Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 27. Jan 2013 12:53

Qwert, v podstate suhlas so vsetkym. Akurat par doplnkov:
- pre mna je to, ci sa vlak nazyva IC alebo Ex jedno. Tak budem pisat oba :-)
- ak by bolo juzne IC/Ex casovane v medzitakte severnych, je pre Kosicanov aj Presovcanov cestujucich do BA rovnako dobre, ako to severne. Napr., ak potrebujem ist z KE o 7:30 (z PO o 7h), tak to, ze to juznemu Ex/ICcku bude trvat o polhodinu dlhsie, by mi nevadilo (resp z KE o 4:30, ako pisem nizsie).
- aj ked su tie trate rozbite, este stale ziaden expert nenapisal, kolko by takemu vlaku trvalo KE-ZV, ak by siel bez zastavky stale max. povolenou rychlostou. Tym by sme sa dopracovali k nejakym realnym cislam.
- "ziadne ine mesta na juhu" je prave pre toto IC/Ex dobre, ak by zastavoval len v realnych mestach PO-KE-ZV(=BB)-BA (neviem ci by mali vacsi vyznam Surany alebo napr. Lucenec, do ktoreho by sa dal zvozit cely Gemer/Novohrad)
- ja ako vychodniar vidim najvacsi problem dnesnej sluzby zeleznic v tom, ze sa neda cez den (tj nie nocakom) dostat z vychodu do BA dost skoro, a odist dost neskoro. Takze podla mna by mal najvacsi vyzanam, ak by z PO vyrazal tak o 4h rano (KE 4:30) a v BA bol pred 9h. Odchod z BA nech je potom o 19:30 (mozno 19h), KE 0:30; PO 1:00. Taky vlak by podla mna znamenal koniec ery nocakov vo vnutrostatnej doprave.

No ale, aby sme boli realisti, pokial sa nezacne s kvalitou/dlzkou juznej trate nieco robit, mozno by nateraz bolo dobre riesenie nasledovne:
- pridat k Ex Hron BB-ZV-BA ranno/vecerne naprotivky (+ predlzit ho po BR)
- z PO+KE mat Ex, ktoreho vozne sa vo ZV zavesia na Hron (kedze sa ajtak prepriaha, tak toto je asi najlepsie - ale aj prestup moze byt OK). Mozno by na zaciatok uplne stacili 3 vozne, ktore dufam utiahne rychlo kazda dieslova lokomotiva.
- poposuvat casy tak, aby to malo co najvacsi vyznam aj pre PO/KE aj pre BB (mozno zrusit par zastavok Hronu medzi ZV a BA)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 27. Jan 2013 14:32

vsetko celkom rozumne napady. ale mam nejake vyhrady.

trat juhom obchadza totalne NR, ktoru ciastocne kompenzuju LV, obchadza BB a RS kde sa to aj teraz riesi pripojmi, ale na severe sa takisto musi takto riesit PO aj v podstate ani MT nie je priamo na trati. a nikto ani len neuvazuje sa toto raz zmeni.

vyhrady mam takisto k tym zastavkam. prave preto ze IC/Ex spajaju vzdialene ciele a najdolezitejsie centra tak maju problem lebo u nas je takych po trase malo. vidiecka krajina co je prakticky vsetko medzi BA a KE sa musi riesit integrovane, tj. prestup vlakov a autobusov. takze ked moze stat IC v LM co je male mesto a dokonca bez akejkolvek lokalky tak kludne moze stat v RV a LC ktory poriesi rozhodne sirsie okolie ako LM. a pokial by sa obnovili niektore zrusene trate (najma pri RV a jesenske-turna) ani nehovorim.

k tym casom, suhlas s tym ze najskor treba vyskusat BA-PO piatok a PO-BA v nedelu. hron cez vikend nechodi takze tam nie je problem. v piatok poobede staci zavesit par voznov na Ex 531. a celkovo keby sa osvedcil tak poobednajsi cas na vychod je jasny.

aj ked su tie trate rozbite, este stale ziaden expert nenapisal, kolko by takemu vlaku trvalo KE-ZV, ak by siel bez zastavky stale max. povolenou rychlostou. Tym by sme sa dopracovali k nejakym realnym cislam.


na to netreba byt expert. vlani chodil jeden z R za 3:10, klasicky s asi 12 zastavkami. kazda zastavka vratane spomalenia a rozbehu 3-4 min. cize ked ich zrusis nechas len LC a RV tak si odrataj cca. 35 min. ale min. 30 min. to je 2:35-2:40, preprah 15 min. pri Ex mozes zrusit max. statie v ZH takze 2:40. celkovo 5:30 to je dobry cas ale vela na ranne IC z KE nehovoriac PO. rano z KE chodi priamy R a navyse v tom case ide aj IC Tatran, takze by som to nechal povedzme okolo siedmej hodiny rano. alebo poobede tam sa nuka cas okolo pol siestej az siestej, vyse 2 hod po odchode posledneho juzneho R s prichodom pred 23 hod ked sa este da vyuzit MHD.

cisty naprotivok k hronu by som nerobil, pochybujem ze pre BA-KE je vhodny cas rano. je to aj o setreni, priame vozne s hronom by boli zarukou toho zeby nechodili prazne a pomohlo by to aj hronu, takto je len prestup na Os do filakova.

Presunúť Os vlaky pod VÚC by bol v našich podmienkach zlý krok. Väčšina žúp má, povedzme, nadštandardné vzťahy s miestnymi SAD, niekedy hraničiace až s definíciou organizovaného zločinu. Je dosť možné, že vlaky by sa snažili utlmiť v prospech autobusov.


nemal by som obavy...zeleznica je tak dobry biznis ze nadstandartne vztahy by sa zacali vytvarat aj zeleznicou. ale to potom by uz bola konkurencia s dosahom na volene funkcie. teraz ked zrusia vlak tak to nebude mat na preferencie strany min. dopravy prakticky nijaky vplyv. ale na preferencie vo VUC volbach by to malo signifikantny vplyv. neviem si predstavit ze by si zupan za smer dovolit brutalne rusit spoje v najvidieckejsich regionoch kde ma vysoku podporu ...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 07. Feb 2013 16:20

zabrdnem aj do zeleznicnej kalamity. ukazuje sa ze obnovit priame R BA-KE bol dobry tah. staci pohlad na polohu vlakov. vidiet tam niekolkohodinove meskania, ani nebudem menovat ktore lebo je toho moc. meskaju aj IC. spodkom meska obednajsi R z BA do 20 min. zvysok je v pohode.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 07. Feb 2013 16:28

:-) mozno sa niekto na MD zamysli nad tym, ze preco asi :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 07. Feb 2013 17:06

Ano, kvoli par dnom v roku budeme urcite dotovat absolutne nerentabilne IC juhom. Zbohom zdravy rozum. Snivajte dalej :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 07. Feb 2013 18:55

Chces tvrdit, ze ak by vsetci KE a PO ludia jazdili do BA juhom, bolo by nerentabilne? Sa zobud. To, ze teraz su postavene trate a rozvrhnute vlaky tak, aby jazdili severom (zatialco juh sa nechava zhnit a zakapat), vobec neznamena, ze ak by sa investovalo podobne vela do juznej trate, a KE-BA by bolo 390km, ze by nejazdili juhom.

PS: Mozno niektori usledovali, ze v Roznave uz zrusili aj MHD na tu "vhodne umiestnenu" zeleznicnu stanicu. Tak ako sa da ocakavat, ze ti ludia budu pouzivat zeleznicu????
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 08. Feb 2013 08:36

ja som za to aby sa nedotovali ani absolutne nerentabilne IC severom. su tu R a IC su nadstandart. tvoj arogantny pristup ani netreba komentovat. tie hlasky su bahno fora, mal by si zvazit odchod.

k veci, 5:30 je dobry cas. modernizaciou BA-NZ na 160-200 km/h a rekonstrukciou vybranych usekov surany-ZV by sa dala usetrit este 1/2 az 3/4 hodina cize cas do 5 hod. to su uplne minimalne poziadavky. trat kde jazdia EC do nemecka/ceska/madarska/srbska by bola prioritna v kazdej normalnej krajine. takisto pre trat kde jazdia R kazde 2 hod. je normalne mat rychlost 90-100 km/h
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 08. Feb 2013 10:45

Viem, ze vas priaznivcov "IC juhom" to privadza do zurivosti, ale fakty nezmenia ani vase nenavistne prispevky :-)

Akukolvek zmysluplnu rekonstrukciu tahu BA-ZV len podporujem. Obzvlast lacnejsie useky po Levice.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 08. Feb 2013 12:00

Takéto veci ale treba domyslieť do konca. Vlaky na severnom ťahu nemeškali len pre zasnežené koľaje. Aj to sa samozrejme vyskytlo, ale tiež meškali pre poškodené trolejové vedenie (tuším tam bol nejaký pád zasneženého stromu, ktorého konáre strhli vedenie). Na juhu sa medzi KE a ZV nemá ako poškodiť, lebo tam žiadne troleje nie sú. Keby sa do tohto ťahu ale investovalo, tak by sa možno aj alektrifkoval a podobná situáciua by sa mohla stať aj tam. Takže pozor s tými investíciami. :)

To bolo tak na odľahčenie, teraz vážne. Použiť prakticky jednorazovú snehovú kalamitu ako argument, aby sa zaviedli pravideľné každodenné IC juhom, nie je správne. Som si istý, že nejaké to prerušenie dopravy sa aspoň raz za rok prihodí aj na južnom ťahu, len tam to samozrejme nemá také následky, pretože premávka je tam rádovo nižšia a nie sú toho celý deň plné médiá.

