ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod aquila » 16. Jan 2014 12:29

nehovoriac o tom, ze reko stavajucej trate znamena vyluky na niekolko rokov, tym padom znizenie komfortu a menej atraktivna doprava pre ludi .. viac menej reko trati po zilinu sa viac menej taha uz skoro 20 rokov a realny prinos je taky, ze kym dojdu po zilinu, tak uz tadial nebude mat kto jazdit a je to pomalsie ako autom ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Qwert » 18. Jan 2014 23:56

Naklápacie súpravy by mali význam v situácií, kedy by bola kompletne zmodernizovaná trať BA - ZA a k tomu aspoň niekoľko úsekov medzi LM a KE a ideálne aj optimalizovala trať medzi ZA a LM. Ak by sa zmodernizoval napr. úsek LM - PP a Kysak - KE a k tomu by sa pár miliónov vrazilo od optimalizácie aspoň niektorých úsekov medzi ZA a LM, tak by naklápacia súprava dokázala ušetriť dosť času oproti klasickej, aj za predpokladu, že po nezmodernizovaných a neoptimalizovaných úsekoch pôjde len rovnakou rýchlosťou ako klasické súpravy. Kým sa dostaneme do takéhoto štádia, tak to samozrejme potrvá zopár rokov. Od BA do ZA by sa dalo ísť až na pár výnimiek rýchlosťou 200 km/h, na ostatných zmodernizovaných úsekoch, ak by boli na 160-ku, tiež a medzi ZA a LM by to záležalo od polomerov oblúkov, ale v zásade by to bolo medzi 130-150 km/h.

Klasické súpravy alebo niečo ako Railjet sú skôr vhodné na koridor IV teda rameno Praha - BA - Budapešť, ktorý by sa mohol ľahko zmodernizovať na 200 km/h, čo je zároveň maximálna rýchlosť, pri ktorej môžu ešte jazdiť na trati aj pomalšie osobné a nákladné vlaky.

Podľa mňa by bola škoda nevyužiť potenciál koridoru, medzi NM a ZA sa bude zavádzať ETCS level 2, ktoré umožňuje prevádzku rýchlosťou 200 km/h a medzi BA a NM stačí len upgrade ETCS z level 1 na 2, čiže jedinou prekážkou jazdy rýchlosťou 200 km/h sú niektoré nevyhovujúce oblúky (iné veci ako eliminácia úrovňových križovaní či prejazdné koľaje v staniciach sú na koridore už realitou), čo práve riešia naklápacie súpravy. Okrem toho treba beztak nakúpiť aj nové súpravy, gorily tu nebudú večne a vozne treba tiež priebežne dopĺňať, tak by sa len namiesto nových lokomotív a IC vozňov nakúpili o niečo drahšie naklápacie súpravy.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 21. Jan 2014 07:28

Prečo si tu mnohí mýlite VRT s normálnou konvenčnou traťou? VRT sa v najbližších 30 rokoch nebude realizovať, minimálne kým Ukrajina nebude v EÚ, čo asi nebude. Podľa mňa je ale reko normálnej trate na 120 km/h vyhadzovaním peňazí. Trať sa totiž nestavia na 5 - 10 rokov ale na 50 rokov, netreba zabúdať, že územia, kde sa dá ešte dačo postaviť sa rýchlo míňajú. Už teraz bude na trase ZA - LM miestami problém vykľučkovať aj tú 120 km/h.
Je fakt, že modernizácia sa u nás príšerne vlečie, čo je problém politický a problém nekompetentnosti ŽSR ako investora. Je tiež fakt, že cestovanie vlakom je drahý luxus, navyše nepohodlný a pomalý v porovnaní s automobilizmom. Základná otázka teda skôr znie - chceme mať železnicu len ako spomienku na minulé (a predminulé) storočie, zakonzervovanú v súčasnom stave (tak si to predstavujú niektoí ľudia z MDPT), alebo chceme mať konkurenta osobnej automobilovej dopravy čo sa týka pohodlnosti, rýchlosti, kapacity aj ekológie. BTW, pretriasajú sa tu financie. Štúdia realizovateľnosti, ktorú robil svojho času SUDOP Brno ohľadne nášho koridoru vyčíslila náklady na komplet úsek od ZA až ČNT na cca 6 mld. Euro. Vrátane všetkých tunelov, aj navrhovaného 8 km tunela pri Nižnej Myšli. Za R1 Pribina zaplatíme koľko? Koľko stojí diaľnica od ZA po ČNT? Podľa mňa tu vychádza jasná preferencia individuálnej dopravy a kamiónovej dopravy pred železničnou. Všetko o kombinovanej doprave a prteferencii ekológie, to sú len prázdne kecy ktoré sa recyklujú v každom programovom vyhlásení vlády.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 21. Jan 2014 12:33

