Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 31. Okt 2011 16:53

Koro: Keby si si precital par prispevkov vyssie tak zistis ze len argumentujem preco nie je vyhodne viest IC vlak juznym tahom oproti severnemu...To ze pojdu vlaky po novej trati rychlejsie, je holy fakt.
Zas sa to tu zvrhlo na prestrelky juh vs.sever, pritom povodna debata som mal pocit ze bola o niecom inom, ale budis. O strategii budovania zeleznicnych trati tu mozeme pisat hodiny, ale aktualna situacia je niekde inde.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 31. Okt 2011 18:04

Kratsia casova alternativa nie je vobec vyvrateny argument, pretoze si, devil, porovnal najrychlejsie spojenie juhom s priemernym rychlikovym spojenim severom, kde to IC este skracuje.


uplne staci aby tento vlak juhom bol rychlejsi ako je standartne rychlikove spojenie severom, s IC to vobec netreba porovnavat pretoze IC jazdia 3-4x denne cize npr. IC severom o 6.00 nie je alternativou voci spojeniu juhom npr. o 9.00.

a ked este niekto stale nepochopil tak hustota zaludnenia je najpodstatnejsia pri Os vlakoch lebo najviac ludi jazdi kratsie trasy a zaroven otazka je preco jazdi tak malo IC ?? samozrejme preto lebo medzi BA a KE ale najma ZA-KE nemas ziadne velke centra a IC predsa nemoze stat po okresoch lebo to uz nebude IC.

konkretne medzi ZA a KE stoja IC v LM, PP a v tom nestastnom kysaku. mozno ty si nevies predstavit aby IC vynechavali LM a PP a namiesto toho by stali v RV a LC (preco teda neexistuju IC BA-PP ked je to podla teba tak husto zaludnena oblast ? ). ja si to predstavit viem, okolie RV je zaujimava turisticka oblast, a LC posluzi aj pre RS lebo tam je dobra dostupnost po I/50. podla cp dokonca existuje dialkovy bus ako pripoj na gemerana.

Podstatne ale je ze dobudovanim usekov od Noveho Mesta po Puchov a neskor Zilinu sa bude tento rozdiel dalej prehlbovat aj v prospech rychlikov.


to je sice pekne, ale casom zeleznice zmodernizuju aj cast koridoru IV. pevne dufam ze to bude na 200 km/h.

Skôr ma mrzí že v novom GVD 2011/2012 už Horehronec nebude jazdiť denne ale sa z neho stáva takpovediac rekreačný rýchlik, takže cestujúci z BB budú cez týždeň musieť jazdiť do KE cez ZV alebo Vrútky.


to je smutne. Horehronec mal ostat ale mali sa mu preriedit zastavky. ono z BB by som do KE takymto akozerychlikom nikdy necestoval. kde je novy GVD 2011/2012 ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod DrX » 31. Okt 2011 18:24

Myslim, ze toto tu je uz finalna verzia GVD 2011-12
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4 ... -2012-ZSR/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 31. Okt 2011 20:09

devil napísal:a ked este niekto stale nepochopil tak hustota zaludnenia je najpodstatnejsia pri Os vlakoch lebo najviac ludi jazdi kratsie trasy a zaroven otazka je preco jazdi tak malo IC ?? samozrejme preto lebo medzi BA a KE ale najma ZA-KE nemas ziadne velke centra a IC predsa nemoze stat po okresoch lebo to uz nebude IC.

konkretne medzi ZA a KE stoja IC v LM, PP a v tom nestastnom kysaku. mozno ty si nevies predstavit aby IC vynechavali LM a PP a namiesto toho by stali v RV a LC (preco teda neexistuju IC BA-PP ked je to podla teba tak husto zaludnena oblast ? ). ja si to predstavit viem, okolie RV je zaujimava turisticka oblast, a LC posluzi aj pre RS lebo tam je dobra dostupnost po I/50. podla cp dokonca existuje dialkovy bus ako pripoj na gemerana.

Hadam by si nechcel aby v podmienkach Slovenska jazdilo 10 IC vlakov denne ked chodia kazde 2 hodiny rychliky...Ani Kosice nie su taka metropola aby obsadili 4 600miestne ICcka v oboch smeroch len s jedinou medzizastavkou v krajskej Ziline. Aby nestal vlak v LM si predstavovat nemusim, pretoze to bolo svojho casu realitou, ale ZSSK sa aj tak vratila k povodnemu CP. A nech budem akokolvek fandit Slovenskemu krasu (co je inak velmi pekny kraj), tak navstevnostou zrejme Tatry nedobehne, preto je zastavka v Poprade uplne opodstatnena (najma v letnej a zimnej sezone kedy ZSSK v spolupúraci so strediskami este posilnuje predaj prostrednictvom roznych kombinovanych zliav)
Takze IC vlakov je tolko, kolko sa ich uzivi, a kde ich je treba, su to totiz asi jedine vlaky ktore si na seba zarabaju.

to je sice pekne, ale casom zeleznice zmodernizuju aj cast koridoru IV. pevne dufam ze to bude na 200 km/h.