Ja si inak tiež myslím, že by sa malo prestať s nepriamym dotovaním IC, ideálne tak, že by sa kvalitným manažmentom dostali do čiernych čísel. Reálnejšie tak, že by sa ich prevádzka ZSSK zrušila a nejako by sa prilákali 1-2 súkromní operátori. Kľudne by som im dal aj daňové prázdniny na pár rokov, podporujú sa tu dokonca priamo aj úplné nezmysly (napr. Poórov Slovglass) a nestratili by sme na tom nič, lebo momentálne ZSSK zo zisku IC žiadne dane neplatí, keďže zisk nemá. Práveže tými daňovými prádzninami by sa dali zaviazať na istý minimálny štandard. Samozrejmosťou by mali byť prípoje na vlaky nižších kategórií, ktoré by zabezpečil štát. Tiež by štát nijako neobmedzoval, na ktorých tratiach by súkromné IC jazdili. Len sa obávam, že aj pri takejto úprave by si asi súkromní dopravcovia vybrali severný ťah, príčiny sú zrejmé. Problémom takéhoto riešenia by bol ale prepad tržieb ZSSK, pretože aj keď sú IC v strate, na tržbách sa podieľajú významnou mierou. Teoreticky by ale na tom nemalo byť nič zlé, ak by štát ZSSK riadne platil za všetky objednané výkony.

To boli dopravcovia, čo sa týka infraštruktúry, tak minimálne trať BA - NZ (Štúrovo) mala byť zmodernizovaná na 200 km/h už včera. To je bez akejkoľvek debaty. Pri iných úsekoch sa už názory môžu rôzniť, ja by som sa pri modernizácií zameral na úsek Kozárovce - ZV + odobočka do BB. Pod modernizáciou si predstavujem ETCS, postupné kompletné zdvojkoľajnenie a zvýšenie traťových rýchlostí podľa miestnych pomerov. Som si istý, že miestami by sa tam dalo ísť aj 160, aj keď by si to vyžiadalo isté preložky, vôbec by ale nevadilo, ak by sa zase inde išlo len 100, ak by to ušetrilo milióny oproti drahej preložke. Medzi Trnovcom nad Váhom a Kozárovcami (zhruba, konkrétne trasovanie treba ešte len vytýčiť) by som riešil novú trať na 200 km/h. Takto by sme mali trať BA - NR - Kozárovce v zásade na 200 km/h a zvyšok po ZV a BB na 100-160 km/h. Ak by sa toto realizovalo, vtedy ba malo zmysel zaviesť denné IC juhom, obslúžili by priamo PO, KE, ZV, NR a BA a nepriamo BB a TT, to sú 4 krajské mestá a 1 veľké okresné priamo a 2 krajské nepriamo. Oproti tomu IC severom obsluhuje 5 krajských 1 veľké okresné priamo a 1 krajské nepriamo (LM nerátam). Časovo by to tiež dokázalo celkom pekne konkurovať, medzi ZV a KE je to síce v zásade pomalšie ako medzi ZA a KE (ale zase aj na severe sa často ide menej ako 100), no takýto upravený južný ťah by bol kratší. Podmienkou prítomnosti IC na južnom ťahu totiž je v prvom rade existencia samotného južného ťahu. To, čo je na juhu dnes, sú pospájané trate, ktoré vedú krivoľako hore-dole a nie priamo od západu na východ.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 08. Feb 2013 12:53

Qwert, suhlas do bodky. Keby ludia ako DrX nechceli mat vsetko hned zadarmo a na ukor ostatnych nech je to akokolvek nezmyselne, davno mohla byt aspon cast tychto navrhov realizovana.

Mozno mala poznamka - 200 km/h mimo koridorov je IMHO zbytocne a v okoli NR kvoli terenu aj velmi drahe.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 08. Feb 2013 15:36

Andrej, sorry, mozes mi vysvetlit co mas na mysli tym "mat vsetko hned zadarmo a na ukor ostatnych"? Chces tvrdit, ze trencania si za ten najnovsi nezmyselny tunel platitli??? Alebo ktokolvek na tom megakoridore BA-ZA-PL??? Alebo, ze ked sa na pre trat 160 ZV-KE ziada, aby sa tam robilo cokolvek, kedze od padu komunistov sa tam uz vyse 20 rokov neurobilo vobec nic, tak u teba je to "mat vsetko hned"??? Fakt k tomu uz nemam co povedat.

Inak, sa sa so vsetkym suhlasit. A len pripomeniem, ze aspon v niecom idu veci na juhu spravnym smerom. Napr. to, ze od noveho CP su zavedene 3 ci 4 (s nocakom) priame vlaky KE-LC-ZV-BA juhom je neskutocny pokrok oproti minulemu roku. A nestalo to nic - akurat trebalo, aby ludia ako ja verklikovali, ze tak ako to bolo dovtedy bolo nezmyselne (teda, ze vo ZV z rychlikov BA-BB 3/4 ludi pokracovali na Kosice, a prave ti museli prestupovat).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 08. Feb 2013 17:58

Nezaplatia to Trencania, zaplati to unia a nakladna doprava. Na juhu trat nezaplati ani jedno z toho, je to nerentabilne. Aj za komancov, kedy rozvoj trati priam prekvital (vratane znacnej casti severnej trati), kedze objem prepravy bol podstatne vyssi sa juhom modernizovala a zdvojkolajnovala trat len velmi pomaly.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=7464
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 08. Feb 2013 18:22

Nakladna doprava to "zaplati" asi takto: http://ekonomika.sme.sk/c/6693937/kto-t ... abava.html (pre nedochadzavych - zo statnych dotacii pre ZS Cargo). CIZE NIE, PLATI TO UNIA A MY. Proste, na severe dotujeme vsetko, aj vystavbu aj prevadzku. Na juhu nic, lebo je to "neefektivne".

BTW, pre Slovensko by bolo vyhodnejsie, ak by sa naklad vozil juhom okrem ineho aj pre to, ze napr. doprava Ukrajina-KE-LC-BA-Praha by sla ovela viac po slovenskych kolajach (nez UA-KE-ZA-CR). Ale aj to sme zdedili z Ceskoslovenska, ze nechavame tie vlaky, aby SK opustili v prvom moznom bode a potom platitli poplatky cechom. Samozrejme ale, na to, aby to juhom proti severu malo akykolvek vyznam, v prvom rade by musela byt ta trat prestavana aby sa skratila aspon o 50km.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 08. Feb 2013 20:20

DrX, presne tak, ze nakladna doprava to zaplati je velmi nepodareny zart. to by museli byt trate inac vytazene.

a co sa tyka hlasky ze to zaplati unia, ked niekto nevie spocitat na co staci 1-1,5 mld./7 rokov ci mozno teraz o par sto mil. viac tak nech ide spat do ZS. a to by mala byt os pre reko trati mimo TEN-T co -zatial- nemame asi len my. ajaj zase som nenavistny....

tieto plany ktore tu pisete su sice pekne ale veeelmi uletene, NR sa snad vyriesi elektrifikaciou, nova trat sa potom bude stavat najskor po 2020 a pokracovanie na kozarovce mozno po 2030 ak vobec. tolko sa cakat neda. popri tom je jednoduchcie povyrovnavat zakruty na trati 150. trat 160 NIE JE v zasade pomalsia ako 180. vo vlanajsom GVD bol rozdiel pri istom R vlaku asi 5 min. modernizacia trate 180 kde len LM-kysak ma stat 5 mld. tiez nie je tema najblizsich 10roci.

proste treba varit z toho co tu je a co sa da urobit najlahsie. a to je jednoznacne modernizacia trate 130.

