Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod bodrik » 08. Apr 2016 14:31

Zhrnutie intenzít na hraničných úsekoch so Slovenskom, zoradené od západu na východ:
S69d, WĘZEŁ LALIKI II - GRANICA PAŃSTWA, 1058
7, JABŁONKA - GR.PAŃSTWA, 5359
49, BUKOWINA TATRZAŃSKA -GR.PAŃSTWA,3042
87a, PIWNICZNA ZDRÓJ -GRANICA PAŃSTWA, 948
75, TYLICZ - MUSZYNKA GR., 739
19, TYLAWA - BARWINEK, 3687
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod aquila » 08. Apr 2016 14:44

ale hlavne ze R3 netreba.. ach jaj...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Kanky » 08. Apr 2016 14:54

bodrik napísal:Kanky existuje k tomu aj grafika, alebo je len ten tabulkovy vystup na ktory si sem dal link?

zatial taketo nieco:

http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... 015_DK.pdf

uplne podrobnosti budu az po 30.09.2016
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 08. Apr 2016 15:23

Podľa hodnôt súdim, že na D3 boli vyhodené peniaze? za tú cenu sa mohla postaviť R3 a R4... + obchvaty I/12? Myslím, že keby poliaci vynaložené fin. prostriedky presunuli na S7 (až ku hraniciam), spravili by lepšie, ako na S69...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 08. Apr 2016 15:24

*obchvaty obcí/preložky (nejde upraviť)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2016 16:19

No JURGOW(49) je aj s vylucenim nakl. dopravy na 3000. Ak by bola nakladna doprava pustena, tak je to najhlavnejsi prechod SK-PL. Preto by trebalo spravit kusok tunela tam, kde to prachadza nar. parkom, a krasne by tam mohlo byt dialnicne napojenie SK-PL, a do Tatier/Raja by z PL mohlo chodit nasobne viac turistov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod bodrik » 08. Apr 2016 16:21

Yoggy52 napísal:Podľa hodnôt súdim, že na D3 boli vyhodené peniaze? za tú cenu sa mohla postaviť R3 a R4... + obchvaty I/12? Myslím, že keby poliaci vynaložené fin. prostriedky presunuli na S7 (až ku hraniciam), spravili by lepšie, ako na S69...

Tam je to trochu skreslené skrz slabé parametre cesty od hranice po križovatku s I/11 vo Svrčinovci na našej strane. Nákladná doprava nad 12 ton túto cestu nesmie používať pokiaľ sa nemýlim. Očakávam že intenzity tam po otvorení Svrčinovec - Skalité a Wiegerskej górky v PL stúpnu možno aj o 300%. Zoberie to časť dopravy z Oravy, čiže aj dokončenie aspoň súvislého polprofilu D3/S69 veľmi pomôže aj Orave, odľahčením a poklesom intenzít, najmä ťažkej nákladnej dopravy. Snáď sa nebudem mýliť. Samozrejme R3 treba stavať. Od D1 po DK, resp. po križovanie s I/78 pri Or.Podzámku plný profil, ďalej aspoň v polprofile.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod bodrik » 08. Apr 2016 16:27

Ešte dodatok: Poliaci ešte nikdy oficiálne neplánovali S7 až k našej hranici. S69 však áno. Treba čo najskôr postaviť D3, v plnom profile stačí po križovanie s R5, resp. I/11, nech to stiahne väčšie množstvo najmä nákl. dopravy a postupne popritom úsek po úseku stavať severnú R3 na Orave.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod sven » 09. Apr 2016 23:04

No je som skor opacneho nazoru. Vybudovanie D3 Svr-Ska stiahne minimum dopravy z Oravy. K ceste Svrcinovec-Skalite-Bielsko-Biala existuje pre nakladnu dopravu kilometrovo porovnatelna alternativa cez Tesin/Cieszyn a potom po S1 na Bielsko-Biala. Kto nechce ist cez Oravu, uz dnes moze ist kludne na Tesin. A pre osobne auta uz v sucasnoti je lepsie ist zo Ziliny na Krakow cez Svr-Ska, nez cez Oravu. Tych 15 km od Svrcinovca po hranicu po sucasnej ceste horsich parametrov nie je ziaden problem pre osobaky, na Orave je tiez par kvalitativne podobnych usekov.
Preto si myslim, ze po dostavani D3 Svr-Ska osobnych aut tam velmi nepribudne, akurat sa tam objavia polske nakladiaky, len nie z Oravy, ale z Tesina. Dnes sa jazdi Svrcinovec - Zywiec velmi v pohode, ked tam pribudnu kamiony, pre osobaky sa situacia zhorsi, co moze paradoxne pridat viac na atraktivite ceste cez Oravu. A poliaci buduju S7 Lubien-Rabka, co je na polskej strane najproblematickejsi usek na ceste do Krakowa, kedze polska 7 ma v sucasnosti paradne parametre. My dobudujeme D1 okolo Ziliny a casom snad pridame 1-2 useky na R3 na Orave a potom jednoducho nebude dovod uprednostnovat Kysuce pred Oravou pre tych, co to nerobia ani dnes.
A otvorene si povedzme, kolko osobakov jazdi denne destinaciu Polsko a riesia pri tom dilemu Orava vs. Kysuce? Asi vela ich nebude. Podla mna budujeme za drahe peniaze polprofil dialnice pre polske kamiony jazdiace na Tesin. Plus mozno stiahneme v lete nejakych polskych dovolenkarov iducich na jadran.
O rok ale uvidime :)
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Maxx787 » 10. Apr 2016 09:08