Bohuzial aj toto hovori dlhodobo v neprospech juzneho spojenia, pretoze na IV.koridor este neexistuje ani len projektova dokumentacia (naproti tomu LM-KE je uz projektovo hotova s castami na 200km/h) nakolko je IV.koridor velmi dobre rychlostne disponovany a z pohladu zeleznic v podstate nehori...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Andrej » 31. Okt 2011 21:46

Byt obyvatelom v okoli juznej trasy, presadzoval by som modernizaciu trate (na 120-160 km/h by slo v podstate o takmer kompletnu prelozku) Palarikovo-Surany-Levice-ZC-ZV. Myslim, ze v buducom prog.obdobi by sa na nu mohli pouzit aj peniaze z eurofondov a vôbec by som nebol proti, ak by sa zaviedol model 2/3 financii pre sever, 1/3 pre juh.

A kto navrhuje IC juhom v dnesnych podmienkach pravdepodobne este necestoval IC medzi BA a KE a rychlikom juznou trasou ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 31. Okt 2011 22:48

Ani Kosice nie su taka metropola aby obsadili 4 600miestne ICcka v oboch smeroch len s jedinou medzizastavkou v krajskej Ziline.


nie su, a ani IC severom si na seba nezarobia, ale bez KE si IC predstavit neviem. slovensky kras nemusi dobiehat tatry lebo gro cestujucich by netvorili ludia od RV tak ako v IC netvoria gro cestujucich ludia od PP aj ked sa ho snazis verbalne nafuknut ako balon. a ked uz moze byt IC v LM tak kludne aj LC. zvysok mas ZV/BB, LV, a este 1-2 zastavky naskor asi GA. to su vsetky zastavky ktore sa najviac podielaju na vytazenosti R/Ex. takze "mala vytazenost v tychto usekoch" nie je nicim podlozena.

a ked chces priame vlaky do PO tak tiez asi najskor R ale urcite nie IC kt. by obchadzal KE. ale ten rychlik by nebol rychlejsi tak ako prestupovanie v kysaku nie je rychlejsie ako cas Ex juhom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanog » 01. Nov 2011 10:19

Každopádne železničné napojenie PO je na dnešné pomery dosť odveci. Vedenie vlakov z PO na BA južnou trasou ale má svoj význam lebo mnohí neradi prestupujú. To ale našťastie už začali chápať aj železničiari že keď ide niekto na týždňovku s kuframi alebo batohmi je mu zaťažko tú batožinu trepať von z vlaku, potom na iné nástupište a zase dnu. A to hlavne keď je vonku pod nulou alebo prší či sneží. Nehovoriac o tom že sa človeku môže stať že už si napr. v Kysaku nesadne. Mnohé najmä nedelné vlaky jazdia totiž preplnené na prasknutie. Nedávno som chcel ísť v nedeľu Detvanom z Turčianskych teplíc do BB a odtiaľ do BA, čo som si myslel že nie je veľmi vyťažená trasa oproti ZA-BA kde som predpokladal plnku, ale Detvan došiel do TR tak natrieskaný že okrem chodbičiek obsadili aj jedálenský vozeň. A vraj je to pravidlo. Tým som chcel povedať že problém našich železníc nie je v malom počte cestujúcich ale v zlej dotačnej politike, čo vedie k tomu že na prepravu v špičkách je málo slušných vozidiel čo odrádza platiacich pasažierov od cestovania vlakom, takže v nich cestujú najmä zľavenkári, ktorí síce vlaky zaplnia ale štát to železniciam nezaplatí.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Ogi11 » 10. Nov 2011 09:20

Opustené železničné trate sa možno zmenia na cyklotrasy

viewtopic.php?f=35&t=16028
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Ogi11 » 16. Nov 2011 12:25

Terminál pri Šulekove majú postaviť do dvoch rokov

viewtopic.php?f=35&t=16058
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Ogi11 » 22. Nov 2011 16:17

(Video) Vlaky Anna a Žofia boli predstavené na Liptove

http://www.youtube.com/watch?v=fotPhSEY ... ploademail
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 05. Dec 2011 08:30

a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Andrej » 05. Dec 2011 08:39

Ani sa necudujem pri stale nezmenenom pristupe k cestujucim. A novy GVD platny od buduceho tyzdna to opät len zhorsi, darmo sa budu ludia vozit v novych poschodovych supravach, ked im chodia v absolutne nevhodnych casoch.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Ogi11 » 10. Dec 2011 20:50

(Video) Otvorili obnovenú trať Bratislava - Dunajská Streda

http://www.youtube.com/watch?v=Li1MHePk ... ploademail
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 11. Dec 2011 20:06

Andrej napísal:Ani sa necudujem pri stale nezmenenom pristupe k cestujucim. A novy GVD platny od buduceho tyzdna to opät len zhorsi, darmo sa budu ludia vozit v novych poschodovych supravach, ked im chodia v absolutne nevhodnych casoch.