Tiež by štát nijako neobmedzoval, na ktorých tratiach by súkromné IC jazdili. Len sa obávam, že aj pri takejto úprave by si asi súkromní dopravcovia vybrali severný ťah, príčiny sú zrejmé.


nie som si isty ci by sukromnici mali zaujem o prevadzku IC bez statnych dotacii. pokial si pamatam tak RJ mal zaujem lenze toto je uplne ina vec ako prevadzkovat regionalnu trat kde zvysili pocet vlakov a mozno dosiahnu 2x vytazenost ako ZSSK ale aj tak bude strata a aj tak su nutne dotacie!!! tie IC proste musia byt plne, a kde sa naplnia ked po trase nemas velke mesta ? demografia sa oklamat neda. btw. ZSSK tam ma najlepsie vozne akymi disponuje.

tie 3-4 pary ktore tu su by som radsej nazval Ex, mozno bez povinnych miesteniek, zastavky vo vacsich okresnych mestach. nazvat nieco "IC" co si na seba nezarobi by som nedovolil. Ex juhom treba najskor vyskusat ako vikendovy 1 par. nemusi jazdit v sobotu ci niektore ine slabe dni, v smere do KE mozu byt 3-4 priame vozne Ex531. cize strata moze byt minimalizovana. no a ZSSK by mala obnovit prevadzku istych tratiach. a ked nema zaujem tak tam treba pustit RJ. to su npr. trate okolo RV. lokalky by jazdili hlavne ako pripoje R/Ex a inac len rano/poobede.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 09. Feb 2013 00:09

Andrej napísal:Qwert, suhlas do bodky. Keby ludia ako DrX nechceli mat vsetko hned zadarmo a na ukor ostatnych nech je to akokolvek nezmyselne, davno mohla byt aspon cast tychto navrhov realizovana.

Mozno mala poznamka - 200 km/h mimo koridorov je IMHO zbytocne a v okoli NR kvoli terenu aj velmi drahe.


Ja som toho názoru, že ak sa má stavať nová trať, tak by to nemalo byť pod 200 km/h. Je rok 2013, inde keď sa ide stavať nová trať, tak to väčšinou nie je pod 300. Inak paradoxne takáto skoro VRT nemusí byť až taká drahá, ak by tá trať slúžila len osobnej doprave, tak tam môžu byť relatívne prudké stúpania/klesania. S polomerom oblúkov sa nedá veľmi čarovať, ale na tomto sa dá ušetriť a celkovo si myslím, že by tá trať vyšla na km lacnejšie než boli stavebné náklady na Pribinu. Z tejto trate by sa týmto vlastne stal koridor.

DrX napísal:Nakladna doprava to "zaplati" asi takto: http://ekonomika.sme.sk/c/6693937/kto-t ... abava.html (pre nedochadzavych - zo statnych dotacii pre ZS Cargo). CIZE NIE, PLATI TO UNIA A MY. Proste, na severe dotujeme vsetko, aj vystavbu aj prevadzku. Na juhu nic, lebo je to "neefektivne".

BTW, pre Slovensko by bolo vyhodnejsie, ak by sa naklad vozil juhom okrem ineho aj pre to, ze napr. doprava Ukrajina-KE-LC-BA-Praha by sla ovela viac po slovenskych kolajach (nez UA-KE-ZA-CR). Ale aj to sme zdedili z Ceskoslovenska, ze nechavame tie vlaky, aby SK opustili v prvom moznom bode a potom platitli poplatky cechom. Samozrejme ale, na to, aby to juhom proti severu malo akykolvek vyznam, v prvom rade by musela byt ta trat prestavana aby sa skratila aspon o 50km.


Nákladná doprava je dnes liberalizovaná. Okrem ZSSK Cargo existuje veľa iných dopravcov. Stratovosť Carga je dlhý príbeh, ale v zásade nie je dôvod, aby bola nákladná doprava dlhodobo stratová. Súkromné spoločnosti ani nie sú, keby sa trochu chcelo, ani Cargo by nemuselo byť.

Pre koho by to bolo výhodnejšie? Ak tu máme priamu dvojkoľajnú elektrifikovanú trať z Ukrajiny do ČR, tak žiaden súdny podnikateľ nebude náklad voziť, aby som použil tvoju terminológiu, bližšienaokolo neelektrifikovaným jednokoľajným juhom. :) To čo má zmysel, sa juhom vozí už dnes (napr. kontajnerové NEx-y Haniska - Dunajská Streda), čo zmysel nemá, sa vozí tadiaľ, kde to zmysel má. :)

devil napísal:DrX, presne tak, ze nakladna doprava to zaplati je velmi nepodareny zart. to by museli byt trate inac vytazene.

a co sa tyka hlasky ze to zaplati unia, ked niekto nevie spocitat na co staci 1-1,5 mld./7 rokov ci mozno teraz o par sto mil. viac tak nech ide spat do ZS. a to by mala byt os pre reko trati mimo TEN-T co -zatial- nemame asi len my. ajaj zase som nenavistny....

tieto plany ktore tu pisete su sice pekne ale veeelmi uletene, NR sa snad vyriesi elektrifikaciou, nova trat sa potom bude stavat najskor po 2020 a pokracovanie na kozarovce mozno po 2030 ak vobec. tolko sa cakat neda. popri tom je jednoduchcie povyrovnavat zakruty na trati 150. trat 160 NIE JE v zasade pomalsia ako 180. vo vlanajsom GVD bol rozdiel pri istom R vlaku asi 5 min. modernizacia trate 180 kde len LM-kysak ma stat 5 mld. tiez nie je tema najblizsich 10roci.

proste treba varit z toho co tu je a co sa da urobit najlahsie. a to je jednoznacne modernizacia trate 130.

nie som si isty ci by sukromnici mali zaujem o prevadzku IC bez statnych dotacii. pokial si pamatam tak RJ mal zaujem lenze toto je uplne ina vec ako prevadzkovat regionalnu trat kde zvysili pocet vlakov a mozno dosiahnu 2x vytazenost ako ZSSK ale aj tak bude strata a aj tak su nutne dotacie!!! tie IC proste musia byt plne, a kde sa naplnia ked po trase nemas velke mesta ? demografia sa oklamat neda. btw. ZSSK tam ma najlepsie vozne akymi disponuje.

tie 3-4 pary ktore tu su by som radsej nazval Ex, mozno bez povinnych miesteniek, zastavky vo vacsich okresnych mestach. nazvat nieco "IC" co si na seba nezarobi by som nedovolil. Ex juhom treba najskor vyskusat ako vikendovy 1 par. nemusi jazdit v sobotu ci niektore ine slabe dni, v smere do KE mozu byt 3-4 priame vozne Ex531. cize strata moze byt minimalizovana. no a ZSSK by mala obnovit prevadzku istych tratiach. a ked nema zaujem tak tam treba pustit RJ. to su npr. trate okolo RV. lokalky by jazdili hlavne ako pripoje R/Ex a inac len rano/poobede.


Ja som ani nepovedal, že to je plán na najbližší rok, keby sa to zrealizovalo do 20 rokov, tak by sme mohli byť v našich podmienkach radi. Výhodou je, že sa to dá realizovať postupne. Povyrovnávať zákruty na trati 150 sa ľahko napíše, ale ťažšie urobí, napr. medzi Šuranmi a Levicami (tam sú traťové rýchlosti 60-80 km/h a my potrebujeme aspoň dvojnásobok) by sa musela postaviť kompletne nová trať. Tá súčasná je dlhá 43 km, po vyrovnaní by mala o niečo menej, zhruba toľko, koľko by mala trať NR - Kozárovce. Keď sa to povie takto, už to tak uletene dúfam neznie. :)

Nie je ale pravda, že tie IC musia byť plné, nikde na svete nemáš všetky vlaky stále plné. Ide len o optimalizáciu nákladov a výnosov - dobrý manažment. Zase ten náš 4-hodinový takt IC nie je nič zázračné, na náročnejších trhoch jazdia elitné vlaky v hodinovom i hustejšom takte a sú ziskové. Netreba ani chodiť ďaleko, medzi Prahou a Ostravou jazdia 3 dopravcovia v 2-hodinovom takte, ten ešte ČD dopĺňa nejakými Ex a vo výsledku tam tie vlaky jazdia takmer častejšie než električky v BA. :) Jasné, že je tam viac obyvateľov - pasažierov, ale keď sa tam uživí toto, tak si myslím, že u nás sa musí uživiť ten úbohý 4-hodinový takt. Ak to tak nie je, chybu treba hľadať inde ako v demografii.