suhlasim so svenom, ale tie intenzity, ktore tu pridal bodrik su viac nez zaujimave, este by ma zaujimalo, ci to je cela doprava, alebo iba OA? :-)
predpokladam ze je to cela intenzita, 5300 v/24 hodin, rocne v priemere, je slusna doprava. tym by nasa R3 mohla ziskat zasluzene opodstatnenie. vystavba v polprofile by stacila, ale tunel Biela skala stavat v polprofile by bola rovnaka blbost ako tunel Svrcinovec, Polana ci Horelica. tak este ten by som staval na plny, a potom fulku od Or. Podzamku na D1.
Co sa Kysuc tyka, siel som tadial a dorazila na cesta I/11 a jej kvalita, je to cesta ktora naozaj stoji za to, jazdi sa tam dobre, a porovnavat jej kvalitu s I/59 na Orave je ako 10 a 1. Takze Orava potrebuje vylepsit cesty. inak to vyzera, ze sa vsetko tlaci na Kysuce. (kde je volebna zakladna SMERU a na Oravu sa kasle.)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod ANDi » 10. Apr 2016 10:58

Na Orave treba hlavne suvislo prepojit existujuce dva useky a nie to tam mat rozdelene na tri miniuseky (4.9 + 7.5 + 5.2 km). DK ma vpodstate slusny obchvat, jediny problem je ostra zakruta pri Medzibrodi.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod ANDi » 10. Apr 2016 11:02

A rovnako Kysuce potrebuju prepojit Bukov - Svrcinovec. Nie sa vyhovarat jedni na druhych, obidve trasy je potrebne riesit cim skor.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 10. Apr 2016 11:05

Yoggy52 napísal:Podľa hodnôt súdim, že na D3 boli vyhodené peniaze? za tú cenu sa mohla postaviť R3 a R4... + obchvaty I/12? Myslím, že keby poliaci vynaložené fin. prostriedky presunuli na S7 (až ku hraniciam), spravili by lepšie, ako na S69...


Je nepochybne, ze si I/12 a jej okolie nikdy nevidel. Jednoduche obchvaty tam postavit nejde, lebo udolie je skoro cele zastavane. Samozrejme klukata prelozka po upati vrchov so stupaniami a klesaniami a podstatne kratsimi mostami, ako budu na D3 by sa dala.

Samozrejme aj severne useky R3 a R4 maju svoje opodstatnenie a cesty, ktore tam su teraz su na niektorych miestach nenormalne uzke a tiez idu cez obce, teda to treba riesit.

bodrik napísal:Tam je to trochu skreslené skrz slabé parametre cesty od hranice po križovatku s I/11 vo Svrčinovci na našej strane. Nákladná doprava nad 12 ton túto cestu nesmie používať pokiaľ sa nemýlim.


Hranicny priechod Skalite-Zwardon je len pre dopravu do 7,5 t.
https://www.google.sk/maps/@49.477204,1 ... 56!6m1!1e1
A kedze je vyrazna znacka Zakaz vjazdu nakladnym vozidlam a k tomu mala nevyrazna dodatkova znacka 7,5t, tak tam prakticky nejazdia vozidla nad 3,5 t.
https://www.google.sk/maps/@49.4751755, ... 56!6m1!1e1

Napriek velmi nizkej intenzite dopravy sa tam jazdi pomaly. Podla google je to 15.2 km cesty I/12 za 18 minut, teda 50,6 km/h.
https://www.google.sk/maps/dir/49.50828 ... m2!4m1!3e0

sven napísal: Tych 15 km od Svrcinovca po hranicu po sucasnej ceste horsich parametrov nie je ziaden problem pre osobaky, na Orave je tiez par kvalitativne podobnych usekov.
Preto si myslim, ze po dostavani D3 Svr-Ska osobnych aut tam velmi nepribudne, akurat sa tam objavia polske nakladiaky, len nie z Oravy, ale z Tesina. Dnes sa jazdi Svrcinovec - Zywiec velmi v pohode, ked tam pribudnu kamiony, pre osobaky sa situacia zhorsi, co moze paradoxne pridat viac na atraktivite ceste cez Oravu.
.....
O rok ale uvidime :)


