Rumunsko - Romania, Bulharsko - Bulgaria

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 22. Máj 2006 22:46

Dy napísal:
Najväčší diaľničný projekt v EÚ (teda nie v Európe) je už známa Egnatia Odos, diaľnica v Grécku, na ktorú sa napájajú ďalšie významné novopostavené viacpruhové cesty a hlavné cesty, letiská, prístavy atď.ň

A okrem toho je všeobecne známe, že Rumunsko neplatilo načas firme Bechtel a táto chcela už dokonca odísť.

Toľko moje zdroje. :lol:


No, tak keď porovnávame dĺžku 415 km oproti 670 km, je Egnatia dlhším diaľničným projektom, ale....zo stránky http://www.egnatia.gr/flash/en/project_en.html:

670 kilometres long and 24.5 metres wide /670 km dlhá a 24,5m široká diaľnica/, Egnatia má šírku len 24,5 m - tu víťazí Autostrada transilvania :lol:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 22. Máj 2006 22:53

Branco napísal:
Dy napísal:
Najväčší diaľničný projekt v EÚ (teda nie v Európe) je už známa Egnatia Odos, diaľnica v Grécku, na ktorú sa napájajú ďalšie významné novopostavené viacpruhové cesty a hlavné cesty, letiská, prístavy atď.ň

A okrem toho je všeobecne známe, že Rumunsko neplatilo načas firme Bechtel a táto chcela už dokonca odísť.

Toľko moje zdroje. :lol:


No, tak keď porovnávame dĺžku 415 km oproti 670 km, je Egnatia dlhším diaľničným projektom, ale....zo stránky http://www.egnatia.gr/flash/en/project_en.html:

670 kilometres long and 24.5 metres wide /670 km dlhá a 24,5m široká diaľnica/, Egnatia má šírku len 24,5 m - tu víťazí Autostrada transilvania :lol:


Ja som ale jasne zdôraznil, že Egnatia Odos je najväčší projekt v EÚ z hľadiska diaľničného aj dopravného významu, pretože nejde len o samotnú diaľnicu.

A ty si zase jasne napísal, že ide o porovnanie v rámci Európy, aj keď si nemyslím, že Rumunsko má danú diaľnicu ako najväčší projekt, len hlavne treba vidieť dôvody: Rumunsko stavia mimo európskeho koridoru a preto odmietla túto stavbu financovať akokoľvek EÚ a tým aj všetky európske firmy a zostal len Bechtel, ... lenže ten má svoj spôsob výstavby a medzi hlavný pilier patrí: platiť načas, ... Chorváti si to mohli dovoliť, pretože si vzali prakticky samé úvery, ktoré majú ako splatiť, ale Rumuni nemajú mesačne niekoľko 10-100 mil. USD, ... a ja preto tvrdím, že Egnatia Odos dnes jednoducho víťazí na plnej čiare, aj keď už to veľa rokov trvať nebude. Ale nemienim sa hádať, nie je tu Adaios a ja o gréckych diaľniciach neviem prakticky nič. To, že sú úzke, to ano. Slovenské sú široké, len zase to stavebné tempo je úžasne nízke. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 22. Máj 2006 23:09

Vcelku súhlasím ale..nno, nechcem tu teraz robiť propagáciu jednej stavebnej firme, áno, Bechtel stavia v Rumunsku, ale predstav si, že by európske stavebné firmy stavali diaľnice v Chorvátsku - som si istý, že rýchlosť by bola minimálne jedenapolkrát pomalšia, ako cez Bechtel. Holt, za rýchlu diaľničnú výstavbu sa platí...

Ešte ma zaujala jedna informácia zo stránky www.egnatia.gr: over the greatest part of its length following a new alignment, teda najvačšia časť ide po úplne novej trase, to znamená, že časť Egnatie je tiež úpravou už existujúcej komunikácie. :lol:

Ale, máš pravdu, možno sa Adoas bližšie vyjadrí....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 22. Máj 2006 23:11

Branco napísal:Vcelku súhlasím ale..nno, nechcem tu teraz robiť propagáciu jednej stavebnej firme, áno, Bechtel stavia v Rumunsku, ale predstav si, že by európske stavebné firmy stavali diaľnice v Chorvátsku - som si istý, že rýchlosť by bola minimálne jedenapolkrát pomalšia, ako cez Bechtel. Holt, za rýchlu diaľničnú výstavbu sa platí...


