Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Tomas PO » 19. Apr 2013 17:30

Pliz poradte, chystam sa z PO do Brna a nechcem ist autom, kedze by som chcel pocas cesty pracovat.
Predstavoval by som si to asi nejako takto - z PO/Kysak/KE do ZA/Puchov ICckom ci inym rychlym spojom (aj bus) a bez dlheho prestupu potom do Brna/Olomouca/cokolvek do 30/max 60 min. cesty autom od Brna.
Odchod piatok cca 12:00.
Nic vhodne so nenasiel, tak reku ci niekto nema dobry tip.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod 1mmortal2 » 19. Apr 2013 17:50

Mozes este ist z TN, mal by ist uz priamy spoj do Brna - aj ked to trva celku dlho
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 19. Apr 2013 21:50

Vlakom by bolo asi najjednoduchšie ísť 10:01 Os z PO do Kysaku, odtiaľ Ex Košičan až do Hraníc na Moravě a tam prestup na R do Brna. Ďalšia možnosť (vzdialenosťou trochu dlhšia, a časovo skoro rovnaká) je ísť z Kysaku IC o 13:42 do ZA, tam prestup na Ex do Bohumína a odtiaľ R do Brna. V pohode si tieto spoje môžeš vyhľadať aj na cp.sk.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod tomy217 » 20. Apr 2013 09:00

Skús na facebooku skupinu. Sú to povačšinou študenti ktorý chodia do školy do Brna. Je to lacnejšie a určite aj rýchlejšie ako vlak. Treba len nájsť niekoho kto bude mať volno a pojde v tvojom čase :-D
TU je odkaz: https://www.facebook.com/groups/166379703390890/
P.s. Takúto stránku majú aj ostatné mestá ako Trenčín a Žilina, takže teoreticky môžeš isť vlakom tam a odtial s niekým autom. Opäť treba len napísať do tej skupiny v konkrétnom meste.
https://www.facebook.com/groups/129621567062431/
tomy217
diskutujúci
 
Príspevky: 68
Obrázky: 6
Založený: 28. Apr 2012 21:38

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 20. Apr 2013 14:46

Tomas PO napísal:Pliz poradte, chystam sa z PO do Brna a nechcem ist autom, kedze by som chcel pocas cesty pracovat.


Ked chces ist fakt kultivovane, tak (z KE)
Kosice Fr, 26.04.13 ab 06:02 EC 537 Eurocity
Budapest-Keleti Fr, 26.04.13 an 09:30
Budapest-Keleti Fr, 26.04.13 ab 11:25 EC 276 Eurocity
Brno hl.n. Fr, 26.04.13 an 15:37

a podobne spat. Cena (pri zakupeni spiatocnych listkov):
KE-BP 10EUR http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-os ... arsko.html
BP-Brno 14EUR sparday http://www.mav-start.hu/utazas/cseh_brno.php
cize 24EUR jednym smerom za cestu ECckom s premiou: 1h55min na prechadzku a kaficko/skory obed v Budapesti :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Tomas PO » 21. Apr 2013 22:21

Qwert napísal:Vlakom by bolo asi najjednoduchšie ísť 10:01 Os z PO do Kysaku, odtiaľ Ex Košičan až do Hraníc na Moravě a tam prestup na R do Brna. Ďalšia možnosť (vzdialenosťou trochu dlhšia, a časovo skoro rovnaká) je ísť z Kysaku IC o 13:42 do ZA, tam prestup na Ex do Bohumína a odtiaľ R do Brna. V pohode si tieto spoje môžeš vyhľadať aj na cp.sk.

super, toto je skvele. z kysaku do olomouca za 5:20 min. do kysaku sa necham priviest a z olomoca odviest. ostatne spoje sa natahuju nad 7h kvoli kratsim ci dlhsim prestupom.
inak, na cp.sk, ked som zadal PO/Kysak - Brno, mi to neukazalo, takze diki!
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Tomas PO » 21. Apr 2013 22:23

DrX, to je 9,5h + este cesta do KE a to ranne vstavanie...
Ak by som byval v KE a v BP sa necakalo, tak beriem, ale takto..
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 22. Apr 2013 17:21

jasne. Ex120 Kosican je super aj pre cesty KE-Praha (urazi to za 8h16).
BP dava vyznam len, ak chces seriozne nieco behom cesty robit. v ECckach a s jedinym prestupom je celkom dobra sanca, ze budes mat elektricku zasuvku na laptop a klud/pohodlie na pracu. samozrejme ale, to iste dosiahnes aj ICckom cez BA za 7.5h. spomenul som to hlavne preto, aby som pripomenul, ze slovenske a madarske zeleznice nadalej udrzuju casovanie ECciek KE-BP tak, ze pripoj v BP na BA/Brno/Prahu/Berlin je najhorsi mozny - teda, ze pri dvojhodinovom takte z BP treba po prichode z KE v BP cakat 1h55min.

