Stránka 28 z 31

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 12:52
od IceFox
Ale je pravda, že keď už teda veľkoryso urobili nadjazd, tak mohli zrušiť podjazd, alebo nerušiť podjazd ale nerobiť nadjazd. Takto mi to príde ako zbytočný luxus.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 15:12
od milan_KM
Nesúhlasím. Nakoľko je od severu do mesta len jeden vstup, ktorý reguluje semafor, takže výsledok je kompletne upchatá Kysucká. Takto sa rozloží na viacero vstupov.

Naozaj nechápem tejto potrebe uznávať pseudoargumenty útočníka. Keď do územia vstupuješ s takto veľkou investíciou je nutné to územie vyriešiť urbanisticky kompletne. Je pravda, žeby si nadjazd mohlo stavať samo mesto, ale aj v ideálnom svete kde majú slovenské mestá na to financovanie, je nutné zabezpečiť koorfináciu stavieb. Takto to spraví jeden zhotoviteľ, naraz, menej komlikácii, lacnejšie. V konečnom dôsledku sú to tie isté peniaze zo ŠR, či to financuje mesto cez podielové dane, alebo ŽSR cez štátny príspevok. Tu dokonca ide o eurofondy takže to vyjde extra lacno.

Takéto vyplakávanie, nestavajme oplotenie kolo diaľnice, ušetríme, veď ani v Turecku nemajú, som naozaj nevidel nikde len na Slovensku.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 16:04
od Vlados
Nemáš pravdu. Rozvoj mesta má riešiť dané miesto. Rekonštrukcia trate mestu nič nechcela zrušiť, len mu pridala druhý vstup do centra.
Čo má zo zbytočnej estakády v Žiline (majú ich najviac zo všetkých miest na Slovensku) Prievidza, Levoča alebo Michalovce? Niekde nemajú ani železnicu a tak kde ju majú majú peróny ako keby ešte z monarchie. Len toľko k investíciam v Žiline.

edit: Nemám nič proti rekonštrukcii trate. Treba ju tu, aj inde. No čo už nesúvisí s traťou nemali platiť železnice.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 17:23
od IceFox
Milan:

Suhlásim s tým, že to treba komplexne urbanisticky riešiť. Ide o to kto platí čo. Fakt nevidím dôvod prečo by mali ŽSR dotovať mesto pomocou “vyvolaných investícií”. Ešte horšia je snáď len do oči bijúca úprava autobusovej stanice. Súkromnej. Platenej z peňazí železníc.

Ono papierovo to možno “je jedno” ale tu ide trocha o princíp. Ak na to priemerné mesto nemá, tak sa treba zamyslieť nad financovaním, poprípade nad tým ako funguje samospráva na Slovensku. Nie je možné, aby si mesto ako Žilina nemohlo takú vec postaviť samé za svoje ale musí hrabať pri rekonštrukcii aby to čo najviac podojili.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 18:40
od EmBe
IceFox napísal:Pozerám, že na nástupišti v Žiline použili opäť hnusné dvojriadkové tabule. Asi by som chcel veľa, keby tabule vedeli zobrazovať sektory (čo by sa asi na týchto nejak dalo), ideálne celé radenie vlaku resp. čísla vozňov, aby človek vedel kam sa postaviť a nemusel pri príchode pobehovať hore-dole.

Myslím, že sektory sa budú zobrazovať, obzvlášť, keď sú vyznačené priamo na tabuli, ktorá je pozdĺžne s nástupišťom:
49212 49241

Dnes už na autobusovej stanici oplotili celé vylúčené nástupište stavebným oplotením.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 22:14
od asdf
IceFox, EmBe: Na tých dvojriadkových tabuliach nie je dôvod zobrazovať sektor, tie budú zobrazovať údaje vlaku, ktorý do toho sektoru, v ktorom je tá tabuľa, vychádza. Ale keď si pozrieme tú poslednú fotku od EmBe, tak je na nej "dôležitá vec", okrem priečnej tabule je tam zabalená aj tabuľa pozdĺžne s nástupišťom, čo je už ŽSR v zásade novinka. A sektory budú na nej.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 23:40
od IceFox
Zobrazenie radenia vlaku na nastupiskovej tabuli (z ktorého som bol mierne vykoľajený v Nemecku - že vôbec niečo také existuje) je hádam príliš pokročilé pre ŽSR (darmo, poriadne nepoužívame ani tú sektorizáciu :D )

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 10:04
od sendvo
no a predstav si ze vo svajciarsku nieco take mali este ked boli preklapacie tabule :)

