Stránka 3 z 5

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 18:02
od eucitizen
Ked prsi tak je max. 110 km/h na D.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 19:01
od aquila
a nepovolili uz v IT na niektorych dialniciach aj 150kmh ? ci sa mi to len zda ?

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 23:29
od eucitizen
Minula vlada to zaviedla, ale kedze to bolo na zodpovednost dialnicnich spolocnosti tak ziadna nemala odvahu zaviest tu 150ku. Terajsia vlada to zrusila.

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2007 23:20
od eucitizen
4. augusta sa otvori prvy usek obchvatu Benatok. 8km ktory spoji dilanicu A4 s a27, tranzitu na juh to nepomoze, len tim ktori pootrebuju ist na A27.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 11:20
od leproman
zdravim..chcel by som sa opytat na poplatky dialnic v It..
planujem totiž cestu na Siciliu a zaujimalo by ma kolko mozu asi stat poplatky za dialnice..??

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 12:20
od eucitizen
No na stranke http://www.autostrade.it/en/index.html tak tam mozes si vybrat zaciatok a konec trasi tvojej cesty a ti aj spocita kolko ta to bude stat Bohuzial je to v taliancine ale myslim ze to zvladnes. Chod na "organizza il tuo viaggio" a ako zaciatok si daj Tarvisio ( tipujem ze pojdes cez Tarvisio) a koecny bod si ty vyberes. Cez 300km dialnic je zadarmo, to je A3 medz Salernom a Reggio Calabria. Ale tato dialnica je cela v rekonstrukcii tak sa dost zdrzis, hlavne cez dovolenky.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 13:24
od sven
Taktiez aj tu sa to da vyratat cez auto router "Itinerari":
http://www.viamichelin.it/viamichelin/i ... mePage.htm

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 20:15
od leproman
diki okuknem to tam ci sa tam dokazem zorientovat

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2008 13:08
od eucitizen
System merania Rychlosti TUTOR na talianskych dialniciach

Tutor je system senzorov a kamier ktory meria priemernu rychlost aut na dialnicnych usekov v rozpati 10 az 25km. Priemerna ryclost je kalkulovana podla casu na prechadzanie portalov Tutora. Registruje vsetky vozidla ktore prechadzaju cez tieot portaly a su zaregistrovane len udaje tych vozidiel ktory prekrocili max. povolenu rychlost. Tento system vie rozohnat kazdy typ vozidiel. Vozidla ktore prekrocili rychlost su nahlasene policii, ktora potom zasle pokutu majitelom vozidiel.Efektivnost Tutora je vysoka, robi kontroly ktore by museli urobit aspon 10 policajnych hliadok.
Momentalne tento system je instalovany na 1200km dialnic a za 12 mesiacov jeho fungovania priemerna rychlost klesla o 15%, nehodovost o 20% a smrtelne nehody o 50%.
Planuje sa instalovat Tutor na dalsich 1000km pocas tohto roku.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2008 13:21
od i15
A nemoze tie kontroly robit aj samotny system na vyberanie myta? Pri schadzani z dialnice by okrem myta vypocital aj priemernu rychlost a ak by bola vyssia ako maximalna povolena, zauctoval by aj pokutu :)

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2008 14:57
od Dialniciar
i15 napísal:A nemoze tie kontroly robit aj samotny system na vyberanie myta? Pri schadzani z dialnice by okrem myta vypocital aj priemernu rychlost a ak by bola vyssia ako maximalna povolena, zauctoval by aj pokutu :)


Lenže ide o to, kto vlastní ktorú časť (diaľnica, mýto, nový radar) :idea:

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2008 14:00
od Peter Olejár
Novy taliansky premier S. Berlusconi chce postavit most medzi talianskou pevnivnou a ostrovom Sicilia. :D

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2008 23:39
od eucitizen
Zacalo sa razenie skusebnej stolne zeleznicneho Brennerskeho tunela, ktory bude meriat 55km. Ozajstna vystavba sa zacne pred rokom 2010 a bude dokonceny do roku 2020. EU financuje tuto infrastrukturu s 50% spoluucastou, teda s 215 milionov eur.