To je totiz typicky slovensky (politicky) pristup - dristy, lobing, neefektivne minanie, korupcia, uprava projektov podla vlastnych sablon... ale ziadna koncepcia, dlhodobe riesenia, nieco v prospech krajiny do buducna, proste NIC a to nielen v doprave... Ked sa niekto zaujima o zeleznicu a sleduje len okrajovo co sa deje v okolitych krajinach tak len zasne ako to (ne)funguje u nas.
Je pravda ze V.a koridor ma tu smolu ze nie je medzinarodny a ZSR de facto nema motivaciu ho urychlene modernizovat pretoze paralelne nie su trate ktorymi by nam unikalo cargo a zisky za nevyuzitu dopravnu cestu napriklad, ale ako pise magnus, ak sa rekonstruuje, tak na dalsie 2-3 generacie to bude nateraz vsio. Z tohto pohladu mozme byt radi ze sme v EU a ta nas aspon v niecom tlaci do nejakych koncepcii, pretoze v Zapadnej Europe je kazdemu jasne ze zeleznica, ked sa efektivne vyuziva, ma pre krajiny obrovsky ekonomicky a ekologicky potencial, to by sme ale v nasich statnych zeleznicnych podnikoch nemohli mat struktury ako dnes. Mat vybudovanu zakladnu kostru aspon na 160km/h je podla mna uplny zaklad, ked tu o 30-40 rokov budeme mat trate na 120km/h, naco nam budu technologie zvladajuce dvojnasobok? Uz teraz musia zeleznicne podniky uvazovat nad modernizaciou lokomotiv, pretoze doteraz sa tu plata len reko masin zo 70tych a 80tych rokov, jedine 381ky sme kvoli financovaniu z EU fondov museli dat na regionalne osobaky, a pritom su, ako vsetko nove, uz 'by default' schopne jazdit 200km/h, pretoze to je v Europe uplne bezny standrad a vyrobcovia na to musia pruzne reagovat. Potom ako tu bude zakladna kostra sa mozu realizovat naklapacie supravy a podobne projekty. A ze to bude drahe? holt to je kazda investicia do nadradenej infrastruktury, ale ta so sebou prinasa multiplikacny efekt, pokial je spravne vyuzivana...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 28. Mar 2014 15:02

Prelozka Paludza - Liptovsky Hradok je uz v priprave :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19125
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod ecce » 28. Mar 2014 18:17

Otazka: ked sa hovori o dialnicnom useku Turany-Hubova, tak sa zvykne spominat, ze tunel Velka Fatra by mohol v buducnosti aj ako zeleznicny, ale Korbelka nie. To je kvoli potrebnym polomerom alebo ake su dovody na to, ze Korbelka nie? Resp. na aku rychlost zeleznice by mohla byt Velka Fatra a na aku Korbelka?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 28. Mar 2014 18:40

Tak hlavne su projektovane v uplne inych osiach a vyusteniach, staci si pozriet mapy. Do trasy Korbelky by si zeleznicu nenapasoval bez dalsich tunelov. Velka Fatra je podla mna projektovana vyhladovo na 200
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod ANDi » 29. Mar 2014 00:57

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2014 16:24

Zeleznica nemoze ist v trase Korbelky zrejme z dovodu velkeho stupania (cca 3%), ktore pre dialnicu nie je problem. A zaroven ako pise mino, zeleznica by si vyzadovala dalsie tunely, co by v konecnom dosledku vyslo drahsie, ako tunel VF.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod EmBe » 09. Máj 2015 10:07

http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3747

Rok 2016
Z Operačného programu integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 sa predpokladá realizácia stavieb:
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry (mimo), realizácia úseku Poprad-Tatry - Lučivná a Paludza - L. Hrádok – začatie realizácie.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 26. Máj 2015 02:03

takze ak som dobre pochopil tento rok by sa malo zacat s realizaciou usekov na 160km/h Poprad Tatry-Lucivna(co je pomerne rovny a takmer bezproblemovy usek) a Paludza(L.Mikulas) - L.Hradok a co dalsie useky kedy sa ma zacat s ich realizaciou,resp kedy odhadujete zeby sa mohlo zacat realne napr s usekmi Lucivna-Strba-L.Hradok(to ma velmi zaujima nakolko tu dojde asi k uplnemu prelozeniu zel. stanice Strba) dalej by ma zaujimalo ako to bude s realizaciou usekov Poprad-tatry-SpisskaN.Ves ci SNV-Krompachy a Krompachy-Kysak a nakoniec Kysak-Kosice viete niekto aj o tychto usekoch kedy by malo resp mohlo dost k zacatiu realizacie prac vramci modernizacie trati na 160 km/h? nieco som nasiel tu ale neviem nakolko je to realny harok.. http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... jektov.pdf
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 26. Máj 2015 12:40