49242

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 15:13
od asdf
IceFox: To je skôr daň za (inak prospešnú) transformáciu železníc. ŽSR, aspoň čo viem, vôbec nemajú od ZSSK (notabene od iných dopravcov) strojovo spracovateľné dáta o radení vlaku (nejaké displeje na toto konto sú myslím akurát v BA a KE a tam sa myslím proste zobrazujú ručne vytvorené obrázky) a už vôbec aby mali strojovo spracovateľné údaje o jeho operatívnych zmenách (napr. v prípade poruchy vozňa). A v kontexte zložitosti riešenia proste za 20 rokov nebolo toho, kto by to nejak riešil, pretože ŽSR z toho nič nemajú (naviac energie sú drahé a kým tie textové rastre od ELENu majú spotrebu 0,0 prd, vysokokontrastné LCD/OLED obrazovky, nedajbože aktívne RGB-LED panely, ktoré by to vedeli zobraziť, žerú pomaly jak panter pri rozbehu) a pre dopravcu to sú zbytočné náklady naviac, ktoré ho potenciálne znevýhodňujú voči konkurencii.

Ostatne v Česku, kde si to vzal ako "poslanie" súčasný GŘ Správy železnic pri nástupe na pozíciu (2018), sa to do testovacej prevádzky podarilo dotiahnuť tento rok. Takže už ten displej na segmentáciu nástupišťa by som vnímal ako výrazný pokrok. A to očakávam, že to bude bez radenia, len informácia v ktorej časti nástupišťa stojí ktorý vlak, tak ako je to ešte stále aj v Česku (nie je procesne doriešené ako predávať fírom miesto zastavenia dostatočne presne na to, aby šli sektory použiť plnohodnotne).

sendvo: Tak to sú Švajčiari. Tí na podobné veci vedeli vždy vynaložiť nejakú tú miliardu naviac.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 16:08
od Vlados
Ak píšeme o zbytočných nákladoch, tak prečo sa kúri vo vlakoch a staničných budovách, svieti na perónoch a pod? Milión výhovoriek, no na zbytočný nadjazd v Žiline sa milióny našli. Ešte či ho mesto preberie do správy, alebo sa o neho budú starať železnice...

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 17:02
od IceFox
Takže majú dáta na to aby vedeli polovicu hlásenia zapratať nezmyselnými číslami vozňov, ale nemajú dáta na to aby aspoň preniesli na tabuľu to, čo majú vytlačené na papieri na nástenkách.(kde sa využíva sektorizácia, ale každý si z nej robí trhací kalendár). O živé dáta ich radšej neprosím lebo to je v Bananistane čisté sci-fi. Taktiež by tie tabule nemuseli byť v každej Hornej Dolnej, ale len na významných staniciach/uzloch.

Ale no tááák. Toto je ďalší dôkaz o skostnatenosti ŽSR.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 19:01
od ferguson
Co je myslene tou sektorizaciou?

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2023 19:11
od Peter_CA
IceFox napísal:Takže majú dáta na to aby vedeli polovicu hlásenia zapratať nezmyselnými číslami vozňov, ale nemajú dáta na to aby aspoň preniesli na tabuľu to, čo majú vytlačené na papieri na nástenkách.(kde sa využíva sektorizácia, ale každý si z nej robí trhací kalendár).

No pozor, to hlásenie radenia nemá nič spoločné s realitou, to je len zvukový smog. O nejakých operatívnych zmenách sa ani baviť nebudeme, ale keď bola v auguste a septembri dva mesiace výluka a EC144 jazdilo v náhradnej súprave, na staniciach sa veselo hlásilo radenie s neexistujúcimi vagónmi.
asdf napísal:kým tie textové rastre od ELENu majú spotrebu 0,0 prd,

Veď ani na nich nič nie je vidno, stačí, aby svietilo slnko (hlavná odchodová tabuľa v Čadci sa necháva pozdravovať].
ferguson napísal:Co je myslene tou sektorizaciou?

Rozdelenie dĺžky nástupišťa na písmenové sektory, kde potom môžu dať na odchodovú tabuľu/hlásiť, že "vozne prvej triedy stoja v sektore B-C, reštauračný vozeň v sektore C a zvyšok vlaku v sektoroch D-G". Hlavne dúfam, že to označenie sektorov na obrázku vyššie (X1-X4) je len vzorové.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2023 11:21
od EmBe
Nové foto doľava:
gallery/image_page.php?album_id=297&image_id=49243

01. - 03.11.23 bude prebiehať montáž nového TV na preložke pri depe s presahom do os. st. a zriaď. st.
04. - 05.11.23 bude prebiehať demontáž podpornej konštrukcie nadjazdu

49245 49253 49254

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2023 12:20
od asdf
Vlados: To sú úplne iné kapitoly rozpočtu daných organizácii, o ktorých sa rozhoduje úplne inak a nejde ich nijak porovnávať ani dávať do súvisu.

