Odoslané: 20. Dec 2008 17:58
Do celkových štatistických nákladov, ale do nákladov na výstavbu. Tam tie položky zahŕňajú už len samotnú výstavbu a tá ako všetci vieme, je na tomto drahom Slovensku, nákladná.
K tomu ďalšiemu - nebolo by to stále 80 km za 4 roky - resp. týchto 80 km by bolo na dlho a potom už len ľahké úseky zvládnuteľné pre štát na plný profil za 0,5 mld. SKK so všetkým luxusom. A ako vidno - inak to ani nepôjde.
Slovensko je jednou z najhornatejších krajín - hádam toto nechceš porovnávať s prírodnými podmienkami Maďarska. I keď viem, že by si to rád spravil a poukázal na nutnosť stavania R1+R2+R7, ... aj keby sa to tak ale stavalo, dodnes by R1+R2 nestálo ... neexistuje ani R7+R2 pri tých zdrojoch, čo SR dáva a dala. Takže správne - treba mať mieru.
Napokon, ... kedy SR nalievala financie do výstavby diaľnic zo zdrojov privatizácie alebo doslova z dlhov ? Bolo to iba na začiatku, keď sa začínal proces výstavby diaľnic. To je aj predmet na dopravnej univerzite v CA "spustenie výstavby diaľnic". Potom už sa nič také nerealizovalo - ani v r. 1998-1999 nebolo dôvodom na problémy hospodárstva to, že diaľnice sa stavali z dlhov a vysokých úrokov, problémom boli zlé banky s nedobytnými úvermi. Ale skutočne, že by sa plynule stavali diaľnice a sem-tam aj podporili desiatkami mld. SKK naviac, také obdobia na Slovensku neboli, narozdiel od ČR/Maďarska/Chorvátska/... čo bránilo Dzurindovi dať z SPP 65 mld. SKK miesto na splátky dlhov na posilnenie výstavby diaľnic ? Už sme sa tu dneska nemuseli vôbec baviť o D1 PB a D1 ZA-RK. A splátky dlhov by sme istotne v pohode riešili.
K tomu ďalšiemu - nebolo by to stále 80 km za 4 roky - resp. týchto 80 km by bolo na dlho a potom už len ľahké úseky zvládnuteľné pre štát na plný profil za 0,5 mld. SKK so všetkým luxusom. A ako vidno - inak to ani nepôjde.
Slovensko je jednou z najhornatejších krajín - hádam toto nechceš porovnávať s prírodnými podmienkami Maďarska. I keď viem, že by si to rád spravil a poukázal na nutnosť stavania R1+R2+R7, ... aj keby sa to tak ale stavalo, dodnes by R1+R2 nestálo ... neexistuje ani R7+R2 pri tých zdrojoch, čo SR dáva a dala. Takže správne - treba mať mieru.
Napokon, ... kedy SR nalievala financie do výstavby diaľnic zo zdrojov privatizácie alebo doslova z dlhov ? Bolo to iba na začiatku, keď sa začínal proces výstavby diaľnic. To je aj predmet na dopravnej univerzite v CA "spustenie výstavby diaľnic". Potom už sa nič také nerealizovalo - ani v r. 1998-1999 nebolo dôvodom na problémy hospodárstva to, že diaľnice sa stavali z dlhov a vysokých úrokov, problémom boli zlé banky s nedobytnými úvermi. Ale skutočne, že by sa plynule stavali diaľnice a sem-tam aj podporili desiatkami mld. SKK naviac, také obdobia na Slovensku neboli, narozdiel od ČR/Maďarska/Chorvátska/... čo bránilo Dzurindovi dať z SPP 65 mld. SKK miesto na splátky dlhov na posilnenie výstavby diaľnic ? Už sme sa tu dneska nemuseli vôbec baviť o D1 PB a D1 ZA-RK. A splátky dlhov by sme istotne v pohode riešili.