Nie len Bechtel staval v Chorvátsku. To nie je že, kto stavia, ale kto platí a Bechtel v HR staval tiež pre to isté, že HR nemá diaľnicu postavenú tak, ako to chcela EÚ. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 25. Aug 2006 18:21

Práce na Autostrada Transilvania sa rozbehli, do konca roku sa plánuje stavať ešte rýchlejším tempom: http://www.autostradatransilvania.ro/www/index.html/photos?&setLanguage=EN

A na holandskom fóre som našiel peknú fotogalériu z výstavby diaľnice Bukurešť-Giurgiu /bulharské hranice/, vyzerá to tak, že tento úsek diaľnice je čiastočne nová trasa a čiastočne úprava existujúcej cesty prvej triedy na diaľnicu:

http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur3.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur5.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur5.jpg
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur6.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur7.jpg
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur7.png
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 28. Sep 2006 15:00

Tak, zdá sa, že práce na rumunskej Autostrada Transilvania sa naozaj naplno rozbehli. Ak nebudú poblémy s financovaním, prvý, 54 km úsek 2C medzi Klužom a Campia Turzii, bude odovzdaný v roku 2009.

Letecké zábery z výstavby: :arrow:

http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_autostrada.JPG
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_IMG_1699.JPG
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_IMG_1705.JPG
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_IMG_1874.JPG
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 09. Okt 2006 11:33

Na stránke www.autostradatransilvania pribúdajú novinky a foto z výstavby. Najnovšie fotky z výstavby, zábery z km 21- 39 :arrow:

Napr. výstavba mostných pilierov :arrow:
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_Picture%20074.jpg

Resp. pokročilé stavebné práce na niektorých úsekoch :arrow:
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_Picture%20037T.jpg

A pohľad na stavenisko :arrow:
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/zona_Picture%20023.jpg
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 27. Nov 2006 13:21

Rumunsko stavia stále s väčšími problémami svoj hlavný diaľničný projekt, nakoľko sú stále väčšie problémy s financovaním výstavby. Systém už ale funguje tak, že existuje istá hranica dlhov, čo inak nie je bežné u realizátora a po dosiahnutí limitu zatiaľ vždy štát našiel financie, treba však povedať, že už je tu aj systém podporných úverov a pôžičiek.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 27. Nov 2006 23:01

K Rumunsku, o mesiac aj niečo novej kajine EU, pridám tiež yákladné info o ďalších diaľničných projektoch.

Linka, ktorá vtejto téme nebola uvedená, teda vlatne bola uvedená len jej časť, obsahuje ale asi najobsiahlejšie informácie o rumunských diaľničných projektoch:
http://www.mt.ro, resp. informácie priamo v angličtine: :arrow:

http://www.mt.ro/engleza/index_eng.html

A tu sú všetky plánované projekty, mapky,ceny,časové harmonogramy okrem Autostrada Transilvania:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/auto ... sld002.htm

Diaľničné obchvaty Pitesti a Sibiu-vo výstavbe:

http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld010.htm

Bukurešť - Giurgiu-59 km, vo výstavbe, fotky sú v tejto téme:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld013.htm

Bukurešť - Ploiesti - 66 km, časť vo výstavbe:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld016.htm

Severný obchvat Bukurešti - vo výstavbe, časťou bude aj pekný diaľničný most:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld018.htm

Deva-Nadlac - 215 km,v príprave:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld020.htm

Comarnic-Brašov-62km, v príprave, alebo vo výstavbe:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld023.htm

Sibiu-Deva - 122km, v príprave:
http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld028.htm

Bukurešť-Brašov - 185 km, čiastočne vo výstavbe:

http://www.mt.ro/engleza/strategii/autostrazi_engleza/sld032.htm

A pokračuje aj výstavba predĺženia diaľnice z Bukurešti k čiernomorskému pobrežiu, ktoré má byť ukončené v najbližšom čase.Sú tu aj ďalšie projekty, tu uvedené sú ale v pokročilom štádiu prípravy, alebo výstavby.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Stavebníctvo a cestná doprava v Rumunsku za rok 2005

