Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Potrebuje Slovensko sirokorozchodnu trat?

Jasne ze potrebuje, uz vcera bolo neskoro.
8
11%
Potrebuje ale az neskor.
3
4%
Nepotrebuje, to moze vymysliet len blbec.
50
70%
Neviem na to odpovedat ..
10
14%
 
Celkový počet hlasov : 71

Odoslaťod Nick » 07. Apr 2008 20:45

devil napísal:mal som na mysli km/h.


No pri takých objemoch prepraveného tovaru a vzdialenostiach asi nemá veľký význam uvažovať v km/hod. ale asi v tých intenciách ako uviedol johhan, jednoducho železnica by podľa toho mohla byť výhodnejšia ako námorná doprava.

Inak, ale tá rýchlosť sa dá aj vypočítať -vzdialenosť a čas sú známe veličiny ;)
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Nick » 08. Apr 2008 08:15

O tej rýchlej a pružnej doprave smerom na východ je tu napr. jeden článok z posledného obdobia:

http://www.bleskovky.sk/cl/10/233445/Na ... e-30-hodin

zo 4. apríla 2008. :wink:

Predtým sa vyhovárali na to, že chýba poriadna colnica, no keď sa postavila nová, aj tak sa nič nezmenilo. :P
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Thomas » 08. Apr 2008 08:46

Na železnici dochází taky k nehodám výpadků napětí apod., takže to asi nebude úplně správný doklad nepružnosti
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 08. Apr 2008 09:36

aj tak nie su jasne tie vyhody. ono ked sa tu bavime o dialniciach tak hlavny argument byva ze hlavne treba tzv. obsluha uzemia a az druhorade su vzdialene ciele aj v ramci Sk. no a tu mame zrazu zeleznicu na tazke tisicky km ktora ma byt prioritna. tazky rozpor. nie je zname kto to zaplati, EU asi tazko aj keby to chcelo par krajin, stat asi (dufam) tiez nie. zeby ten odkial sa bude vozit tovar na zapad ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Peter Olejár » 08. Apr 2008 12:18

a akoze nakladne vlaky nestoja na hraniciach EU s UA? oni len tak prejdu bez kontroly?
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Nick » 08. Apr 2008 15:31

devil napísal:aj tak nie su jasne tie vyhody. ono ked sa tu bavime o dialniciach tak hlavny argument byva ze hlavne treba tzv. obsluha uzemia a az druhorade su vzdialene ciele aj v ramci Sk. no a tu mame zrazu zeleznicu na tazke tisicky km ktora ma byt prioritna. tazky rozpor. nie je zname kto to zaplati, EU asi tazko aj keby to chcelo par krajin, stat asi (dufam) tiez nie. zeby ten odkial sa bude vozit tovar na zapad ?


Presne tak, mnoho informácií o projekte nie je. Nie je jasné ani financovanie. Veď pracovná skupina odborníkov len pripravuje podklady. Majú na to dva roky.

Napriek tomu sa tu o tomto projekte teraz diskutuje. A prečo by som mal byť teraz proti tomuto projektu, ak sa možno ukáže, že z toho môžme mať osoch.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Thomas » 08. Apr 2008 17:01

Nick: Jistě sis všiml, že diskutující se vyjadřovali především k podmínkám, za jakých by to bylo reálné a k pohnutkám potenciálního investora. taková diskuze určitě není jalová.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod jano.z » 08. Apr 2008 22:12

Peter Olejár: Veľká časť kontroly (t.j. RALEN + Rezonančný scanner + detektory potenciálne nebezpečných látok) prebieha za jazdy.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Peter Olejár » 09. Apr 2008 11:32

Rusi chcú košický urán a široké koľaje: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9861

.. slovensky premier hovori o nakladoch 140 miliard Sk, ruske zeleznice hovoria o 90 miliardach Sk, presna studia neexistuje
.. nie je jasne kto by to financoval a kto staval, rusky navrh je vytvorenie spolocneho podniku ruskych a slovenskych zeleznic pre tento projekt
.. nie je jasne ci to vobec treba stavat, jeden z ruskych navrhov je zasadne posilnit prekladisko v CnT
.. na SVK prisli vyznamni podnikatelia a sefovia ruskych podnikov a nemaju zaujem len o zeleznicnu trat
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2008 14:33

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10029

tunak je len vidno aka by bola nesktocna hlupost stavat sirokorozchodku az do viedne ... najma by sme sa pripravili o zisky zo "sluzieb"... cierna/dobra je vytazena ledva na 1/3 ...

tych 140 miliard nech radsej investuju do skoridorizovania a zdvojkolajenia juzneho koridodru a postaveniu viacerych logistickych centier ako cierna nad tisou, haniska a potom terminal zvolen a bratislava ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 24. Apr 2008 15:30

na toto som sa pytal minule...22 km/h.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2008 15:32

ako priemerna rychlost to vobec nie je zle .. napriklad ak si dobre pamatam, tak nemecke DB cargo ma v ramci nemecka priemernu rychlost prepravy tovaru 17kmh ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Peter Olejár » 24. Apr 2008 15:38

devil napísal:na toto som sa pytal minule...22 km/h.


