Stránka 12 z 96

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2009 20:36
od eucitizen
Zrejem ide o ten druhy 1/2 profil medzi M1 a M6

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2009 13:50
od DrX
Galéria z výstavby spojky M31 na diaľnici Košice-Bratislava http://www.nif.hu/multimedia/gallery/808. Už aby to dokončili - načo im platíme tie eurofondy???

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2009 15:31
od i15
kedy ma byt ta spojka hotova?

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2009 16:15
od DrX
Jún 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/M31_motorway_(Hungary).
Inak robia aj na tých starých juhozápadných úsekoch M0-ky, takže sa toto spojenie bude zlepšovať aj ďalej (myslím, že tie ostatné sekcie majú byť rozšírené na 2x3 v r. 2011).

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 17:53
od DrX
Niekto sa tu na fóre pýtal, ako vlastne vyzerajú tie maďarské cesty na Slovensko. Tu sú fotoreporty M15 na BA a z M30+cesta 3 na KE z maďarského skyscrapercity (hromada podobných fotoreportov je hneď na prvej strane).

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2009 10:45
od i15
vcera som bol zase v Miskolci a zase som sa rozculoval nad tym, ze Madari dokazu aj vo svojom najzaostalejsom regione mat kvalitnu a kapacitne vyhovuucu cestu, zatial co my na svojej strane nevieme ani len diery na ceste opravit a na krizovatkach pridat meter-dva na odbocovaci pruh

inak premavka bola relativne vysoka (piatok poobede, zaciatok prazdnin), ale napriek tomu sa na 3-ke dalo ist rychlo a plynule, idilku narusalo len zopar nervoznych kosicanov, ktory sa skratka museli drat dopredu za kazdu cenu

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2009 08:02
od devil
Inak robia aj na tých starých juhozápadných úsekoch M0-ky, takže sa toto spojenie bude zlepšovať aj ďalej (myslím, že tie ostatné sekcie majú byť rozšírené na 2x3 v r. 2011


nieco som nasiel, ide o odstranenie peaze M0 s M5, co usetri par km. najzaujimavejsia je cena 1,6 mld. HUF/km, pri platnom kurze 5,9 mil. € cize 178 mil. SK/km.

v konzorcie sa nachadza o.i. aj isty Doprastav a.s.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3195

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2009 08:16
od expwy
To je zaujímavé ako lacno dokážu slovenské firmy stavať v zahraničí a za aké peniaze doma...

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 14:31
od Andrej
Jednoducho. V zahranici nemaju tajomnu bulharsku konstantu 60% z ceny dialnice pre ... 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 15:44
od Dialniciar
Existujú aj v Poľsku úseky za 18 mil. € na 1 km. A rovnako tak existujú aj u nás lacné úseky. Mrzí ma, že obaja to viete, ale uštipační ste ...

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 17:22
od Andrej
Dialniciar napísal:Existujú aj v Poľsku úseky za 18 mil. € na 1 km. A rovnako tak existujú aj u nás lacné úseky. Mrzí ma, že obaja to viete, ale uštipační ste ...


Ano, ale väcsina usekov na rovine je tam v cene okolo 5-10 mil. € / km. A takto to nie je len v Polsku, ale aj v mnohych inych krajinach Europy. U nas nemas v podstate ani jediny usek dialnice na plny profil pod 8 mil. €.

Obrázok

Nie sme ustipacni, jednoducho je to verejne tajomstvo ;)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 18:51
od Dialniciar
Používaš tabuľku, ktorú som sem sám dal. Aj u nás však väčšina úsekov je lacná ...

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2009 12:50
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Používaš tabuľku, ktorú som sem sám dal. Aj u nás však väčšina úsekov je lacná ...

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2009 12:53
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Používaš tabuľku, ktorú som sem sám dal. Aj u nás však väčšina úsekov je lacná ...

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ty sa smeješ, ale je to tak. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2009 15:56
od joe1024
Nie je to nahodou tak, ze u nas do nakladov za 1 km zaratavaju aj vyvolane investicie plus dalsie polozky, ktore sa inde v EU do tychto nakladov nezaratavaju ? Proste, ze porovnavame hrusky s jablkami ?

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2009 17:00
od Dialniciar
joe1024 napísal:Nie je to nahodou tak, ze u nas do nakladov za 1 km zaratavaju aj vyvolane investicie plus dalsie polozky, ktore sa inde v EU do tychto nakladov nezaratavaju ? Proste, ze porovnavame hrusky s jablkami ?
To je jedna vec. Vo svete neexistuje jednotná metodika. Drahšie diaľnice ako u nás sa stavajú v Českej republike (rovnaká metodika ako u nás). A z hľadiska stavebných nákladov sú drahšie aj v Nemecku, aj vo Veľkej Británii, aj vo Francúzsku, aj v Španielsku - o USA či Kanade ani nehovorím. Lacnejšia je v Maďarsku, Poľsku, Chorvátsku, Pobaltí. Ale my zďaleka nie sme najdrahší a smiať sa tomu môže len človek, ktorý o tom nemá absolútne žiadny prehľad.

Napríklad vyvolané investície v Rakúsku platí samospráva, nie Asfinag. :idea: ... A skutočne nie je dávno doba, keď sa stavali futbalové štadióny, motokrosový areál alebo sa investuje do opráv ciest vo veľkom rozsahu. A to s vyvolanými investíciami typu oprava cesty po výstavbe, preložky inžinierskych sietí nemá nič spoločné. :idea:

Výstavba v Maďarsku je logicky lacná - terén. Ale tiež nižšie normy, detto v Poľsku. Povoľte stúpanie, klopenie zákrut - odrazí sa to na menšom množstve mostov, menších násypoch, menších úpravách terénu. ... Ale riešenie noriem nie je riešenie globálneho charakteru pre úspory; na tie platí max. pevná cena za dodávané dielo, konkurencia s vylúčením monopolu, jasné pravidlá pre vyvolané investície.

