplatilo si pozicat na PPP priamo a nie nechat si niekoho pzicat... 1.3MLD na 15rokov platba rocne 94M Eur...
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 16. Feb 2015 15:17

neoplati sa to .. pre politikov a ich spriaznencov :) este by nebodaj musel byt regulerny tender :) a to kde sme :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mirsi » 04. Mar 2015 08:31

mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 20. Máj 2015 23:08

Slovak Telekom sa predava za cca 900 milionov. Bude na istoty...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 21. Máj 2015 19:49

OT: To s tym nesuvisi. Hlavnym rozpoctovym obmedzenim v sucasnosti nie je dlh, ale deficit (pozicat si plus-minus vieme, kolko chceme, ale musime zaroen plnit europske pravidla na deficit). A na ten predaj Telekomu nema vplyv, kedze iba vymiename jedno aktivum (akcie) za ine (peniaze), takze deficit to neovplyvnuje.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod kiri » 21. Máj 2015 20:06

Otázka znie či tie aktíva majú pre ekonómov rovnakú hodnotu.
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 17:45

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 21. Máj 2015 20:12

V tomto pripade je dolezite, ze pre statistikov z Eurostatu ano :)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 19. Jún 2015 16:17

Bola zverejnená Výzva na účasť na dialógu http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/2305/148169/12
Nie je tam ani slovo ktoré spoločnosti boli vyzvané. Niečo bolo aj v novinách. Škoda, chceli byť veľmi transparentní.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.

cron