Stránka 4 z 10

D1 Turany - Hubová - zeleznica

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 14:08
od Lorenc
No tak môžeme stavať údolný variant železnice zhruba v údolnej trase D1.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 16:24
od garip
Lorenc napísal:No tak môžeme stavať údolný variant železnice zhruba v údolnej trase D1.

??? a to by si ako chcel dokazat? a k comu by to vlastne bolo dobre? :D

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2016 08:40
od eric987
Lorenc napísal:No tak môžeme stavať údolný variant železnice zhruba v údolnej trase D1.

A toto ma aku logiku ? Neda sa tam postavit D tak tam supneme zeleznicu ? A to sme este nedosli k vyskovym pomerom.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2016 09:51
od Lorenc
A toto ma aku logiku ? Neda sa tam postavit D tak tam supneme zeleznicu ? A to sme este nedosli k vyskovym pomerom.


Keďže padla definitíva o Korbeľke vytvára to ďaľšie okolnosti pri plánovaní druhej dôležitej infraštruktúry v území. EMBE písal, že môžeme diskutovať o čom chceme, že je rozhodnuté. Viesť trať v údolí. Neviem či sú tú na fóre nejakí ochranári, čo budú bojkotovať aj údolný variant železnice. V podstate bez údolného variantu diaľnice tento projekt získava viac miesta a tým väčšie opodstatnenie.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2016 12:05
od eric987
Lorenc, to nepatrilo k vedeniu koridoru udolim ako myslienke, tam sa na rozdiel od D daju najst nejake vyhody. Narazal som ale na napad viest zeleznicu zhruba v udolnom variante povodne zamyslanej dialnice. Ked sa ukazalo prakticky nerealne postavit tam dialnicu a to z dovodu nestabilneho podlozia, myslis ze by to iste nestabilne podlozie unieslo zeleznicnu hlavnu trat s vysokym podielom ND ? A videl si vobec pozdlzny profil D ? Ved tam boli 3-4% stupania, v jednom variante takmer 5%. To by bol problem pre uzkorozchodnu horsku zeleznicu, nieto este koridor.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2016 12:34
od Lorenc
Bolo to tu písané. Trať by mohla ísť v pôvodnom telese Krpeľany Šútovo. Od tunela Kraľovany až k Stankovanom by mohla ísť na druhú stranu Váhu tam, pod Kraľovanmi so zast. Kraľovany do tunela Rojkov. http://stankovany.sk/fl/pc/dialnica/d1_3.jpg (4,5km až 9km) a tunel Rojkov by skončil skôr aby tam mohla byť zastávka Stankovany. Potom skrz rieku do Tunela Havran do Švošova. Toto vedenie však je na prehodnotenie uzlu Kraľovany ako na tejto skicke l gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=34285. Trasa RK -DK o 13km kratšia.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2016 14:42
od EmBe
stanley napísal:embe vsak sa vraj ide staviat korbelka tak aka trati v povodnej trase to teraz rozpravas?v povodnej trase udolim vahu cez kralovany ostane trat pre lokalne a osobne vlaky,ostatne rychliky pojdu cez korbelku 160-200km/h a tak to dava aj zmysel..


Ja som napísal oficiálne stanovisko od ŽSR, ktoré vyplynulo zo ŠR a to, že trať povedie údolím. Aj som citoval priamo text od ŽSR.
Nejde sa robiť Korbeľka len diaľničná?

