od DrX » 16. Jan 2014 17:30
standardne *** cyklicke argumenty:
1. do infrastruktury ani poriadnych vlakov na juhu neinvestujeme, lebo tam nejazdi dost ludi,
2. na juhu nejazdi vlakom dost ludi, lebo je tam prestarla infrastruktura a rozpadavajuce sa stare pomale vlaky.
3. takze mozeme dalej veselo vsetky investicie liat do BA-ZA(-PP) koridoru a vyratavat ake je naokolo-blizsie veledolezite, lebo na juhu je vsetko v poriadku. chod na krok 1.
4. este vhodne zaratame do severneho koridoru, ze obsluzi aj KE a PO, a do juzneho len KE (aj ked v skutocnosti dnes obsluzi PO priamo len juzny koridor), a hned sedi vsetko presne podla zilinskej matematiky.
jednoznacne, ak by aj tu bol princip rozdelenia 60:40 medzi infrastrukturu na na severe a juhu, tak za smiesne maly peniaz sa da juzna trasa vyrazne kilometricky skratit (napr postavenim priamej trate Tornala-Jesneske), napojit priamo/lepsie vacsie mesta (RS, Roznava) a zrychlit (ak by tratova rychlost bola v drvivej vacsine aspon 120km/h, lokalne znizena len kde je to nevyhnutne), takze expresy tymto smerom by KE-BA spojili rovnako rychlo ako ICcka severom. To je ale politicky nateraz nepriechodne, lebo co potom Zilina...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (
aktualizácia maj 2023)