Stránka 4 z 9

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 20:45
od Nick
devil napísal:mal som na mysli km/h.


No pri takých objemoch prepraveného tovaru a vzdialenostiach asi nemá veľký význam uvažovať v km/hod. ale asi v tých intenciách ako uviedol johhan, jednoducho železnica by podľa toho mohla byť výhodnejšia ako námorná doprava.

Inak, ale tá rýchlosť sa dá aj vypočítať -vzdialenosť a čas sú známe veličiny ;)

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 08:15
od Nick
O tej rýchlej a pružnej doprave smerom na východ je tu napr. jeden článok z posledného obdobia:

http://www.bleskovky.sk/cl/10/233445/Na ... e-30-hodin

zo 4. apríla 2008. :wink:

Predtým sa vyhovárali na to, že chýba poriadna colnica, no keď sa postavila nová, aj tak sa nič nezmenilo. :P

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 08:46
od Thomas
Na železnici dochází taky k nehodám výpadků napětí apod., takže to asi nebude úplně správný doklad nepružnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 09:36
od devil
aj tak nie su jasne tie vyhody. ono ked sa tu bavime o dialniciach tak hlavny argument byva ze hlavne treba tzv. obsluha uzemia a az druhorade su vzdialene ciele aj v ramci Sk. no a tu mame zrazu zeleznicu na tazke tisicky km ktora ma byt prioritna. tazky rozpor. nie je zname kto to zaplati, EU asi tazko aj keby to chcelo par krajin, stat asi (dufam) tiez nie. zeby ten odkial sa bude vozit tovar na zapad ?

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 12:18
od Peter Olejár
a akoze nakladne vlaky nestoja na hraniciach EU s UA? oni len tak prejdu bez kontroly?

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 15:31
od Nick
devil napísal:aj tak nie su jasne tie vyhody. ono ked sa tu bavime o dialniciach tak hlavny argument byva ze hlavne treba tzv. obsluha uzemia a az druhorade su vzdialene ciele aj v ramci Sk. no a tu mame zrazu zeleznicu na tazke tisicky km ktora ma byt prioritna. tazky rozpor. nie je zname kto to zaplati, EU asi tazko aj keby to chcelo par krajin, stat asi (dufam) tiez nie. zeby ten odkial sa bude vozit tovar na zapad ?


Presne tak, mnoho informácií o projekte nie je. Nie je jasné ani financovanie. Veď pracovná skupina odborníkov len pripravuje podklady. Majú na to dva roky.

Napriek tomu sa tu o tomto projekte teraz diskutuje. A prečo by som mal byť teraz proti tomuto projektu, ak sa možno ukáže, že z toho môžme mať osoch.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 17:01
od Thomas
Nick: Jistě sis všiml, že diskutující se vyjadřovali především k podmínkám, za jakých by to bylo reálné a k pohnutkám potenciálního investora. taková diskuze určitě není jalová.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 22:12
od jano.z
Peter Olejár: Veľká časť kontroly (t.j. RALEN + Rezonančný scanner + detektory potenciálne nebezpečných látok) prebieha za jazdy.

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2008 11:32
od Peter Olejár
Rusi chcú košický urán a široké koľaje: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9861

.. slovensky premier hovori o nakladoch 140 miliard Sk, ruske zeleznice hovoria o 90 miliardach Sk, presna studia neexistuje
.. nie je jasne kto by to financoval a kto staval, rusky navrh je vytvorenie spolocneho podniku ruskych a slovenskych zeleznic pre tento projekt
.. nie je jasne ci to vobec treba stavat, jeden z ruskych navrhov je zasadne posilnit prekladisko v CnT
.. na SVK prisli vyznamni podnikatelia a sefovia ruskych podnikov a nemaju zaujem len o zeleznicnu trat

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 14:33
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10029

tunak je len vidno aka by bola nesktocna hlupost stavat sirokorozchodku az do viedne ... najma by sme sa pripravili o zisky zo "sluzieb"... cierna/dobra je vytazena ledva na 1/3 ...

tych 140 miliard nech radsej investuju do skoridorizovania a zdvojkolajenia juzneho koridodru a postaveniu viacerych logistickych centier ako cierna nad tisou, haniska a potom terminal zvolen a bratislava ..

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 15:30
od devil
na toto som sa pytal minule...22 km/h.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 15:32
od aquila
ako priemerna rychlost to vobec nie je zle .. napriklad ak si dobre pamatam, tak nemecke DB cargo ma v ramci nemecka priemernu rychlost prepravy tovaru 17kmh ..