K tým zrušeným tratiam, ony nie sú zrušené, lebo by ich ZSSK nemala záujem prevádzkovať, ony sú zrušené, lebo ich štát nemá záujem prevádzkovať. Samozrejme že RJ by mal záujem ich za dotácie prevádzkovať, veď to sú isté peniaze. Rovnaký záujem by mala ale aj ZSSK, vlastne aj ja by som ich hneď začal prevádzkovať, keby mi niekto zaručil dotácie. :) Ale ak už by sa mali znovu otvoriť, tak určite nie s grafikonom typu dva vlaky ráno a dva poobede
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 09. Feb 2013 08:06

Výhodou je, že sa to dá realizovať postupne.


vyhodne pre NR, pre celu trat to vyhodne nie je. vyhodou reko 150 je ze ju treba urobit naraz, cize mozno 2 roky vyluky a potom mozu zacat jazdit vlaky s uplne inymi casmi.

....a my potrebujeme aspoň dvojnásobok....


a to uz preco ?

Nie je ale pravda, že tie IC musia byť plné, nikde na svete nemáš všetky vlaky stále plné. Ide len o optimalizáciu nákladov a výnosov - dobrý manažment


inde maju mozno nizsie ceny za pouzitie kolajnic, odpisy alebo proste ine naklady su nizsie. zakladny problem je ale demografia. a nielen pocet obyvatelov. trat praha-ostrava je asi o 100 km kratsia cize viac ludi cestujucich na kratsie vzdialenosti. pises o danovych ulavach - chces zvyhodnit sukromnika viac ako ZSSK, to mi skor pripada ako uctovny trik. aj RJ pritom funguje presne naopak, menej penazi za km ale celkovo viac penazi.

Ale ak už by sa mali znovu otvoriť, tak určite nie s grafikonom typu dva vlaky ráno a dva poobede


samozrejme, este jeden naobed a vecer :) ale vazne, ludi treba vozit vtedy ked potrebuju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 09. Feb 2013 15:44

PS: Mozno niektori usledovali, ze v Roznave uz zrusili aj MHD na tu "vhodne umiestnenu" zeleznicnu stanicu. Tak ako sa da ocakavat, ze ti ludia budu pouzivat zeleznicu????


tak si teda vezmime RV resp. trat dobsina-roznava. v prac. dnoch stoji v RV 2x5 rychlikov. niektore R samozrejme nestoja v RV v spicke a osobaky by zaroven mali zabezpecovat dostupnost okresneho mesta. ja by som teda obnovil Os k R801 (nocak) (5:40) kt. sa da dostat aj do RV pred siestou a do KE na siedmu rano. dalej ranne Os do mesta resp. na R810 (6:22) a dalsi pred osmou (do skoly), na obed, tesne poobede Os k R814/R811 (14:22/14:37) a R930 (16:16). vecer sa uz dedin do miest prilis necestuje tuto cast dna by som nechal na autobusovu dopravu. v smere z RV na dobsinu zase nejaky vlak rano, doobedu pre tych co si nieco vybavolali v meste zaroven pripoj k R812/R931 (9:35, 10:20), poobede spat zo skoly/prace a zaroven pripoje k R814, R930, R813 (14:20, 16:16, 17:39).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 09. Feb 2013 23:10

devil napísal:vyhodne pre NR, pre celu trat to vyhodne nie je. vyhodou reko 150 je ze ju treba urobit naraz, cize mozno 2 roky vyluky a potom mozu zacat jazdit vlaky s uplne inymi casmi.


V tomto prípade platí, čo je výhodné pre NR, je výhodné pre celú trať, pretože bez NR význam tej trate padá a to veľmi hlboko. 2-ročná výluka je podľa teba výhodou?! :shock: Ani po vojne u nás nebola taká dlhá výluka na hlavnej trati. Čím by a tie vlaky nahradili, NAD? Práveže stavba novej trate má tú výhodou, že sa to zaobíde prakticky bez akéhokoľvek prerušenia dopravy na súčasnej trati.

devil napísal:a to uz preco ?


Ako chceš dosiahnuť lepšie časy bez zvýšenia rýchlosti?

devil napísal:inde maju mozno nizsie ceny za pouzitie kolajnic, odpisy alebo proste ine naklady su nizsie. zakladny problem je ale demografia. a nielen pocet obyvatelov. trat praha-ostrava je asi o 100 km kratsia cize viac ludi cestujucich na kratsie vzdialenosti. pises o danovych ulavach - chces zvyhodnit sukromnika viac ako ZSSK, to mi skor pripada ako uctovny trik. aj RJ pritom funguje presne naopak, menej penazi za km ale celkovo viac penazi.


Populácia spádovej oblasť pre IC vlaky sa ráta na milióny. Ak pri tejto populácií a úbohých 4 pároch spojov denne dopravca nie je ziskový, tak problém bude asi v ňom, nie v demografii. Okrem celkovej neefektivity ZSSK tento problém spočíva hlavne v tom, že prakticky jedinou pridanou hodnotou IC oproti bežným R je o 53 min kratšie trvanie cesty, pričom tento rozdiel je o to menší, čím kratší úsek pasažier využije. Okrem toho IC sú drahšie a jazdia v 4-hodinovom takte oproti 2-hodinovému pri R, neponúkajú žiadne dodatočné služby či výhody pre ich pasažierov, ešte aj sprosté wifi je len v testovacej prevádzke v pár vozňoch prvej triedy. To sú faktory, ktoré významne znižujú ich atraktivitu.

Daňové úľavy bol nápad, ako sem prilákať nejakého súkromníka. Nezvýhodňujem toho súkromníka oproti ZSSK, pretože daňová úľava má efekt iba v tedy, ak spoločnosť dosiahne nejaký zdaniteľný zisk. Ten ZSSK nedosahuje, preto dane neplatí. Práveže ZSSK je zvýhodnená oproti potencionálnemu súkromníkovi a to neuveriteľným spôsobom. Je to veľká firma, ktorá väčšinu svojho biznisu prevádzkuje v dotovanom prostredí, umožňuje jej to využívať napríklad lacnejšie nákupy vo veľkom. Vo veľkom môže nakúpiť všetko od toaletného papiera po vozne, pretože tieto veci môže využiť nie len na IC, ale aj na svoje ostatné vlaky, v neposlednom rade na nákup má možnosť získať výhodné úvery či rovno nejakú dotáciu do štátu. Takisto má možnosť si urobiť v každej stanici dotované prípoje k svojim IC.

Tú poznámku o RJ, priznám sa, nechápem.

devil napísal:samozrejme, este jeden naobed a vecer :) ale vazne, ludi treba vozit vtedy ked potrebuju.


Nemá zmysel prevádzkovať trate v takomto režime (napr. 4 páry vlakov denne), technika aj ľudia takto väčšinu dňa stoja, fixné náklady sú rovnaké ako pri hustejšej premávke, nedá sa tak zabezpečiť dosť prípojov v uzlových staniciach, vznikajú veľké okná v grafikone, jednoducho pre ľudí je to neatraktívne.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 11. Feb 2013 08:55

V tomto prípade platí, čo je výhodné pre NR, je výhodné pre celú trať, pretože bez NR význam tej trate padá a to veľmi hlboko.


az tak hlboko ze po palarikovo jazdi asi najviac vlakov vyssej kategorie v celej republike, a dalej je stale 2 hodinovy takt R.

2-ročná výluka je podľa teba výhodou?! Ani po vojne u nás nebola taká dlhá výluka na hlavnej trati.


no ziadna vyluka nie je vyhoda ale ako sa ma urobit reko bez nej? vyluka bude tak ci tak nevyhnutna lebo ako chces vyriesit pohronsky usek ? vybudovanim novej trate popri sucasnej aby nemusela byt vyluka :?: :lol: a tu plati to iste ako pri cestach reko 30 km trate trva dva roky a reko 70 km trate tiez trva 2 roky, tj. reko vybranych usekov trate 150 sa moze urobit naraz. :wink:

Populácia spádovej oblasť pre IC vlaky sa ráta na milióny.


zeby ? v poriadku, ale to nakreslim hocijaku ciaru po zel. tratiach, tiez bude znamenat milionovu spadovu oblast a ziadne IC vlaky na tejto trase nie su. cize IC je atraktivne najma z vychodu na zapad. pre cestu npr. BA-TN je to 20 min. uspora oproti R, ZA-PP je to uz len 14 min. v prospech IC, PP-KE este menej. mozno polhodina je uspora pre ZA-BA ci ZA-KE. takze bud sa malo cestuje na vychod-zapad alebo sa malo cestuje zo/do ZA. a zase som nenavistny... :)

Okrem celkovej neefektivity ZSSK tento problém spočíva hlavne v tom, že prakticky jedinou pridanou hodnotou IC oproti bežným R je o 53 min kratšie trvanie cesty, pričom tento rozdiel je o to menší, čím kratší úsek pasažier využije.


ale ta je zo vsetkych najdolezitejsia.

Tú poznámku o RJ, priznám sa, nechápem.


odpustit dane je ako zvysit dotacie. RJ ma vsak znizene dotacie na 1 km a zvysene dotacie celkovo lebo vypravuje viac vlakov. lenze viac prepravenych ludi neznamena ze vlak sa aj uzivi. tak neviem co si slubujes od prip. 2 hodinoveho taktu.

