Moderátor: Moderátori
magnus napísal: Lenže keďže sme na Slovensku a ŽSR je štátna organizácia, kde na odborníka s ktorým sa dá rozumne jednať nenaďabíš, tak sme tam kde sme. Peniaze by aj boli, akurát by bolo treba pohnúť riťou a to sa úradnikom nechce. ...
Takže tak - ako všade na Slovensku, aj tu chýba koncepcia. raz tunel, raz bez tunela, raz stačí 120 , raz nestačí ani 160, raz sa uspokojíme aj s 80. Nikto nevie, čo bude ďalej, lebo ŽSR.
Byl tak završen několikaletý trend, kdy byly především ucelené vlaky postupně převedeny na provozně výhodnější, a pro většinu relací z Polska na Slovensko také kratší, trasu přes Českou republiku, tj. především na rameno Zebrzydowice / Petrovice u Karviné – Mosty u Jablunkova / Čadca. Tímto krokem dali dopravci signál centrálním plánovačům Evropské unie, co si myslí o začlenění této trati lokálního charakteru do základní panevropské sítě TEN-T.
"Poplatok za jeden vlakový kilometer v nákladnej železničnej doprave v SR predstavuje okolo 9 eur, v ostatných štátoch únie dosahuje najviac necelých 6 eur, ako napríklad v Poľsku. V Maďarsku je to vyše 5 eur, v Rakúsku a ČR medzi 3 až 4 eurami."
http://www.24hod.sk/cargo-potrebuje-niz ... 46733.html
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.