Odoslaťod Dialniciar » 12. Dec 2006 13:37

Stavebníctvo:

Stavebnictví zaznamenalo v roce 2005 nárůst ve výši 9,8% a v roce 2006 se stává jedním z hlavních motorů růstu s potvrzeným růstem za prní čtvrtletí přes 20%. Podrobnosti ke statistikám viz kapitola 4.1. a přílohy. Stavebnictví tedy zažívá v Rumunsku, podobně jako v ČR, velký boom a je jedním z tahounů hospodářství. Staví se a rekonstruuje v podstatě všude, do obnovy infrastruktury a stavebnictví tečou velké peníze z EU, ale i z dalších zdrojů jako Světové banky, Banky pro obnovu a rozvoj a dalších. Na trhu je již etablována celá řada zahraničních subjektů stavebních či výrobních typu BECHTEL, STRABAG, BOUYGUES, HOLCIM, BRAMAC, WIENERBERGER, SWIETELSKY a celá řada dalších, takže konkurence je velmi silná a trh již poměrně do značné míry etablován.

Doprava:

Infrastruktura globálně, přes značnou dynamiku a velký objem peněz jí procházející, stále zaostává za evropským standardem. To se týká zejména silniční a dálniční sítě (existuje cca. 280 km dálnic), mostů (tak například k dnešnímu dni přes Dunaj vedou pouze dva mosty!) a tunelů, ale i železnice a vodních cest. Přes četné probíhající nové projekty a rekonstrukce je nových, kvalitních a moderních komunikací stále zoufalý nedostatek. V ještě horší situaci (zejména finační) je železniční doprava, nicméně v posledních měsících se blýská na lepší časy, jelikož byly schváleny další poměrně velké prostředky na infrastrukturu jako takovou (půjčka od WB, BIRD ve výši 180 + 45 mil. USD) a z ní by část měla jít i na želzniční koridory.

Silniční síť tvoří celkem 79001 km silnic (údaje z roku 2003). V souvislosti s mezinárodní nákladní dopravou umožňuje ministerstvo dopravy v rámci grantu ECMT leasingový nákup nákladních vozidel, které odpovídají mezinárodním ekologickým normám.

Program silniční dopravy

Nejnovější prioritní projekty:
- Vybudování koridoru IV Bucureşti-Piteşt-Râmnicu Vâlcea-Sibiu-Deva-Arad-Nădlac;
- Vybudování transkarpatské dálnice Bucureşti-Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea- Borş;
- Dobudování dálnice Bucureşti-Constanţa (aktuálně jsou hotovy zhruba 2/3)

Probíhající projekty:
- Zjednodušení systému silničních sazeb;
- Obnova státních silničních sítí a evropských tahů;
- Dokončení obnovy státních silnic v etapě II. o délce 694 km;
- Dokončení obnovy státních silnic v etapě III. o délce 334 km;
- Zahájení obnovy státních silnic v etapě IV. o délce 732 km:
Cluj-Dej-Bistrita-Câmpulung Moldovenesc, Petroşani-Simeria, Lugoj-Timişoara, Craiova-Turnu-Severin-Lugoj a obchvatů Timişoara a Craiova;
- Projekt obnovy dálnice DN 1A a rozšíření obchvatu Plojeşti na čtyři silniční pruhy;
- Obchvaty okolo měst Sibiu, Sebeş, Deva, Arad, Cluj atd.
- Vybavení pohraničních přechodů v Giurgiu, Vârsandu, Bechetu, Petei a Cenadu.

Do programu silniční obnovy je zahrnut Program obnovy, výstavby dálnic a modernizace infrastruktury na úsecích koridorů IV a IX:

