Stránka 3 z 96

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 17:30
od Adaios
devil napísal:Inac to neslavne PPP na M5 nakoniec pokracuje dalej.


Madarsko nema vela moznosti ako stavat dialnice, uz aj tak ma problemy s rozpoctom, takze zostala len tato moznost.

Madarsko ma tiez dialnice predrazene, pretoze stavia na nizinach, ale naklady su vyssie ako v inych krajinach.

A Madarsko ma vyhodu: Uz ma negativne skusenosti s PPP. Takze vie, ze sa to da aj inak robit. A PPP v Madarsku zostane, pretoze je to system, kto viac povoli: stale je PPP od 150 do 250%, co sa tyka toho, keby nejaku danu stavbu staval stat, ale kedze ide o system na 20-40 rokov aj s udrzbou, tak sa to postupne vyrovna. Teda, ak je nieco na 150%, tak realne je to v dlhodobom horizonte menej o 20-30%, ak je nieco na 250%, tak je to vacsinou skutocne 250% - to je neschopnost statu vo vsetkych oblastiach aj co sa tyka vyhod, aj tie su potom drahsie nez inde.

Priemer pre PPP je v EU cca. 180%. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2006 17:28
od Lenny
Přidal jsem 3 fotky maďarské silnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=105

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2006 01:44
od eucitizen
Od dneska je dialnica M5 uplne hotova, od Budapesti az po hranici so Srbskom.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2006 15:48
od devil
Výstavba pokracovania obchvatu M0 sa zacala tento tyzden. Existujuce casti (od M1 po M5) boli odovzdavane do uzivania v 90-ich rokoch a zatial posledny usek koncom 2005 (medzi M5 a cestou 4). Tento usek uz ma CB kryt, rovnako ako aj teraz rozbehnute tzv. vychodne useky v dlzke cca 26 km. M0 medzi cestou 4 (resp. M4) po M3 bude dokoncena ku koncu 2007. Je financovana z kohezneho fondu a bude rozsiritelna na 2x3 pruhy. Okolo M0 bolo mnozstvo problémov, vratane sudnych sporov. Avsak vdaka mimovladkam bol naprojektovany usek M31 v dlzke cca 12 km ako skratka v zapado-vychodnom smere, ktora ma byt postavena za dosiahnutu usporu z EU penazi najneskor do 2008. Rovnako sa zacala vystavba tzv. severneho mostu na Dunaji medzi cestami 11 a 2, kt. by sa mal ukoncit do 2007 a takisto sa pocita v najblizsich 2-3 rokoch na rozsirenie uz existujucich casti na 2x3 pruhy.

Zábery zo stavby M0 a vizualizácie mosta cez Dunaj:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=105

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2006 16:09
od Adaios
devil,

a nezohladnuje sa aj vyvoj dokoncenia celeho obchvatu hlavneho mesta H do r. 2010 pre bezproblemove rozsirenie stavu 2+2 (3+3) na +1 +1 pruhy ako plany doplnenia obchvatu pre dalsie obdobie 10 rokov :?:

A pekne foto mosta. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 20:40
od Adaios

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2006 14:22
od Lenny
Maďarsko platí ročně koncesní společnosti Alföld-Koncessziós Autopalya Rt za používání dálnice M5 92 milionů EUR.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 11:53
od Dialniciar
Maďarsko chce privatizovať štátnu diaľničnú spoločnosť AAK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3737

Maďari nedokážu spraviť taký zázrak ako SR, pretože aj SR má NDS v rukách štátu, ale úvery od NDS nie sú považované za štátny dlh. Čo len to Maďarsko asi robí ?

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 12:50
od Jarda
Dy napísal:Maďarsko chce privatizovať štátnu diaľničnú spoločnosť AAK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3737

Maďari nedokážu spraviť taký zázrak ako SR, pretože aj SR má NDS v rukách štátu, ale úvery od NDS nie sú považované za štátny dlh. Čo len to Maďarsko asi robí ?


Z toho článku nevyplývá, zda stát bude prodávat existující akcie nebo emitovat nové.
Emise nových akcií by sloužila ke získání dalších prostředků na výstavbu dálnic.
Prodej stávajících akcií by ovšem znamenal jen zalepování díry ve státním rozpočtun příjmem z privatizace.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 12:51
od Jarda
Dy napísal:Maďarsko chce privatizovať štátnu diaľničnú spoločnosť AAK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3737

Maďari nedokážu spraviť taký zázrak ako SR, pretože aj SR má NDS v rukách štátu, ale úvery od NDS nie sú považované za štátny dlh. Čo len to Maďarsko asi robí ?