IceFox: Naopak to hlásenie čísiel je prejav skostnatelosti. Dáta k tomu sú len také, že na začiatk grafikonu to dodá technológ ZSSK v PDF, dodávatelia ISC to v rámci zmluvy na aktualizáciu GVD růčo-fůčo prepíšu a tak sa to nechá. To je čistý akustický smog, viď Peter_CA. V Česku to po pár rokoch zrušili práve preto, že nešlo nehlásiť nezmysly. Sektorizáciu do radení tiež vymyslel na prelome tisícročí niekto v dobrej viere, ale po transformácii sa v tom proste nepokračovalo, tak to ostalo len na tých výveskách, kde vlastne ani až tak nevadí, že to je od buka do buka, postaviť sa podľa toho nejak dá. Ale na tom infosystéme by to nekrytie sa zobrazenia s realitou bolo už dosť problematické.

Peter_CA:
A je v CA už nejaká novšia, alebo je tam furt tá tisícorčná, čo už bude pomaly 2x po životnosti?

Ja sa ešte trochu bojím aby to neboli sektory 31-34. Ale uvidíme.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2023 13:02
od Peter_CA
Už pár rokov je tam ten vergel z Elenu, rovnaký ako v Žiline. Vždy, keď na ňu zasvieti slnko (čo môže nastať každé poobedie po väčšinu roku), nie je vidno ani prd.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2023 13:59
od IceFox
To sa v CA (v stanici, ktorá je presklenná) stáva pomerne často no.

V ZA je dojímavý aj oznam o reko, ktorý zaberá na tabuli riadok/dva a je nejak divne zarovnaný.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2023 20:58
od EmBe
Večerné video z uzla Žilina:
https://www.youtube.com/watch?v=NqP1UsVNCWk

Preložka pri depe má položené už 2 koľaje:
49258 49257

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2023 19:53
od EmBe
Koľaj na preložke pri depe zatrolejovaná a návestidlá v prevádzke:

Video: https://www.youtube.com/shorts/uCv1a-uWA_k

49273 49272 49271

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2023 21:09
od Mark

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2023 18:51
od EmBe
Po preložke pri depe sa už jazdí:
https://www.youtube.com/watch?v=WPMOHBAyS2E

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2023 20:32
od EmBe
Konštrukcia zastrešenia na poslednom nástupišti autobusovej stanice bola rozobraná a namiesto nej boli vybudované 2 prístrešky s lavičkami, dokonca bol obnovený náter pôvodného zábradlia. Stavebné oplotenie bolo kompletne presunuté na severnú stranu a odhradená bola ulica P.O.Hviezdoslava.
49291 49290

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2023 17:50
od EmBe
Dnes prebehlo rozobratie žeriavu v osobnej stanici:
49295 49296

02.12.23 je naplánované zrušenie neutrálneho poľa na koľaji č. 2.
03.12.23 na koľaji č. 3,5,7b,1a,3a,5a, 9,9a,7a.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2023 14:23
od EmBe
Nový článok na ASB:
Most cestného nadjazdu na Ulici 1. mája v Žiline – premostenie železničnej stanice a komunikácií
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... omunikacii

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2023 11:51
od EmBe
V období od 2.10.2023 do 31.10.2023 dodávateľ predpínacieho systému mosta (VSL) zrealizoval zavesenie hlavných polí č.3 a 4 nadjazdu nad ŽST Žilina (SO 53-33-19).
Začalo sa s prevliekaním najdlhších lán s dopnutím na 30 kN na jedno lano. Dopnutie všetkých lán na túto úroveň sa dokončilo dňa 21.10.2023. Následne sa začali postupne napínať závesy od 3-6, 2-7, 1-8 (pravé/ľavé) na 100% napätia (110kN/lano) za stáleho sledovania geometrie mostovky (geodeticky) a napätia v lanách. Štyri najkratšie závesy mosta 4-5 sú napnuté na 30kN/lano a budú dopnuté až po zrealizovaní príslušenstva mosta (vozovka, rímsy a pod.). Pre predstavu – v každom závese mosta je vnesená priemerná sila 367 t (3600 kN). V každom závese sa nachádza 37 predpíacích lán priemeru 15,7 mm, ktoré sú prevlečené cez sedlo v hornej časti pylóna. Závesy sú kotvené v rebrách nosnej konštrukcie, ktoré sú vidieť zospodu mostovky.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... cale=sk_SK