Stránka 55 z 82

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2016 17:09
od Maxx787
podla toho ako definujes vychod, geograficky je SR, PL, MR, este stredna europa, takze ked sa dialnice dostanu na vychodne hranice tychto krajin tak je vytvorene napojenie na vychodnu europu. RU je uz juzna :-)

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2016 22:00
od Rio13.zm
ja som si vzdy myslel, ze to bola madarska M1 a rakuska A4

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2016 18:33
od i15
diaľnica A4 je dokončená od Nemeckej po Ukrajinskú hranicu, už je to aj na google.maps

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2016 19:52
od Lorenc
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... paStan.svg

stav rozostavanosti dialnic k 20.7.2016

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2016 21:43
od bodrik
Po dokončení tejto poľskej diaľnice je to po prvý krát, čo súvislá kontinuálna, neprerušená európska diaľničná siaha východnejšie, ako je najvýchodnejší bod Slovenska..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2016 21:44
od bodrik
*diaľničná sieť

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 08:46
od duro_z_dediny
Detaily z GDDKIA o poslednom úseku A4 RZESZÓW-JAROSŁAW.

Pár výňatkov: Dĺžka - 41.2 km - Pôvodne ho od r.2010 stavalo konzorcium Polimex Motostal a na Slovensku iste známy Doprastav. S týmito bola zmluva ukončená v januári 2014. Od septembra 2014 do júla 2016 dostavalo úsek konzorcium Budimex a Strabag. Na úseku je 14 mostov a 3 MÚK.

Off- topic - V tejto súvislosti je zaujímavé, ako rýchlo dokázali ukončiť spoluprácu s jednou skupinou a podpísať zmluvu s druhou. Pre porovnanie s naším úsekom D1 Hubová - Ivachnová (kde je síce aj technická prekážka) - koľko budeme čakať my ?

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 16:59
od rastislav5
Poliaci rozhodli o vybudovani dalsej rychlostnej cesty S52 z Krakova, bohuzial nie k slovenskym hraniciam a nasej R3, ale smerom k ceskym hraniciam (Tesin). https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/88/37/57 ... 1464870481 . Trochu to znizi vyznam nasej severnej R3 a zvysi vyznam D3, lebo nova rychlostna cesta S52 sa bude s S1(byvala S69) krizovat v Bielsko Bialej. Z Bratislavy do Krakova to teda bude jednoznacne kratsie a rychlejsie cez D3 a S1 a S52. Z nasej strednej R3 to bude do Krakova cez Zilinu a Bielsko o cca 15 km dlhsie, ale rychlejsie ako cez Dolny Kubin.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 17:31
od aquila
hej cela S69 uz bude vlastne S1 od hranic.. a byvala S1 bude S52 .. asi aj poliakom vyslo, ze je vyhodnejsie to tahat na S1 ako k R3 .. co je skoda, lebo ta S52 je dlhsia ako S7 po hranice ..

ale zjavne im ide najma o to, odlahcit A4 od vychodu smer zapad ..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 18:11
od devil
pre R3 to nema vazny vplyv, smerom na BA bola trstena obchadzka a smerom na BP bude zase obchadzka cez Bi.Biala. smerom na vieden to ma isty vplyv v prospech ceskej R48 na ukor D3-D1.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 18:51
od rastislav5
Zjavne ale Poliaci na nasu severnu R3 kaslu. Madari sice maju s nami o cosi dlhsiu hranicu (655km) ako Poliaci (541km), ale planuju k nam az 6 ciest dialnicneho typu http://i.imgur.com/494PRyg.jpg . Poliaci len 2 - na Kysuce a na Saris, co je nepomer. Ale na druhej strane Poliaci nie su velmi stedri v tomto ohlade ani k Cechom - pri dlzke spolocnych hranic 796 km budu mat do Ceska len 3 cesty dialnicneho typu. http://ssc.siskom.waw.pl/

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 21:49
od Yoggy52
Kazdy by tu chcel dialnicu do kazdej doliny... U nas je to tak, ze dialnice a "cesty", v zapadnej europe dialnice, rc (nie je podmienkou), jednotky a dvojky(nie je podmienkou)... Preto maju lepsiu infrastrukturu vseobecne a nespoliehaju sa len na dialnice...