Dalsia vec je marketing ZSSK, vsetky okolite krajiny ponukaju zlavy pri predaji cez internet, zvyhodnene spiatocne listky a pod.,u nas nehrozi. Uz aby tu bola konkurencia, potom sa mozno zobudia.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 12. Dec 2011 00:07

nie je niekde ta prezentacia zo sobotnajsej tlacovky? pripadne link na Ta3ku, tam do davali...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Andrej » 12. Dec 2011 14:34

Takze na buduci rok ma zacat reko+elektrifikacia trate Leopoldov-Nitra. Len strucne fakty:

. Zvysenie rychlosti na 100-120 km/h
. Skratenie jazdy z terajsich 50 na 30 minut
. ukoncenie v r. 2013
. pravdepodobne viac rychlikov z NR do BA po ukonceni

viewtopic.php?f=35&t=16189

Zaujimave, ze za Figela to zrazu vsetko ide v rekordne rychlom case.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 12. Dec 2011 15:32

Neviete dakto či sa ešte rozmýšľa nad nejakou rekonštrukciou alebo elektrifikáciou trate mimo koridoru BA-ZA v dohľadnom čase?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Qwert » 12. Dec 2011 17:41

V súčasnosti sa uvažuje o elektrifikácií dvoch tratí. Jedna je spomenutá Leopoldov - Nitra - (Šurany), náklady na úsek Leopoldov - Nitra sa odhadujú na 23,24 mil. €. Druhá je Bánovce nad Ondavou - Humenné, náklady sa odhadujú na 54,24 mil. Väčšiu nádej na skorú realizáciu má Nitra, Humenné sa dočká drôtov možno až v ďalšom programovom období, teda po roku 2014, aj keď aj s Nitrou sa uvažovalo až po tomto roku, ale asi je tam nejaký tlak na urýchlenie.

Príslušný dokument môžeš nájsť napríklad tu, tieto elektrifikácie sa spomínajú stručne úplne na konci: http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2011090015

Okrem toho sa počíta s modernizáciou Kysak - Košice a aj iných koridorov. Ide o Kúty - Bratislava - Štúrovo a Krásno nad Kysucou - Čadca, tam by malo byť do roku 2015 minimálne ETCS a teda by sa tam mohlo jazdiť 160 aj bez nejakej extenzívnej modernizácie. Otázka ale je, či to bude ešte v tomto programovom období, resp. všetko to v ňom určite nebude.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod DrX » 12. Dec 2011 19:12

v ramci kosickej integrovanej dopravy sa ide elektrifikovat aj Kosice-Moldava n/B na 160ke. Info o tom je aj v qwertovom dokumente.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Slavomir » 12. Dec 2011 22:28

A budu elektrifikovat aj cestu Moldava mesto- Zel. stanica? Alebo ako to niekto myslel? Nebojte sa v Blave, nic nebude, je to to iste ako s elektrifikaciou Banovce Humenne/ vyse 20 rokov kecania len/, rychle napojenie Kosice- Presova a dalsie, radsej nespominat. Pred volbamio vsetko! Po volbach, na vychod? ani Bohovi, nech ich tam porazi. Moze prist minister aky chce, mafia, pardon lobby, zariadi co treba. Aj 12 km tunel nad Bratislavou. Nakoniec 60% prispevkov aj tu na fore o tom svedci.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod DrX » 13. Dec 2011 11:32

Slavomir, s kosickym IDSkom by som to az tak cierne nevidel. Myslim, ze rozpocet je tak 10% toho bratislavskeho, takze takuto ohlodanu kost mozu hodit aj na vychod. Info, ktore som o od ministerstva atd nazbieral, je na tejto linke.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 15. Dec 2011 14:03

ano, IDS je KE je tom dobre. KE maju vyhodu normalneho rozchodu el. trati. do moldavy treba riesit iba el. vedenie. okrem toho je reko trate v centre KE. KE mozu mat do 2013 resp. do 2020 perfektnu ID zatial co BA ma problem prevadzkovat aj jestvujucu riedku siet nieto este ju rozsirovat. hlavne ze ZSR si presadilo projekt filialky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod DrX » 15. Dec 2011 19:36

Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod ENrico » 20. Dec 2011 22:08

V programovom období 2014-2020 by mali ísť do realizácie úseky:
Púchov (mimo) - Žilina
uzol Žilina - Varín
Liptovský Mikuláš - Košice
Krásno nad Kysucou - Čadca št. hr. SR/ČR

Vzhľadom na nový systém financovania z eurofondov sa možno začne pracovať aj na úseku
Kúty št. hr. ČR/SR - Bratislava-Lamač
ktorý sa dostal do TEN-T "core network"
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 21. Dec 2011 10:44

Povazska Tepla - Zilina mozno pojde do realizacie uz v r.2012
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.