\
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 24. Máj 2013 20:40

Tender na dodanie 9 el.jednotiek vyhrala opät Skoda, ktora ako jedina podala ponuku. Cena za 1 ks je 9,6 mil. €, cena za 9 ks je 86,5 mil. €, predp.cena bola 90 mil. €. Kolko stal 1 ks z prveho tendra?
http://crz.gov.sk/index.php?ID=917868&l=sk
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 28. Máj 2013 10:40

9,62 mil. €. Človek by čakal, že teraz, keď už je zaplatený "vývoj" tej súpravy, cena o niečo klesne, ale to by ju nesmela vyrábať Škoda. Za tých predpokladaných 90 mil. sme mohli mať pri čo i len trochu reálnejšej cene nie 9 ale 10 súprav.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 28. Máj 2013 18:01

Pri tak sibenicnom termine na dodanie sa dalo predpokladat, ze to moze vyhrat jedine Skoda, tak neboli nuteni ist s cenou dole. Vtipne bude, ak dostaneme o rok viac na vycerpanie eurofondov a vsetky unahlene tendre tak budu zbytocne.
Ale objektivne treba uznat, ze nove supravy su velmi kvalitne na nase pomery.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 29. Máj 2013 11:51

Jednak šibeničný termín a tiež podmienky súťaže, kde sa vlastne súťažilo o jednu jednotku a opciu na zvyšných osem. Narozdiel od vrútockých pomst sú ale toto aspoň relatívne slušné výrobky, to je pravda.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod LubosG » 29. Máj 2013 12:19

Mne sa tiež páčia poschodové elektrické jednotky, sú asi úplne totožné s push-pull jednotkami. V tých "vrútockých" dieslových vlakoch som sa ale doteraz neviezol, prečo sú také zlé? Počul som na ne už dosť kritiky, len neviem prečo, na webe zeleznicný.net, kde sem-tam zájdem pozrieť pekné fotky, sa niekto vyjadril aj o zvuku ich motora, vraj čosi hrozné, nepamätám si už to prirovnanie :) .
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 31. Máj 2013 10:34

Vrútocké pomsty sú zúfalo nekvalitne spracované. Interiér je nedostatočne odhlučnený od zvuku motorov, ale to nie je jediné, celé to vŕzga, praská, mnohé diely sa kazia už po pár mesiacoch používania a opravujú sa použitím lepiacej pásky. Ich spoľahlivosť je celkovo nedostatočná. Okrem toho de facto každý kus je prototyp, vyrábali sa spôsobom pokus omyl. Tiež majú koncepčné nedostatky napríklad v riešení interiéru, kde je samý schod. Ďalšie chyby sa ešte len ukážu. V zásade je to taká na kolene vyrobená mašina.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod LubosG » 02. Jún 2013 20:36

Vďaka Qwert za ten krátky popis, fúha, toľko nedostatkov a chýb :roll: . Hádam kompetentní o nich už vedia a tento slovenský výrobok už nebudeme viac obstarávať, aspoň nie v takejto kvalite-nekvalite. Čakal som, že sa bude slovenský výrobca viac snažiť, ukázať sa v oveľa lepšom svetle, s cieľom získať dobré meno možno aj v zahraničí, toto sa asi nepodarilo :oops: .
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 03. Jún 2013 10:39

Výrobca nie je motivovaný vyrobiť kvalitný výrobok a urobiť si meno doma aj v zahraničí. Výrobcovi stačia kontakty na tých správnych ľudí a k zákazkam na Slovensku sa dostane. Žiaľ pripravoaný tender na dodanie jednej dieselovej jednotky s opciou na 19 ďalších má už podľa všetkého jasného víťaza.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 03. Jún 2013 13:52

Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou - Slovensko dostane po rokoch viac vlakov

viewtopic.php?f=35&t=18264

Pridá sa pol milióna vlakokilometrov, najmä na východnom a strednom Slovensku, v okolí Bratislavy vlaky ubudnú. Žiaden dramatický nárast výkonov to nie je, výkonnosť našich železníc nedosiahne úroveň predošlých rokov, ale snáď sa konečne zvráti trend neustáleho škrtania.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 03. Jún 2013 16:09

neviem ci je mudre pred IDS uberat vykony vlakom.. radsej nech uberu SADistom a obmedzia subehy.. napriklad z MA, PK, SC to previest maximalne na vlaky
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 03. Jún 2013 17:40

Tiež by ma zaujímalo, aké vlaky vlastne okolo BA chcú škrtať. Možno je to ústupok SADistom, aby vôbec do IDS išli. V tejto republike je možné všetko. Obzvlášť ironické je, že v súvislosti s Filiálkou sa hovorilo o 15-minútovom takte prímestských vlakov a zrazu zisťujeme, že vlakov okolo BA je údajne zbytočne veľa...
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2013 23:13

