simsalabim napísal:Ale železničná doprava MT-ZA pre osobnú dopravu funguje. Tí, čo dochádzajú z MT do ZA chodia MHD do Vrútok a odtiaľ do ZA. Ono ak máte na stanicu v MT dôjsť MHD (a možno práve opačným smerom, t.j. smerom na TR), dôjdete rovno do Vrútok a ušetríte si prestup. Vrútocká stanica je väčšia, bližšie pri zastávke MHD s početnosť spojov MHD v zásade rovnaká v smere na obidve stanice (Martin s Vrútkami sú jedna aglomerácia a ak do preženiem ad absurdum, väčšina spojov ide trasou A, niečo trasou B, ale obidve obslúžia obidve stanice - Martin je viac dlhý ako široký, jedna cesta hore mestom, jedna dolu mestom. Tí, čo chodia autom, poväčšine sú to viacerí z jedného pracoviska a jazdia spolu. Preferuje sa vlak, tomu zarúbané Strečno nevadí (ak nie je taká kombinácia trasy, že kombinácia MHD-vlak-MHD je už moc na hrane). Ak niekto ide do ZA po úradoch alebo za obchodom a nie do práce, ide ako mu lepšie vyhovuje. Aj priame spoje chodia (sem-tam, ale sú aj také), Vrútky sú uzol, ťažisko trate je ZA-KE, trať z Vrútok na juh je aj historicky aj významovo iná (iné číslo), preto toto riešenie je trochu iné ako BA-DS, kde je to jedna trať. A ako píše jarino, dochádzková vzdialenosť je lepšia pri použití MHD z Vrútok, dokonca niektorí pri ceste z BB do MT vlakom volia trasu na Vrútky a odtiaľ MHD. Zastávky MHD v Martine pre smer juh-sever sú dosť ďaleko od žst a ŽSR odmietli zriadiť novú zastávku v m.č. Kosúty (blízkosť zastávky Priekopa, ktorá ale neobslúži sídliská Košúty a Sever), kde by to ľuďom zlepšilo dochádzkové trasy. Takže spoje ŽSR sú, sú hojne využívané, občas stojíte nie na svojej nohe, prípadne v piatok keď sa vracajú študenti z BA aj na WC, lebo viac miesta nie je. Pravidelné dochádzanie za prácou naozaj Strečno až tak nezaťažuje, nikto nechce riskovať, že tam stvrdne nadlho (hlavne v zime).
nie vsetci vyuzivaju spoje kde sa prestupuje. horsie je ale nieco ine. ked si dam do cp.sk spojenie zilina-vrutky-ruzomberok tak vidim zaujimavu vec, po vrutky chodi priblizne tolko vlakov ako po RK. kedze pocet cestujucich rastie blizsie k ZA je to nelogicke. pointa su vlaky Zr zvolen-vrutky, jazdiace v takte kazde 2 hod. namiesto toho aby jazdili priamo do ZA, sa z nich prestupuje na KE rychliky, co asi nie je vzdy pohodlne. ZSSK zase raz ukazuje aka je neschopna.