Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 06. Dec 2014 19:49

Ukazte mi, ktora 5.4mil krajina nie je rozdelena na kraje.

Ale ukazte mi, ktora krajina (5.4mil alebo vacsia alebo mensia krajina) je natolko centralizovana, ze nenecha svoje regiony rozhodovat ani o regionalnej podpore z EU, alebo napr., ze statny rozhlas nema samostatne regionalne okruhy (ale z Blavy vysielaju cez satelit za dane vsetkych este aj nezmysly ako "Radio Litera"). Prave naopak, cielom EU je byt Europou regionov, a to, ze uz dnes zivime v BA asi 6-stupnovu samospravu (kedze BA a BASK je prakticky to iste) a hromady zbytocnych "slovenskych" uradnikov, ktori len parazitia a korumpuju vsetko, vratane eurofondov, je najvacsou rakovinou Slovenska.

No a doprava je celkom dobrym prikladom toho nezmyslu, lebo excentricka poloha Bratislavy sposobuje, ze je pre polku Slovenska nevhodnym dopravnym uzlom. Napriek tomu ale, ked pred 2 rokmi zeleznice rusili lokalne vlaky Kosice-Miskolc, tak ZSSR oznamovala, ze "zlepsili sme napojenie slovenskych regionov na Madarsko cez Bratislavu". Ano, niekto z vychodu sa bude trepat do Budapesti cez BA. Alebo teraz velke dotovanie parazita BTS. Pre 99% slovakov (vratane blavakov) totalne zbytocne, lebo VIE je zarohom. Ale samozrejme, "narodne striebro" si zasluzi prazdny terminal za 70mil EUR nasich dani (a dalsich 70mil EUR na pozicku), a teraz aj "rozlietavanie" (rozumej dotovanie) nezmyslov, ako NIKI, ktory bude URCITE ZISKOVO lietat BTS-VIE. Ale Pociatek je blavak, takze samozrejme zatiahneme aj to, aj par sto mil EUR na PPP D4+R7, ked uz EU na to peniaze neda.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 06. Dec 2014 20:09

Ked sme uz OT, ze SR je rozdelena na samospravne celky, je OK, problemom, este vecsim ako ich pocet, je ale ich kontrola. NKu ich moze kontrolovat len v suvislostou s prostriedkami, ktore dostanu od statu alebo od EU, vnutorna kontrola je prakticky neucinna. Zakonna uprava VUC sice pozna (rovnako obecny zakon) hlavnych kontrolorov, ich pozicia je zial vyrazne stazena, su voleni na relativne kratke funkce obdobie, je tu moznost ich opetovneho zvolenia, dovodov odvolania je mnoho a su neurcito formulovane takze ak sa niektory z nich stane nepohodlnym, nie je potreba byt kreativnym a dovod (podotykam zakonny) sa hned najde a v neposlednom rade zastupitelstvo sa fakticky moze zahravat s ich platom, co z nich robi necinne formalne figurky...
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 10. Dec 2014 15:48

eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 22. Dec 2014 09:31

ziadna katastrofa sa nakoniec nekonala, autobusari stratili len 2 percenta zato vlakmi cestuje vyrazne viac ludi. autobusy obsluhuju nasobne viac km, a mnoho tras je neporovnatelnych, npr. TT-NR vyhrava autobus a TT-BA vyhrava vlak.

ak niekto ma piano moze tieto clanky hodit do MT.

http://ekonomika.sme.sk/c/7558451/ludia ... ml?ref=trz
http://ekonomika.sme.sk/c/7558389/vo-vl ... kvoty.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 09. Jan 2015 21:19

viewtopic.php?f=35&t=20021

dalsi krok je zvysenie zlavy pre pracujucich, zvysenie mobility.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 12. Jan 2015 21:46

Reinkarnacia vozoveho parku ZSSK pokracuje, konkretne sa ide modernizovat
13 (+ opcia 22) ks B na nieco klimatizovane, velkopriestorove http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/281053
4 (+7) ks 163 na 361.1 http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/281053
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 13. Jan 2015 20:30

Toto sú veľmi zlé správy. 361 je paškvil, ktorý vznikol len preto, aby Móric mohol zarobiť. Za tie peniaze by sa mali nakupovať nové lokomotívy, aj keď by ich bolo menej, prínos by bol neporovnateľný.

