Stránka 48 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 12:40
od zvR7
Nové stredisko na údržbu vlakov ...skoro odovzdané...v Nových Zámkoch...čaká sa na papierovačky
https://www.railpage.net/fotografie/v-n ... st-vlakov/

aj tu si to všimli...a určite aj závidia :))
https://iho.hu/hirek/micsoda-karbantart ... sekujvaron

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2023 20:49
od EmBe
TIOP Trebišov odovzdaný do užívania:
https://www.youtube.com/watch?v=EiTlz9Tln60

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 11:57
od cPalo
Super
Pozeral som, že už sa stavia aj Vrakuňa ;)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2023 06:06
od EmBe
Nemá niekto, prosím, predplatné HN?
viewtopic.php?f=35&t=26709

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2023 08:02
od Eternal
EmBe napísal:Nemá niekto, prosím, predplatné HN?
viewtopic.php?f=35&t=26709


tu: viewtopic.php?f=35&t=26710

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2024 14:00
od devil
Porovnanie rychlosti vybranych hlavnych trati porovnatelnych susednych statov, vybral som dlhsie trate kvoli reprezentativnosti. Udaje su najma su z webu cp.sk, na zaklade casov vlakov vyssej kategorie s co najmenej zastavkami (najma SC/EC/IC, pri nasej juznej trati R). Pri kazdej zastavke som odpocital 3 minuty casu. Nasledne prepocet km/cas. Samozrejme rychlost je iba jedno kriterium, ale ma to istu vypovednu hodnotu o stave trati.

praha - ostrava 356 km – 192 min 4z 119 km/h
praha – brno – breclav 314 km – 183 min 3z 108 km/h
ostrava – breclav 184 km – 118 min 6z 110 km/h
praha – c.budejovice 164 km 1z 98 min 104 km/h
praha-plzen-cheb 213 km 172 min 6z 83 km/h
praha – decin 129 km 91 min 2z 91 km/h

BA – ZA 201 km 108 min 2z 118 km/h
BA – szob 150 km 92 min 2z 105 km/h
BA - breclav 82 km 58 min 1z 51 min 102 km/h (pouzity starsi gvd kvoli sucasnym vylukam)
ZA - KE 242 km 178 min 4z 87km/h
BA – BB 230 km 216 min 14z 79 km/h
ZV - KE 230 km 199 min 11z 83 km/h

budapest – hegyeshalom 187 km 109 min 4 z 116 km/h
budapest – debrecen - nyiregyhaza 274 km 187 min 8z 101 km/h
budapest – miskolc – hidasnemeti (smer KE) 244 km 182 min 4z 93 km/h
budapest – szeged 193 km 146 min 9z 97 km/h
budapest – pecs 237 km 170 min 4z 90 km/h

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2024 14:37
od ferguson
Podla tvojho porovnania mi to vychadza, ze su tie cisla velmi podobne a stav trati bude asi celkom OK.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2024 11:54
od magnus
Ťažko sa to porovnáva - nevieme dynamiku jazdy vlaku, tj. veľkosti zrýchlení a spomalení a na akých dlhých úsekoch, ani pobyty v staniciach

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2024 12:54
od devil
pobyty na staniciach sa zapocitali aj ked pausalne. vlaky vyssej kategorie ich maju menej a vyuzivaju tratovu rychlost v co najvacsej miere. akurat vsade nevieme presne kde sa co stavia kvoli pripadnemu znizeniu rychlosti, ale npr. pri trati 110 to vieme. a ked je niekde dlhodobe ponechane potr tak to treba brat ako bezny parameter...zial.

10 km/h robi aj na dlhej trati len par minut. rozdiel 30 km/h je uz kludne pol hodina. podla mna cesko je uz vyrazne inde, treba pozerat aj na tie dlzky a co vsetko maju pokryte, tych lepsich trati je viac. nase 110+130 je dokopy jedna dlha trat, separatne to dlhe trate nie su. navyse 110 je excentricka. na 130ke je zrazu potr a ide sa 10 km/h, takze dufame ze sa to co najskor odstrani a privrieme oci.... BA-BB sa vseobecne povazuje za pomalu trat, ked bude opravena nova bana aj tak to bude len mierne cez 80 km/h. madari pokial viem maju 140/160 po debrecin (cize ciastocne aj trat na szeged, lebo je tam subeh), len stale nie je adekvatne zabezpecovacie zariadenie.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2024 14:58
od magnus
Nuz, bohuzial strasne zaostavame a ani to malo co mame nevieme vyuzit v grafikone. Neohovoriac o tom, ze na tzv. koridore by si niektore starsie useky (TT - PN) uz zasluzili KR a ze chybaju zakladne suciastky an beznu udrzbu a okamzitu vymenu v pripade poruchy - proste nie su spracovane zalohy.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2024 10:05
od korfo27

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2024 09:46
od devil
este mala oprava, v smere KE - ZV je v cp cas este o par minut menej

ZV - KE 230 km 190 min 11z 88 km/h

porovnatelne so ZA-KE, realne je obmedzenie kym nedokoncia elektrifikaciu pri moldave, potom sa ma opravovat filakovo co by mohlo priniest dalsich par minut uspory.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2024 21:41
od EmBe
Dvojročný plán výlukovej činnosti na roky 2024 - 2025:
https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/vy ... -o430.xlsx

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2024 12:40
od Peter_CA
Púchov - Lúky pod Makytou - štátna hranica SR/ČR TK 1/2 KRTV 1-3/2025

Toto je tá rekonštrukcia TV, ktorá sa mala robiť už pred piatimi rokmi a bez ktorej nie je možné prepnúť na 25 kV?