Stránka 3 z 9

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2008 09:47
od Nick
Nie, ja som nehlasoval, pretože považujem položené otázky za tendenčné. Ale hlasoval by som za takúto možnosť:

Som za výstavbu šrt do Bratislavy príp. Viedne, ak sa ukáže, že to bude v prospech Slovenska.

A čo sa týka prekladiska v ČNT - veď aj toto vzniklo na základe politického rozhodnutia, a jeho existencia fungovala sťa by na základe vzťahu kolónie teda Československa a kolonizátora teda ZSSR. :wink: Sem prúdili suroviny a energia a opačne hotové a pomerne kvalitné výrobky. :P

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2008 12:23
od johhan
ELZ napísal:Ako to tu tak letmo sledujem, tak ludia v CnT dojdu o robotu tak ci tak - proste trat pojde bud cez SR alebo cez Madarsko. Ak stavbu mame zatiahnut zo svojho, tak sa pytam, co z toho budeme ako (stat) mat? Ludia nic - po sirokorozchodke nechodi osobna doprava ani dnes. Nakladna doprava - bude si Cargo kupovat rusne a vozne na sirokorozchochodku, aby vozilo tovar do Viedne alebo Ruska? Asi nie. Takze to vyzera len na poplatky za zeleznicnu cestu. Ako je vlak konkurencieschopny co sa tyka prepravy? Dobre, budu platit za zeleznicnu cestu ... ale za kolko rokov to bude splatene a zacne byt ziskove? (treba ratat aj s peniazmi na udrzbu, ludi, nejaka ta generalna oprava). Vidim to tak, ze projekt moze byt uspesny z dlhodobeho hladiska - nieco ala PPP - kde my ako stat sme koncesionar. Vieme si vyjednat patricnu poziciu?


Ono širokorozchod má jednu výhodu - môžeš na ňom vybudovať uzly logistiky a výroby - nie je povedané že všetok náklad bude končiť vo Viedni - kľudne v Lučenci alebo Rožňave môžu byť sklady fabriky - ešte nadlho budeme hranicou EU . treba to využiť

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2008 12:32
od aquila
johhan: teoreticky hej, prakticky dost pochybujem, vid SRT od UA - hranice po KE .. kde su tam fabriky a terminaly ? a taky LC alebo roznava uz vobec nemaju sancu, aby tam ten vlak co i len zastavoval ..

vsak ani na klasickej zeleznici sa tam vela vody nenamutilo dokonca ani za komancov, kedy bolo "trosku" ine vytazenie ...

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2008 14:25
od Nick
aquila napísal:johhan: teoreticky hej, prakticky dost pochybujem, vid SRT od UA - hranice po KE .. kde su tam fabriky a terminaly ? a taky LC alebo roznava uz vobec nemaju sancu, aby tam ten vlak co i len zastavoval ..

vsak ani na klasickej zeleznici sa tam vela vody nenamutilo dokonca ani za komancov, kedy bolo "trosku" ine vytazenie ...


No čo ja viem, tak sú tam Vojany - elektráreň, vozí sa tam uhlie.

ŠRT ide menej obývanou časťou, jediné väčšie mesto na trase je Trebišov.

Teoreticky aj prakticky si viem predstaviť ako sa po novej ŠRT vozia do UA a R automobily z TT a BA a našlo by sa toho aj viac, napr. magnezitku Slovmag kúpili Rusi a chcú tu investovať do výroby tehál, ktoré už dlhé roky odoberá aj ruský trh. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 10:14
od Thomas
Nick napísal:Nie, ja som nehlasoval, pretože považujem položené otázky za tendenčné. Ale hlasoval by som za takúto možnosť:

Som za výstavbu šrt do Bratislavy príp. Viedne, ak sa ukáže, že to bude v prospech Slovenska.

A čo sa týka prekladiska v ČNT - veď aj toto vzniklo na základe politického rozhodnutia, a jeho existencia fungovala sťa by na základe vzťahu kolónie teda Československa a kolonizátora teda ZSSR. :wink: Sem prúdili suroviny a energia a opačne hotové a pomerne kvalitné výrobky. :P