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2008 23:55
od aquila
eucitizen: trosku ta poopravim, ta 50% spoluucast EU je len na takzvanu predpripravnu a pripravnu fazu. na samotny tunel vyclenila EU povodne 1/3 nakladov, co bolo cca 800 mio euro. pointa je ale v tom, ze medzicasom explodovali naklady na 8 miliard euro (skeptici hovoria skor o 12 az 16 miliardach) a EU povedala, ze viac ako tych 800 mio euro neda. cize realita je taka, ze financovanie stale nie je uplne doriesene. a kedze sa nevie kedy sa ozaj zacne a stale nie je doriesene financovanie, tak dokoncenie nebude zrejme 2015 ale 2020 alebo az 2025 ..

ale cela stavba je skor politickeho razenia ..

este snad jedna perlicka, na tento tunel sa "odklada" aj z myta vyzbieraneho na brennerskej dialnice ;) cize dialnica krizovo dotuje resp ma dotovat vystavbu zeleznice ;)

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2008 00:22
od eucitizen
Vyber myta? Z ktorej Brennerskej dialnice? Talianskej ci Rakuskej? Alebo oba?
Ja som sem dal len to co pompezne dnes hlasili v novinach v Taliansku. Nic viac :)
Ale myslim si ze tento tunel nakoniec sa spravy.

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2008 09:49
od aquila
uff, o talianskej strane sa priznam toho vela neviem, len viem ze z rakuskej brennerskej dialnice sa na krizove financovanie uz pouzila cez 300 mio euro... ale aj tak je pozoruhodne, ze tato dialnica ma uz vse 40 rokov .. a je tam jeden z najvyssich mostov europy a je dokonca 3+3! ;)

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2008 10:03
od eucitizen
No ale ten most nie je 3+3 vsade...vacsinou je v jednom smere ato ked sa ide do kopca.. Ano je to pekna stavba ale ked sa ide zo strany Innsbrucku tak pred platenim myta je tam pekna ostra zakruta na max. rychlost 60km/h. Ale toto je OT pre Taliansko ;)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2008 20:13
od kik
Pred cca 14 dny tam Rakusane na konci mostu v te ostre vracecce opravovali silnici ale ted uz by to snad melo byt hotove. Na dalnici dal z Brenneru dolu do Italieje max. rychlost omezena na 110 km/hod, ale bezne se tam jelo tak o 10-20 km/hod rychleji. Mozna rychlejsi cesta do Italie je jet pres Rakousko na Villach a pak dolu pres Benatky a Padovu do Bologni. Jel jsem tudy na zpatecni ceste a dalnice z Benatek pres Udine byla skoro prazdna. Pres Brenner je mnohem vetsi provoz. Celu usek z Brenneru az do Modeny je 2+2, z Modeny do Bologne na A1 je to 4+4, z Bologne do Florencie misty 3+3, ale vetsinou 2+2 a dost se to v Apeninach krouti. Kolem Florencie je nutno pocitat s omezenimi, protoze se stavi novy usek dalnice Barberino - Florencie vcetne krizeni s rychlostni silnici Florencie - Siena.

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2008 23:33
od eucitizen
Este to tam Rakusania pravuju a na talianskej strane su tam dost dlhe useky kde sa tiez niecoopravuje tak sa ide pomaly.
110ka je len od hranic az po Bolzano sud, potom uz je normalna rychlost. Abo jazdi sa rychlejsie ale poslednej dobe talianska policia robi radarove kontroly.

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2008 08:49
od Andrej
Bolo tam moc velke zdrzanie, oplati sa mi ist teraz cez Slovinsko?
Btw, co tam mozu opravovat, ta dialnica ma predsa len 20 rokov.

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2008 11:27
od eucitizen
Talianska brennerska dialnica ma majmenej 34 rokov. Robia nieco v stredovom deliacom pase. Myslim ze tam davaju nove zvodidla a asi aj rozsiruju aj odstavny pas.
Coskoro sa zacne rozsirovat usek Modena -Verona na 3+3.

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2008 13:47
od Andrej
Zle som to pochopil, myslel som dialnicu Villach - Udine, ta ma okolo 20 rokov. Brenerska dialnica ma uz takmer 40 rokov :)

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2008 19:12
od Dialniciar
Talianska diaľničná polícia bude mať nový model super rýchleho auta schopného ísť až 320 km/h, ktorý nahradí model z r. 2004. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11235

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2008 19:44
od joe1024
Pise sa tam, ze to starsie Lambo im vydrzalo 140.000 km za cca 3-4 roky. Ked im ho vtedy davali, tak som to tipoval na 100.000 km max. To uz musela byt riadna odvaha na tom jazdit posledny rok, ked sa to mohlo kazdu chvilu rozsypat. Take sa s Lambom nerobi, ze ~40.000 km rocne. By ma zaujimalo, ci im vlada aj platila servis, alebo to islo z ich lokalneho rozpoctu (to by asi velmi stastni neboli).

Aka je u nich dopravna situacia ? Maju dostatocne priepustnu siet, aby ich pirati mohli ist cez den vyse 250 km.h, co zvladne kopec aut (aj ked asi nie zrovna domacich znaciek :-) ) ? Myslim, ze ci to aj ma nejaky realny zmysel.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2008 22:17
od Dialniciar
Tak na toto ti fundovane odpovie eucitizen. :-)