A ešte predtým asi Púchov - Považská Teplá.
Lučivná - Liptovský Hrádok je dosť náročný, veľa tunelov, to asi neprejde, skôr asi len optimalizácia.
Pri ŽSR by som pochyboval, či tento rok začnú tendrovať až tri stavby.
A potom čo mám info, by na rade mali byť Košice-Kysak a Poprad-SNV.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49


Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 27. Máj 2015 04:49

aha cize podla tych videi a materialov predpokladam ze sa zacne najprv s usekom Poprad-Lucivna kedze s realizaciou L.Hradok-Paludza rataju az od r.2017,co je "paradny" posun..skoda,vsetko sa to natahuje jak guma v trenkach,snad este viac ako pri dialniciach.. dufam ze aspon Poprad-Lucivna uz zacnu realizovat tento rok.. a zrejme zeleznice planuju a dali prednost fakt asi tym jednoduchsim usekom menej komplikovanym co by zdovodnovalo uprednostnenie usekov SNV-Poprad-Tatry a Kysak-Kosice ..a dost komplikovany bude aj usek s viacerymi prekladkami mostami a tunelmi Krompachy-Margecany-Kysak spolu so Strbou asi najhorsie useky
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod EmBe » 27. Máj 2015 22:38

stanley napísal:aha cize podla tych videi a materialov predpokladam ze sa zacne najprv s usekom Poprad-Lucivna kedze s realizaciou L.Hradok-Paludza rataju az od r.2017 dufam ze aspon Poprad-Lucivna uz zacnu realizovat tento rok..


Podľa informácií od ŽSR sa má začať v roku 2016 realizácia PP-Lučivná aj Paludza-L. Hrádok.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 28. Máj 2015 01:08

preco az 2016? ved PP-Lucivnu mozu kludne zacat realizovat uz tento rok, resp co tomu brani aby sa so samotnymi pracami na useku nezacalo tento rok? resp aspon tak to bolo pisane v masterplane... ci tento rok sa planuju zacat realizovat prednostne useky SNV-Poprad a Kysak-Kosice?
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod garip » 28. Máj 2015 13:42

EmBe napísal:
stanley napísal:aha cize podla tych videi a materialov predpokladam ze sa zacne najprv s usekom Poprad-Lucivna kedze s realizaciou L.Hradok-Paludza rataju az od r.2017 dufam ze aspon Poprad-Lucivna uz zacnu realizovat tento rok..


Podľa informácií od ŽSR sa má začať v roku 2016 realizácia PP-Lučivná aj Paludza-L. Hrádok.


Úsek Výhybňa Paludza - Liptovský Hrádok sa má začať reálne stavať najskôr až na jar 2017:

"Kedy plánujete začať so stavebnými prácami a kedy by to mohlo byť všetko hotové?

Doba výstavby:

Pri predpoklade ukončenia štúdie realizovateľnosti (požiadavka EÚ pre financovanie z fondov) v 09/2015 a jej odsúhlasenia v termíne 12/2015 predpokladáme zahájenie prác na príprave súťažných podkladov 01/2016 s ukončením (aj so schválením súťažných podkladov) do 05/2016. Vyhlásenie verejného obstarávania predpokladáme 06/2016 a ukončenie verejného obstarávania 12/2016.

Zahájenie realizácie 02/2017

Doba realizácie 36 mesiacov

Ukončenie realizácie 02/2020."
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 28. Máj 2015 16:24

cize tak ako som vravel, dobre som pocul v tej videoreportazi,zial LM-L.Hradok az od r.2017, natahuju to neskutocne.. ako vsetko v tejto smradlavej skorumpovanej krajine.. dufam ze fakt aspon PP-Lucivna zacnu tento rok..tam sa nebude nic prekladat jedna sa o rovny usek cize nic nebrani tomu aby sa zacalo tento rok s realizaciou, taktiez to iste plati aj o useku SNV-Poprad to su z hladiska komplikovanosti terenu celkovo este najlahsie useky na trati ZA-KE ..nakolko mame eurofondy uz len obmedzeny cas a terminy tlacia musi sa zacat tento rok-tak ako to je v masterplane, lebo v opacnom pripade nam hrozi blamaz a prepadnutie financii a bude sa riskovat ze sa to do konca obdobia platnosti nestihne vycerpat
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod EmBe » 28. Máj 2015 18:23

garip napísal:Úsek Výhybňa Paludza - Liptovský Hrádok sa má začať reálne stavať najskôr až na jar 2017