Co to znamena v pohode? Pomaly, po hrbolatej prepadavjucej sa ceste? Cez obce je povolena 40-50 km/h. Zo Skaliteho do Cierneho mimo obce je povolenych len 40 km/h, kvoli zosuvaniu cesty, ale nedodrziava sa to. Z Oravy sa cast kamionov presunie na D3, ale urcite nie vsetky. Pre osobaky sa to vyrazne zlepsi, pretoze z 50 km/h stupne rychlost zhruba na 90 km/h a vyhnu sa uzkej prepadavajucej sa a dolepenej ceste veducej prevazne cez obce.
O rok neuvidime, lebo usek D3 bude vzhladom na stavebne temto takto o rok este vo vystavbe.


Maxx787 napísal:este by ma zaujimalo, ci to je cela doprava, alebo iba OA?

Je to kompletna intenzita. Vplyv na zistenu intenzitu ma aj miesto scitania, resp. dlzka scitacieho useku.
Maxx787 napísal:Co sa Kysuc tyka, siel som tadial a dorazila na cesta I/11 a jej kvalita, je to cesta ktora naozaj stoji za to, jazdi sa tam dobre, a porovnavat jej kvalitu s I/59 na Orave je ako 10 a 1.

A kde si jazdil po I/11? Oscadnica - Cadca je na prelozke I/11 (D3) povolenych len 60 km/h v celej dlzke. ZA-CA je je pekna siroka cesta, no na slovenske pomery pomerne zatazena od 15 do 23 tisic voz./24h v roku 2010 s velkym podielom kamionov, napr. v KNM az 7678 NA/24h.

A bol si vo Svrcinovci? A co prejazd Cadcou v spicke? Bol si tam cez pracovny den v spicke? Kolko Ti trval prejazd Oscadnica - Svrcinovec? Je cesta I/11 cez Svrcinovec v porovnani s I/59 "ako 10 a 1"? Skutocne?

Dnes, teda v nedelu, ked je cesta bez kamionov, ukazuje google na I/11(D3) Oscadnica - st.hranica 12.3 km za 15 minut, teda 49.2 km/h. To sa ti zda uplne v poriadku a podstatne lepsie ako na Orave, "ako 10 a 1"?
https://www.google.sk/maps/dir/49.42167 ... m2!4m1!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Maxx787 » 10. Apr 2016 17:59

jazdil som Krasno ZA, a 10 ku 1 som porovnaval kvalitu cesty, parametre, (sirka a polomery), akusticke VDZ, reflexne gombiky, takto si predstavujem cestu I tredy na SR. a nie to co je medzi TS a DK. spadnuty most je uz len konecny dopad zanedbania udrzby. ale samozrejme je vela ciest zanedbanych. nehovorim ze tam je malo aut. na kysuciach je doprava husta to je fakt, ale aj na Orave mas hustu dopravu. celkovo treba riesit oba tahy. ale medzi krasnom a ZA ide cesta zväcsa mimo obce. zatial co 59vina ibe stredom 4 obci a to nepocitam TS. ak 59 vydrzi rovnaky cas do dostavby RC. tak potom KNM musi vydrzat tiez rovnaky cas. svrcinovec nepocitam uz, Dcka sa stavia alebo sutazi. to je pre mna uzavreta vec z dlhodobeho hladiska (10 rokov).
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 11. Apr 2016 15:19

Hranicny priechod Skalite-Zwardon je len pre dopravu do 7,5 t.


tazka nakladna doprava nie je povolena nikde okrem trstenej a komarnika. tych 1.000 aut denne je strasne malo aj ked tam jazdia len OA a dodavky, medzi komarnikom a trstenou je evidentne ovela vacsi dopyt po "velkom" hranicnom prechode. urcite ziadne OA neodradi 15 km zlej cesty a aj AJ preto lebo vsak nestretnes NA. :wink:

A kde si jazdil po I/11? Oscadnica - Cadca je na prelozke I/11 (D3) povolenych len 60 km/h v celej dlzke. ZA-CA je je pekna siroka cesta, no na slovenske pomery pomerne zatazena od 15 do 23 tisic voz./24h v roku 2010 s velkym podielom kamionov, napr. v KNM az 7678 NA/24h.


50-60 sa jazdi bezne po I/59 aj na dalsich "E" cestach a v horsich parametroch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 11. Apr 2016 18:37

devil napísal:50-60 sa jazdi bezne po I/59 aj na dalsich "E" cestach a v horsich parametroch.