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 13:49
od sorgo
realny test obchvatu M0 v nedelu poobede:

team A (ja) cez M1, Petofi hid, Erzsebet korut, Andrassi ut, Hosok tere, M3
team B (druhe auto), M1, M0, M3

rozdiel cca 10 min v prospech timu A, kedze team B si nenechal poradit :)

M0 je super, ale zial je to az 40 km navyse oproti trase priamo cez BP. kazdopadne ide hlavne o cas, kedy clovek cez BP prechadza. v noci nema M0 zmysel, v nedelu poobede sme mali trochu hustejsiu premavku akurat pri Octogone, ale celkovo nas to mohlo zdrzat tak max. 5 minut oproti normalnemu mestskemu tempu

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 17:19
od i15
sorgo napísal:
team A (ja) cez M1, Petofi hid, Erzsebet korut, Andrassi ut, Hosok tere, M3



to bude tato trasa predpokladam :arrow: http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... =UTF8&z=11

Je to dostatocne dobre znacene? Planujem ist v noci, nemam GPS a sam som este cez BP nesiel. Pripadne aku inu trasu by si odporucil... dik :)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 18:04
od devil
M0 je super, ale zial je to az 40 km navyse oproti trase priamo cez BP. kazdopadne ide hlavne o cas, kedy clovek cez BP prechadza. v noci nema M0 zmysel, v nedelu poobede sme mali trochu hustejsiu premavku akurat pri Octogone, ale celkovo nas to mohlo zdrzat tak max. 5 minut oproti normalnemu mestskemu tempu


skuste urobit podobny test koncom 2010 ked bude hotova M31 a skratka M0-M5...to bude navyse okolo 25 km.

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 18:17
od sorgo
i15 napísal:Je to dostatocne dobre znacene? Planujem ist v noci, nemam GPS a sam som este cez BP nesiel. Pripadne aku inu trasu by si odporucil... dik :)


ano, presne tato trasa, ale pozor:

1) oktogon: ak ostanes v strednych dvoch pruhoch, je tam iba smer rovno, spravne sa odbocuje cez "okruzny pruh" asi takto:

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 5&t=h&z=18

takisto cestou nazad, ale tam bocis doprava, takze je to mensie riziko :)

2) dalsi kriticky usek, pri bode A je smerova tabula na Pecs M1 dolava a Vieden (Becs), Gyor M1 rovno, takze pozor, musis ist rovno. inak v pohode.

cestou nazad:

pri vjazde do budapesti je tabula "Petofi hid", ktora ta navedie na spravny most, akurat ignoruj smerovu tabulu na M3, ktora by ta naviedla okolo Keleti p.u. a odboc az na Oktogone.

odporucam norc.sk trochu si poklikaj a pozri jak to vyzera :)

stastnu cestu!

devil napísal:skuste urobit podobny test koncom 2010 ked bude hotova M31 a skratka M0-M5...to bude navyse okolo 25 km.


devil: dohodnute :)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 18:31
od i15
sorgo napísal:odporucam norc.sk trochu si poklikaj a pozri jak to vyzera :)

stastnu cestu!


ok, dakujem, dostudujem si na norc (zacal som, ale nechcelo sa mi preklikavat cez cele mesto :) )

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2009 22:49
od i15
... po nastudovani fotomapy som si vybral najjednoduchsie vyzerajucu trasu okolo zeleznicnej stanice Kelety Palyaudvar a cez most Erzsebet hid:

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 14548&z=11

tuto trasu cca 27km od velkeho odpocivadla pri krizovatke M0 x M3 po rozdelenie dialnice na M1 a M7 som presiel:

cestou tam (piatok, vjazd o 21:30): 29 minut - uplna pohodicka, zelena vlna, kratke zdrzanie na jednom semafore
cestou naspat (sobota, vjazd o 19:00) 1h 07 minut - vyrazne zdrzania na semaforoch od Erzsebet hid az po zaciatok M3

trasa po M0 je o 42km dlhsia, cize v noci sa to asi neoplati (na dosiahnutie casu 29 minut by bolo treba ist sustavne okolo 150kmh :) )

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2009 01:58
od DrX
Dik za porovnanie. Mne to vychadza podobne. Len mimochodom, google maps uz pozna aj obchvat budapesti, ale len vo vyhladavaci spojenia (nie v mape). Takze cestu po M0 mozes zobrazit takto (75.4km).

Mna este napadlo, ze v spicke moze byt lepsie prejst Dunaj po novom severnom moste (takto). Este stale ale treba vojst do centra Budína, tak neviem, ci je to az taka vyhra. Ale aspon netreba prechadzat cez ziaden z mostov v centre. Ak niekto skusi, dajte vediet ako to vychadza (dlzka je 40.5km).

No a cez mesto je to medzi tymi dvomi bodmi 33.8km.

Ak dobudovanie M31 a spojky od M5 skrati jazdu po M0 o nejakych 20km, bude to dost jednoznacne.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2009 22:52
od DrX
Maďari začínajú stavať spojku medzi M5 a cestou 51 na južnej časti dialničného obchvatu M0 (viď preklad správy). Ak GOOGLE dobre preložil, tak dostavané by to malo byť do konca budúceho roku. Dovtedy by mala byť hotová aj spojka M31 medzi M3 a M0.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2009 23:24
od Rio13.zm
v dobrom tempe sa stavia aj M43 pri Szegede, nova cesta pokracuje, kde konci terajsia M43 a konci za mesteckom Mako. na stavbe som videl pracovat aj stroje Doprastavu. myslim, ze buduci rok by to mohli mat hotove.