Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 19. Dec 2017 17:11

Ono je strašne super, že Gorila a Vectron vedia 160 km/h keď v súprave majú riadené vozne s Vmax 140 km/h... To bude asi aj dôvod prečo doteraz Gorily "nevedeli" 160 km/h (nikomu sa nechcelo riešiť obehy "160 km/h only" súprav) a teraz keď majú Vectorny tak to začali riešiť a za to "dostali facku".
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 19. Dec 2017 18:52

RudoLM napísal:Podla https://sk.wikipedia.org/wiki/Elektrick ... %C5%88_350
to ma dat bez problemov.

Poprvé, musí byť celá súprava na 160 km/h (ako tu už je napísané).
Podruhé, rušeň musí mať nainštalovaný a funkčný systém ETCS - ak sa nič nezmenilo, z 18 goríl ho má iba 8. Inak by stačil autoblok a líniový prenos návestí na rušeň (ako na sieti SŽDC alebo kysuckom koridore) a mohlo by sa jazdiť 140/160 km/h, ale ŽSR má hypermoderný koridor s automatickým hradlom a bodovým prenosom, takže bez ETCS iba 120 km/h (podľa predpisu).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 19. Dec 2017 20:31

..lenze oni dobre vedeli v zssk ze na to nemaju supravy aby CELE vlaky chodili na tych 160km/h -pytam sa NACO potom davali do grafikonu zrychlene R ,mali s tym radsej pockat pol roka az rok kym budu vyradene vsetky rychlikove vozne do 140km/h teda nesplnajuce poziadavky a budu(resp uz davno mali byt) tieto vagony preradene k osobnym vlakom.. tieto vagony tym padom na R ani IC nemaju uz co hladat.. lebo takto je to potom totalna blbost a amatercina.. len sa zviditelnit za kazdu cenu a teraz si to zlizu vsetko nevinni cestujuci ako vzdy.. :oops: :evil:
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod RudoLM » 20. Dec 2017 08:02

Peter_CA napísal:
RudoLM napísal:Podla https://sk.wikipedia.org/wiki/Elektrick ... %C5%88_350
to ma dat bez problemov.

Poprvé, musí byť celá súprava na 160 km/h (ako tu už je napísané).
Podruhé, rušeň musí mať nainštalovaný a funkčný systém ETCS - ak sa nič nezmenilo, z 18 goríl ho má iba 8. Inak by stačil autoblok a líniový prenos návestí na rušeň (ako na sieti SŽDC alebo kysuckom koridore) a mohlo by sa jazdiť 140/160 km/h, ale ŽSR má hypermoderný koridor s automatickým hradlom a bodovým prenosom, takže bez ETCS iba 120 km/h (podľa predpisu).


A tych 8 Goril co maju ETCS, tie su nejak oznacene oproti tym, co ETCS nemaju?
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 70
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 20. Dec 2017 10:01

Na ŽSSK by mal byť človek, ktorý sa tak povediac hrá s vlakmi a Slovensko je jeho železnica a mal by sa snažiť zo súčasného systému, vlakov alebo tratí dostať maximum. Presne, čo sa tu písalo nižšie. Upraviť vlaky je určite menšia položka ako kupovať vlaky. To isté Pendolino. Ak má naklápacie skrine prečo by nemohlo jazdiť napr. v priemere o 10% rýchlejšie po trati CA- ZA- KE. Lebo norma ČSN z roku 1951 ?...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 21. Dec 2017 17:30

Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 21. Dec 2017 23:01

ako inak, presne podla ocakavania.. skoda a zoska.. smeracko-sns-acke basty.. ine firmy boli defacto bez sance..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 21. Dec 2017 23:41

Už aspoň v tom článku opravili chybu, že tie EJ budú jazdiť v okolí Zvolena.

milan_KM napísal:Srandisti, tak prečo to neporovnávajú s úsekom Púchov-Považská teplá, to by bolo adekvátnejšie. Ako som spomínal, hľadanie výhovoriek.
Nie je niekde rozpísané, čo by mali byť tie vyvolané investície? Predpokladám, že v väčšej časti by to bola zmena trakcie a reko zastávky na ponechanej trati cez Oščadnicu. V tomto projekte sa spomína už aj odstraňovanie úrovňových krížení a to v takom stiesnenom priestore bude rozhodne drahšie...