A je tam v nejakej dedine 8 tisic NA/24h, ci celkovo 23 tisic v./24h?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod gorol » 11. Apr 2016 19:36

Chalani, prejdite sa po tej ceste, a až potom súdte ... vôbec neviete что происходит ...

Keď Slovač dobuduje Svr-Ska a Poliač dorobí Przy-Mil, tak potom sa vrhnú stovky a tisíce kamiónov na tuto cestu, namiesto obchádzky cez Jablunkov-Třinec-Č.Těšín smerom na Bielsko-Bialou.
gorol
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 09. Júl 2014 20:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod ANDi » 11. Apr 2016 21:43

Samozrejme, lebo vsetci poliaci jazdia len na Zilinu...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Apr 2016 21:57

Samozrejme, lebo vsetci slovaci jazdia len cez Zilinu
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Maxx787 » 12. Apr 2016 06:19

no tak jasne, postavme celu D3 s tym ze tam je aj dobra cesta I. triedy, (realne by mohla stat do roku 2025), ale na R3 nepostavme nic, lebo nie su financie (aj ked by zrusenim vlakov zadarmo dostali 30 mega rocne co by zaplatilo stavbu obchvatu TS (30x3=90mega (cena stavby))) a kamiony na Orave bud chodte na zilinu (naokolo blizsie) alebo po rozbitej I/59 kde takmer padaju mosty + su na trase 4 obce. ako genialne vazne. nech sa to stavia rovnomerne (1usek kysuce 1 orava) alebo nech oba regiony cakaju spolu.
otvor okno na kysuciach ze nemas hluk z kamionov aj ked ich je 7000 lebo mas cestu mimo obce. a otvor okno v podbieli kde je sice len 3000 kamionov ale s cestou rovno pod oknom. uvidime co sa ti bude pacit viac...som zvedavy na noveho ministra ci aspon ten obchvat TS postavi. poliaci su pre mna vzor vo vystavbe novych ciest.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Kanky » 12. Apr 2016 12:09

admini, moderatori
mozete posledne prispevky o Kysuciach a Orave prehodit do temy napriklad: batman vs superman? dik
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Kanky » 12. Apr 2016 19:28

Poliaci dnes podpisali dalsiu zmluvu na 4pruhovu rychlocestu s5.

16 km usek medzi mestami Wroclaw a Poznan aj so 4 MUK sa bude stavat 3 roky za 303 melka zlotiek aj s dph, co je cca 70 melka eurko...

Zajtra sa ma podpisovat nasledny usek.

Maju sa u nas na SK co ucit
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 12. Apr 2016 20:28

Niekedy vážne uvažujem, že "slovenský štát", je úplne zbytočný a rád by som bol Poliakom :)

Aby som nebol OT: Ako to vyzerá so S19(Rzeszow - Barwinek)?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Kanky » 12. Apr 2016 21:54

30.03. Bol ukonceny technicky dialog ohladom 2 usekov Rzeszow - Babica a Babica - Domaradz. Spolu dlzka 33,7 km, v tom 4 tunely, spolu cca 6km
Teraz budu na rade monitoring zosuvisk a geologicke prieskumy pre projektovanie
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod sven » 12. Apr 2016 23:49

Uz su zname aj prve vysledky scitania dopravy v Malopolsku.
http://www.gazetakrakowska.pl/aktualnos ... y,9868003/
Zaujimavy je narast v porovnani s rokom 2010. Nie je prekvapenim, ze najvacsie intenzity su na obchvate A4 Krakowa, konkretne medzi exitmi Tyniec - Sidzina 64 tis. (v roku 2010 to bolo 38 tis.). Obchvat Tarnowa uz len 18 tis.
Mna prekvapili intenzity na vypadovke z Krakowa na Zakopane (Zakopianka), tam je po Głogoczow, kde sa odpaja DK52, 40 tis. (v roku 2010 32 tis.). Vzhladom na to, ze to je 4-pruhova cesta s miestami divokymi polomermi zakrut, ostrymi stupaniami a klesaniami, prechodmi pre chodcov a najma s urovnovymi krizovaniami, tak tato cesta by si zasluzila nejake investicie.

Kanky, nahodou nevies, ci sa chysta s tym nieco robit? Rychlostna cesta asi tak skoro nebude, ale vybudovat poriadne pripajacie a odbocovacie pruhy, pripadne vyriesit urovnove krizovania (tie s moznostou odbocovat vlavo), to by snad v blizkej buducnosti mohli. Ja sa zakopianke snazim vyhybat v spicke, jazdim vacsinou len vecer alebo vikendy.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.