Z toho článku nevyplývá, zda stát bude prodávat existující akcie nebo emitovat nové.
Emise nových akcií by sloužila ke získání dalších prostředků na výstavbu dálnic.
Prodej stávajících akcií by ovšem znamenal jen zalepování díry ve státním rozpočtun příjmem z privatizace.

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2006 10:38
od Jarda
Tak z tohoto článku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3903 se jeví, že jde o novou emisi akcií, tedy cílem je získat na další dálniční výstavbu peníze soukromých investorů. V závěru článku je velmi správná narážka na to, kolik to bude stát motoristy, protože aby akcie byly prodejné, musí mít maďarské dálnice zajištěnu ziskovost.

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2006 22:21
od Dialniciar
MMF: Schodok maďarského rozpočtu dosiahne 8,5 % HDP. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4067

Deficit sa podľa MMF môže vyšplhať až na 11 % HDP, ak sa do neho započítajú výdavky na výstavbu diaľnic, ktoré chce vláda udržať mimo rozpočet. :idea:

Môj názor: Jeden, dva roky je to prijateľné, ale potom by malo nastať skôr šetrenie a to samozrejme zasiahne aj do oblasti diaľničnej infraštruktúry, takže treba jasne povedať, že napojenia na SR nebudú tak skoro realizované na plný profil, keďže na 1/2 profil je dnes úsek na západe H, v smere na Šahy a Košice nie je žiadna diaľnica.

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2006 09:27
od Nevedko
Mimochodom, mate niekto informacie, ake su intenzity na polprofile Rajka - Hegyeshalom? A kedy sa planuje doplnit na plny profil? Lebo cely usek je na dostavbu pripraveny velmi dobre (mosty, nadjazdy, krizovatky).

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2006 11:22
od Branco
JG na stránke uvádza intenzitu ca. 4500 na hraničnom priechode - koniec D2 - rovnaké to bude aj na maďarskom úseku.
Inak pochybujem, že sa niečo začne robiť na tomto úseku v priebehu piatich najbližších rokov, možno v priebehu desiatich.

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2006 11:48
od Lermik
Včera večer jsem se vrátil od Balatonu. Řidič navrhnul cestu z Prahy přes Brno, Mikulov, Hainburg, kolem Neziderského jezera az k Šoproni odsud vede velmi dobrá cesta 84 s nedávno dokončenými obchvaty (Sárvár, Šoproň) a s velmi dobrými parametry. Mimo obec 90-110 km/h, obcí je málo a většinou jsou malé. Čerpací stanice jsou na velkých křižovatkách a jinak zhruba po 35 km. Povrch je překvapivě kvalitní, asfalt se ani při 34°C nerozstékal. Kvalita hlavních cest se mi zdá vysoká, mnohem vyšší než v ČR nebo v SR. Dálnice nebo RC jsem ještě na vlastní oči neviděl tak snad příště :wink:, ale podle obráků z fotogalerie vypadají kvalitně.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2006 19:23
od Dialniciar
Doprastav na maďarskej diaľnici. Pre slovenského stavebného lídra ide o premiéru na trhu južných susedov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4238

Diaľnicu M7 dlhú 36 km v Maďarsku za 41,74 miliardy forintov (5,89 mld. Sk) postaví slovenský stavebný líder.

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 16:24
od beatle
viete mi niekto napisat ci uz je dialnica Miskolc - Debrecen v prevadzke? ...vdaka

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 10:28
od Branco
Ešte nie, mala by byť otvorená na konci totho roku, aj podľa stránky MH www.motorways-exitlists.com, ak sa výstavba nezdrží.

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2006 22:48
od eucitizen
Neviete kedy bude M15 postavena na plny profil? Dnes ked som isiel na SK tak bola tam 7 km rada kamionov a dost dlho trvalo ich obchadzat! Myslim ze je to dost nebespecna situacia tak tich 15km by mohli fakt kompletizovat!