Otázky jsou možná tendenční, ale koukni na výsledek hlasování :-) Vzhledem k názoru diskutujících v této diskuzi si myslím, že změna nenastane, ani když je změníš. Já hlasoval taky že ne, i když jsem se opatrně vyjadřoval, že, za určitých podmínek by se o tom dalo uvažovat.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 12:09
od random
... povedzme ze su argumenty preco postavit SRT napriec slovenskom a tym nechat padnut prekladisko v CnT ... (aj ked podla mnadoteraz neexistuje ziaden ... skor proti hovori vytazenost prekladisk) ... ak ma niekto zaujem tu postavit SRT az po dunaj tak su to rusi ... ak ma niekto zaujem potiahnut ju az do viedne tak su to rakusania ... ak sa SRT zastavi niekde pri BA tak bude na to m profitovat prave slovensko ... ak trat skonci v rakusku nam ostane iba trat ktoru bude nutne udrziavat ... a jej ziskovost je diskutabilna ... ak slovensko zanedba udrzbu trate tak ako sa to deje v doterajsej dlzke SRT tak to moze byt pre prepravu po SRT katastrofa a teda cely projekt skrachuje ... Ak niekto chce postavit trat nech na nu prispeje ... ale razne odmietam plany aby sa SRT viedlo po uz existujucej trati ako kolajova splet ... jedna vec je udrzovat nieco co nema vplyv na vnutrostatnu dopravu a nejaky mix ... usetrila by sa asi 1/3 nakladov ale to je nic ... ak SRT tak bud ako samostatna trat alebo dostavat po juznej trase elektrifikovanu dvojkolajku a jednu kolaj postavit ako splet (samozrejme tu novu - netreba zabudat ze SRT vozidla su tahsie ako nase klasicke - na to by mohol odpovedat asi niekto znalsi) a vsetko na 160kmh ....(to sa tu uz asi opakujem) ... bral by somto ako kompenzaciu za mix ... juzne slovensko je zatial spiaca enklava ale verim tomu ze casom sa to zmeni a rozbehnu sa projekty ktore pomozu aj prevadzke SRT ...

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 15:55
od Nick
Čo sa týka ankety, bez ohľadu na to koľko ľudí ako hlasovalo, považujem ju za absolútne zbytočnú.

Osobne pochybujem, že ľudia, ktorí uvažujú o výstavbe šrt do Viedne, resp. Bratislavy sú blbci. Navyše, zatiaľ nie sú známe žiadne podrobnejšie informácie, len to, že pracuje nejaká skupina odborníkov na príprave.

Jeden z dôvodov, pre ktorý ma tento návrh zaujíma je to, že je stále nárast cestnej nákladnej dopravy v smere západ - východ. Množstvo kamiónov prúdi cez celé Slovensko na hraničné priechody s Ukrajinou. Ak je nevyťažené prekladisko v ČNT, tak je to aj z uvedeného dôvodu. A ak beriem do úvahy ekologické hľadisko, tak jednoznačne budem tento návrh podporovať aj za cenu vyšších nákladov kvôli výstavbe. Koľko paliva sa denne spáli a koľko exhalátov sa vyprodukuje?. A ďalším hľadiskom sú preťažené cesty, ich nízka kvalita z dôvodu prevádzky nadmerného počtu kamiónov, neustálych nákladov na ich údržbu. Takže keby sa to všetko pekne prepočítalo, čo koľko vlastne stojí, možno výstavba tejto predĺženej šrt, nie je ani z ekonomického hľadiska nevýhodná. A to sa na Ukrajine ide otvoriť tretí cestný hraničný priechod. A samozrejme, že netreba zabudnúť na bezpečnosť premávky na cestách na úseku medzi Košicami alebo Prešovom a Ukrajinskou hranicou.

Pochopiteľne, že ľudia, ktorí sú orientovaní na cestnú dopravu a podporujú ju, budú proti výstavbe železničnej trate. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 16:17
od Thomas
Máš jiný názor, to je samozřejmě OK, ale ta poslední věta není pravda. Stačí se podívat výš do příspěvků jiných uživatelů. Mimochodem - jen pro ilustraci - diskuze o metru v Bratislavě zde vyznívá ve prospěch tohoto dopravního systému, na imhd.sk převládá úplně jiný názor i když podle Tvé teorie by to mělo být naopak.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 16:53
od Nick
Pravda je relatívna a veľmi nerád používam tento pojem, čo je pravda a čo pravda nie je. Myslím si, že obsah uvedených príspevkov a ani uvedený príklad v súvislosti s metrom v Bratislave nepotvrdzuje, že pravdu nemám, aj keď pravda je relatívna. :wink: :lol:

Zatiaľ som čítal len rozdielne názory, ktoré sa držia len ekonomickej výhodnosti resp. nevýhodnosti tohto projektu. Je to viac-menej technokratický prístup. Ja som k ekonomickému kritériu pridal ďalšie, ekológiu a bezpečnosť na cestách, a určite som nevyčerpal všetky. :wink:

