Madarsko - Hungary

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod joe1024 » 19. Sep 2008 15:52

Nie som si isty, ci celkom rozumiem. Madari pridaju dalsich 30 km dialnice, alebo iba 2km obchvat Miskolca ?
Alebo tych 30km je vyhladovo do buducnosti ?

Kebyze naozaj planuju pridat dalsich 30km, tak by to bolo skvele :-)
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod i15 » 19. Sep 2008 16:39

zrejme sa planuju dalsie dva obchvaty na 3-ke medzi Miskolcom a hranicami, konkretne Forro a Csobad - je to uvedene na tej mapke zobrazujucej nejake plany na roky 2008-2013:

http://roads.extra.hu/road_plans/kozop_2008_2013.jpg

je vsak otazne, co ta mapka vlastne zobrazuje a nakolko je relevantna
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod DrX » 19. Sep 2008 17:46

Pokial ja dobre rozumiem madarskym planom, tak len pridavaju obchvaty a preklasifikovavaju tu cestu na rychlostnu. Minimalne to spravili na useku od hranice za po Encs. Takze, aj ked je to v podstate normalna cesta, moze sa tam ist, pokial dobre pamatam, 120kmh. A v pohode sa to da - cesta vobec nie je plna.

No a od Encsu po M30 ostava 30km cesty, na ktorej su Forro, Csobad a Szikszo. Podla tej mapy na roads.extra.hu planuju madari robit obchvaty Forro a Csobad. Szikszo vyznacene nie je, tak neviem. Ale mari sa mi, ze ked som tamad naposledy siel, cesta 3 od M30 sa pripravovala na rozsirenie, takze mozno je Szikszo sucastou toho rozsirenia ...

No a aby bol jasny povod tej mapy, je z tejto stranky: http://roads.extra.hu/road_plans/kozut.html , kde je ako zdroj uvedeny tento powerpoint http://www.nif.hu/docs/vallalkozoi_prezentacio.ppt , ktory je oficialnym dokumentom madarskeho ekvivalentu nasej NDS (nazyvaneho NIF). No a podla neho to vyzera tak, ze dialnica dalej od Miskolca ku Kosiciam nepojde. Z mojej skusenosti ju ale nateraz ani nie je treba. Ale kto vie co sa stane, ak to spojenie zacnu skutocne hromadne vyuzivat slovaci...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 19. Sep 2008 18:16

Ta cesta je obycajna cesta 1. triedy "madarskeho typu", teda so strkovou krajnicou a tazko z nej urobia rychlostnu. Maximalka je 110, ale len preto, ze vedie okolo obci a jazdi tadial v podstate len tranzit.

A na tej maximalnej rychlosti az tak nezalezi, hlavne ze sa da ist plynule...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod joe1024 » 19. Sep 2008 18:59

hej, tiez sa pridavam k nazoru, ze je to velmi rychla cesta - nadherne dlhe rovinky. Ci ide clovek 110 alebo 130 je vlastne fuk, hlavne ze ide v kuse rychlo a nie 50kou cez dediny. Keby tam bola dialnica, tak pri povolenej rychlosti by to usetrilo mozno 10 minut na danom useku, skor ani tolko. Mimo situacii, ked ide 200, samozrejme :-)
Otazka je ako dlho to takto vydrzi. Po spojazdneni obchvatu Bp je to podla mna len otazkou casu, ked vacsina ludi zacne chodit cez Bp. Tiez poznam kopec ludi co nejdu cez Madarsko len kvoli Bp.

Ako je vlastne mozne, ze tam dali oficialne maximalku 110 ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod devil » 19. Sep 2008 20:03

podla mna je sice politicky tlak na M30-R4 lenze 2x2 sa tam jednoducho neuzivy a je to dlhy usek, takze zrejme z toho urobia akozerychlostnu pomocou obchvatov...vacsi problem je stara cast M0 tj "tamojsia BA-TT"

objavila sa info ze M31, ktora skrati obchadzku sposobenu M0 ma vybraneho dodavatela a ma sa dokoncit do 05/2010.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2225
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 21. Sep 2008 15:34

Za účasti maďarského premiéra Férenca Gyurcsányho bol v utorok 16 septembra slávnostne otvorený 26,5 km dlhý severovýchodný úsek M0 obchvatu Bp.
Zopár leteckých záberov na predmetný úsek, zaujímavé sú aj nočné letecké zábery na Megyeriho most. Ten bude komplet otvorený po vykonaní technických skúšok a revízií, ktoré momentálne prebiehajú a budú ešte aj po spustení do prevádzky, hlavne na osvetlení a technologickom zázemí mostu.