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 22:43
od Dialniciar
Moje zhodnotenie Maďarska:

1. Priority v budovaní diaľnic by mali byť:

- M15 po SR na plný profil - zlepšenie vzájomných vzťahov, spojenie dvoch metropol, reálna dopravná situácia a stavba je predpripravená
- M3 na plný profil - stavať diaľnicu v jednom z najzaostalejších regiónov Európy
- M30 na 1/2 profil - podpora so SR, s letiskom v Košiciach, lepšie prepojenie krajín, stačí 1/2 profil, lebo sa tu stavajú obchvaty na paralelnej ceste
- M0 obchvat Budapešti - jednoznačne nevyhnutné pre 20% krajiny, lebo sa tým odľahčí doprava v meste

2. Priority v cestnej sieti, len hlavné cestné ťahy:

- výrazne zlepšiť (až po podložie cesty) cestný ťah na trase M9, dostavať cestné obchvaty
- podobne aj na trase M6

Maďarsko dosiahne v r. 2006 rekordný deficit rozpočtu, až 10% HDP, takže je viac ako isté, že šetrenie sa dotkne aj dopravnej infraštruktúry a preto by som ja odporučil venovať sa opravám hlavných ťahov a výstavbe cestných obchvatov tam, kde zatiaľ diaľnica potrebná nie je.

V r. 2005 postavilo Maďarsko nové diaľnice za 2% HDP.

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 18:16
od kaviarista
Takze plany mat M3 v Debrecine do konca roka zrejme uz neohrozi nic. 95 percent z noveho useku je uz vyasfaltovanych. Akurat , ze paralelna cesta 35 Miskolc - Debrecen je zrekonstruovana fantasticky, takze je otazne, ci sa vacsina dopravy presunie na M3. Totizto v H stoji celorocna dialnicna znamka 35 000 ft. (cca 5 000 Sk) a domaci si tiez kupuju znamky vacsinou jednorazovo (4-dnove).

Ale spravit KE-Debrecen za cca pol druha hodinky je fakt uno-nuno !!!

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2006 21:27
od devil
a ako vyzera usek od hranic po M30, je uz rekonstrukcia uplne ukoncena :?:

koncom oktobra sa ukoncila rekonstrukcia cca 40 km cesty 2 Vac-st. hranica a niekolko km cesty 21 od M3 po Siatorsku Bukovinku za rozsiruje na 4 pruhy (s pokracovanim v dalsich rokoch sa pocita).

co sa tyka priorit v madarsku 2007-2013, priority su hlavne M6 a M8, tiez prihranicny usek M3 po UA. Okrem toho medzi prioritami je rozsirenie starsich casti M0 na 2x3 pruhy a dostavba M2 Bp. - Vac na 2x2 pruhy. v zozname nie je ale M30 od Miskolca na sever ako celok a ani M15 (dostavba na plny profil).

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2006 12:27
od Dialniciar
Kedy vidíte reálne dostavanie obchvatu okolo Budapešti :?:

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2006 13:28
od Dialniciar
Komplexná správa hodnotiaca diaľničnú výstavbu v Maďarsku znovu poukazuje na fakt, že investície na výstavbu diaľnic výrazne zaťažujú štátny rozpočet a negatívne sa tiež správa vyjadruje k zbytočnému odkúpeniu diaľnice M5, pretože nenastalo očakávané zvýšenie prepravy na tomto úseku.

Správa je vysoko kritická k enormným deficitom štátneho rozpočtu, ktorý ani zďaleka nie je zaťažený len investíciami do výstavby diaľničnej siete a teda priamo túto výstavbu ohrozuje. (to súvisí so znížením dôveryhodnosti pri platbách načas).

Okrem toho sa poukazuje na fakt, že väčšina ciest na medzinárodných ťahoch v rámci EÚ je v zlom technickom stave.

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2006 13:38
od Nevedko
Dialniciar napísal:Komplexná správa hodnotiaca diaľničnú výstavbu v Maďarsku znovu poukazuje na fakt, že investície na výstavbu diaľnic výrazne zaťažujú štátny rozpočet a negatívne sa tiež správa vyjadruje k zbytočnému odkúpeniu diaľnice M5, pretože nenastalo očakávané zvýšenie prepravy na tomto úseku.

Správa je vysoko kritická k enormným deficitom štátneho rozpočtu, ktorý ani zďaleka nie je zaťažený len investíciami do výstavby diaľničnej siete a teda priamo túto výstavbu ohrozuje. (to súvisí so znížením dôveryhodnosti pri platbách načas).

Okrem toho sa poukazuje na fakt, že väčšina ciest na medzinárodných ťahoch v rámci EÚ je v zlom technickom stave.


Nechcem posobit mentorsky, ale mne k uplnosti chyba informacia, kto, kedy a na koho objednavku spravu vypracoval.