to by som nevidel ako mernu jednotku lebo sa prekonavalo viac statov a istotne cesty v tych koncinach su na tom horsie aby po nich mohlo ist tolko kamionov a aj tie by narazili casom na problem prekonavania hranic
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod devil » 24. Apr 2008 16:15

no ale potom je to jedno. v CnT sa to da tak ci tak prelozit. nejak tu nie su ziadne relevantne argumenty za. ani rychlost a vytazenost prekladiska.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2008 16:19

mno vsak prave preto hovorim, ze je to totalna kravina .. tych 140 miliard dat do skoridorizovania juzneho tahu, co by aj podstatne viac pomohlo ekonomike a doprave, a samozrejme aj patricne urobit prekladiska ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 24. Apr 2008 18:24

podla mna dost zavazi kto tych 140mld zaplati...ak to bude nebodaj stat tak to bude poriadna, s prepacenim, kravina
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Peter Olejár » 24. Apr 2008 18:32

keby nam Rusko zaplatilo trat a my sme dali napriklad len pozemky, povolenia a nejake prekladiska po trase, mali by sme z toho uzitok

myslim ze pobaltske krajiny maju tiez SRT
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 24. Apr 2008 19:33

Trochu opakujeme diskuzi, která tu byla asi před 14 dny.

Taky záleží kudy by to vedlo. Pokud by to míjelo KE, míjelo BA, poblíž trasy by max. NZ, Lučenec, RS, nebyla to kolejová splítka s normálním rozchodem a ignorovalo by to napojení na stávající tratě, tak o využitelnosti pro slovenské účely pochybuji.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod konstrukt » 24. Apr 2008 19:44

Zaujimalo by ma či po tej širokorozchodnej trati po Košice chodia ukrajinské vlaky s ukrajinskými rušňovodičmi.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2008 21:42

nie nechodia, chodia tadial slovenske vlaky a len slovensky rusnovodici ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sorgo » 25. Apr 2008 06:42

Peter Olejár napísal:keby nam Rusko zaplatilo trat a my sme dali napriklad len pozemky, povolenia a nejake prekladiska po trase, mali by sme z toho uzitok


Ale vykup pozemkov tiez nie je lacna zalezitost. Uz davno pozemky nepatria "nam vsetkym", takze vlada nemoze nakreslit hruby pas, ktory "venuje" na SRT...

Samozrejme pre ludi na SPF to moze byt dalsi bomba kseft. Podla mna rozhodnutie ci stavat SRT moze byt na zaklade toho, ako dopadne boj o vplyv na SPF.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod devil » 25. Apr 2008 07:15

Samozrejme pre ludi na SPF to moze byt dalsi bomba kseft. Podla mna rozhodnutie ci stavat SRT moze byt na zaklade toho, ako dopadne boj o vplyv na SPF.


moze byt. a este netreba zabudat na jednu vec, rusko moze eventualne vyuzit trat aj na vojenske ciele a ekonomikou sa to len zastiera.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 25. Apr 2008 07:35

devil napísal:
Samozrejme pre ludi na SPF to moze byt dalsi bomba kseft. Podla mna rozhodnutie ci stavat SRT moze byt na zaklade toho, ako dopadne boj o vplyv na SPF.


moze byt. a este netreba zabudat na jednu vec, rusko moze eventualne vyuzit trat aj na vojenske ciele a ekonomikou sa to len zastiera.


Tá stavba môže byť tak v strategickom záujme Ruska, ja stále hovorím, že sa máme na to dívať či je to v našom záujme, alebo nie. Nevidím nikde výhody pre nás, ale vidím, že z Fica sa stal Putinov pudlík :roll: :roll: :roll: .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod sorgo » 25. Apr 2008 08:09

devil napísal:moze byt. a este netreba zabudat na jednu vec, rusko moze eventualne vyuzit trat aj na vojenske ciele a ekonomikou sa to len zastiera.


Samozrejme. Napokon staci sa pozriet do historie. Dovod na stavbu zeleznicnej siete v inom rozchode bol (tusim za Napoleona) prave ten, aby nemohlo dosjt hladko k vojenskej invazii cez zeleznicu.

Je asi jedno, ci Rusko dopravi tanky co Kosic alebo do Viedne... ale urcite netreba zabudat aj na tento rozmer celej otazky SRT. Nehovoriac o tom, ze tie tanky moze dopravit nie len Rusko ale napr. Cina. No a Cinania, ako sa hovori, by na pobili aj kalapmi...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

šrt

Odoslaťod Nick » 25. Apr 2008 09:00

Jeden názor na vystavbu šrt:

http://ekonomika.sme.sk/c/3845994/nase- ... -ciny.html

Ľudia nebláznite, že sa sem budú na tankoch po železnici valiť Čínania alebo Rusi, to ma fakt pobavilo. :lol:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.