Rekonštrukcia B je takisto zúfalstvo a vyhodené peniaze, tie vozne sú úplne celé zastarané, neoplatí sa ich rekonštruovať. Je to zase len tunel pre niektorú ŽOSku. Pritom máme modernejšie vozne Bdt alebo Bdghmee, ktorých rekonštrukcia by mala oveľa väčší zmysel. Tieto vozne síce dnes už nevyhovujú moderným štandardom, ale ich základ (podvozok, skriňa) sú stále použiteľné. Bdt sa už rekonštruovali na známy Bd(g)teer, ale Bdghmee na svoju rekonštrukciu stále len čakajú, pritom sú to najnovšie z ešte socialistických vozňov, aké ZSSK má, majú kvalitné podvozky, ale ich vnútorná konfigurácia a technický stav sú úplne nevyhovujúce, preto by potrebovali modernizáciu ešte súrnejšie ako Bdt.

Mimochodom eric987, obidva linky smerujú na tú rekonštrukciu vozňov B, mohol by si opraviť ten druhý link.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 13. Jan 2015 21:58

pardon robil som to narychlo spravny na 361.1 je tu :

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/281054

(nezobrazuje mi uz moznost upravy tak to davam do noveho prispevku)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 14. Jan 2015 15:24

Takze ZOS Vrutky uz maju jednu zakazku istu (17 x Bdmpeer ???):
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/281208
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 14. Jan 2015 15:28

prihlasili sa 3ja, z toho 2 (ZOS TT, nejaky LOKO TRANS) hned vylucili, lebo doteraz ziaden z nich osobny vozen nevyrobil... skratka "verejna sutaz"
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 14. Jan 2015 18:03

ŽOS Trnava robí modernizácie - Bdteer a Bdghmeer a robili aj modernizácie pre ČD a OeBB.

Pri modernizácií 163 je víťaz bohužiaľ jasný, ŽOS Vrútky už majú projekt hotový, nemusia platiť vývoj. Bohužiaľ preto, lebo 361 z Vrútok sú katastrofálne stroje.

eric987 napísal:Takze ZOS Vrutky uz maju jednu zakazku istu (17 x Bdmpeer ???):
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/281208


To bude fakt zaujímavé, ak na regionálnu dopravu nasadia Bdmpeer-i, čo sú vozne na IC, prípadne na R. Chápem, že je to spôsob ako "oklamať" EÚ, aby sa dal nákup týchto vozňov financovať z OP Integrovaná doprava, ale to radšej mohli nakúpiť naozaj súpravy pre regionálnu dopravu, ktoré je stále treba ako soľ a nákup vozňov na IC riešiť inak. Teraz tieto Bdmpeer-i budú musieť niekoľko rokov jazdiť na regionálnych výkonoch a kým sa dostanú na diaľkové vlaky, tak už budú minimálne zvnútra opotrebované.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 14. Jan 2015 20:57

Najhorsie su na tom vsetkom tie male serie - 4 ks rusnov, 17 voznov atd. Ak by v ZSSK niekto rozmyslal, tak by objednali 10 ks pendolin s vyslednou cenou mozno 170 mil. € (za predpokladu rozumnych parametrov - 7 voznov, z toho nad 1/2 hnacie; max. 200 km/h; vykon 3,5 MW), tie by nasadili na BA-PA, IC BA-KE, KE-PA a mozno by stihli aj nejaky ten obrat do BB, pricom by zabili minimalne 2 muchy jednou ranou:
ad1: neboli by potrebne ziadne dalsie nove rusne ani vozne, a to by spustilo retazovy efekt - rychlikom by sa uslo viac Bmpeerov, Ampeerov, nemuseli by upravovat Aeery na 1+; usetrili by sa pre regionalne spoje najstarsie Bpeery a Apeery (pri tych by sa hoc vymenili sedadla na usporiadanie 2+2), napriklad v okoli KE, isto aj inde, by tak boli obrovskym prinosom v porovnani s tym co tam jazdi dnes
ad2: nizsia spotreba, lepsia akceleracia => jednoznacne by mali casovo a asi aj spotrebou energie navrh oproti RJ, a ak by vyrazne nepodliezli interierom dnesny standard, tak aj komfortnom (predsa 35 rocne jazdenky su 35 rocne jazdenky)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 14. Jan 2015 21:03

Qwert napísal:To bude fakt zaujímavé, ak na regionálnu dopravu nasadia Bdmpeer-i, čo sú vozne na IC, prípadne na R. Chápem, že je to spôsob ako "oklamať" EÚ, aby sa dal nákup týchto vozňov financovať z OP Integrovaná doprava, ale to radšej mohli nakúpiť naozaj súpravy pre regionálnu dopravu, ktoré je stále treba ako soľ a nákup vozňov na IC riešiť inak. Teraz tieto Bdmpeer-i budú musieť niekoľko rokov jazdiť na regionálnych výkonoch a kým sa dostanú na diaľkové vlaky, tak už budú minimálne zvnútra opotrebované.

