ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod EmBe » 12. Mar 2015 20:30

10.3.15:
Preložka pri Považskej Teplej: gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=25308
Dočasne ponechaný AB bude nahradený AH Rašov: gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=25309
Preložka trate pri Hlbokom: gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=25311
Návestidlá AH Kotešová ako náhrada za AB: gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=25310
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod EmBe » 14. Mar 2015 11:00

Videá z tohto úseku, kde vidno čo je už spravené, takdisto aj pár starších videí z estakády LL:
https://www.youtube.com/user/RosinaMETEO/videos
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod eric987 » 01. Jún 2015 12:57

A mame to tu : http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestni ... AA11690251 - predbezne oznamenie na modernizaciu trate ZSR Puchov - Zilina I. etapa. "Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác na stavbe s názvom ŽSR, Modernizácia trate Púchov Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa. Predmetom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na uvedenom úseku, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V. Ide o modernizácia mjestvujúcej dvojkoľajnej železničnej trate. Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Stavba má charakter modernizácie dopravnej cesty. Ide o líniovú stavbu európskeho železničného koridoru. Prvotným delením stavby je delenie na ucelené časti stavby (ďalej len UČS), členenie stavby na prevádzkové súbory (ďalej len PS) a stavebné objekty (ďalej len SO) je podľa profesných odborov:
Vzhľadom na veľký rozsah stavby a jej postupnú realizáciu sú skupiny PS a SO podľa lokalizácie združené do ucelených častí stavby (UČS)."
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod dusans » 02. Jún 2015 09:52

Podľa toho, čo čítam tu aj vo vestníku sa jedná o úsek Púchov - Považská Teplá. A usudzujem, že tunelový variant asi nebude, len optimalizácia už existujúcej trate. Ak sa mýlim, opravte ma :)
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod mino » 02. Jún 2015 13:18

Na prvy pohlad to tak vyzera, ale neverim ze tak rozsiahly projekt by sa zmietol zo stola, navyse koridorova trat by nemala byt len optimalizovana, tamojsie smerove pomery by umoznovali max 120 km/h.
Kazdopadne mesto Puchov propaguje avizovany variant s tunelmi (clanok je z februara 2015) :arrow:
http://www.puchov.eu/planovany-tunel-diel-bude-mat-dlzku-viac-ako-kilometer/

Avizovany budget ZSR na tento usek bol okolo 300 mil. EUR
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod eric987 » 02. Jún 2015 13:57

Puchov-Povaska Tela na beton, nic nenasvedcuje tomu, zeby to mala byt iba optimalizacia. Doba realizacie 40 mesiacov hovori jasne v prospech prezentovanej rozsiahlej prelozky s 2 tunelmi aj viacerymi mostami. Navyse, optimalizacia by si predsa vyziadala novu PD aj nove UR a SP co sa za rok zbuchat neda :)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod EmBe » 14. Jún 2015 21:43

Aktuálne fotky z modernizácie P.Teplá-Žilina:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 097&type=3
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod mino » 28. Júl 2015 11:47

Takze predpokladana cena az 370 mil.EUR, uvidíme ci a na kolko to stlaci sutaz na jesen
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod eric987 » 01. Aug 2015 14:44

Zakladne udaje stavby Puchov - Povazska Tepla:

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:

367 982 089,00 EUR

Financovanie je zabezpečené z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, Prioritná os 1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov.

Trvanie zákazky:

40 mesiacov (od zadania zákazky).

Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť:

19.10.2015 08:30 h.


Podmienky na otváranie ponúk:

Dátum a čas: 19. 10. 2015 10:00 h.

Miesto: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava, Generálne riaditeľstvo, Klemensova 8, 813 61 Bratislava, Slovensko.


Kritériá na vyhodnotenie ponúk:

Najnižšia cena.



Stručný opis zákazky:


Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác na stavbe s názvom "ŽSR, Modernizácia trate Púchov Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa".

Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. Va. pre dosiahnutie parametrov v zmysle legislatívy Európskej únie/ Európskeho spoločenstva (napr. Technické špecifikácie interoperability), európskych noriem, legislatívy a noriem Slovenskej republiky a dohôd AGC (Európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach) a AGTC (Európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy).

Modernizácia trate železničnej siete "ŽSR, Modernizácia trate Púchov Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa" pozostáva z prestavby jestvujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zvýšenia jej technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších a najprogresívnejších prvkov a tým skvalitnením a zlepšením jej technických parametrov a ukazovateľov ako celku.

Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy a tým sa v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami.



Vzhľadom na veľký rozsah stavby a jej postupnú realizáciu sú skupiny prevádzkových súborov (PS) a stavebných objektov (SO) podľa lokalizácie združené do ucelených častí stavby (UČS):

UČS 00 ŽST Púchov, ŽST Žilina

UČS 44 Traťový úsek Púchov - Považská Bystrica

UČS 45 ŽST Považská Bystrica

UČS 46 Traťový úsek Považská Bystrica Považská Teplá

UČS 47 ŽST Považská Teplá



Stavba má charakter modernizácie dopravnej cesty. Ide o líniovú stavbu európskeho železničného koridoru.