Další projekty:
- dálnice Sibiu-Braşov-Plojeşti-Bukureşti
- dálnice Nadlac-Temeşvár-Stamora Moravita
- dálnice Halmeu-Satu Mare-Zalau-Cluj napoca-Turda-Alba Iulia
- dálnice Borş-Oradea-Zalau (v rámci dálnice Borš-Brašov)
- dálnice Lugoj-Caransebeş-Drobeta Turnu Severin-Filiaşi-Craiova-Calafat
- dálnice Drobeta Turnu Severin-Calafat
- dálnice Simeria-Hateg-Petrosani-Filiaşi
- dálnice Craiova-Alexandria-Bukureşti
- dálnice Siret-Suceava-Bacau-Marareşti-Tisiţa
- dálnice Albita-Huşi-Tecuci-Tisiţa-Buzau-Bukureşti-Giurgiu
- varianty objížděk lokalit: Deva, Oraştie, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sebeş, Sibiu a (v rámci dálnice na Budapešť)
- modernizace a rozšíření silnice Bukureşti-Giurgiu na čtyři pásy
- výstavba mostu přes Dunaj v oblasti Braila
- obchvat Bukurešť-sever
- program obnovy silnic v župách
- dálniční silniční síť by měla být hotova do roku 2015

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko0806.doc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Stavebníctvo a cestná doprava v Bulharsku za rok 2005

Odoslaťod Dialniciar » 12. Dec 2006 13:46

Stavebníctvo:

Stavebnictví patří mezi klíčová odvětví bulharské ekonomiky, které podobně jako ostatní obory prošlo bouřlivým vývojem od počátku 90. let vznikem soukromého sektoru, restrukturalizací, modernizací, hledáním místa na trhu v Bulharsku i v zahraničí. V roce 2003 dosáhl podíl stavebnictví na tvorbě přidané hodnoty 2,7%, v prvním čtvrtletí roku 2004 se stavební produkce zvýšila o 52% a ve druhém čtvrtletí o 30% ve srovnání s rokem 2003. Více než 93% stavebních prací realizují soukromé společnosti.

V posledních letech dochází k nárůstu zahraničních investic a to zejména mimo privatizaci, které přinášejí zajímavé zakázky stavebním firmám. Díky dynamickému rozvoji turistiky od roku 1999 tak započal stavební boom na černomořském pobřeží, který v současné době probíhá i v oblasti bytové, průmyslové a komerční výstavby. Financování velkých infrastrukturních projektů z programů EU či zdrojů Světové banky, EBRD a dalších finančních institucí umožnilo bulharským firmám získat jak zakázky, tak i zkušenosti a potřebné reference.

Příklady zahraničních investic do stavebnictví:
v oblasti stavebních materiálů dominují firmy BRAMAC DACHSYSTEME, KNAUF (Rakousko), KERAMIK HOLDING (Švýcarsko) či YTONG (SRN), hlavní bulharské stavební firmy jsou Glavbolgarstroy, Patstroy, Minstroy a další, ze zahraničních firem zde rozvíjí aktivity kupř. ŽS Brno, Zakládání staveb Praha, Tchas, STRABAG, Bechtel, Hochtief atd.

Doprava:

Bulharská dopravní infrastruktura je relativně dobře rozvinutá, její stav však odpovídá nízkému objemu prostředků věnovaných na její údržbu a modernizaci. Toto odvětví prošlo v letech 1999 - 2002 značnou redukcí počtu pracovních míst. Díky dopadu ruské a zejména pak kosovské krize, doprava patřila mezi nejpostiženější oblasti národního hospodářství BR. Od začátku roku 1999 opustilo 14% neboli 14.000 pracovníků veřejný sektor, zatímco soukromý sektor absorboval pouze cca 9.000 pracovníků. Podle některých údajů 84% státních a 74% soukromých společností čelí problémům díky nestabilnímu ekonomickému prostředí. Dalším vážným problémem je zastaralost dopravních prostředků a ostrá konkurence v odvětví.

Silniční síť v Bulharsku sestává z více než 37.000 km silnic, z toho 416 km dálnic.

Zdroj a podrobnosti k novým stavbám sú tu: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko0106.doc kapitola 4.7
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod arison » 22. Jan 2007 08:54

Dialniciar nevies mi prosimta uviest nove useky v RO a BG , ktore budu realne otvorene v tejto sezone . Dakujem .
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod Dialniciar » 22. Jan 2007 12:00

arison - neviem. :roll:

EIB půjčuje Rumunsku na silniční a železniční infrastrukturu

http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/le ... 530/38642/

(13.1.2006) Evropská investiční banka (EIB) poskytne Rumunsku úvěr na zlepšení dopravní infrastruktury. Úvěr v celkové výši 550 mil. EUR bude využit na financování dvou projektů. Prvním projektem je rekonstrukce železniční trati v délce 175 km mezi městem Simeria a maďarskou hranicí. Druhým projektem je vybudování nového úseku dálnice mezi městy Cernavoda a Konstanta.