Devil správne uviedol, úsek M31 (spojka M0-M3) bude s veľkým spozdením uvedený do prevádzky až v roku 2010, maďari kvoli tomu takmer prišli o dotácie z fondov EU. Viac o tom tu.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod pohodak » 21. Sep 2008 19:10

dobre vidim na tej druhej fotke z leteckych zaberov CB kryt?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod konstrukt » 21. Sep 2008 19:21

pohodak napísal:dobre vidim na tej druhej fotke z leteckych zaberov CB kryt?
Je to CB kryt aj 3,4 fotka.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod pohodak » 22. Sep 2008 09:26

tam je nejaky najazd do tunela alebo cely tento usek ma CB kryt?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod DrX » 23. Sep 2008 19:35

Neviem ci to tu uz bolo spominane, ale vychodny obchvat Budapesti stavali ciastocne aj IS Kosice, ktore tam robili cementobetonovu vozovku (str. 5 tu http://www.iske.sk/aktuality/podnikove_ ... kument.pdf). A naviac sa obchvat staval zo 75% z europskych (tj aj nasich) penazi. Tazke svojim sposobom pri ceste KE-BA cez BP vlastne ideme po "nasej" ceste (zvlast ked uvazime, ze aj tie obchvaty medzi Miskolcom a hranicou stavali kosicania zo struturalnych fondov) :-)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod mirkobb » 02. Okt 2008 15:11

Maďari otvárajú ďaľšie ďiaľničné úseky ako "pred voľbami".. :lol:

Ale pekne po poriadku.
Na juhu Bp sa otváral 8,5 km úsek ďiaľnice M6 smerom na juh (Pécs) od východzieho bodu križovania s okruhom M0, dva dni pred otvorením to tam vyzeralo takto, fotky sú od Qtya, samotné otvorenie tohto úseku slávnostne otváral ministerský predseda Férenc Gyurcsány 23-ho septembra, stál 47,4 milliárd forintov a táto cena zahŕňa v sebe aj samotnú mimoúrovňovú križovatku medzi M0 a M6.
Reportáž v maďarskej tlači o tejto udalosti priniesol Qtya (RawLee).
Nasleduje obšírna fotoreportáž z prejazdu novotvoreným úsekom od M0 na túto časť M6 a spat, zachytené od Qtya.

Najväčšou udalosťou za účasti Ferenca Gyurcsánya bolo dňa 30. septembra konečne oficiálne otvorenie Megyeriho mostu na okruhu M0 v severnej časti Bp ponad Dunaj pre motoristickú verejnosť.
Tento most tak už reálne "diaľnične" spája oba brehy Dunaja severne od Bp, fotoreportáž z prejazdu "naostro" týmto mostomod Qtya.
Opakovaný prejazd mostom v podvečerných hodinách keď už sa rozsvietili pouličné lampy a taktiež po úplnom zotmenícez vysvietený most.

Naostatok najnovší sumár jestvujúcich, budovaných a plánovaných úsekov ďiaľničných a rýchlostných ciest v Maďarsku aj s aktualizovanými mapkami.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 03. Okt 2008 07:35

severny most bola sice velka udalost zatial vsak jeho dopravny vyznam nie je naplneny, pretoze neexistuje zapadny obchvat BP a dokonca ani spojka s cestou na ostrihom...z pohladu nasich motoristov je mozno zaujimavejsi "nenapadny" usek, obchvat salgotarjan smerom na prechod siatorska bukovinka.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2328
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 24. Okt 2008 07:10

hranicny prechod do chorvatska je odovzdany tym padom aj cela dialnica M7 je hotova.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2363
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

M0 - odkaz

Odoslaťod kraken » 08. Nov 2008 14:25

Odkaz na stránky o dálnici ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok: http://www.m0.hu/
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod devil » 16. Dec 2008 08:58

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2487

http://www.ebrd.com/projects/eias/38376e.pdf

zvlastnost...tunely v madarsku...dlzka 1331m, 399m, 865m, 418m, ale mozno mohli byt nahradene mostom s 3. pruhom. alebo to uz potom nemohla byt dialnica (?)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod zoom » 16. Dec 2008 09:54

Ja len nechápem, ako môžu mať maďari, tí najzadĺženejší, takýto viadukt na M7 http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=389944 :roll:
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2008 10:32

zoom napísal:Ja len nechápem, ako môžu mať maďari, tí najzadĺženejší, takýto viadukt na M7 http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=389944 :roll:


A čo na tom, zoom, nechápeš ? :roll:

Však práve kvôli dlhom si mohli dovoliť financovať aj výstavbu diaľnic. Maďarsko dlhé roky dávalo na výstavbu diaľnic ročne 1,5-2% HDP. Zachraňovali o 400% predražené projekty PPP. Slovensko dáva na výstavbu ročne 0,5% HDP, ČR cca. 1-1,4% HDP. Ale čím viac krajiny v strednej Európe dávajú na výstavbu diaľnic, tým viac zvyčajne ide ich rozpočet do vysokých mínusov, lebo len málokedy vlády nezadlžujú aj z iných dôvodov (rast miezd, udržanie vysokoneperspektívnych odvetví).