Nezvýhodňujem toho súkromníka oproti ZSSK, pretože daňová úľava má efekt iba v tedy, ak spoločnosť dosiahne nejaký zdaniteľný zisk.


zisk moze dosiahnut prave vdaka dotaciam. to je npr. pripad agrosektora ked pisu ze dosiahol taky a taky zisk, hoci je jasne ze dostal dotaciu. ale v poriadku ja nemam nic proti tomu aby prisiel sukromnik a nech si vyberie nejake trate a nech ma aj hodinovy takt IC. len si myslim ze to nebude fungovat bez dotacii.

Nemá zmysel prevádzkovať trate v takomto režime (napr. 4 páry vlakov denne), technika aj ľudia takto väčšinu dňa stoja, fixné náklady sú rovnaké ako pri hustejšej premávke, nedá sa tak zabezpečiť dosť prípojov v uzlových staniciach, vznikajú veľké okná v grafikone, jednoducho pre ľudí je to neatraktívne.


ako pre koho neatraktivne. pri ruseni lokaloch sa casto stavalo ze ludia hovorili o plnych vlakov kym ZSSK sa odvolavala na priem. vytazenost a dnes sa uz otvorene priznava ze spoje maju problem mimo spiciek. lekar, skola, urad chce kazdy vybavit rano, aj do prace sa chodi rano a poobede spat. a lokalky su od toho aby nimy ludia riesili tieto veci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 11. Feb 2013 12:25

devil napísal:az tak hlboko ze po palarikovo jazdi asi najviac vlakov vyssej kategorie v celej republike, a dalej je stale 2 hodinovy takt R.

Keď sa bavíme o južnom ťahu, ide o spojenie BA - ZV - KE. To že zhodou okolností po časti tohto ťahu jazdia EC do Budapešti, ktoré okrem BA na tom ťahu nikde nestoja (NZ je už mimo), nie je žiaden argument. To je podobné, ako EC z KE do Budapešti, ktoré v podstate tiež pár km prejdú po južnom ťahu.

Po napojení NR na tento ťah by tam bolo potenciál nie je len zhustenie dvojhodinového taktu R BA - ZV, ale aj na pridanie IC a samozrejme je tu potenciál nárastu počtu prepravených cestujúcich.

devil napísal:no ziadna vyluka nie je vyhoda ale ako sa ma urobit reko bez nej? vyluka bude tak ci tak nevyhnutna lebo ako chces vyriesit pohronsky usek ? vybudovanim novej trate popri sucasnej aby nemusela byt vyluka a tu plati to iste ako pri cestach reko 30 km trate trva dva roky a reko 70 km trate tiez trva 2 roky, tj. reko vybranych usekov trate 150 sa moze urobit naraz.

Ak je možné len tak zavrieť určitú trať na 2 roky, tak asi ani nepotrebuje modernizáciu. :) Trať sa dá modernizovať za dlhodobej výluky alebo pri zachovaní premávky. Výluka sa robí na lokálkach, nie na hlavných tratiach. Preto napr. pri modernizácií trate BA - DS túto zavreli úplne, ale modernizácia Va koridoru prebieha za (aj keď trochu obmedzenej) premávky. To samozrejme neznamená, že aj pri modernizácií koridoru sa nemôže vyskytnúť krátkodobá výluka.

Pohronský úsek je čiastočne dvojkoľajný. Dvojkoľajné úseky sa dajú robiť pri zachovaní prevádzky na druhej koľaji. Pri jednokoľajných úsekoch je riešením najskôr postaviť druhú koľaj a následne zmodernizovať prvú.

Aj keby sme ale prijali nepravdepodobnú možnosť dlhodobej výluky, aká je výhoda v de facto zbúraní a znovupostavení trate v inom vedení medzi Šuranmi a Kozárovcami oproti stavbe novej trate NR - Kozárovce, hlavne ak ich dĺžka je +/- rovnaká?

devil napísal:zeby ? v poriadku, ale to nakreslim hocijaku ciaru po zel. tratiach, tiez bude znamenat milionovu spadovu oblast a ziadne IC vlaky na tejto trase nie su. cize IC je atraktivne najma z vychodu na zapad. pre cestu npr. BA-TN je to 20 min. uspora oproti R, ZA-PP je to uz len 14 min. v prospech IC, PP-KE este menej. mozno polhodina je uspora pre ZA-BA ci ZA-KE. takze bud sa malo cestuje na vychod-zapad alebo sa malo cestuje zo/do ZA. a zase som nenavistny...

Veď ja nikde netvrdím, že ide len o populáciu. :) Na to, aby sa niekde oplatilo IC, potrebuješ jednak populáciu, ale tiež tomu zodpovedajúcu trať, po ktorej sa dajú v rozumných časoch spojiť populačné centrá, za predpokladu, že je medzi nimi dopyt po cestovaní. IC je samozrejme určené na spojenie na veľké vzdialenosti. Cestovať s ním z BA do TN je možné, ale to nie je jeho úlohou. V TN stojí skôr preto, aby nabralo pasažierov do KE, eventuálne PP.

devil napísal:ale ta je zo vsetkych najdolezitejsia.

Áno, je najdôležitejšia, ale nemala by to byť jediná pridaná hodnota. Problém je ale v tom, že ani tá rýchlosť, nie je dostatočne veľká. Rozdiely v časoch oproti R hlavne na kratšie vzdialenosti sú často príliš malé a nezdopovedajú rozdielu v cene cestovného. Časy sa trochu zlepšia, keď pribudne 160-ka aspoň po Púchov, ešte o niečo lepšie to bude, keď bude po ZA, ale to jednak chvíľu potrvá a tiež to zase nebude nejaké obrovské skokové zlepšenie. Preto je dôležité, aby IC poskytli aj ďalšie dodatočné služby, tie sa môžu realizovať prakticky ihneď.

devil napísal:odpustit dane je ako zvysit dotacie. RJ ma vsak znizene dotacie na 1 km a zvysene dotacie celkovo lebo vypravuje viac vlakov. lenze viac prepravenych ludi neznamena ze vlak sa aj uzivi. tak neviem co si slubujes od prip. 2 hodinoveho taktu.

Nie je to to isté. Momentálne štát nemá žiadne (ani daňové) príjmy z prevádzky IC. Práve naopak, IC tvoria stratu ZSSK, ktorej vlastníkom je štát a ten túto stratu bude musieť v konečnom dôsledku uhradiť, teda de facto ich dotovať. V prípade poskytnutia daňovej úľavy súkromnému subjeku, by štát nemal síce z IC daňové príjmy, ale nemal by ani stratu, čiže v konečnom dôsledku by mal peňazí viac. Okrem toho tá daňová úľava by bola len dočasná.

Porovnávať to s RJ nemá zmysel, ten podniká v dotovanom prostredí, kde si jednoducho štát objednal viac výkonov, pričom RJ mu ponúkol nižšiu cenu za vlkm ako ZSSK. Stúpol aj počet prepravených ľudí, ale v tomto prípade to nikdy nebude bez dotácií ziskové, aj keby tie vlaky jazdili od rána do večera úplne plné (teda možno vtedy áno:)).

devil napísal:zisk moze dosiahnut prave vdaka dotaciam. to je npr. pripad agrosektora ked pisu ze dosiahol taky a taky zisk, hoci je jasne ze dostal dotaciu. ale v poriadku ja nemam nic proti tomu aby prisiel sukromnik a nech si vyberie nejake trate a nech ma aj hodinovy takt IC. len si myslim ze to nebude fungovat bez dotacii.

Práveže IC nie sú dotované, preto ak dosiahne zisk, tak to nebude kvôli dotáciam. Daňová úľava znanemá iba toľko, že z toho zisku nezplatí daň, ale nie je to v pravom zmysle slova dotácia. Ak by to nefungovalo bez dotácií, tak potom nie je čo riešiť.

devil napísal:ako pre koho neatraktivne. pri ruseni lokaloch sa casto stavalo ze ludia hovorili o plnych vlakov kym ZSSK sa odvolavala na priem. vytazenost a dnes sa uz otvorene priznava ze spoje maju problem mimo spiciek. lekar, skola, urad chce kazdy vybavit rano, aj do prace sa chodi rano a poobede spat. a lokalky su od toho aby nimy ludia riesili tieto veci.