Datum: 16.01.2006 | Zdroj: Česká podnikatelská reprezentace při EU (CEBRE)

---------------------------------------------------------------------------------

Obnova a údržba silnic v kraji Brašov

http://www.businessinfo.cz/cz/zahranicn ... ov-/62082/

Krajský výbor města Brašov využije část finančních prostředků z půjčky Evropské banky pro obnovu a rozvoj na financování obnovy a údržby krajských komunikací. Cena tendrové dokumentace činí EUR 500 (nebo ekvivalent v jiné volně směnitelné měně). Nabídku musí doprovázet záruka ve výši EUR 200 000.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 14:54

Rumunsko potrebuje takmer 13 miliárd EUR na výstavbu 1 800 km diaľnic :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6079

Toto je velmi dobrý článok, ktorý zhrnie všetko potrebné. Priemerná cena na 1 km vychádza na 250 mil. Sk, čo ale aj odpovedá ostatným nákladom na život v Rumunsku a ešte je to aj viac, pretože Rumunsko nemá dostatok svojich stavbných kapacít ani dosť kvalifikovaných pracovných síl.

Celkový stav rumunských ciest je velmi zlý.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Branco » 15. Feb 2007 21:46

Od vstupu do EU ako Bulharsko, tak aj Rumunsko, budú čerpať čím ďalej, tým viac eurofondy, Bulharsko má v súčasnosti ca. 300 km diaľníc a sieť plánuje minimálne strojnásobiť. Podobne, ako u nás, aj tam sa uvažuje s PPP, čo je však zaitiaľ len v štádiu úvah a kontaktov s koncesnými spoločnosťami.

Pekná prezentácia budúcej diaľničnej siete Bulharska je na vylepšenej web linke ministerstva infraštruktúry:

http://www.mtc.government.bg/upload/docs/Annex_II.pdf

Ďalšími významnými projektami sú rozšírenie sofijského letiska /nový terminál a pristávacia dráha/, nový most cez Dunaj vo Vidine - hranica s Rumunskom a pomerne veľká modernizácia a rozšírenie burgaského prístavu. Modernizácii železníc sa tiež prikladá veľká dôležitosť a ako u nás, aj tu zohrajú veľkú úlohu eurofondy.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 21:11

Inak ja som teraz postrehol takú zaujímavú informáciu. Zamestnanci Dacia, kde už sú Francúzi dosiahli po vyjednávaní cca. 20% zvýšenie platov. Keby to bolo niekde vo VW, tak je to cca. 3000-4000 SKK mesačne (nové automobilky nerátam, ešte nejdú na 100%) a v Rumunsku to bolo cca. 1700 SKK, ... a to ešte predpokladám, že sa tam zarába viac ako v poľnohospodárstve či iných remeslách, takže naozaj tie ceny sú tam nízke, platy sú nízke a stav ciest je katastrofálny. Oproti SR je málo ciest so spevneným povrchom a tam, kde nie sú hlavné cesty, tam to je naozaj samý výtlk, slabé značenie a ani hlavné ťahy nie sú na tom moc dobre.

Diaľnice sú tam síce lacnejšie, než u nás, ale pre rumunský rozpočet to je ako pre nás. Rumunsko a Bulharsko vstupom do EÚ získajú najviac a práve dopravné siete majú šancu sa zlepšiť až nad úroveň takých štátov ako Poľsko, Estónsko atď.

Tak uvidíme (teda ja si nie) za 20 rokov, ako to bude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 24. Mar 2007 15:04

Neviete čo je pravda na tom že v Rumunsku sa platí nielen za diaľnice, ale aj za klasické cesty?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 24. Mar 2007 15:26

Je to tak:

Dálniční síť a poplatky
Celkový stav silnic:
Hlavní silnice jsou postaveny dle moderních mezinárodních standardů. Ve venkovských oblastech by motoristé měli brát na zřetel možnost přítomnosti zvířat a vozíků na silnici.

Dálniční síť, dálniční poplatky:
Hlavní dálniční tahy v Rumunsku jsou tyto:
# E70 Bukurešť - Pitesti (115 km)
# Bucharest - Cernavoda - Constanta (200 km) (ve výstavbě, koncem roku 2004 otevřeno 100 km).