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2016 15:02
od Lorenc
Všetky dohady vychádzajú z tejto štúdie, ktorá bola zverejnená len v tomto časopise.

http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/ze ... ice-zilina

Tu sú diplomky:

Štúdia realizovateľnosti modernizácie traťového úseku Turany - Ružomberok v alternatívnom riešení

http://svf.uniza.sk/kzsth/index.files/Page813.htm

Tu sú zavesené:
http://www.crzp.sk/crzpopacxe?fn=*searchform

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2016 14:22
od Lorenc
magnus napísal:Ó áno, dá sa s tým pohrať, aby Kraľovany zostali zapojené na 160 km/h. Preložky koryta Váhu sú nereálne (moc nie je kam), ale dá sa pohrať s trasou tak aby zásahy do koryta boli minimálne a určite to nepôjde bez kratších tunelov a napríklad bez vypustenia jazierka v Šútove (2 km tunel). Takisto sa nedajú zachovať všetky zastávky v tej pozícii ako sú teraz, museli by sa skumulovať - trebárs Rojkov+Stankovany a Ľubochňa+Švošov alebo dokonca Ľubochňa+Stankovany. Podľa mňa veľký problém bude križovatka Hubová, tam je úzke miesto pre železnicu a žiaľ pri jej projektovaní sa na to nemyslelo (opäť skvelý príklad koordinačnej činnosti ministerstva).
Otázka znie, či sú Kraľovany zaujímavá stanica z hľadiska počtu cestujúcich a či je možné oravskú trať dať do takej kondície, aby pritiahla viac cestujúcich, tj. hlavne zvýšiť traťovú rýchlosť. V súčasnosti je totiž oproti IAD úplne nekonkurencieschopná. Ale to sme trochu OT od diaľnic.
Tunel Veľká Fatra je z hľadiska technického elegantné riešenie, ale myslím že zložitejšie z hľadiska vplyvov na podzemné vody ako Korbeľka (vzhľadom na niveletu), i keď samozrejme aj s tým sa dá vysporiadať technicky. škoda, že sa nezadalo do tej EIA tiež, bolo by sa dalo o tom viac naštudovať a mali by sme viac informácií. Ale nie je dôvod to viazať na železnicu, lebo tá sa dá v oboch prípadoch trasovať popri diaľničnom tuneli.


Skúsil som to naskicovať. gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=34409
Mne príde dôležité nechať všetky zastávky viac menej. Šútovo-Ratkovo hlavne kvôli vode. Stankovany 1200 obyv, Ľubochňa 1000 obyv tam by som nechal jedno-koľajnú vlečku a pre osobné vlaky, priechodziu okolo meandra. Švošov-Hubová jednoznačne nechať tam žije 1800 obyv.

No a tie Kraľovany. Je to jednosmerný dosluhujúci systém. Hlavne úsek ktorý ide medzi Párnicou a Kraľovanmi nemá obyvateľov a veľa priecestí. Orávka sa stáva so svojou max 50km skanzenovou koľajkou. Trať je určite potrebná, ale v rámci projektovania trate č.180 by mal byť prehodnotený bod napojenia. Otázna je optimalizácia a rýchlosť akú by mala mať.

V Poľsku sa pripravuje Trať Krakov- Zakopané v parametroch 120- 140/160kmh a sklon 25 promile. http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 10_big.jpg
Orávka po optimalizácii by teda mohla mať podobne okolo 120/140.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 14:33
od Lorenc
Dlho som uvažoval nad touto variantou riešenia trate okolo Bešenovej. gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=35492

V oficiálnej štúdii sa uvažuje vedenie trasy poza L.S.Michal gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33664

Ak niekto vie či je nejaký problém trasovať trať popod zemné teleso L.Mary rád by som sa poučil.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 19:36
od garip
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=35492
v km 4,0 je zastavka Vlachy umiestnena priamo nad prepadovym kanalom vody z Lipt. Mary

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 09:08
od Lorenc
v km 4,0 je zastavka Vlachy umiestnena priamo nad prepadovym kanalom vody z Lipt. Mary