Dnes to už nefunguje tak, že všetky fabriky začínajú v čase x, všetky školy v čase y a všetky úrady v čase z. Ukončenie pracovnej doby či vyučovania je tiež dosť individuálne. Okrem toho ak sa aj toto skončí, to neznamná, že tí ľudia utekajú rovno z práce/školy na stanicu. Ľudia cestujú aj za inými vecami ako práca a škola, okrem úradov a lekárov to môžu byť aj nákupy, kultúra, zábava atď. Takisto nie všetci ľudia pravideľne pracujú alebo chodia do školy. Jednoducho tie potreby sú tak individuálne, že to pri nejakom minimalistickom grafikone nejde pokryť. Takže treba vlaky rozhýbať a urobiť tam nejaký rozumný takt. To na druhej strane neznamená, že nemôže byť ani jeden spoj vynechaný alebo že na každej lokálke teraz musí byť 22 párov spojov denne. V niektorých prípadoch by sa dal železničný takt hlavne v sedle nahradiť autobusmi (prípadne v špičke nimi doplniť).
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 11. Feb 2013 13:32

Keď sa bavíme o južnom ťahu, ide o spojenie BA - ZV - KE. To že zhodou okolností po časti tohto ťahu jazdia EC do Budapešti, ktoré okrem BA na tom ťahu nikde nestoja (NZ je už mimo), nie je žiaden argument. Po napojení NR na tento ťah by tam bolo potenciál nie je len zhustenie dvojhodinového taktu R BA - ZV, ale aj na pridanie IC a samozrejme je tu potenciál nárastu počtu prepravených cestujúcich.


ale to je poriadku, pisal si ze vyznam trate bez NR upada. a ja pisem ze na novej trati cez NR by aj tak ziadne EC nejazdili. na severnom tahu je taky isty 2 hodinovy takt ako od palarikova hoci trat 120-180 je daleko lepsia ako 150. chces mi tvrdit ze na juznom tahu kvoli NR zacalo jazdit viac R ako severnom :?: :lol: s IC by bol ten isty problem. NR je prilis na zapade takze velky rozdiel medzi R a IC do BA by nebol. a zase by sme sa museli spoliehat na relacie NR-ZV-BB co je velmi malo. to potom ma fakt vacsi zmysel pustit par IC/Ex po sucasnej trati 150-160 kde je viac obyvatelov ako samotna NR.

Trať sa dá modernizovať za dlhodobej výluky alebo pri zachovaní premávky. Výluka sa robí na lokálkach, nie na hlavných tratiach. Preto napr. pri modernizácií trate BA - DS túto zavreli úplne, ale modernizácia Va koridoru prebieha za (aj keď trochu obmedzenej) premávky. To samozrejme neznamená, že aj pri modernizácií koridoru sa nemôže vyskytnúť krátkodobá výluka.Pohronský úsek je čiastočne dvojkoľajný. Dvojkoľajné úseky sa dajú robiť pri zachovaní prevádzky na druhej koľaji. Pri jednokoľajných úsekoch je riešením najskôr postaviť druhú koľaj a následne zmodernizovať prvú.
Aj keby sme ale prijali nepravdepodobnú možnosť dlhodobej výluky, aká je výhoda v de facto zbúraní a znovupostavení trate v inom vedení medzi Šuranmi a Kozárovcami oproti stavbe novej trate NR - Kozárovce, hlavne ak ich dĺžka je +/- rovnaká?


BA-DS je jednokolajovka a Va je dvojkolajovka. trat 150 je jednokolajovka takze bud sa uzatvori alebo sa postavi popri nej komplet nova trat co by bolo asi drahsie.

najskor si treba ujasnit co vlastne chceme. pokial chceme naozaj kvalitnu trat tak mas pravdu. ja si to vsak predstavujem trochu skromnejsie. ziadna reko po kozarovce, staci surany-kalna na cca 100 km/h a kde sa len da vyuzit sucasnu trat. na pohroni reko prave tie jednokolajky. dvojkolajne useky ZC-ZH (100 km/h) ci h. dubrava-ZV podla mna vyhovuju. tvoj plan je velkolepejsi ale nevidim tam ziadnu navratnost a vlastne ani zmysel. tak ako pri trati 180.

V prípade poskytnutia daňovej úľavy súkromnému subjeku, by štát nemal síce z IC daňové príjmy, ale nemal by ani stratu, čiže v konečnom dôsledku by mal peňazí viac...Práveže IC nie sú dotované, preto ak dosiahne zisk, tak to nebude kvôli dotáciam. Daňová úľava znanemá iba toľko, že z toho zisku nezplatí daň, ale nie je to v pravom zmysle slova dotácia. Ak by to nefungovalo bez dotácií, tak potom nie je čo riešiť.


to je v poriadku, nech to skusia, len sa obavam ze to dopadne tak isto ako pri ZSSK, ziadny zisk sa konat nebude a stratu nakoniec zaplati stat lebo vlaky jazdit musia.

Dnes to už nefunguje tak, že všetky fabriky začínajú v čase x, všetky školy v čase y a všetky úrady v čase z. Ukončenie pracovnej doby či vyučovania je tiež dosť individuálne. Okrem toho ak sa aj toto skončí, to neznamná, že tí ľudia utekajú rovno z práce/školy na stanicu. Ľudia cestujú aj za inými vecami ako práca a škola, okrem úradov a lekárov to môžu byť aj nákupy, kultúra, zábava atď.


lenze my sa nebavime o BA ani vacsich mestach. tie lokalky idu do okresnych miest, kde su len zakladne a stredne skoly vyucovanie zacina vsade okolo 8. tak isto k lekarovi chodia ludia rano a na urady sa tiez chodi doobeda. preco si myslis ze poobede do mesta jazdi tak malo spojov vratane autobusov? VUC su krok vpred a vytazenost autobusov je aj vdaka tejto optimalizacii vyssia. kultura/zabava...no k tomuto mam tiez vyhrady....kultura a zabava a okresnych mestach kape...a nie vinou dopravy ak aj tak tam sa chodi autami.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 12. Feb 2013 11:07

devil napísal:ale to je poriadku, pisal si ze vyznam trate bez NR upada. a ja pisem ze na novej trati cez NR by aj tak ziadne EC nejazdili. na severnom tahu je taky isty 2 hodinovy takt ako od palarikova hoci trat 120-180 je daleko lepsia ako 150. chces mi tvrdit ze na juznom tahu kvoli NR zacalo jazdit viac R ako severnom s IC by bol ten isty problem. NR je prilis na zapade takze velky rozdiel medzi R a IC do BA by nebol. a zase by sme sa museli spoliehat na relacie NR-ZV-BB co je velmi malo. to potom ma fakt vacsi zmysel pustit par IC/Ex po sucasnej trati 150-160 kde je viac obyvatelov ako samotna NR.

Veď EC tam ani nikto nepotrebuje. Mohli by tam ale jazdiť IC BA - NR - ZV - KE - PO, k tomu R po tej istej trase a ešte by to samozrejme chcelo aspoň 2 páry priamych IC (Ex) do BB ráno a večer. Medzi BA a NR by to boli doplnené ešte o nejaké REx (ktoré by eventuálne mohli ísť až do ZM, ak by bola tamojšia trať napojená na koridor. Prievidzké R by sa tiež presunuli na túto trasu. Okrem toho by jazdili aj nejaké REx či R do NZ, ktoré, ak by na nich boli nasadené vratné súpravy, mohli by z NZ úvraťou pokračovať smer Šurany - LV - Kozárovce, aby bol obslúžený aj pôvodný južný ťah.

Vo výsledku by to bolo tak, že minimálne medzi BA a Trnovcom nad Váhom by južný ťah praskal vo švíkoch, preto by bolo dobré tam pridať 3 či 4 koľaj. V relácií BA - ZV by sa pridaním vlakov vhej kategórie, ktoré tam dnes majú veľmi malý potenciál, zhustil takt a významne skrátil cestovný čas. Potenciál na hodinový takt R BA - ZV by tam asi nebol, ale jeho zhustenie aspoň ráno a večer (napr. Horehroncom) by bolo možné. Okrem toho by tam boli lokálne zhustenia napr. ZV - BB, ZV - Fiľakovo, ZV - Hronská Dúbrava, KE - RV, KE - PO, aj keď v prípade týchto ramien v zásade bezohľadu na modernizáciu BA - ZV.
devil napísal:BA-DS je jednokolajovka a Va je dvojkolajovka. trat 150 je jednokolajovka takze bud sa uzatvori alebo sa postavi popri nej komplet nova trat co by bolo asi drahsie.

najskor si treba ujasnit co vlastne chceme. pokial chceme naozaj kvalitnu trat tak mas pravdu. ja si to vsak predstavujem trochu skromnejsie. ziadna reko po kozarovce, staci surany-kalna na cca 100 km/h a kde sa len da vyuzit sucasnu trat. na pohroni reko prave tie jednokolajky. dvojkolajne useky ZC-ZH (100 km/h) ci h. dubrava-ZV podla mna vyhovuju. tvoj plan je velkolepejsi ale nevidim tam ziadnu navratnost a vlastne ani zmysel. tak ako pri trati 180.