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 15:38
od Peter Olejár
devil napísal:na toto som sa pytal minule...22 km/h.


to by som nevidel ako mernu jednotku lebo sa prekonavalo viac statov a istotne cesty v tych koncinach su na tom horsie aby po nich mohlo ist tolko kamionov a aj tie by narazili casom na problem prekonavania hranic

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 16:15
od devil
no ale potom je to jedno. v CnT sa to da tak ci tak prelozit. nejak tu nie su ziadne relevantne argumenty za. ani rychlost a vytazenost prekladiska.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 16:19
od aquila
mno vsak prave preto hovorim, ze je to totalna kravina .. tych 140 miliard dat do skoridorizovania juzneho tahu, co by aj podstatne viac pomohlo ekonomike a doprave, a samozrejme aj patricne urobit prekladiska ..

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 18:24
od pohodak
podla mna dost zavazi kto tych 140mld zaplati...ak to bude nebodaj stat tak to bude poriadna, s prepacenim, kravina

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 18:32
od Peter Olejár
keby nam Rusko zaplatilo trat a my sme dali napriklad len pozemky, povolenia a nejake prekladiska po trase, mali by sme z toho uzitok

myslim ze pobaltske krajiny maju tiez SRT

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 19:33
od Thomas
Trochu opakujeme diskuzi, která tu byla asi před 14 dny.

Taky záleží kudy by to vedlo. Pokud by to míjelo KE, míjelo BA, poblíž trasy by max. NZ, Lučenec, RS, nebyla to kolejová splítka s normálním rozchodem a ignorovalo by to napojení na stávající tratě, tak o využitelnosti pro slovenské účely pochybuji.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 19:44
od konstrukt
Zaujimalo by ma či po tej širokorozchodnej trati po Košice chodia ukrajinské vlaky s ukrajinskými rušňovodičmi.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 21:42
od aquila
nie nechodia, chodia tadial slovenske vlaky a len slovensky rusnovodici ..

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2008 06:42
od sorgo
Peter Olejár napísal:keby nam Rusko zaplatilo trat a my sme dali napriklad len pozemky, povolenia a nejake prekladiska po trase, mali by sme z toho uzitok


Ale vykup pozemkov tiez nie je lacna zalezitost. Uz davno pozemky nepatria "nam vsetkym", takze vlada nemoze nakreslit hruby pas, ktory "venuje" na SRT...

Samozrejme pre ludi na SPF to moze byt dalsi bomba kseft. Podla mna rozhodnutie ci stavat SRT moze byt na zaklade toho, ako dopadne boj o vplyv na SPF.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2008 07:15
od devil
Samozrejme pre ludi na SPF to moze byt dalsi bomba kseft. Podla mna rozhodnutie ci stavat SRT moze byt na zaklade toho, ako dopadne boj o vplyv na SPF.


moze byt. a este netreba zabudat na jednu vec, rusko moze eventualne vyuzit trat aj na vojenske ciele a ekonomikou sa to len zastiera.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2008 07:35
od fh
devil napísal:
Samozrejme pre ludi na SPF to moze byt dalsi bomba kseft. Podla mna rozhodnutie ci stavat SRT moze byt na zaklade toho, ako dopadne boj o vplyv na SPF.


moze byt. a este netreba zabudat na jednu vec, rusko moze eventualne vyuzit trat aj na vojenske ciele a ekonomikou sa to len zastiera.


Tá stavba môže byť tak v strategickom záujme Ruska, ja stále hovorím, že sa máme na to dívať či je to v našom záujme, alebo nie. Nevidím nikde výhody pre nás, ale vidím, že z Fica sa stal Putinov pudlík :roll: :roll: :roll: .

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2008 08:09
od sorgo
devil napísal:moze byt. a este netreba zabudat na jednu vec, rusko moze eventualne vyuzit trat aj na vojenske ciele a ekonomikou sa to len zastiera.


Samozrejme. Napokon staci sa pozriet do historie. Dovod na stavbu zeleznicnej siete v inom rozchode bol (tusim za Napoleona) prave ten, aby nemohlo dosjt hladko k vojenskej invazii cez zeleznicu.

Je asi jedno, ci Rusko dopravi tanky co Kosic alebo do Viedne... ale urcite netreba zabudat aj na tento rozmer celej otazky SRT. Nehovoriac o tom, ze tie tanky moze dopravit nie len Rusko ale napr. Cina. No a Cinania, ako sa hovori, by na pobili aj kalapmi...

šrt

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2008 09:00
od Nick
Jeden názor na vystavbu šrt:

http://ekonomika.sme.sk/c/3845994/nase- ... -ciny.html

Ľudia nebláznite, že sa sem budú na tankoch po železnici valiť Čínania alebo Rusi, to ma fakt pobavilo. :lol: