Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 02. Máj 2014 17:02

simsalabim napísal:Ale železničná doprava MT-ZA pre osobnú dopravu funguje. Tí, čo dochádzajú z MT do ZA chodia MHD do Vrútok a odtiaľ do ZA. Ono ak máte na stanicu v MT dôjsť MHD (a možno práve opačným smerom, t.j. smerom na TR), dôjdete rovno do Vrútok a ušetríte si prestup. Vrútocká stanica je väčšia, bližšie pri zastávke MHD s početnosť spojov MHD v zásade rovnaká v smere na obidve stanice (Martin s Vrútkami sú jedna aglomerácia a ak do preženiem ad absurdum, väčšina spojov ide trasou A, niečo trasou B, ale obidve obslúžia obidve stanice - Martin je viac dlhý ako široký, jedna cesta hore mestom, jedna dolu mestom. Tí, čo chodia autom, poväčšine sú to viacerí z jedného pracoviska a jazdia spolu. Preferuje sa vlak, tomu zarúbané Strečno nevadí (ak nie je taká kombinácia trasy, že kombinácia MHD-vlak-MHD je už moc na hrane). Ak niekto ide do ZA po úradoch alebo za obchodom a nie do práce, ide ako mu lepšie vyhovuje. Aj priame spoje chodia (sem-tam, ale sú aj také), Vrútky sú uzol, ťažisko trate je ZA-KE, trať z Vrútok na juh je aj historicky aj významovo iná (iné číslo), preto toto riešenie je trochu iné ako BA-DS, kde je to jedna trať. A ako píše jarino, dochádzková vzdialenosť je lepšia pri použití MHD z Vrútok, dokonca niektorí pri ceste z BB do MT vlakom volia trasu na Vrútky a odtiaľ MHD. Zastávky MHD v Martine pre smer juh-sever sú dosť ďaleko od žst a ŽSR odmietli zriadiť novú zastávku v m.č. Kosúty (blízkosť zastávky Priekopa, ktorá ale neobslúži sídliská Košúty a Sever), kde by to ľuďom zlepšilo dochádzkové trasy. Takže spoje ŽSR sú, sú hojne využívané, občas stojíte nie na svojej nohe, prípadne v piatok keď sa vracajú študenti z BA aj na WC, lebo viac miesta nie je. Pravidelné dochádzanie za prácou naozaj Strečno až tak nezaťažuje, nikto nechce riskovať, že tam stvrdne nadlho (hlavne v zime).


nie vsetci vyuzivaju spoje kde sa prestupuje. horsie je ale nieco ine. ked si dam do cp.sk spojenie zilina-vrutky-ruzomberok tak vidim zaujimavu vec, po vrutky chodi priblizne tolko vlakov ako po RK. kedze pocet cestujucich rastie blizsie k ZA je to nelogicke. pointa su vlaky Zr zvolen-vrutky, jazdiace v takte kazde 2 hod. namiesto toho aby jazdili priamo do ZA, sa z nich prestupuje na KE rychliky, co asi nie je vzdy pohodlne. ZSSK zase raz ukazuje aka je neschopna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 02. Máj 2014 19:14

V tomto prípade len cp.sk pozrieť nestačí. Zrýchelené vlaky(7 párov) ZV-Vrútky-ZA boli odrieknuté na úseku Vrútky-ZA kvôli spomínanej reko trate Varín-Vrútky. Inak nemusí sa čakať na rýchlik, ktorý môže kľudne nabrať meškanie minimálne 15 minút, ale pred stanicou Vrútky smer ZA a opačne stoja dva autobusy pre práve odrieknuté spoje.
http://www.slovakrail.sk/sk/vyluky/vylu ... rutky.html
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 21. Sep 2014 14:41

podla noveho GVD Ex Hron bude jazdit uz len do BA naspat bude nejaky R. a vraj sa uvazovalo aj o uplnom zruseni.

...pred 2 rokmi ked nebola taktova doprava na ZV-KE existovalo spojenie Hron-Gemeran s prestupom vo ZV. po zavedeni taktu a v ramci neho poobednajsieho R Domica ktory zaroven nahradil aj R Gemeran Hron uz nemal nadvaznost no a tam zacali problemy. vlani posunuli odchod z BA ale evidentne to nezabralo. z toho nic ine nevyplyva -napriek vsetkym tym mudrovaniam o zabitej oblasti a pod.- ze ak by bolo nejake pokracovanie (prestup, priame vozne) zo ZV dalej tak aj Hron by bol viac vytazeny pretoze len dopravit ludi do BB a ZV na trati ktora nemoze konkurovat R1 nie je dostacujuce.

zavedenie nahradneho R -mozno az 2 R- je sice pekne, GA a SA kde na rozdiel od Ex by stali je isty "trh" lebo tam je vlak bezkonkurencny. ale aj tak je to rezignacia ZSSK na zlepsovanie komfortu na pohronie a dalej na KE. krok dozadu a velky...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Dejvid » 23. Sep 2014 13:02

Dejvid
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 26. Feb 2013 19:13

re: Osobná doprava - ZSSK, RegioJet

Odoslaťod KN.SK » 30. Sep 2014 06:43

Aby som ďalej nerozširoval mimotematicky <R1 Banská Bystrica - Ružomberok> s: viewtopic.php?f=46&p=159660&sid=768b865d8d2cb2a34969c6d33dd80b07#p159660, tak ešte chcem z vlastnej skúsenosti napísať, že vozne ZSSK na trati NZ - KN sú na vhej úrovni ako 'zánovné' RJ (RegioJet-u; tu neviem prečo nie je stabilný vlakový personál, po čase ho obmenia/skôr nahradia), hoci sú väčšinou ťahané starými modrými elektrickými lokomotívami MÁV, taktiež na trati (ST) - NZ - BA, či NZ - NR - (TO - PD) sú lepšie vozne alebo súpravy (ZSSK), i keď v niektorom spoji sú občas pripojené ošumelé stariny. Ktovie o koľko rokov a či sem na Slovensko prídu tie reklamné http://www.zelpage.cz/zpravy/9384 .???. Koľkí nám navraveli, že trh to sám vyrieši. A to nielen v doprave. Zväčša NYŠT pre plebs.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 05. Okt 2014 10:11

Tu článok čo som zachytil včera. Súkromný prepravca poskytne služby na "novej" úrovni. Buď sa ZSSR prispôsobí, alebo na danej trati stratí platiacich zákazníkov. Ak porovnám IC vlaky za 20 rokov, tak nevidím žiadny progres okrem spreedmetra v najnovších vozňoch (aj ten skôr deprimuje ako povzbudzuje).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rado » 05. Okt 2014 19:08

Veľmi pozitívne vnímam tiež zastavovanie súkromných IC v RK - doteraz boli z toho dôvodu IC vlaky pre cestujúcich z Oravy nezaujímavé. Takto budú konečne v dosahu. Ale sme "trochu" off-topic. :)
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 05. Okt 2014 21:24

Ty si iba trochu out, spomenul si RK :) Viac zástavok a cestovanie za kratší čas. Má to vplyv na náklady, ale keby si nenastúpil neprispel by si na zníženie straty alebo prípadne zvýšenie zisku.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Osobna doprava - ZSSK vs. RegioJet z Bratislavy do Košíc

Odoslaťod KN.SK » 07. Okt 2014 16:48

Šéf RegioJetu predstavil žlté vagóny. A rýpol si do štátnych železníc
Český dopravca chce vábiť zákazníkov na nízke ceny i monitory v sedačkách.
viac: http://ekonomika.sme.sk/c/7425510/sef-r ... tml?ref=cl
No uvidíme. Som dosť skeptický (, či realistický?) k otázke cien (i DPS a VHS šli vraj "pod cenu" a vidíme...). RJ na trati BA-DS-KN šlo s cenami oveľa nižšie, ako mali autobusový prepravcovia, i o 50 % dole. Odlákali im jej cestujúcich a už z Komárna do Bratislavy a späť jazdia len (ich) vlaky, i keď aj som zástancom zväčša železničnej prepravy pred cestnou tam, kde sa to rozumne dá, a ceny sa dvíhajú krok za krokom (t. j. každým novým grafikonom, 2 až 3 ročne sa mení) a už sú na úrovni autobusových cien. Tu na juhozápade mali výhodu, že ostali na tejto trati bezkonkurenčne sami, bez konkurencie i na "spojnici" týchto miest, tak si to dovolia.
Na trati BA-KE to bude ešte zaujímavé. Asi vypukne "vojna cien cestovného", keďže tu budú minimálne dvaja kohúti na "smetisku".
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 08. Okt 2014 12:17

ak sa ceny zdvihnu tak nic nebrani autobusarom opat nasadit spoje...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod a.b » 08. Okt 2014 13:22

keby autobusy dostali dotácie na úrovni regiojetu, mohli voziť cestujúcich zadarmo...
Ako sa Jančura dostal na tú trať, tiež nechápem. Ako autobusár by som nechcel takú konkurenciu. A autobusoví dopravcovia z rozpočtov VUC a svojich ziskov (v diaľkovej doprave bez dotácií) budú cez dane dotovať svoju čiastočnú likvidáciu, ak od 17.11. bude bezplatné cestovanie skutočne pravda. Choré.
a.b
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 02. Nov 2010 15:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod juraj1 » 09. Okt 2014 16:46

Neviem, či je šťastné porovnávať autobusy a vlaky na tej trase. Autobusy uviaznu v zápche, zatiaľ čo vlaky prejdú plynule. Myslím, že to hovorí za všetko, aj prečo štát dotuje vlakovú dopravu a nie autobusy na tejto trase. Keď už konkurencia Regiojetu, tak v podobe iného železničného dopravcu. Ale vieme predsa, aké "atraktívne" boli železničné spoje na tejto trati za čias ŽSSK...
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Okt 2014 14:27

*** epopeja pokracuje..., najnovsie pri vlakoch. Po tom co porusila hromada vlakov a aj cele trate hlavne v socialne-ekonomicky problemovych oblastiach Slovenska (napr. od Roznavy po Lucenec), teraz ideme dotovat vlaky zadarmo a pridavame gratis vlaky okolo Bratislavy-Ziliny, kde sme samozrejme uz vyliali miliardy na obnovu trati. Cize "socialne" ideme zo statneho rozpoctu dotovat "chudobne" deticky a dochodcov okolo BA, zatialco ludia v Revucej budu musiet dalej pekne platit za cestu busom. Uvidime co na to EU...
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... a-komisia/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 23. Okt 2014 16:24

no tie vlaky "zadarmo" su taka hlupost ze uz politickejsi krok nepoznam co by mohol nas "laskavy" premier urobit, na*ral ma a poriadne, som student a chodim z oravy busom kazdy tazden do BB. a budem platit listok rovnako ale kamarati z kysuc co idu vlakom pojdu zadarmo. a moja mama bude tie vlaky platit zo svojho biedneho platu. fuj, aspon viem ze ho urcite nemam volit. v tomto s tebou DrX uplne suhlasim. dokonca by som s tymy vlakmi nesuhlasil ani keby som to vyuzil, mne nerobi problem zaplatit za lastok 8€ do BA na vlak.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 23. Okt 2014 21:47

Ja ani nepoznam studenta, ktory by s tymto krokom suhlasil. Ale na ficovolicov to zjavne zaberie, velmi trefny je opat Shootyho komentar :)
http://komentare.sme.sk/c/7453180/shooty.html?ref=tit
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mareks96 » 25. Okt 2014 00:54

http://blog.kucerka.sk/2014/10/o-pr-nad ... m-nasrati/

Ohladne vlakov zadarmo som natrafol Na toto... A je to fakt kruta pravda
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 29. Okt 2014 08:41

nie je to az taka hlupost pretoze osobna doprava sa tak ci tak dotuje. je spravne uprednostnovat vlaky pred cestnou dopravou, aj pred autobusovou dopravou. autobus v kolone nie je alternativa voci IAD. a tak ako v pripade KE VUC tak aj inde autobusy najazdia niekolkonasobne viac km, dlzka ciest je predsa asi 5 nasobna oproti dlzke trati aj s tymi kde Os nie je (tu ma DrX pravdu,treba obnovit zrusenu osobnu dopravu na tratiach kde sa len da). nemyslim si ze to bude mat pre autobusarov take strasne nasledky.

nie je to ale systemovy krok a problem spociva stale v tom ze Os a Zr vlaky prevadzkuje stat a lokalne autobusy podporuju VUC. cize oni si konkuruju na dotovanom "trhu" co je uplna blbost. Os, Zr ci Rex by mali prevadzkovat tiez VUC, R a Ex stat aj s dotaciou tak ako teraz a IC by mali byt uplne bez dotacie teda aj bez tej skrytej.

nechapem ale preco sa dozaduje dotacie aj RJ pre vlaky BA-KE, ved predsa tvrdili ze ide o IC, ktore sa uzivia same ale teraz uz su to vraj "rychlikove spojenia". pritom dotaciu pre Os na komarnanskej linke samozrejme dostanu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 29. Okt 2014 09:04

Je spravne uprednostnovat vlaky pred cestnou dopravou, ale iba tam, kde to ma vyznam. Navrat k niektorym (schvalne nepisem ku vsetkym) zrusenym tratiam by nas vysiel podstatne viac a bez akehokolvek efektu.

Vlaky zadarmo su nesystemove nielen pre konkurenciu s VUC ale aj pre cenovu politiku - je to absolutne neferove voci tym, co vlakom cestovat nemozu. Keby za tie peniaze zvysili pocet vykonov, efekt by bol podstatne vyssi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 29. Okt 2014 09:31

ono je to nesystemove, ale zase na druhu stranu 13 mio nie je az taka hrozna suma a SADisti maju isty zisk vdaka VUCkam aj ked vozia vzduch a vozia autobusy na relaciach, kde je vlak.

problem je v systeme objednavania vykonov a obycajne aj prepletenie SADistov s lokalnymi politickymi klikami. vid aj protest kosickeho SK, kedze trebula ma prsty v lokalnych "SADistoch" ..

tieto subehy by sa mali riesit a SADisti by nemali mat narok na ziadnu dotaciu na relaciach, kde je subeh zeleznice.

kazdopadne vacsi problem vidim v tom, ze je to uplne zadarmo. malo by to byt napriklad za nejau sumu. kedze musia tlacit listyk s nulovou hodnotou. nech je to 50 c alebo 1 euro. ale nejaku hodnotu nech to ma.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 29. Okt 2014 09:41

...absolutne neferova je aj dotacia stavby dialnic pre tych co dialnice nepouzivaju aj oproti vlakom zadarmo alebo teda za symbolicky poplatok.

tych zrusenych trati je velmi vela, akurat ZSSK vyvolava dojem ze tie trate co ostali su aspon slusne vytazene, hoci pravda je skor taka ze sa urobila hranica, trat kde je priemerne x cestujucich ostala a kde je x-1 cestujicich bola zrusena.

konkurencia VUC, opat sa pytam aky zmysel ma "dotovana konkurencia" a aky zmysel ma bavit sa o spravodlivej cenovej politike ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 29. Okt 2014 09:49

Dialnice prinasaju hospodarsky rozvoj pre cely stat a ti, ktori vela cestuju, ich aj vyuzivaju. Vlak vsak vzhladom na dnesnu siet (a ako pises aj zrusene trate) nemoze vyuzit kazdy. A bezplatne vyuzivanie hospodarsky rozvoj zrovna neprinesie, prinesie len zhorsenie sluzieb.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 29. Okt 2014 10:46

ani dialnicu nemoze vyuzit kazdy a nebude moct ani ked v roku 2222 bude dobudovana cela siet. a ked prinasaju hosp. rozvoj tak preco je problem vyberat na nich priame poplatky ? zeby kvoli mizernej navratnosti ?

dialnica je a dlho bude oproti zeleznici nadstandart. zel. trati je vyse 3.500 km cize asi tolko/mierne viac ako ciest I. tr. (suvislych D/RC je asi len 600 km). stat hradi sluzby vo verejnom zaujme a cim vyspelejsia krajina tym je toho viac. dotuje sa vela veci ktore neprinesu priamy hosp. rozvoj...

zrusenych mame az 20% trati pre Os co neviem ci je normalne v ramci europy...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Andrej » 29. Okt 2014 11:00

Zase pises hluposti.

1. Dialnice nie su bezplatne. Platime za nalepky a hlavne za spotrebne dane. Navratnost vacsiny usekov je do 10-15 rokov.
2. Vlaky budu pre vybrane skupiny bezplatne.

1. Hosp. rozvoj z dialnic sa dotkne sa kazdeho. Bez ohladu na to, ci po dialnici jazdi alebo nie.
2. Je spravne, ze vlaky su dotovane, rovnako aj to, ze niektore skupiny zvyhodnovane. Bezplatne vyuzivanie vlakov vsak nemozu vyuzit ani zdaleka vsetci z vybranej skupiny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 30. Okt 2014 08:51

50 eur rocne je symbolicky poplatok, nieco ako spominal admin ze 50 centov za listok na vlak. spotrebne dane platia aj co jazdia mimo dialnic - 3/4 dopravnych vykonov cize 3/4 vynosov zo spotrebnych dani sa nevyberie na dialnici. hosp. rozvoj sa dotkne toho kto zije pri dialnici resp. do par desiatok km od nej. a aj to len pri dialnici s napojenim, a takych mame tak 450 km a mensiu cast obyvatelov SR.

dotovany vlak tiez nevyuziju vsetci, bezplatny vlak je vlastne uplne dotovany vlak, nic viac a nic menej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eucitizen » 17. Nov 2014 12:25

Neviete nahodou ci sa uvazuje spristupnit konkurencie aj linku Praha - Bratislava?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.

cron