Súhlasím, v tomto sa rozchádzame. :) V podstate ty chceš mierne zrýchlenie južného ťahu hlavne v podobe modernizácie, či skôr optimalizácie trate Šurany - Kalná, akurát mi nie je úplne jasné, ako by si rekonštruoval pohronské úseky, ale prepdokladám, že v podobnom duchu. Bolo by to bezpochyby oveľa lacnejšie. Lenže výsledný efekt by zodpovedal vloženým financiám. Bolo by tam určité skrátenie jazdných časov, ale to je všetko. Trať sa významne neskráti, ani sa nenapojí NR. Rovnako sa môžem spýtať ja, akú to má návratnosť a zmysel, hlavne keď vedľa je R1, ktorej to nemôže časovo konkurovať. Okrem pridania 1 páru Ex BA - BB tu nevidím potenciál na akékoľvek vlaky vhej kategórie.

Mimochodom, ako som už povedal, pohronský úsek 150-ky by sa mohol modernizovať tak, že by sa najskôr postavila druhá koľaj a po jej dokončení by sa zmodernizovala prvá, žiadne dlhodobé výluky by nebolo treba.
devil napísal:lenze my sa nebavime o BA ani vacsich mestach. tie lokalky idu do okresnych miest, kde su len zakladne a stredne skoly vyucovanie zacina vsade okolo 8. tak isto k lekarovi chodia ludia rano a na urady sa tiez chodi doobeda. preco si myslis ze poobede do mesta jazdi tak malo spojov vratane autobusov? VUC su krok vpred a vytazenost autobusov je aj vdaka tejto optimalizacii vyssia. kultura/zabava...no k tomuto mam tiez vyhrady....kultura a zabava a okresnych mestach kape...a nie vinou dopravy ak aj tak tam sa chodi autami.

Lokálky nevedú len do malých miest, práveže veľa z nich spája menšie mestá s veľkými. Teraz ani tak nehovorím o tratiach ako Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, ale skôr o tratiach ako Chynorany - TN, Handlová - PD, Plaveč - PP, ale nemusia koniec koncov viesť ani priamo do tých veľkých miest, napr. trať BS - Hronská Dúbrava bezpochyby slúži (čo skôr mala by slúžiť) aj na spojenie BS a ZV. K tým poobedným spojom do miest by si mal dať nejaký konkrétny príklad. Ja mám práveže skúsenosti, že väčšinou to nie je tak, že autobus ide ráno do mesta a poobede z mesta, ale za deň sa otočí aj niekoľkokrát.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 12. Feb 2013 13:16

Veď EC tam ani nikto nepotrebuje. Mohli by tam ale jazdiť IC BA - NR - ZV - KE - PO, k tomu R po tej istej trase a ešte by to samozrejme chcelo aspoň 2 páry priamych IC (Ex) do BB ráno a večer. Medzi BA a NR by to boli doplnené ešte o nejaké REx (ktoré by eventuálne mohli ísť až do ZM, ak by bola tamojšia trať napojená na koridor. Prievidzké R by sa tiež presunuli na túto trasu. Okrem toho by jazdili aj nejaké REx či R do NZ, ktoré, ak by na nich boli nasadené vratné súpravy, mohli by z NZ úvraťou pokračovať smer Šurany - LV - Kozárovce, aby bol obslúžený aj pôvodný južný ťah.

Vo výsledku by to bolo tak, že minimálne medzi BA a Trnovcom nad Váhom by južný ťah praskal vo švíkoch, preto by bolo dobré tam pridať 3 či 4 koľaj. V relácií BA - ZV by sa pridaním vlakov vhej kategórie, ktoré tam dnes majú veľmi malý potenciál, zhustil takt a významne skrátil cestovný čas. Potenciál na hodinový takt R BA - ZV by tam asi nebol, ale jeho zhustenie aspoň ráno a večer (napr. Horehroncom) by bolo možné. Okrem toho by tam boli lokálne zhustenia napr. ZV - BB, ZV - Fiľakovo, ZV - Hronská Dúbrava, KE - RV, KE - PO, aj keď v prípade týchto ramien v zásade bezohľadu na modernizáciu BA - ZV.


s tym potencialom na IC je to diskutabilne. do NR cestuje dost ludi smerom od ZV/BB/KE ale je otazne ze kolko tych IC by sa uzivilo. urcite by sa sa dali pridat nejake R navyse k dvojhodinovemu taktu. PD rychliky tiez beriem, ale ako som spomenul pre najviac diskutabilnu cast trate NR-kozarovce su bezpredmetne. to ze k trnovcu by sa musela pridat kolaj je argument proti lebo dalej zvysuje naklady. lokalne zhustenia ? nemyslim si. ZV-BB/ZV-filakovo jazdia vlaky kazdu polhodinu/hodinu. hronska dubrava su vlaky na BS, tam netreba nic ine len normalny grafikon, tj. seriozne pripoje na sucasne R. takze postavime velkolepu trat, budeme musiet pridavat kolaj BA-trnovec a dostaneme za to par R navyse. mne sa to nezda primerane.

Bolo by tam určité skrátenie jazdných časov, ale to je všetko. Trať sa významne neskráti, ani sa nenapojí NR. Rovnako sa môžem spýtať ja, akú to má návratnosť a zmysel, hlavne keď vedľa je R1, ktorej to nemôže časovo konkurovať. Okrem pridania 1 páru Ex BA - BB tu nevidím potenciál na akékoľvek vlaky vhej kategórie.


no to skratenie casov je dost vyznamne. 60-70 km/h oproti 100 km/h na 70 km je asi 20 min. (ked sa to niekomu mali tak nech sa pozrie na modeznizaciu trate 120 na 160km/h), zaroven by sa vyuzilo skratenie casu vdaka modernizacii BA-NZ co sa bude musiet aj tak urobit, to je asi casovo to iste. aj teraz je rozdiel v case jazdy BA-ZV a BA-ZA len 13 min cize tento rozdiel by zmizol alebo by boli mierne rychlejsie juzne R. R1 je zase argument skor proti. nova trat tam kde uz existuje RC. to by musela byt trat na 160 km/h aby vlak casovo konkuroval RC. ja NR jej vlaky do BA neberiem ved je predsa jasne ze tam je najvacsi potencial, ale na to sluzi reko a elektrifikacia trate cez leopoldov.

Lokálky nevedú len do malých miest, práveže veľa z nich spája menšie mestá s veľkými. Teraz ani tak nehovorím o tratiach ako Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, ale skôr o tratiach ako Chynorany - TN, Handlová - PD, Plaveč - PP, ale nemusia koniec koncov viesť ani priamo do tých veľkých miest, napr. trať BS - Hronská Dúbrava bezpochyby slúži (čo skôr mala by slúžiť) aj na spojenie BS a ZV. K tým poobedným spojom do miest by si mal dať nejaký konkrétny príklad. Ja mám práveže skúsenosti, že väčšinou to nie je tak, že autobus ide ráno do mesta a poobede z mesta, ale za deň sa otočí aj niekoľkokrát.


no ano, lenze rusene su najviac tie co vedu do malych miest a preto treba specialny pristup. konkretny priklad ? to mam skor take skusenosti z minulosti. lokalnymi spojmi necestujem, lebo su take ake su.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 12. Feb 2013 18:43

devil napísal:s tym potencialom na IC je to diskutabilne. do NR cestuje dost ludi smerom od ZV/BB/KE ale je otazne ze kolko tych IC by sa uzivilo. urcite by sa sa dali pridat nejake R navyse k dvojhodinovemu taktu. PD rychliky tiez beriem, ale ako som spomenul pre najviac diskutabilnu cast trate NR-kozarovce su bezpredmetne. to ze k trnovcu by sa musela pridat kolaj je argument proti lebo dalej zvysuje naklady. lokalne zhustenia ? nemyslim si. ZV-BB/ZV-filakovo jazdia vlaky kazdu polhodinu/hodinu. hronska dubrava su vlaky na BS, tam netreba nic ine len normalny grafikon, tj. seriozne pripoje na sucasne R. takze postavime velkolepu trat, budeme musiet pridavat kolaj BA-trnovec a dostaneme za to par R navyse. mne sa to nezda primerane.