Púchov - Považská Teplá vychádza okolo 22 miliónov/km. Aj to riadne predražuje UČS 43 Púchov - Považská Teplá s dĺžkou 8,3 km za cca 245 miliónov. Najlacnejšia nie je ani ŽSt Považská Bystrica.
Samotný úsek Krásno - čadca netvorí veľa objektov. Stanica Čadca-mesto patrí už pod iný UČS. Je tam ale tunel, takže potom nie je prekvapivé, že cena je skoro 50 miliónov/km. Možno keby sa nato pozrelo Ministerstvo financií, tak by cena klesla ako pri R4 SO PO podobnými spôsobmi alebo zrušením zachovania pôvodnej trate, ktorá v procese EIA sa spomína ako podmienka vydania súhlasu, aj keď neviem akú váhu také podmienky mali v roku 2011, keď pôvodne EIA navrhla aj tak modrý variant a ŽSR vybrali a projektovali červený resp. modifikácia v podobe zeleného variantu.
Ešte v roku 2011 sa zmenila trasa, ktovie, či je to ešte aktuálne. Projektant zistil, že červený variant nemá vhodné umiestnenie portálov a tak vznikol nový zelený variant medzi červeným a modrým variantom, ktorý po novom obsahuje aj stanicu Krásno nad Kysucou - mesto. Tunel Kýčera bol navrhnutý jednokoľajný dvojrúrový s dĺžkou 4300 m. Okrem toho sa bude upravovať Kysuca asi v dĺžke 700 m. Dĺžka UČS cca 5,8 km.

K nákladom. V EIA celkové náklady červeného variantu Krásno - Čadca - hranica boli vyčíslené na cca 330 miliónov eur, ale ktovie čo všetko je tam zarátané. V expertíze sa spomínajú celkové náklady cca 640 miliónov eur. V prílohe, ktorá nie je zverejnená je to rozpísané na jednotlivé UČS, ktoré pôjdu do výstavby samostatne, viď rozdelenie celého projektu na tri etapy.

Zásahy na UČS medzi Krásnom a Čadcou v pôvodnom červenom variante:
rekonštrukcia trate v jestvujúcej osi - 424 m,
rekonštrukcia žel. priepustu
Preložka trate km 270,461 -275,635 - 5174 m,
zárubný múr - 300 m,
úprava toku Kysuce - 350 m,
prístupová komunikácia k portálu - 450 m,
nový železničný most – vodný tok - 10 m,
zárubný múr - 100 m,
železničný tunel "Kýčera" - 4650 m,
zárubný múr - 140 m,
prístupová komunikácia k portálu - 350 m,
rekonštrukcia trate v jestvujúcej osi - 360 m,
cestný nadjazd - rekonštrukcia
Odhadované náklady na tunel 285 miliónov eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 23. Dec 2017 09:45

"Ešte v roku 2011 sa zmenila trasa, ktovie, či je to ešte aktuálne. Projektant zistil, že červený variant nemá vhodné umiestnenie portálov a tak vznikol nový zelený variant medzi červeným a modrým variantom, ktorý po novom obsahuje aj stanicu Krásno nad Kysucou - mesto. Tunel Kýčera bol navrhnutý jednokoľajný dvojrúrový s dĺžkou 4300 m. Okrem toho sa bude upravovať Kysuca asi v dĺžke 700 m. Dĺžka UČS cca 5,8 km."
...takže to znamená že po novom sa predsa len s tunelom Kýčera pred Čadcou ráta? To by bolo super hoci aj kus v skrátenej forme..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 23. Dec 2017 13:54

Jednokoľajný? To sa ako budú vlaky čakať kým sa jeden vyhrabe z tunelu?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 23. Dec 2017 14:38

dvojrurovy :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 24. Dec 2017 14:37