Bdmpeery uz na regionalkach jazdia - min. KE-PP :) Problemom tychto voznov je, ze su koncepcne nevhodne na regionalky, ale vlastne uz celkom nezodpovedaju ani poziadavkam na IC, ich interier bol predsa navrhnuty 8-9 rokov do zadu a je to vidiet, minimalne mohli pouzit novsi typ sedadiel.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 16. Jan 2015 22:19

Na tých sedadlách v Bmpeer-och sa aspoň dá sedieť, čo sa o sedadlách v iných nových vozňoch a jednotkách ZSSK nedá povedať. Ale súhlasím, Bmpeer by si zaslúžil facelift interéru. Úplne by sok zmenil farebnú kombináciu na podstatne konzervatívnejšie farby a sedadlá by som nahradil pohodlnejšími a vybavenými samostatnými opierkami na ruky pre každé sedadlo.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 16. Jan 2015 22:47

Pokiaľ ide o tie Pendolina, tak súhlasím, ZSSK by ich mala obstarať minimálne na linku BA - KE (výhľadovo po elektrifikácií príslušných tratí by mohli jazdiť na východe až do HE a na západe až do Viedne), neuškodili by ani dva páry denne do BB. Nehovorím ale, že to nejako horí, aby to malo väčší zmysel, malo by sa ešte zmodernizovať aspoň pár úsekov medzi ZA a KE (koridor BA - ZA už považujem za vybavenú vec:)). Ak by sa reálne zabralo v modernizácií, tak o nejakých 5 rokov by sa mohli pokojne Pendolina obstarávať.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 17. Jan 2015 10:35

mne sa Bmpeer nezda o nic komfortnejsi ako Bmeer, Beer dokonca najkomfortnejsi mi pripadal Bpeer vo verzi kde su "normalne" sedadla ako v dialkovych busoch, teda ziadne sedadla oproti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 17. Jan 2015 21:12

Qwert napísal:Nehovorím ale, že to nejako horí, aby to malo väčší zmysel, malo by sa ešte zmodernizovať aspoň pár úsekov medzi ZA a KE (koridor BA - ZA už považujem za vybavenú vec:)). Ak by sa reálne zabralo v modernizácií, tak o nejakých 5 rokov by sa mohli pokojne Pendolina obstarávať.


Ono je potrebne si uvedomit, ze pendolina se jednotky, pri ktorych je stale minimalne zhruba polka voznov hnacia. To znamena, ze v porovnani s klasickymi supravami dokaze pri radovo nizsom vykone zrychlovat podstatne lepsie, co v konecnom dosledku opet prispieva k lepsim casom a nizsej spotrebe energie. Zasa kupovat rychlikove supravy bez naklapania podla mna velky zmysel nema, uz dnes je zmodernizovana cca 1/3 trasy BA-KE, naklapacia technologia moze tvorit nanajvys 10% ceny takze zmysel by to malo aj trz.

Qwert napísal:Na tých sedadlách v Bmpeer-och sa aspoň dá sedieť, čo sa o sedadlách v iných nových vozňoch a jednotkách ZSSK nedá povedať. Ale súhlasím, Bmpeer by si zaslúžil facelift interéru. Úplne by sok zmenil farebnú kombináciu na podstatne konzervatívnejšie farby a sedadlá by som nahradil pohodlnejšími a vybavenými samostatnými opierkami na ruky pre každé sedadlo.


Co sa tyka tvarovania sedadiel, je to dost individualne. Ak narazas na sedadla v 671/861/Bdteer, napriklad mne osobne vyhovuju, no kamarat co travi viac casu v posilke jak kdekolvek inde, ich preklina o dusu. S tymi samostatnymi opierkami by mohol byt problem v sirke voznov, nwm ci by sa pri 4 sedadlach na sirku vosli, resp. musielo by to ist na ukor sirky sedadla.

devil napísal:mne sa Bmpeer nezda o nic komfortnejsi ako Bmeer, Beer dokonca najkomfortnejsi mi pripadal Bpeer vo verzi kde su "normalne" sedadla ako v dialkovych busoch, teda ziadne sedadla oproti.