Som tu už spomínal, že tento projekt nie je celkom nový. Myšlienka dotiahnuť šrt k vodnej ceste tu už bola v minulosti, keď sa uvažovalo o výstavbe šrt k priehrade Kráľová pod Sereďou, kde sa malo vybudovať prekladisko železnica-rieka. Aj z tohto dôvodu sa budovalo VD Gabčíkovo - Nygymaros. Vybudovaním priehrady v Nagymarosi sa mala vzdvihnúť hladina Dunaja a Váhu tak, aby do Serede mohli plávať lode s väčším ponorom. Jeden z dôvodov prečo Maďari odstúpili od výstavby Nagymarosu bol údajne aj ten, že nechceli, aby su tu postavilo toto prekladisko, lebo to plánovali jeho výstavbu na Dunaji v Budapešti. Ekologické dôvody, ktoré mali proti výstavbe VD sa akosi nepotvrdili.

Prepojenie šrt a vodnej cesty na Dunaji je perpektívne a určite sa vybuduje, otázne je či to bude cez Slovensko. :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 17:46
od Peter Olejár
Nick: aj napriek tomu ze som proti tomu aby sa tu stavala zo statnych penazi SRT tak ja podporujem vystavbu zeleznic .. v pripade SVK modernizaciu koridorov a regionalnych trati a ich udrzanie lebo si myslim ze to je najekologickejsia doprava vzhladom na podmienky SVK.

O tom ze urcite samotnu vystavbu planuje mudry team ludi tak o tom nepochybujem. Ale ten co to krasne predniesol tejto krajine tak ten je blbec. A drtiva vacsina ludi to pochopila. Odpovede nie su tendencne pretoze tie prve dve som schvalne rozdelil lebo niekto mozno celkovo podporuje akukolvek vystavbu ale v nejakom poradi .. to je ako aj to metro v Blave, ja som za vsetkymi desiatimi ale az ked budeme vediet ze sa tam vycerpali vsetky ine moznosti alebo si to BA a kraj zaplatia sami lebo teraz nie sme v takej situacii aby sme sa tam na metro skladali vsetci. ale to sme mimo temu

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:08
od devil
Jeden z dôvodov, pre ktorý ma tento návrh zaujíma je to, že je stále nárast cestnej nákladnej dopravy v smere západ - východ. Množstvo kamiónov prúdi cez celé Slovensko na hraničné priechody s Ukrajinou. Ak je nevyťažené prekladisko v ČNT, tak je to aj z uvedeného dôvodu.


dovod je taky ze zeleznicna doprava nie je konkurencieschopna aj z dovodu rychlosti a pruznosti. dnes sa uz vozi nielen ruda, drevo a uhlie ale dielce "just in time" a tovar ktory musi byt v cieli co najskor, export alebo len bezne zasobovanie atd. skor by bolo zaujimave vediet aka bude rychlost tejto zeleznice :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:27
od Nick
Peter Olejár napísal:O tom ze urcite samotnu vystavbu planuje mudry team ludi tak o tom nepochybujem. Ale ten co to krasne predniesol tejto krajine tak ten je blbec. A drtiva vacsina ludi to pochopila. Odpovede nie su tendencne pretoze tie prve dve som schvalne rozdelil lebo niekto mozno celkovo podporuje akukolvek vystavbu ale v nejakom poradi .. to je ako aj to metro v Blave, ja som za vsetkymi desiatimi ale az ked budeme vediet ze sa tam vycerpali vsetky ine moznosti alebo si to BA a kraj zaplatia sami lebo teraz nie sme v takej situacii aby sme sa tam na metro skladali vsetci. ale to sme mimo temu


Jasné, som nechápavý. Mne je totiž úplne jedno, či o tom kvákal nejaký politický pajác, pretože ktorýkoľvek iný politický pajác na jeho mieste by kvákal úplne rovnako. Neskôr nebude o čom potrebné rozhodovať, rozhoduje sa teraz, či sa bude niečo stavať, alebo nie. A neviem, prečo aj ty tu ťahaš metro.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:32
od Peter Olejár
Nick napísal:Jasné, som nechápavý. Mne je totiž úplne jedno, či o tom kvákal nejaký politický pajác, pretože ktorýkoľvek iný politický pajác na jeho mieste by kvákal úplne rovnako. Neskôr nebude o čom potrebné rozhodovať, rozhoduje sa teraz, či sa bude niečo stavať, alebo nie. A neviem, prečo aj ty tu ťahaš metro.