V podstate je zastávka na premostení, lebo je tam dlhý 1000 metrový most. Touto ideou som hlavne reagoval na trasovanie. Čakáme tu 8 rokov na trasovanie Žilina-L.Mikuláš a tu sa ŽSR pohrávajú s optimalizáciou miestami na 120km/h. Ako tento úsek esíčka nebol ani uvažovaný v tejto trase, ktorá zachováva zastávku v L.Teplej tiež požadovanú v Bešeňovej. Hlavne v zverejnených variantoch v ASB to tam ide cez Ivachnovský lúh. A veľmi sa to tam krúti okolo tých dedín v podstate tam na to nieje miesto bez búrania niekoľko domov, alebo znehodnoteniu parciel.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2017 16:19
od dusans
viewtopic.php?f=35&t=22359

V Bešeňovej chcú zriadiť zastávku vlakov priamo na hrádzi, neďaleko aquaparku
Vzhľadom na vysokú návštevnosť miestneho aquaparku by takýto počin nebol na škodu. Keby kompetentní trochu racionalizovali zastávky aj na iných úsekoch a presunuli/vytvorili ich na vhodných miestach, nebolo by to na škodu.
Akurát to by sme chceli asi až príliš veľa :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2017 20:00
od stanley
no kym sa dostanu k Besenovej, tak to este hodne potrva ,podla poslednych sprav prvym modernizovanym usekom vramci modernizacie ZA-LM na 160km/h bude Zilina-Varin

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2017 22:11
od milan_KM
Inak ten úsek by mal stáť naozaj smiešny peniaz. Má to do 10km, úplne rovný úsek bez preložiek a ešte aj tie 2 Langre ponad Váh sú s priebežným lôžkom, teda asi 20r staré.
Vlastne len výmena zvršku a trakčného vedenia.

Už teraz tam osobné vlaky jazdia 100+ km/h. A vlastne bez vyrovnania oblúka za Varínom, sa vlak skôr ako stihne rozbehnúť na 160 na tomto úseku, už bude musieť brzdieť práve pre ten oblúk na myslím 80 km/h. Teda z môjho pohľadu zatiaľ vyhodené peniaze, teda ak reko nemá dosahovať až k Strečnianskej úžine, ale takú info som nezachytil.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2017 10:15
od Jonathan
Ono je to skor koli prepinaniu trakcneho napatia. Prepinaci bod by sa po rekonstrukcii posunul od Puchova za Varin a cela zriadovacka a severozapad SK by bol na 25kV. Zvysok ostane na 3kV.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2017 12:44
od mino
Ked inak Zilina prejde pod striedavu sustavu, bude to znamenat koniec jednosmernych lokomotiv na osi Praha - Kosice, ale hlavne nutne preprahy rady 131 (znamej ako dvojicky) ktore su nasadzovane na ostravske uhlove vlaky kvoli Strbskej rampe

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2017 12:57
od dusans
stanley napísal:no kym sa dostanu k Besenovej, tak to este hodne potrva ,podla poslednych sprav prvym modernizovanym usekom vramci modernizacie ZA-LM na 160km/h bude Zilina-Varin


Navyše ešte nie je rozhodnuté, ktorý variant v rámci modernizácie toho úseku sa bude realizovať :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2017 10:25
od Lorenc
dusans napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22359

V Bešeňovej chcú zriadiť zastávku vlakov priamo na hrádzi, neďaleko aquaparku
Vzhľadom na vysokú návštevnosť miestneho aquaparku by takýto počin nebol na škodu. Keby kompetentní trochu racionalizovali zastávky aj na iných úsekoch a presunuli/vytvorili ich na vhodných miestach, nebolo by to na škodu. Akurát to by sme chceli asi až príliš veľa :)


Vyzerá to, že ŽSR Bešeňovú ignoruje i keď 100 vky turistov a zamestnancov by zastávku mohli denne využívať. Čo niesú malé čísla. K zvyšovaniu konkurencie schopnosti k IAD moc nenapredujú.

Ružomberok(Mimo)- Paludza by nebolo až tak náročné realizovať. Čo sa týka tej novej trasy zastávka by mohla byť niekde pri L.Michale fialový variant a cyklotrasou po hrádzi do Aquaparku.