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2016 12:02
od Lorenc
Poliaci S7 po Rabku stavaju aj teraz do 2020. Dovtedy by sme mali aj mi mat poloprofil R3 n orave po hranicu. Lepsie by bolo keby postavili riadny parameter R od krakowa po myslenice.

A pochybujem o znizeni vyznamu R3 a S7. Bratislava TT Nitra ZH Zvolen B.Bystrica Rk Dk krakow je dalsia os. So svojim priemyslom a turistickym ruchom a hlavne bodovo logistikou.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 13:43
od rastislav5
Existuje este tema na tomto fore, ktoru si neoznackoval svojou mantrou BB-RK?

Fakt je, ze Poliaci planuju tahat rychlostnu cestu S52 z Krakova nie na blizsiu R3, ale smerom na vzdialenejsiu D3. Mozno raz potiahnu aj na R3, ale prave S52 tieto plany oddaluje, lebo ani Poliaci nemaju neobmedzene zdroje a Polsko nie je len Krakov, cesty treba aj v inych regionoch krajiny.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 14:14
od Lorenc
Keď to má logiku v téme to spomeniem. Nie existujú iba koridory do dákej Viedne z Warsawy cez D3 D1 a budúcu Wadowickú spojku.

Keď tak sa mi zdá logická aj os Krakow DK RK Martin Prievidza Partizanske BnB Topoľčany Nitra TT Ba. Čiže to tvoje o R3 Oravskej z posledného príspevku, že potenciál klesne je podľa mňa nepochopenie kontextu o tom diskutujem.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 14:27
od DrX
Treba si uvedomit, ze Polsko je krajina inych rozmerov ako Slovensko. Ak by sme boli sucastou Polska, tak BA by bola mozno 5-tym najvacsim mestom, KE mozno 20-tym (a sami si povedzme, kolko my vieme o takej Poznani, co je mesto porovnatelne s BA). Cize v ich ociach je Slovensko este stale len nejaky vidiecky privesok Ceska, a Cesko relativne bezvyznamna zastavka cestou do Rakuska a dalej na juh resp. do juznej polky Nemecka a dalej na zapad.

Takze poliaci S52 smeruju tak, aby jednak spojili Krakow a Bialsko Bialu (co su velke mesta same o sebe), a jednak aby Krakow (a vsetko na vychod) napojili na Vieden, Mnichov, Norimberg a dalej.

Co sa tyka smerovania ich S7, tak pre nich ma napojenie na nasu R3 rovnaky vyznam ako napojenie cez DK49 a Podspady na vych. Slovensko. Tento tranzitny smer ale Slovensko blokuje, takze cely vyznam medzinarodneho tranzitu sa pre Polsko po S7 znizuje. Ak by sme nejak slusne (tunelom) vyriesili prejazd z hranice cez TANAP, mohla by toto byt pre Poliakov este zajimavejsia dopravna os nez S7-R3, a urcite by to pritiahlo aj do Tatier/Raja viac polskych turistov.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 15:24
od rastislav5
Lorenc napísal:Keď to má logiku v téme to spomeniem. Nie existujú iba koridory do dákej Viedne z Warsawy cez D3 D1 a budúcu Wadowickú spojku.

Keď tak sa mi zdá logická aj os Krakow DK RK Martin Prievidza Partizanske BnB Topoľčany Nitra TT Ba. Čiže to tvoje o R3 Oravskej z posledného príspevku, že potenciál klesne je podľa mňa nepochopenie kontextu o tom diskutujem.


Zatial co Ty kreslis osi a koridory cez severnu R3, Poliaci planuju stavat inym smerom. V inych temach pises, ze RC nikdy nekoncia apendixom ale sa spajaju do siete viewtopic.php?p=183743#p183743 . Keby Poliaci namiesto S52 potiahli S7 k Trstenej, vyznam nasej severnej R3 by vzrastol, ale ked si vybrali iny smer, vyznam klesne, lebo nasej severnej R3 tento apendix a nespojenie do siete na dlhu dobu hrozia. Ako pisem vyssie, penazi nie je dost, takze S52 a S7 sa na dlhu dobu vylucuju.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 09:42
od devil
Fakt je, ze Poliaci planuju tahat rychlostnu cestu S52 z Krakova nie na blizsiu R3, ale smerom na vzdialenejsiu D3.