Čerpal som odtiaľto:
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3747

Rok 2016
Z Operačného programu integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 sa predpokladá realizácia stavieb:
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry (mimo), realizácia úseku Poprad-Tatry - Lučivná a Paludza - L. Hrádok – začatie realizácie.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 28. Máj 2015 18:40

mohlo by sa opat zacat uvazovat o prekladke trate cez presov
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Qwert » 17. Jún 2015 19:01

Veru, človek by čakal, že 143 po otvorení košicko-bohumínskej železnice sa bude aspoň uvažovať o jej pretrasovaní cez tretie najväčšie mesto Slovenska.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 27. Okt 2015 08:23

je nieco nove ohladom prac na tomto useku, resp pohlo sa uz nieco? ako prve by mali zacat realizovat co som pocul LM-L.Hradok(Paludza) , PP-Lucivna a PP-SNV prip Kysak-Kosice(koli IKD v Kosiciach) kedze sa zaroven jedna o pomerne lahke useky len so zopar prekladkami a minimum tunelov horsie to bude s usekom Lucivna -L.Hradok teda cez zast.Strba ktora sa ma cela presuvat cela nizsie koli Strbianskemu tunelu neviete kedy by sa malo aspon pribl. zacat s realizaciou tychto usekov?
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 27. Okt 2015 10:09

Nové nie je zatiaľ nič. Ale smeruje to k tomu, že modernizovať sa viac-menej nebude, pretože železnice zistili, že na to treba peniaze. Maximálne sa postaví úsek Palúdza - Lipt. Hrádok a Lučivná - Poprad, ktoré sú najjednoduchšie a projekčnou i majetkovou prípravou najďalej. Momentálne sa spracúva štúdia realizovateľnosti, ktorá má povedať, čo je ekonomicky opodstatnené a čo nie. Inými slovami povedané - EÚ sa rozhodla, že do východnej Európy nebude investovať, aby sa náhodou nedotiahla na krajiny západnej Európy :-P Aspoň to je moja interpretácia. Z predbežných záverov štúdie totiž vychádza, to je len sprostredkovaná informácia, nie zaručená, že vyčlenené finančné prostriedky nebudú postačovať ani len na obyčajnú rekonštrukciu celého úseku ZA - KE, nieto na optimalizáciu alebo modernizáciu. A ani tá rekonštrukcia sa nedá stihúť do roku 2030, ako sa niekto nazdával. Žiaľ, podpora železničnej infraštruktúry na Slovensku zo strany EÚ aj našeho MDPT je len deklaratívna, v skutočnosti je všetko (financie aj podpora) orientované na cestnú infraštruktúru a IAD a kamióny. Muselo by nastať silné personálne zemetrasenie na ministerstve aj GR ŽSR, aby sa podarilo naprojektovať, obhájiť a postaviť niečo moderné, nové a nadčasové. Pri súčasnom stave veci si myslím, že na modernizáciu koridorov a tobôž ostatných tratí môžeme kľudne zabudnúť.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 27. Okt 2015 10:34

No, mozno miesto toho, aby sa ministerstvo staralo len o to
magnus napísal:postaviť niečo moderné, nové a nadčasové
na severnom naokolo blizsie, mohlo by radsej zacat robit aspon nieco (zdvojkolajenia, elektrifikacie, obnovy) na juznom tahu, aby tam mohla byt maximalka vsade aspon 120kmh. Tam, ako pri dialniciach, sa to da realizovat za zlomok ceny KE-ZA.

No a tiez ak by sa posnazili robit na napojeni KE a PO na planovanu priamu zeleznicu do Krakova (myslim koridor IX alebo XI) a zabojovali o to, aby koridor Budapest-UA siel cez KE a nie cez Debrecin, tak by sme toho mohli mat za europske peniaze vela.

Ale slovenska vlada samozrejme riesi len Blavu a povazie, takze sa tesme, co nove nam postavia okolo ziliny.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 27. Okt 2015 10:59

PS: Pendolino na trase Kosice-Zilina-Ostrava-Praha pridava: http://www.vlaky.net/upload/images/krat ... kordni.pdf
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.