Moderátor: Moderátori
mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=18698
Na tomto useku sa bude robit nova studia realizovatelnosti, ak EU naozaj ustupuje od poziadaviek na smerove pomery (a asi aj minimalnu rychlost 160 km/h), je zrejme ze tento projekt postihne 'downgrade' a spravi sa len absolutne nevyhnutna modernizacia.
Je pravdou ze tato trat je len vetvou V.koridoru a nema taky vyznam ako prepjenia napr.Nemecko - Madarsko, len pre porovnanie, Cesi uvazuju trosku do buducna a uz teraz pomenrne nevyhovujuco zmodernizovanu trat Brno-Praha (obmedzenia casto na 70km/h a piskajuce ECcka na prudkych oblukoch) do ktorej investovali miliardy korun planuju nahradit 'rychlim spojenim' na 200km/h...
No uvidie co ukaze ta slovenska studia...
a.b napísal:Neviete mi niekto povedať, aké úpravy na trati sú potrebné, aby sa na trati mohli reálne využívať naklápacie jednotky? Na Slovensku registrujem len jeden úsek (Žilina - Krásno nad Kysucou) kde je uvádzaná rýchlosť pre tieto jednotky a to 90 klasika/110 nakl. a 120/140 km/h čo je malé zvýšenie rýchlosti. Výrobcovia jednotiek udávajú zvýšenie rýchlosti cca o jednu tretinu, čo by malo znamenať 90/120 a 120/160 km/h.
Andrej napísal:A v okoli Ipla, Siah, Filakova, Sorosky nie su kopce? To su mi novinky
magnus napísal:Čo sa trasovania týka, mne osobne by sa koncept zapojenia Prešova do koridoru páčil, možno by to vyšlo aj lacnejšie ako preložky údolím Hornádu, predsa by to bola z veľkej časti stavba na zelenej lúke, čiže lacnejšia ako reko. Som zvedavý, či budú aj tento variant zohľadnený v štúdii.
braino.swk napísal:
(t.j. na trati na 160 km/h pôjde konvenčný vlak v oblúku o polomere X m dajme tomu 80 km/h a naklápacia súprava 110 km/h pri zachovaní takého istého zaťaženia vyvolaného nevyrovnaným zrýchlením).
devil napísal:jedina VRT trat ktora ma zmysel je v trase trate 130
a.b napísal:johann:
trať musíme tak či tak obnoviť, a zmeniť aj zabezpečovaciu techniku, aby to bol koridor TEN-T. Čo potom bráni "naklápačke" ísť 150 namiesto 120? Ja nehovorím o dnešku, že na dnešné rozbité trate treba naklápacie jednotky, to je samozrejme nezmysel. Až po oprave.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.