Téma príspevku ( http://ktenet.hu/download.php?edid=1230 ) :
2014-2020 közötti időszak EU-s finanszírozása. Közúti közlekedési és híd projektjei /
Financovanie z EÚ v období 2014-2020. Cestné a mostné projekty.Podstata je tu:
ÖSSZEFOGLALÁS
A 2014 -2020 (2022) évek közötti programozási időszakban, az elkövetkező hat évben 2.459,3 Mrd forrás biztosításával, igen jelentős hazai forrás bevonásával várhatóan mintegy 949,2 km hosszú útszakasz megépítésére, bővítésére, felújítására kerül sor.
Megépül:
-619,5 km gyorsforgalmi út,
ezen belül 241,4 km költségtakarékos „gyorsút” (M44, R11, R67, R76)
-28,9 km 2x1 sávos tovább fejleszthető gyorsforgalmi út (M8 Körmend –oh)
-71,6 km 2x2 sávos főút (8.sz. 21.sz. 83.sz. főutak egyes szakaszai)
-66,8 km 2x1 sávos főút (47.sz. 62.sz. 471.sz. 813.sz. 338.sz főutak egyes szakaszai
-72,3 km 11,5 t-s rekonstrukciós feladatok (M0 autóút, 55.sz és 48. sz. utak szakaszai
Elkészül az új Komáromi és a Paksot–Kalocsával összekötő új Duna-híd
INTERREG forrásból 26 határmenti közlekedésfejlesztési projekt készül el
KÖZOP –IKOP forrásból megvalósuló „áthúzódó projektként” 60,1 km útszakasz kerül átadásraZHRNUTIE
V programovom období na roky 2014 - 2020 (2022), t. j. na šesť nasledujúcich rokov, sa zabezpečia zdroje vo výške 2 459,3 miliárd Ft, aj s významným prispením z domácich zdrojov, sa umožní vybudovanie, rozšírenie alebo rekonštrukcia cestných úsekov v predpokladanej „dĺžke“ 949,2 km.
Vybuduje sa:
- 619,5km rýchlostných komunikácií, vrátane 241,4 km úsporných "rýchlostných ciest" (M44, R11, R67, R76);
- 28,9km 2x1 pruhá, neskôr rozšíriteľná, rýchlostná komunikácia (M8 Körmend – št. hr.);
- 71,6km 2x2 pruhých ciest (niektoré úseky hlavných ciest č.8, č. 21 a č. 83);
- 66,8km 2x1 pruhých ciest (niektoré úseky hlavných ciest č. 47, č. 62, č.471, č. 813 a č. 338);
- 72,3 km sa prebuduje, rekonštruuje na ‚nosnosť‘ 11,5 t na niektorých úsekoch (rýchlostná cesta M0 a hlavné cesty č. 48 a č.55).
Vybudujú sa nové mosty cez Dunaj:
Komárno - Komárom a Paks - Kalocsa.
Zo zdrojov INTERREG sa financuje 26 cezhraničných projektov rozvoja dopravy. [podľa mňa nielen malé mosty, ale i prievozy apod.]
Zo zdrojov Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) – Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) sa prenesú, prolongujú na úseky ciest, ktoré sa ešte len odovzdajú.
...
zvR7 napísal:•••
Rozdiel medzi farbami na mape - modrá/žltá ( aj keď to tam neuvádzajú )
Modrá znamená - výstavba z vlastných zdrojov
Žltá - EU fondy
dedukujem to z toho že M44 ide z vlastných zdrojov a M4 im stopla EU ( na mape sú modrou )
Neviem, či trasy vyznačené na mapkách žltou nemajú byť cesty s "nižšími parametrami", ako tie s modré. Aspoň som si tak sprvoti myslel z kontextu
zhrnutia. Ale na jednej mapke je žltou vyznačená M9, ktorá sa tu vôbec nespomína. Tak najskôr budú tie "žlté" trasy ešte len plánované v nejakej vzdialenejšej budúcnosti.
Škoda je, že tam nie sú konkrétne vysvetlivky ku každej mapke.
Mätie ma i tá žltá severozápadná M0, ktorá ešte nie je a majú ju (podľa textu) spevniť na 11,5 t.
Jednoducho
informačný guľáš.
Na 5. strane tohto dokumentu v grafe spodný "valec" predstavuje "vlastné zdroje", ([Domáci] Štátny rozpočet) -
Hazai költségvetés.
Z
R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce:
babar napísal:Inak tie parametre mi pripominaju cesty v madarsku, tam konci asfalt centimeter za ciarou.
Taktiež mohli zrekonštruovať a skapacitniť v tomto období napríklad i cestu č. 13. Úzka, bez bočných, vodiacich čiar. Síce niekde by ich nemali ani kde namaľovať, lebo "asfaltové krajnice" sú odtrhnuté niekde i takmer pol metra od okraja. Je to na úseku medzi M1 a cestou č. 81. Dva oprotiidúce nákladiaky sa ledva zmestia na nej, dosť často si po nej skracujú trasu od M7, nezachádzajúc do Budapešti. Za 27. kilometrom smerom k
81 je istý úsek vhodný ako tankodrom. A predovšetkým sa zrejme viac zahustí kamiónová preprava po odovzdaní do prevádzky i tu spomínaného nového mosta cez Dunaj. Je to nejako nekoordinované.