33664

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2017 19:24
od jarino
ŽSR z tých čísel nič nemajú. Pre ZSSK by to mohlo znamenať viac potencionálnych zákazníkov, ale pokým ŽSR k tomu niekto nedokope, tak to tam nebude ani o 10 rokov.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2017 22:43
od Lorenc
ŽSR z tých čísel nič nemajú. Pre ZSSK by to mohlo znamenať viac potencionálnych zákazníkov, ale pokým ŽSR k tomu niekto nedokope, tak to tam nebude ani o 10 rokov.


ŽSR to má zaujímať presne takým dielom ako ZSSK. Obec sa o zastávku snaží 7 rokov. Ak je tam potenciál 500 cestujúcich denne v oboch smeroch za rok to je 180 000.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2017 13:03
od jarino
Otázne je, že aká je motivácia ŽSR spraviť tú zastávku čím skôr.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2017 12:11
od jarino
Stanovisko ŽSR k projektu Palúdza - Liptovský Hrádok:
Stavba modernizácie železničnej trate Liptovský Mikuláš – Poprad, úsek Palúdza – Liptovský Hrádok je v súčasnosti zaradená medzi projekty Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, Prioritná os 1, a to v zozname rezervných projektov. Dôvodom zaradenia uvedeného projektu medzi rezervné je súbeh viacerých faktorov:

... Aktuálny stav, kedy nie je možné získať stavebné povolenie z dôvodov neukončených procesov majetkovo právneho vysporiadania, čo je podmienka k zabezpečeniu inžinierskej činnosť. V tomto regióne je potrebné pre realizáciu získať určité vzťahy k pozemkom či už fyzických osôb, podnikateľských subjektov a v neposlednom rade aj samosprávy v danom regióne. Tento proces je časovo veľmi náročný a zdĺhavý, a preto stav majetkovoprávneho vysporiadania nie je ešte dokončený. V prípade súhlasov je možné vydať stavebné povolenie.

... Ďalším faktorom je požiadavka EÚ na zabezpečenie nového procesu EIA (Environmental Impact Assesment) - posudzovanie vplyvov na životné prostredie predmetného úseku. Na proces zabezpečenia EIA bude mať jednoznačne vplyv aj postoj a stanoviská mesta, dotknutých organizácií, a teda aj aktivistov, ktoré v meste rozbehli viaceré akcie. Zabezpečenie tohto procesu EIA má teda logický dopad na termíny realizácie modernizácie predmetného úseku.

... Tretím faktorom zaradenia modernizácie tohto úseku do zoznamu náhradných projektov je alokácia finančných prostriedkov v Prioritnej osi 1 pre stavby modernizácie železničnej infraštruktúry. V súčasnosti je už čiastka, alokovaná pre projekty konečného prijímateľa ŽSR, naplnená. V prípade získania dodatočných finančných prostriedkov, prípadne nerealizovania iného prioritného projektu, je možné uvažovať o realizácii predmetného projektu.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2017 13:49
od Lorenc
Tak vzhľadom na eurofondové schémy kedy bude možné projekt najskôr realizovať?

Ani projekt Varín- Paludza neobjednali ako pozerám.
Ak pôjde do realizácie Žilina- Varín by to bolo dobre, na tomto úseku by sa mohol bezproblémov naprojektovať a modernizovať aj úsek Vrútky- Turany.

Turany- Paludza funguje, určite by sa nemalo íst do optimalizácie a podobných hračiek. Ak tak postaviť to s parametrom nie na 120- 140 km /h alebo 160km/h ale rovno na 200km/h s asi 13km tunelov aj za cenu dlhšieho čakania. napr. (Korbelka 5200m - Havran 1300m- Hubová cca 500m- Čebrať 3100m- ?Mních cca 1800m?- Ivachnová cca 1200m)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2017 14:36
od jarino
Do 2020 to nevidím reálne.