s tym metrom som reagoval na thomasa :D .. mne zas nie je jedno z akych zdrojov sa vyvali suma vyssia ako 100 miliard Sk.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:35
od Nick
devil napísal:dovod je taky ze zeleznicna doprava nie je konkurencieschopna aj z dovodu rychlosti a pruznosti. dnes sa uz vozi nielen ruda, drevo a uhlie ale dielce "just in time" a tovar ktory musi byt v cieli co najskor, export alebo len bezne zasobovanie atd. skor by bolo zaujimave vediet aka bude rychlost tejto zeleznice :?:


Toto platí za istých okolností. Za iných istých okolností je to demagógia. Napr. keď tie kamióny stoja niekoľko dní na hranici, tak to až také pružné nie je.

Ale veľmi zaujímavé je tvoje tvrdenie, že napriek tomu, že nevieš, aká bude rýchlosť tejto železnice, tvrdíš, že železničná doprava nie je konkurencieschopná aj z dôvodu rýchlosti a pružnosti. Hmmm, zrejme tí čo navrhujú predĺžiť šrt sú naozaj blbci, mali by navrhovať výstavbu diaľnice.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:40
od Nick
Peter Olejár napísal:s tym metrom som reagoval na thomasa :D .. mne zas nie je jedno z akych zdrojov sa vyvali suma vyssia ako 100 miliard Sk.


Zo zverejnených informácií, je známe, že Rakušania chcú využiť pre výstavbu fondy EÚ. Hľadajú sa možnosti. Zatiaľ nie sú známe podrobnejšie informácie, veď sa to len pripravuje, ale u niektorých tu, to jednoducho nemá šancu.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:44
od Peter Olejár
Nick napísal:
Peter Olejár napísal:s tym metrom som reagoval na thomasa :D .. mne zas nie je jedno z akych zdrojov sa vyvali suma vyssia ako 100 miliard Sk.


Zo zverejnených informácií, je známe, že Rakušania chcú využiť pre výstavbu fondy EÚ. Hľadajú sa možnosti. Zatiaľ nie sú známe podrobnejšie informácie, veď sa to len pripravuje, ale u niektorých tu, to jednoducho nemá šancu.


Ale co by to nemalo sancu .. ma to sancu ale prepac ze sme si dovolili o tom vobec diskutovat. :roll:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:54
od Nick
Peter Olejár napísal:Ale co by to nemalo sancu .. ma to sancu ale prepac ze sme si dovolili o tom vobec diskutovat. :roll:


No tak tomu bolo treba prispôsobiť aj anketu. Pretože to vyzerá tak, že diskutovať o tom nemá zmysel, a každý kto má iný názor je blbec.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 18:56
od Peter Olejár
Nick napísal:No tak tomu bolo treba prispôsobiť aj anketu. Pretože to vyzerá tak, že diskutovať o tom nemá zmysel, a každý kto má iný názor je blbec.


Nie, to si myslia len ti co tak hlasovali.
Ak zahlasujes za to ze uz vcera bolo neskoro, vyzeraju ako blbci z tvojho pohladu vsetci ostatni.

Ide o to z akej odpovede sa na tu anketu pozries. A odpovede su vyvazene.

Teraz to vyzera tak ze kazdy kto ma iny nazor je blbec len preto, ze pocet hlasujucich za "blbca" je najvyssi.

Ale netreba si pliest pojmy s dojmami.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 19:04
od Nick
Peter Olejár napísal:Nie, to si myslia len ti co tak hlasovali.
Ak zahlasujes za to ze uz vcera bolo neskoro, vyzeraju ako blbci z tvojho pohladu vsetci ostatni.

Ide o to z akej odpovede sa na tu anketu pozries. A odpovede su vyvazene.

Teraz to vyzera tak ze kazdy kto ma iny nazor je blbec len preto, ze pocet hlasujucich za "blbca" je najvyssi.

Ale netreba si pliest pojmy s dojmami.


K návrhu vybudovať šrt do Viedne resp. do Bratislavy som už vyjadril svoj názor.