Vieme, ako skončila elektronická aukcia na dodávku 20 nových dieselových vlakov. Ako sa dalo čakať, najnižšiu cenu ponúkla ŽOS Vrútky. Aukcie sa zúčastnili dve firmy. Jedna súprava vyjde na cca 3,9 mil. eur. Celkovo železnice zaplatia 77,9 milióna eur.

viewtopic.php?f=35&t=18381
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 04. Sep 2013 10:41

Konečný návrh GVD 2013/2014 s platnosťou od 15.12.2013:

http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-os ... 20140.html
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 16. Jan 2014 16:06

viewtopic.php?f=35&t=18850

argumenty hodne ZSSK.

Rovnako nie je podľa firmy ani dostatočný záujem o expresy. - to zistili tym ze ked nijaky nejazdi tak automaticky nie je zaujem

Nasadenie vlakov vyššieho štandardu – IC vlakov – sa realizuje tam, kde sa to ekonomicky oplatí,....aj na najlukratívnejšej trati na Slovensku, čiže z Bratislavy do Košíc severom cez Žilinu, jazdia IC vlaky so stratou. co robi ZSSK aby boli ziskove ?

Na južnej trase do Košíc však podľa jej slov v prvom rade nie je vyhovujúca infraštruktúra, čiže neelektrifikovaná, pomalá a zväčša jednokoľajná trať v celom úseku. - vevyhovujuca infrastruktura je otvorene klamstvo: neelektrifikovana, pomala trat a zväčša jednokoľajná trať - max. rychlost je 100 km/h - je to lepsia trat ako 150 (80 km/h) kde jazdi Ex530-1 ci trat 170 kde jazdia EC 220-223, existuju zdvojkolajne useky tam kde najviac treba na vyhybanie sa vlakov, npr. krivan-l.bana

Ďalej sú to menšie počty cestujúcich, ktorí si zvyčajne kupujú lístky na kratšie úseky - na rychlikoch si vsade zvacsa kupuju listky na kratsie useky, mensie pocty cestujucich je pravda ale nikto predsa neziada taktove spoje a osemvoznove supravy.

medzi Bratislavou, Zvolenom až po Banskú Bystricu funguje rýchlostná cesta - medzi ZV a KE "nefunguje" takze takato konkurencia by nebola
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 16. Jan 2014 17:30

standardne *** cyklicke argumenty:
1. do infrastruktury ani poriadnych vlakov na juhu neinvestujeme, lebo tam nejazdi dost ludi,
2. na juhu nejazdi vlakom dost ludi, lebo je tam prestarla infrastruktura a rozpadavajuce sa stare pomale vlaky.
3. takze mozeme dalej veselo vsetky investicie liat do BA-ZA(-PP) koridoru a vyratavat ake je naokolo-blizsie veledolezite, lebo na juhu je vsetko v poriadku. chod na krok 1.
4. este vhodne zaratame do severneho koridoru, ze obsluzi aj KE a PO, a do juzneho len KE (aj ked v skutocnosti dnes obsluzi PO priamo len juzny koridor), a hned sedi vsetko presne podla zilinskej matematiky.

jednoznacne, ak by aj tu bol princip rozdelenia 60:40 medzi infrastrukturu na na severe a juhu, tak za smiesne maly peniaz sa da juzna trasa vyrazne kilometricky skratit (napr postavenim priamej trate Tornala-Jesneske), napojit priamo/lepsie vacsie mesta (RS, Roznava) a zrychlit (ak by tratova rychlost bola v drvivej vacsine aspon 120km/h, lokalne znizena len kde je to nevyhnutne), takze expresy tymto smerom by KE-BA spojili rovnako rychlo ako ICcka severom. To je ale politicky nateraz nepriechodne, lebo co potom Zilina...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod dragon » 16. Jan 2014 18:47

"(aj ked v skutocnosti dnes obsluzi PO priamo len juzny koridor)" do PO chodi priamo severom aj R 1504 Sarisan, ktory ide az do Humenneho
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 16. Jan 2014 20:15

raz tyzdenne :-) , aj to len na truc Presova, kedze ekonomicky by malo ovela vacsi zmysel ak by siel cez KE. na druhej strane, ak by sa predlzili vsetky tie 4 zvysne juzne vlaky (Ipel, Gemeran, Sitno, Domica) az po PO (tak ako jazdi Polana), a aspon jeden z nich (najlepsie vsetky) sa zmnil na expres/IC, PO by mohol mat slusne spojenie aj s BA aj s KE aj so ZV/BB (a pri dobrych pripojoch napr. v Suranoch aj s Nitrou).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.