Predstav si keby Slovensko dávalo na diaľnice 3x toľko ako dávalo. Tiež by to tu inak vyzeralo po tejto stránke. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 20. Dec 2008 12:10

madarsko sa zadlzilo predovsetkym kvoli "silnym socialnym programom" tak nejak by to nazval fico. dialnice to sposobit nemohli az na 2-3 vynimky ako je ten viadukt alebo most cez dunaj su to dialnice za 300 mil/km, uplne stacilo 20-30 mld. SK aj s eurofondami rocne. znamy je pripad uspory v tendri na M0 vdaka comu sa postavi aj M31.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2008 12:45

devil: ja som nenapísal, že diaľnice spôsobili súčasné problémy Maďarska, len som povedal, že Maďarsko dáva na diaľnice oveľa viac peňazí na HDP, než jeho post-komunistickí susedia. Diaľnice na tých schodkoch majú podiel 1/3. U nás to 0,5% HDP je to menej ... tiež by to bola 1/3, keby sme dávali 1,4% ... to je pointa odpovede na to, že práve tí zadĺžení si mohli dovoliť aj lepšie stavby - STAVBY NA DLH.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zoom » 20. Dec 2008 13:14

Dialniciar napísal:A čo na tom, zoom, nechápeš ? :roll:

Však práve kvôli dlhom si mohli dovoliť financovať aj výstavbu diaľnic. Maďarsko dlhé roky dávalo na výstavbu diaľnic ročne 1,5-2% HDP. Zachraňovali o 400% predražené projekty PPP. Slovensko dáva na výstavbu ročne 0,5% HDP, ČR cca. 1-1,4% HDP. Ale čím viac krajiny v strednej Európe dávajú na výstavbu diaľnic, tým viac zvyčajne ide ich rozpočet do vysokých mínusov, lebo len málokedy vlády nezadlžujú aj z iných dôvodov (rast miezd, udržanie vysokoneperspektívnych odvetví).

Predstav si keby Slovensko dávalo na diaľnice 3x toľko ako dávalo. Tiež by to tu inak vyzeralo po tejto stránke. :idea:

Nechápem, že odkiaľ to všetko financujú, všetky tie dialnice. Odkiaľ vezmú tých 1,5-2% HDP na dialnice.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod zoom » 20. Dec 2008 13:15

Dialniciar napísal:devil: ja som nenapísal, že diaľnice spôsobili súčasné problémy Maďarska, len som povedal, že Maďarsko dáva na diaľnice oveľa viac peňazí na HDP, než jeho post-komunistickí susedia. Diaľnice na tých schodkoch majú podiel 1/3. U nás to 0,5% HDP je to menej ... tiež by to bola 1/3, keby sme dávali 1,4% ... to je pointa odpovede na to, že práve tí zadĺžení si mohli dovoliť aj lepšie stavby - STAVBY NA DLH.


A už chápem:-). Som si nevšimol tvoj príspevok.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod devil » 20. Dec 2008 17:01

Dialniciar, to bola len taka vseobecna reakcia.

Nechápem, že odkiaľ to všetko financujú, všetky tie dialnice.


Sk dokaze vyclenit na dialnice 20 mld. aj s eurofondami bez toho aby sa zadlzovala, tak 2x taka velka krajina logicky dokaze 40 mld. dajme tomu za 4 roky po 300 mil/km je to cca 500 km dialnic minus tych par vynimiek. je to predovsetkym o tom za kolko sa stavia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2008 17:19

Akurát, že z 20 mld. SKK nikdy nejde 20 mld. SKK aj na výstavbu. To je jedna podstatná vec, ktorá oberie číslo o miliardy.
Druhá cec je, že všetky stavby sa udávajú bez DPH, ale stavajú sa s DPH a o to číslo nerastie konečná pridelená suma, aj toto oberá výstavbu o dobrú miliardu-dve ročne.

Však len opravy a údržba - 2 mld. SKK.
Geológia - 1 mld. SKK.
DSP, ... výkup pozemkov, - 1 mld. SKK.
Splátky úverov - 0,8-1 mld. SKK.

A zrazu zostalo z 20 mld. SKK "len" 15 mld. SKK na výstavbu a aj to je ešte moc, keďže realita bola stanovená na 13,5 mld. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 20. Dec 2008 17:49

vsetky tie veci (dph, priprava, opravy) idu do nakladov nielen u nas. ale OK, Sk dlhe roky vyclenilo aj vzhladom k svojim moznostiam malo, treba vsak mat mieru. keby teoreticky bolo tych 20 mld. x 4 roky ale s nakladmi 1 mld/km tak to bude stale okolo 20 km rocne a 80 za 4 roky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.