Prepáč, že som sa vyjadril aj k anketným otázkam a ku ankete vôbec. Je pre mňa jednoducho tendenčná a viac ju komentovať nebudem.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 19:08
od Peter Olejár
Nemusis sa mi tu vobec ospravedlnovat .. nic ti nebrani zalozit inu temu s inymi odpovedami. :D .. ja tvoj nazor poznam, si za vystavbu SRT vseobecne bez podkladov: nepozname trasu, cenu, prevadzkovatela, parametre trasy, jasny ucel, presnu dobu vystavby ani zdroj penazi. Nepozname to ani my co sme proti vystavbe ani ty co si za vystavbu. A bez ohladu na vysledok ankety sa podla tychto vysledkov nikto riadit nebude ale o tom ani forum nie je. :idea:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 19:13
od Nick
Peter Olejár napísal:Nemusis sa mi tu vobec ospravedlnovat .. nic ti nebrani zalozit inu temu s inymi odpovedami. :D .. ja tvoj nazor poznam, si za vystavbu SRT vseobecne bez podkladov: nepozname trasu, cenu, prevadzkovatela, parametre trasy, jasny ucel, presnu dobu vystavby ani zdroj penazi. Nepozname to ani my co sme proti vystavbe ani ty co si za vystavbu. A bez ohladu na vysledok ankety sa podla tychto vysledkov nikto riadit nebude ale o tom ani forum nie je. :idea:


Neviem odkiaľ berieš tieto nezmysly. Nevkladaj mi do úst veci, ktoré som nevyslovil. To, čo si myslím o tomto projekte som vyjadril v návrhu na anketovú otázku, je napísaná vyššie:

"Som za výstavbu šrt do Bratislavy príp. Viedne, ak sa ukáže, že to bude v prospech Slovenska."

A týmto končím s tebou túto diskusiu.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 19:32
od Peter Olejár
Nick napísal:Neviem odkiaľ berieš tieto nezmysly. Nevkladaj mi do úst veci, ktoré som nevyslovil. To, čo si myslím o tomto projekte som vyjadril v návrhu na anketovú otázku, je napísaná vyššie:

"Som za výstavbu šrt do Bratislavy príp. Viedne, ak sa ukáže, že to bude v prospech Slovenska."


V poriadku a kedze takato odpoved v moznostiach nie je tak si nehlasoval, ja som to velmi dobre pochopil. :D .. na druhu stranu stihas nesuhlasit s tymi co su proti vystavbe a su proti hlavne preto ze spochybuju 1. povod penazi urcenych na vystavbu 2. ucel (efektivnost, rentabilnost, vyznam). A na to si staci prejst predchadzajucu diskusiu.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 19:37
od devil
Napr. keď tie kamióny stoja niekoľko dní na hranici, tak to až také pružné nie je.


ale zase kamion nepotrebuje trat, ked zide z hlavnej trasy a potrebuje prejst este par km alebo aj viac nepotrebuje prekladat tovar. to je ta pruznost.

Ale veľmi zaujímavé je tvoje tvrdenie, že napriek tomu, že nevieš, aká bude rýchlosť tejto železnice, tvrdíš, že železničná doprava nie je konkurencieschopná aj z dôvodu rýchlosti a pružnosti.


oops...sucasny stav je taky...na rychlost som sa pytal ( :?: = otaznik :wink: ) odpovedat samozrejme nemusis ale mohol by si...

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 19:51
od Nick
devil: tu máš napísané o rýchlosti, množstve prepraveného tovaru a cene

johhan napísal:Aquila hovoríš o vlaku do Franfurktu .. ja som hovoril o vlaku do Hamburgu ten prišiel z číny do Hamburgu za 16 dní a to z preložením
.
ano vlak išiel zo špecialnym režimom - ale to bola aj podstata toho testu či je možné mať špeciálny režim - ano je to možné a špeciálny režim je už dohodnutý - doladiť sa má tento rok aby sa minimalizovali prestoje
.
vlak došiel lacnejšie - jedna vec je ceníková cena a druhá vec je reálna cena dohodnutá - dohoda o taktovej doprave už bude o inej cene :wink: ono nemci by do toho nešli keby nemali na tom zarobiť
.
60% zásielok Čína Európa je do 50 kontajnerov. Ak si niekedy nakupoval z číny tak vieš že reálna dodacia doba od objednávky ( tovar už má fabrika vyrobený ) je cca 90 dní a to ti ho dopravia len do Hamburgu. Železnicou to vieš dodať na miesto určenia za 30 dní - teda daleko vyššia flexibilita
.
na trati do Viedne majú aj Nemci silný záujem - jedna vec diverzifikácia druhá vec distribúcia kontajnerov je daleko lepšia z Viedne ( dopravná infraštruktúra smer balkán smer nemecko smer stredná európa ) ako odinakadiaľ a potiahnutie širokorozchodu do Mníchova už by nebolo efektívne
.
veď práve celý rok 2008 a 2009 majú na to aby to vymakali

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2008 20:30
od devil
mal som na mysli km/h.