Mne Bpeer (okrem I. serie) celkovo pride zvnutra luxusnejsi a elegantnejsie rieseny ako Bmpeer. Posledna seria ma inak sedadla rovnake ako Beer a Bdghmeer (podobne, ale so sirsim calunenim su aj v Apeer III, Aeer, Ampeer) a tie mi pridu ako vobec najlepsie. Inak Bmeer je na kratke trasy OK, ale skus s nim ist trebars do Prahy a prides o chrbat :D
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 18. Jan 2015 17:06

Pendolina sú minimálne v prepočte na sedadlo citeľne drahšie než klasická súprava, pretože majú menšiu kapacitu, v jednom rade sú len tri sedadlá, zatiaľ čo v klasickom vozni sú 4 (3 sú len v prvej triede alebo v kupé). Je to kvôli ich naklápaniu, keďže ich skriňa musí byť z tohto dôvodu užšia, aby vyhovovala maximálnemu prejazdnému profilu aj pri plnom naklopení. Určite by sme ale mali do nich investovať, lebo je to jediná možnosť ako výrazné skrátiť jazdnú dobu bez stavby VRT, na ktorú najbližších 100 rokov nebudeme mať.

Nemôžem ale súhlasiť, že nemá zmysel nakupovať klasické rýchlikové vozne. Nikdy nebudeme v situácií, že by u nás aj na rýchlikoch jazdili Pendolina, na to jednoducho nemáme peniaze a pri počte zastávok našich rýchlikov by to ani nemalo veľký zmysel. Takže ak sa teraz nakupujú nové vozne, tie môžu pokojne slúžiť aj 30 rokov (samozrejme po modernizáciách), a aj ak by na IC jazdili výlučne Pendolina, stále tieto klasické vozne môžme používať na rýchlikoch.

Pokiaľ ide o sedadlá v Bdteer-och, 671, 861, tak tie sedadlá sú pohodlné pri cestách na 10-15 minút, čokoľvek dlhšie je (nie len) pre mňa utrpenie a to jazdia napríklad aj prievidzkých či dokonca zvolenských R, čo znamená sedieť v nich asi 3 hodiny. Samozrejme, je to individuálne, ale s týmto názorom sa stretávam často. Dúfam, že ak sa tieto vozne a jednotky budú niekdy modernizovať, tak tieto sedadlá poletia von oknom. :)
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 18. Jan 2015 22:25

Sorry, s tymi supravami beriem spat, myslel som na jednotky, nie klasicke supravy rusen+vozne.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Milos » 19. Jan 2015 15:37

Neviem, prečo sa pri modernizáciách vagónov neinštalujú sedadlá s pružinovým čalúnením, podobným ako v starších vozňoch. Môžeme sa baviť o tom, že budú modernejšie dizajnované, ale pružiny sú pri dlhom cestovaní základ, podobne aj čalúnené opierky rúk
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20


Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod mino » 29. Jan 2015 16:42

Milos napísal:Neviem, prečo sa pri modernizáciách vagónov neinštalujú sedadlá s pružinovým čalúnením, podobným ako v starších vozňoch. Môžeme sa baviť o tom, že budú modernejšie dizajnované, ale pružiny sú pri dlhom cestovaní základ, podobne aj čalúnené opierky rúk


Ak narazas na posledne serie voznov zo ZOS Vrutky, podla mna tam je stlacena nakupna cena tak, ze vychytavky ktore uvadzas tam jednoducho nie su zapocitane. Zaujimave je ze RegioJet voli uplne inu strategiu, neviem sice ci vozne tiez leasuju ako lokomotivy, ale ich standard je o poznanie vyssi...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Milos » 29. Jan 2015 19:18

mino: V mnohých, možno vo väčšine modernizovaných vozňov sú na môj vkus sedačky tvrdé vzhľadom k tomu, že sú určené často aj na viachodinové sedenie pri cestovaní. Možno sa vyskytnú aj naozaj pohodlné sedačky, ale priznám sa, necestujem IC, rýchlikmi a vlakom všeobecne moc často, tak som na také v poslednom čase pri cestovaní vlakmi ZSSK nenatrafil. Zato pri cestovaní vlakom Regiojetu áno, a čuduj sa svete, v kupé vozni s najlacnejším cestovným. Staré známe pružinové čalúnenie, ako v starých vozňoch 1. triedy alebo dávnejSie modernizovaných kupé vozňoch 2. triedy
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 10. Feb 2015 09:09

dalsia kauza, tentoraz su blokovane autobusove spoje zo SP a SK do kysaku k IC vlakom. podla cp teraz nechodi ziadny priamy spoj. kto ma piano, moze hodit clanok do MT.

http://ekonomika.sme.sk/c/7630853/regio ... sovom.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod juraj1 » 12. Feb 2015 15:13

Pridal som do MT plný článok.

viewtopic.php?f=35&t=20155
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.