S52 ma ist priamo na bielsko-biala, nema viest cez ZYWIEC cize prepojenie na D3 je obchadzka a teda sekundarny efekt.

Takze poliaci S52 smeruju tak, aby jednak spojili Krakow a Bialsko Bialu (co su velke mesta same o sebe), a jednak aby Krakow (a vsetko na vychod) napojili na Vieden, Mnichov, Norimberg a dalej.


presne tak, sam by to nenapisal lepsie.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 12:46
od rastislav5
Ano, bude to 15 km navyse oproti priamemu spojeniu na Zywiec, ale po bezpecnej rychlostnej ceste.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 00:23
od sven
S52 je hudba buducnosti, najblizsie k realizacii ma len usek severneho obchvatu Krakowa, ktory chcu mat postaveny do roku 2021. S52 z Krakowa do Bielska ma problemy s trasovanim. Malopolsko lobuje za tuto cestu uz roky, povodne uvazovali iba o stvorprudovej ceste prvej triedy, ale po zmene vlady sa stal ministrom dopravy clovek priamo z Malopolska a ten nasluboval pred volbami investicie do cestnej infrastruktury, severneho obchvatu, do metra v Krakowe...tak akoze "vznikom" S52 zacinaju sluby realizovat. Ale aspon ten severny obchvat ako S52 pomaly aj realne posuvaju smerom k vystavbe.
Poliaci potrebuju S52 primarne kvoli lokalke, mesta ako Wadowice, Andrychow, Kalwaria su silne naviazane na Krakow, vela ludi dochadza denne za pracou do Krakowa. Aj zeleznice uvazuju v buducnosti o investiciach do modernizacie tohto smeru.
Cielom nie je odlahcit A4 Krakow-Katowice, tam vyberaju dokonca myto. A vobec to nema suvis s nasou R3 alebo D3. Cesta 7 k nasej R3 ma velmi dobre parametre, miestami lepsie ako bude mat nasa polprofilova R3. S7, ktoru momentalne buduju do Rabky, neskor chcu predlzovat na Nowy Targ, tam je hlavny dopravny prud smerom na Zakopane a do skapacitnenia tejto cesty aj momentalne investuju. Okrem toho idu stavat aj pokracovanie S1 z Bielsko okolo Oswiecima k A4, cim skratia cestu tranzitu z A4 na cesku D1 a nasu D3. A tato S1 bude urcite skor zrealizovana ako cela S52 do Bielska.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2016 18:44
od rastislav5
S52 je uz v celej dlzke zaznacena na aktualnej Mapie autostrad i drog ekspresowych http://ssc.siskom.waw.pl/

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 15:52
od jarino
Jeden z odmietnutých projektov Realizácia S69 Wegierska Gorka. Náklady 240 miliónov, 200 miliónov mal dať Brusel.
Hodnotenie:
The proposed Action's relevance is very good as it will bridge a missing link and increase safety. Its maturity is
good as it has been approved at national level, but remaining approval procedures are still ongoing. Its impact
and quality are very good as it is economically viable and the project management procedures are well defined.
However, the Action has not been retained for funding due to budgetary constraints.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 17:23
od rempo
tak to je obrovská škoda,bol to posledný chýbajúci úsek na Poľskej strane našej D3,ak sa tam začnú presúvať kamióny po spustení premávky na Svrčinovec-Skalité tak to tam bude každý deň kolabovať ako v Čadci,uvidíme čo na to Poliaci

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 13:30
od aquila
sudial podla tejto mapy intenzit sa im ani nedivim, ze idu do S52jky namiesto S7micky.. a ako bolo spominae v inom vlakne, pre nich ma vacsi zmysel to napojit na novy targ a polske tatry ako na slovensko... a S1 (ex S69) maju len kvoli zbytocnej zmluve ..

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 015_DK.pdf

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:54
od Lorenc
Pre nich má význam nájsť variant so Slovenskom, aj za cenu predĺženia našej trasy na Suchú Horu. Dal by sa nakresliť cca variant optimálny. Pre "dvojmesto" TS - Trstenú by to mohol byť dobrý impulz rozvoja spojenie so Zakopaným a Targom po R-ke s privádzačmi.