Kapacitné údaje:

rozchod koľají: 1 435 mm

celková dĺžka modernizovaného úseku trate vrátane zastávok a železničných staníc po modernizácii: 15,921 km

nové železničné tunely: 2 ks



mostné stavby:

nové železničné mosty (vrátane rekonštruovaných): 14 ks

nové cestné mosty a nadjazdy: 6 ks´

zrušené železničné mosty: 4 ks

podchody (pre cestujúcich, verejné): 4 ks

priepusty: 11 ks



nové a upravené pozemné komunikácie:

betón asfaltový: 233 113 m2

osadenie cestných panelov: 2 490 m2

zámková dlažba: 12 997 m2



protihlukové steny s celkovou plochou: 17 636 m2

železničný spodok a zemné práce:

celkové množstvá zemných prác výkop: 529 739 m3

rozprestretie ornice na rovine a na svahu: 44 910 m3

odstránenie ornice: 32 473 m3

odstránenie krovín: 44 596 m2

odstránenie stromov: 6 095 ks

- sanácia železničného spodku:

celková dĺžka sanácie železničného spodku: 15 921 m

- odvodnenie železničného zvršku a spodku:

priekopy z betónových priekopových prefabrikátov: 3 582 m

- výhybky pomerové:

S 49: 9 ks

UIC 60: 21ks



železničný zvršok:

zvršok UIC 60 s pružným upevnením koľajníc celková dĺžka koľajových polí: 24 125 m

zvršok S 49 s pružným upevnením koľajníc celková dĺžka koľajových polí: 2 662 m

- práce s koľajovým lôžkom:

koľajové lôžko so zhutnením z hrubého drveného kameniva: 103 466 m3

- elektrická trakcia (striedavá sústava 25kV 50Hz): 37,674 km

- rekonštrukcia osvetlenia v ŽST a železničných zastávkach:

počet stožiarov: 83 ks

počet osvetľovacích veží: 19 ks



staničné zabezpečovacie zariadenie:

3. kategórie podľa TNŽ 34 2620 typ elektronické stavadlo: 1 ks

- počet zabudovaných výhybiek: 30 ks

- počet zabezpečených výhybkových jednotiek: 29 ks

- počet výkoľajok: 7 ks

- počet elektricky ohrievaných výhybiek: 24 ks

- pokládka káblov:

optorúrky HDPE: 24 020 m

optické káble: 41 626 m

telefónny kábel: 57 772 m

- preložky inžinierskych sietí:

El. vedenie: 1 684 m

oznamovacie vedenie: 65 916 m

Zdroj: http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3964
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2015 14:35

mame niekde mapku ako sa bude prekladat trasa?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod 1mmortal2 » 19. Aug 2015 15:08

1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod bzzi » 19. Aug 2015 21:30

bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Tomas PO » 20. Aug 2015 11:46

ano, dak
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 20. Aug 2015 16:37

tento usek je asi najlepsi kandidat, ze zo starej trate by sa mohla urobit naadherna a namakana cyklisticka cesta popri vahu ..

asi sa o tom neuvzauje co ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod slafko1 » 20. Aug 2015 17:07

To bolo super, by sa dalo z PB cez Milochov až do Púchova spraviť cyklocestu.

Čo som počul, tak taká úvaha už bola, ale zrejme keby chceli spraviť cyklocestu, ŽSR by pozemky pod traťou a okolo by "predali" Trenčianskemu samosprávnemu kraju a prešli by pod správu mesta Pov.Bystrica. A to by znamenalo pre rozpočet mesta ďalšie nové výdavky súvisiace s údržbou cyklocesty... takže pre mesto to asi nebude veľmi žiadúce. Si myslím.
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Pepi » 22. Okt 2015 15:47

do 19.10. sa mali predkladat ponuky na 1.usek, nejake info?
Pepi
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 24. Aug 2005 13:58
Bydlisko: PU, BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod stanley » 27. Okt 2015 08:15

nejak sa spi na tomto useku, to nevesti nic dobre.. :( ktovie kedy bude vobec dokonceny cely usek po Zilinu aj s prekladkou trate pri nosiciach resp kedy dokoncia ten tunel a most ponad priehradu.. ved eurofondy na to su uz davno schvalene, tak kde je problem preco nic nerobia???
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 27. Okt 2015 10:13

Vyberá sa zhotoviteľ, bolo veľa doplnkových otázok, takže asi posunuli termín predkladania ponúk. A možno to naozaj smeruje k tomu, že po voľbách sa všetko stopne.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 18. Nov 2015 21:04

Predkladanie ponúk bolo 3.11.2015. Bolo podaných 5 ponúk.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4231
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 19. Nov 2015 08:08

Pokiaľ viem, už sa aj otvárali obálky. Teraz sa a si rieši, aby vyhral ten správny :-P
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod duduso » 22. Nov 2015 23:16

Ok. Je 5 ponúk. Ide asi o užšiu súťaž...Takže by to do konca roka mohli stihnúť ak sa nikto neodvolá
duduso
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 08. Nov 2015 15:36

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod stanley » 23. Nov 2015 18:29

a co usek Povazska Tepla-Puchov s tunelom a mostom Nosice? kedy bude tender a ponuky?
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod eric987 » 23. Nov 2015 20:13

stanley napísal:a co usek Povazska Tepla-Puchov s tunelom a mostom Nosice? kedy bude tender a ponuky?

Ved o tomto useku tu vsetci tocia. BTW, tu budu 2 tunely (Diel cca 1 100 m a Milochov cca 1 900 m) a min. 3 velke zeleznicne mosty (cez kanal pod mimoriadne nepriaznivym uhlom, cez Vah a cez Nosicku priehradu)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod duduso » 23. Nov 2015 21:59

Ach jaj
duduso
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 08. Nov 2015 15:36

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod stanley » 24. Nov 2015 05:48

pardon moja chyba,nevsimol som si :) myslel som si ze ten clanok zo stranky zsr hovori len o predoslom useku(P.Tepla-Zilina) ktory je uz v realizacii.. poslednu cast clanku som akosi prehliadol.. a diki za doplnenie info ohladom tunelov a mostov :wink:
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.