Pred pár dňami si tu obhajoval IC juhom a dnes to už nie je rentabilné? :) Neviem, koľko by sa ich uživilo, to je ťažké takto od PC vyrátať, :) ale ich počet sa môže samozrejme meniť podľa dopytu. Dodatočné koľaje sa budú musieť časom na trať 130 pridať tak či tak, už dnes je tam veľmi hustá premávka a vznikajú tam z toho dôvodu denne meškania, toto by to akurát mohlo urýchliť. Výhodami tejto "veľkolepej" trate nie je len pridanie pár vlakov, ono to v prvom rade nebude pár vlakov. Výhodami sú skrátenie trasy, zníženie prevádzkových nákladov na osobnú dopravu, zvýšenie max. rýchlosti (v podstate oproti starej trati cez Šurany a LV to bude miestami viac než 3-násobne rýchlejšie), významné skrátenie cestovného času (trať bude kratšia a rýchlejšia), vytvorenie nového, doteraz chýbajúceho spojenia NR so ZV a vytvorenie nového, rýchleho spojenia NR - BA, s tým súvisí presmerovanie dopravných tokov do logickej trasy, po ktorej je dopyt a s tým všetkým súvisí zvýšenie počtu prepravených cestujúcich.
devil napísal:no to skratenie casov je dost vyznamne. 60-70 km/h oproti 100 km/h na 70 km je asi 20 min. (ked sa to niekomu mali tak nech sa pozrie na modeznizaciu trate 120 na 160km/h), zaroven by sa vyuzilo skratenie casu vdaka modernizacii BA-NZ co sa bude musiet aj tak urobit, to je asi casovo to iste. aj teraz je rozdiel v case jazdy BA-ZV a BA-ZA len 13 min cize tento rozdiel by zmizol alebo by boli mierne rychlejsie juzne R. R1 je zase argument skor proti. nova trat tam kde uz existuje RC. to by musela byt trat na 160 km/h aby vlak casovo konkuroval RC. ja NR jej vlaky do BA neberiem ved je predsa jasne ze tam je najvacsi potencial, ale na to sluzi reko a elektrifikacia trate cez leopoldov.

Skrátenie času vďaka modernizácií BA - NZ je diskutabilné, lebo ZSSK nebude dvakrát motivovaná nasadiť na rameno BA - ZV vlaky schopné jazdiť 160 či nebodaj 200 km/h, ak túto rýchlosť dosiahnu len na asi 77 km trate (Vinohrady - Palárikovo), reálne samozrejme o pár km menej. Takých súprav nemá na rozdávanie a prioritne ich nasadí tam, kde to bude mať väčší zmysel. Časy rýchlikov medzi BA a ZA a BA a ZV nie sú porovnateľné, medzi BA a ZA prebieha modernizácia a tomu je prispôsobený grafikon, ktorý napr. medzi Trenčianskou Teplou a Púchovom ráta s priemernou rýchlosťou 60 km/h (27 km za 27 min.). Keď sa dokončí modernizácia BA - ZA, tie časy klesnú. Ak bude podstatná časť trate na 200 km/h a zvyšok na 100+ km/h, tak R1 bude mať čo robiť, aby mohla konkurovať. :) Optimalizácia trate Leopoldov - NR je také typické polovičaté slovenské riešenie, už aj toto bude pre NR obrovské zlepšenie, v podstate hocičo bude, lebo dnes nejazdí žiadne priamy vlak do BA, ale časovo sa to nebude chytať na prípadnú trať cez Trnovec, okrem toho sa tým ani nerieši obchádzanie NR prievidzkými R a z globálnejšieho pohľadu ani obchádzanie NR zvolenskými R.
devil napísal:no ano, lenze rusene su najviac tie co vedu do malych miest a preto treba specialny pristup. konkretny priklad ? to mam skor take skusenosti z minulosti. lokalnymi spojmi necestujem, lebo su take ake su.

Tie sú už prakticky všetky zrušené. :) Najskôr zachráňme aspoň tie, čo fungujú a potom skúsme obnoviť ostatné. OK, takže sa môžme zhodnúť, že autobusy jazdia v zásade po celý deň. :) Niekedy hustejšie, niekedy menej, ale jazdia. Teraz nehovorím o tom, že na nejaký laz idú 4 autobusy denne, ale o trochu zaľudnenejších oblastiach.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 13. Feb 2013 08:20

Pred pár dňami si tu obhajoval IC juhom a dnes to už nie je rentabilné? Neviem, koľko by sa ich uživilo, to je ťažké takto od PC vyrátať, ale ich počet sa môže samozrejme meniť podľa dopytu. Dodatočné koľaje sa budú musieť časom na trať 130 pridať tak či tak, už dnes je tam veľmi hustá premávka a vznikajú tam z toho dôvodu denne meškania, toto by to akurát mohlo urýchliť. Výhodami tejto "veľkolepej" trate nie je len pridanie pár vlakov, ono to v prvom rade nebude pár vlakov. Výhodami sú skrátenie trasy, zníženie prevádzkových nákladov na osobnú dopravu, zvýšenie max. rýchlosti (v podstate oproti starej trati cez Šurany a LV to bude miestami viac než 3-násobne rýchlejšie), významné skrátenie cestovného času (trať bude kratšia a rýchlejšia), vytvorenie nového, doteraz chýbajúceho spojenia NR so ZV a vytvorenie nového, rýchleho spojenia NR - BA, s tým súvisí presmerovanie dopravných tokov do logickej trasy, po ktorej je dopyt a s tým všetkým súvisí zvýšenie počtu prepravených cestujúcich.


obhajoval som jeden par IC ale skor Ex a nikde som nenapisal ze by bol rentabilny. a dovolim si tvrdit ze by nebol rentabilny ani keby isiel cez NR. len som reagoval na nezmysly ze by vozil vzduch a pod. v otazke 3. kolaje sa nezhodneme. podla mna je v pohode, ked bude trat modernizovana tak sa dalej zlepsi jej priepustnost. k ostatnemu som sa uz vyjadril, nechcem sa zbytocne opakovat.

Skrátenie času vďaka modernizácií BA - NZ je diskutabilné, lebo ZSSK nebude dvakrát motivovaná nasadiť na rameno BA - ZV vlaky schopné jazdiť 160 či nebodaj 200 km/h, ak túto rýchlosť dosiahnu len na asi 77 km trate (Vinohrady - Palárikovo), reálne samozrejme o pár km menej. Takých súprav nemá na rozdávanie a prioritne ich nasadí tam, kde to bude mať väčší zmysel. Časy rýchlikov medzi BA a ZA a BA a ZV nie sú porovnateľné, medzi BA a ZA prebieha modernizácia a tomu je prispôsobený grafikon, ktorý napr. medzi Trenčianskou Teplou a Púchovom ráta s priemernou rýchlosťou 60 km/h (27 km za 27 min.). Keď sa dokončí modernizácia BA - ZA, tie časy klesnú. Ak bude podstatná časť trate na 200 km/h a zvyšok na 100+ km/h, tak R1 bude mať čo robiť, aby mohla konkurovať. Optimalizácia trate Leopoldov - NR je také typické polovičaté slovenské riešenie, už aj toto bude pre NR obrovské zlepšenie, v podstate hocičo bude, lebo dnes nejazdí žiadne priamy vlak do BA, ale časovo sa to nebude chytať na prípadnú trať cez Trnovec, okrem toho sa tým ani nerieši obchádzanie NR prievidzkými R a z globálnejšieho pohľadu ani obchádzanie NR zvolenskými R.


tak v poriadku, ze je kvoli modernizacii trate 60 km/h pri PU som nevedel. chcel som povedat len tolko ze 100 km/h oproti 60-70 km/h je velky pokrok. to je to iste ako ked sa vyriesila tornala-figa + ozdany na I/50. nejazdi sa tam 130 ale "len" 100 ale oproti 50-60. a smiesnych 20 km dvojpruhovej cesty usetrilo 10 min, teda si tolko ako hociktory porovnatelny usek D26,5 na severe. a naklady sa nedaju ani porovnat. ani pri ceste ani pri trati.

ZSSK nie je motivovana ani nasadit nove supravy do BB kraja, kt. ako jediny z nich nema nic a myslim ze nebude motivovana ani postavit trat s vysokou rychlostou, ale motivacia na reko sucasnej trate na 100 km/h by sa nasla lahsie. presne tak ako je t ov pripade leopoldov-surany. este co sa tyka NR ma trat cez leopoldov jednu vyhodu, a to ze vytvori priame spojenie s TT.

Tie sú už prakticky všetky zrušené. Najskôr zachráňme aspoň tie, čo fungujú a potom skúsme obnoviť ostatné. OK, takže sa môžme zhodnúť, že autobusy jazdia v zásade po celý deň. Niekedy hustejšie, niekedy menej, ale jazdia. Teraz nehovorím o tom, že na nejaký laz idú 4 autobusy denne, ale o trochu zaľudnenejších oblastiach.


v poriadku, ako priklad mozem znovu pouzit dobsina-roznava. autobusov tam jazdi spusta, viac doobedu a menej poobede. a preto si myslim ze by tam mohlo jazdit aj par vlakov - v spicke. a niekolko autobusov by sa zrusilo, zvysok by ostal.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.