Treba poriadne čítať, jednokoľajný ale dvojrúrový, čiže niečo na štýl ako tunely pri strečne.. ..inak tiež sa čudujem prečo nezvolia radšej jednu rúru s 2 koľajami veď je to oveľa jednoduchšie a by to bolo snáď aj menej nákladné nie?
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 24. Dec 2017 17:12

Tipujem ze najma kvoli bezpecnosti. Aj ked si viem predstavit, ze piestovy efekt je lepsi v dvoch jednokolajovych rurach. Aj ked u nas sa s rychlostou nad 200kmh nepocita. A tam to zvlada aj jeden tubus, vid turecky vrch je tiez na 200kmh a ak sa nemylim nema unikovu stolnu. Na druhu strane , teraz stavany tunel velky diel ma okrem hlavneho tubusu aj unikovu ruru.

Takze je mozno lepsie stavat rovno dve jednokolajove rury. Ale to by ozejmil nejaky odbornik.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod garip » 25. Dec 2017 14:45

Turecky vrch ma priblizne v strede unikovu stolnu vyustenu na juznu stranu smerom ku povodnej trati.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 25. Dec 2017 15:47

vdaka za upresnenie, je to tak, nejako som na to zabudol.

https://www.asb.sk/inzinierske-stavby/t ... -prevadzke
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod milan_KM » 25. Dec 2017 17:38

Podľa mňa to bude mať čo dočinenia so statikou horninového prostredia. Predsalen je rozdiel mať 10x13m obojsmerný a 5x7 jednosmerný, hlavne v kysuckých flyšoch.

Inak by som poprosil, keby sa príspevky týkajúce sa trate na Kysuciach presunuli do príslušnej témy. Ďakujem
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 25. Dec 2017 18:57

Tunel Diel (1081,7 metra), síce má únikovú štôlňu, ale má dĺžku cca 300 metrov a ústi na východnom portáli tunela Diel.
Tu je celkom aktuálna fotka (z 1.11) z tunela Diel: https://vlaky.net/upload/galeria/006685/271273.jpg
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 26. Jan 2018 09:59

http://zdopravy.cz/skoda-vyhrala-ctyrmi ... nsko-6981/
Tender na 25ks EMJ do ŽSK vyhrala Škoda s RegioPanterom
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 26. Jan 2018 10:13

mna skor stve, ze sa kupuju taketo male serie, preco to aspon netendruju stylom 25 a opcia na 100 dalsich ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 26. Jan 2018 10:23

Dobre pozerám, že všetky jednotky budú dodané len do Žiliny? :roll: Hlavne že na východe sa tie 40 ročné pantografy už počas cesty rozpadajú.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod vladik67 » 26. Jan 2018 11:26

Čo sa čuduješ? Veď ani v minulosti nedostávali východniari nové ale z tých úsekov, ktoré boli zrušené a zostali navyše kapacity alebo už nepotrebovali na západe. Konkurencia Regiojetu je citeľná najmä v kultúrnosti cestovania.
My to teraz máme len do Prahy a do nášho hlavného mesta nám netreba. Nato sú IC s inými cenami.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 26. Jan 2018 18:15

LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 26. Jan 2018 18:17

Keby to malo byť viac reálne tak by všetci poskakovali v starej popisanej koženke :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 26. Jan 2018 18:41

Na margo tych 25ks EJ do Žiliny to asi nebude všertko tam, lebo svokor mi robi v opravarenskom depe v NZ a uz im povedali ze 5 velkychej ide k nim na Ba -NZ. Tiez im uz povedali ze budu depo pre bratislavske vlaky od juna. Len do okolia zilina 25ks tolko starych vlakov tam vobec este je? Videl som tam uz poschodove skodovky...
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 26. Jan 2018 18:42

Na margo tych 25ks EJ do Žiliny to asi nebude všertko tam, lebo svokor mi robi v opravarenskom depe v NZ a uz im povedali ze 5 velkychej ide k nim na Ba -NZ. Tiez im uz povedali ze budu depo pre bratislavske vlaky od juna. Len do okolia zilina 25ks tolko starych vlakov tam vobec este je? Videl som tam uz poschodove skodovky...
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.