Dále jsou tyto významné dvouproudé silnice:
Bukurešť - Ploiesti (65 km - čtyřproudá)
Constanta - Mangalia (30 km)
Constanta - M. Kogalniceanu (14 km)

V Rumunsku se platí poplatky za dálnice, silnice (formou nálepky-viz 8.18), dále za trajekty a mosty.

Zdroj: www.uamk.cz
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 16:28

Rumunsko a Bulharsko v súčasnosti stavia väčšinu nových diaľnic cez PPP, podobným systémom ako Chorvátsko, keď tam začal stavať Bechtel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 09. Apr 2007 02:35

Jediná diaľnica, ktorá sa stavia cez PPP je Autostrada transilvania. Ostatné diaľnice v RO, ako aj v BG sa stavajú z pôžičiek, eurofondov a ŠR.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Jurislav » 09. Apr 2007 07:48

Rumunsko...to by som povedal, že tá Autostrada Transylvania je asi väčšina stavaných dialnic :D
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod dragon » 09. Apr 2007 08:16

Neviete kde zohnat aktualnu mapu cestnej siete v Rumunsku?
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2007 10:27

Branco napísal:Jediná diaľnica, ktorá sa stavia cez PPP je Autostrada transilvania. Ostatné diaľnice v RO, ako aj v BG sa stavajú z pôžičiek, eurofondov a ŠR.


Stavebné spoločnosti dostávajú financie za jednotlivé úseky v splátkach ešte aj dlhšiu dobu ako 3 mesiace, t.j. úseky sú splácané, hoci ešte pred úplným otvorením, no hlavné cesty sa splácajú až po otvorení. Je to nová, najnovšia forma PPP, ktoré sa začalo uplatňovať v Mexiku na prelome r. 2005/2006. A to už nehovorím o tom, že 4 veľké stavebné firmy v týchto krajinách štátu peniaze na diaľnice a cesty aj požičiavajú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 09. Apr 2007 16:13

Jurislav napísal:Rumunsko...to by som povedal, že tá Autostrada Transylvania je asi väčšina stavaných dialnic :D


Nie celkom. Bulharsko má momentálne rozostavaných takmer 100 km diaľníc, ca. 74 km tráckej diaľnice, úseky Orizovo-Stara Zagora a Karnobat-Burgas západ.
http://www.mtc.government.bg/upload/docs/NI_3_EN_print.pdf, strana 3.

Začala sa tiež stavať Lyulin diaľnica od Sofie ku gréckym hraniciam, prvý 19km úsek s viacerými tunelmi a viaduktami ktorý má byť ukončený za tri roky.
http://en.journey.bg/images/bulgaria/ob_pernik.jpg

Rumunsko má naplno rozostavanú časť 2B Autostrada transilvania v dĺžke 118 km s termínom odovzdania, podľa tlačových správ, Február 2010. Áno, tento PPP úsek tvorí väčšinu rozostavanej dĺžky rumunských diaľníc - spolu sa stavia 185 km. Ďalej sú to úseky obchvat Pitesti 15,2 km - ukončenie október 2007, a posledný úsek diaľnice, spájajúcu Bukurešť s pobrežím Čierneho mora - Cernavoda - Constanta s dĺžkou 52,1 km s termínom ukočenia 2010.

Momentálne je teda v Rumunsku a Bulharsku ca. 285 km rozostavaných diaľníc, z toho 118 km stavaných systémom PPP. Táto situácia sa však môže v najbližšej dobe zmeniť, finišuje totiž príprava ďalších projektov, ktoré by sa mali začať stavať v najbližších rokoch. Očakáva sa stavebný boom pri výstavbe novej infraštruktúry, podobný, ako je momentálne vo väčšine nováčikov EU, prijatých v 2004.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 09. Apr 2007 16:22

dragon napísal:Neviete kde zohnat aktualnu mapu cestnej siete v Rumunsku?


Rumunské automapy by nemal byť problém zohnať. Odporúčam Marco Polo, alebo Shell mapy, Freytag a Berndt sú podľa mňa menej presné v zobrazení dostavaných a rozostavaných úsekoch nových diaľníc v nových štátoch EU.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.