Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 17. Jan 2014 18:43

sarisan je nahodou dobry priklad, nedela poobede smer BA a v piatok poobede smer vychod, alebo ine spickove dni pred sviatkami. presne takto by by mohol byt nasadeny Ex juhom, dokonca v piatok by to mohli byt priame vozne z 531-ky. tym by sa zvysila aj vytazenenost hrona. a zaroven presov by mal priamy expres do BA. ake protiargumenty by si vymyslela ZSSK voci takto formulovanej poziadavke ?

PO-KE-RV-LC-ZV-LV-BA. z nich ma RC do BA jedine ZV.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod fh » 17. Jan 2014 19:30

Drx a devil strašne drístate :-) a plus konšpirácie "lebo Žilina" A ani jedno číslo ktorým by ste podporili svoje drísty. Zaviesť spoje, veď budú vyťažené, lebo to tvrdia dvaja anonymovia kdesi na fóre :-) Hádam nečakáte, že na základe vašej smiešnej argumentáci bude železnica ochotne zavádzať nové spoje, lebo vy dvaja garanujete vyťaženosť :-D ..to tam budete so samopalmi nútiť ľudí aby išli juhom :-D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2014 19:55

najivka fh. jedno zakladne cislo mas tu http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... 75#p150025 :
"
*** smeracka manipulacia Europskej unie pokracuje:
v mape http://www.telecom.gov.sk/photos/doprav ... t_DaRC.jpg v ramci okradania vychodu a juhu dalej do sveta trubime, ze
"Percento dostupnosti obyvatelov z celkoveho poctu obyvatelov slovenska je"
47% cez NAOKOLOBLIZSIE
37% cez KE-ZV-BA
27% cez R7+R2

Zilinski podvodnici tie cisla vycaruju tak, ze podla nich je cez NAOKOLOBLIZSIE obsluzeny aj kosicky kraj, ale nejakym zazrakom cez tie dalsie dva uz Presov obsluzeny nie je, ak ked vdaka D1 KE-PO je Presov juhom obsluzeny lepsie nez Kosice severom. Fakt, ze sa v tomto state moze takto klamat vo verejnych dokumentoch, je ocarujuce...

PS: Ak tu to cita niekto zodpovedny, tak v tej mape tiez zabudli vyznacit, ze do 2020 bude dufajme dokoncena aj R2 ZV-Pstrusa-Krivan"
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod fh » 17. Jan 2014 20:13

Nech sa páči, môže tam ísť súkromný prepravca, choď za ním so svojim číslom a drístami, tvoje huhlanie o výhodnosti južného ťahu ho iste zaujmú :-D , alebo ho presvedči nech začne robiť dobročinnosť, v oboch prípadoch ťa pošle veľmi rýchlo do prdele Drxo :-D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2014 20:26

standardna *** zadubenost: naokolo blizsie musi povinne dotovat cele Slovensko aj EU, ci sa to niekomu paci alebo nie (lebo vsakano, ani spendlik na tej zeleznici nie je z penazi, na ktore by si zarobili z predaja listkov). Na juhu ale nech sa uzivi ten, kto to vie komercne zvladnut. To bude ta vychyrena fIIIhAAA logika. Proste, ked v KE+BB+NR kraji zije viac ludi nez v TN+ZA+PO, tak len *** moze vyjst, ze naokolo blizsie severom obsluzi viac ludi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod fh » 17. Jan 2014 21:17

Nemáš argumenty, tak len drístaš. Drístal si tu o tom aké je to jednoduché stavať na juhu, stačí ortofotomapa, drístaš o počte obyvateľov, ale že ťahať expresy juhom je ekonomická samovražda ťa nezaujíma a nemám žiadnu pochybnosť že drístať naďakej budeš, lebo veríš že tvoje haterské príspevky raz bude niekto kompetentný brať vážne :-D . Ako grafoman čo píše anonymne svoje choré vízie po rôznych fórach. Takto sa ale ničoho nedočkáš :wink: Radšej oslov kompetentných priamo, napíš do Bruselu, podpíš sa, ale ako anonymný cvoky čo zlostne šteká nič nedokážeš :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2014 21:24

ultra kvalitny prispevok podlozeny presnymi cislami a overenymi referenciami. z teba maju meciar so slotom urcite radost, a luptak s ficom uz urcite chysta rad prace.

PS: A ze si zas kydas do pusinky sa da lahko ukazat. Jediny som na tomto fore hovoril, ze PPP1+3 musi padnut, lebo su nefinancovatelne. Vsetci nadrzani tunelari uz slintali a slavili krasne vyvrtane veterne mlyny na Visnovom (ci na Smirgeli ci jak sa to malo volat), a zrazu velke h... Takze sa vobec nevzrusuj, a zi si vo svojej iluzii o jedinecnosti naokolo blizsie.
Naposledy upravil DrX dňa 17. Jan 2014 21:39, celkovo upravené 1 krát.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod fh » 17. Jan 2014 21:37

K tomuto politickému odpadu mám ďaleko, to skôr tunajší obhajcovia Kotlebu všakže :-D
Radšej rozmýšľaj prečo ani štát, ani súkromník nezdieľajú tvoje a devilove návrhy vypravovať expresy do Prešova cez Zvolen a Košice bez toho že by si kopal okolo seba ako malé decko.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2014 21:44

Ja viem velmi dobre preco to nepodpori stat ani sukromnik: stat to nepodpori kvoli nacionalizmu, a ziaden sukromnik nepojde v tomto proti statu, ked vie, ze so statnymi dotaciami sa "podnika" trocha lahsie a ked vie, ze stat ma vyratane "odborne" mapy o tom, ako 47% obyvatelstva obsluzi len severom, a podla toho aj naviguje dopravu, ze D1 Kosice 458km po neexistujucom naokolo blizsie.
Naposledy upravil DrX dňa 17. Jan 2014 21:54, celkovo upravené 1 krát.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod fh » 17. Jan 2014 21:54

Svoju frustráciu zo severu si rieš u odborníka, splietaš tu hrušky s jablkami, diaľnicu so železnicou. Všade vidíš sprisahanie proti juhu, tak anonymne štekáš. Spíš petíciu, pošli ju kompetentným, do Bruselu, použi svoju "odbornú" terminológiu, pridaj link na svoje bližšienaokolo.com, budú z teba určite unesení :-D . Takto ti nikto neuverí že to snáď myslíš vážne a nie si len provokatér :idea:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 18. Jan 2014 15:03

nikto nevidi sprisahanie, ZSSK sama priznava ze IC su nerentabilne takze podla toho ako frajersky prehlasovali ze si na seba zarobia by uz ani nemali existovat, su to take iste dotovane vlaky ako ktorakolvek lokalka. potom je problem zaviest co i len jeden a pol spoja na juhu lebo tie slavne 4 pary IC denne by bolo este tazsie udrzat.

jancura chcel IC severom ale tak aby neboli dotovane ani IC ZSSK cize prakticky ich chcel bez konkurencie lebo dobre vie ze potencial trate sa neda porovnat s praha-ostrava. ako hovori - cenova vojna by zrutila ich biznis plan.

http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-sl ... osice.html

su len dve spravodlive riesenie, uplne trhovy princip s rizikom ze IC nebudu alebo proporcny ze nejake bude aj na juhu a bude dotovane. a pre regionalne vlaky je jedine spravne riesenie ich decentralizacia tak ako pri autobusovej doprave.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod milan_KM » 18. Jan 2014 15:32

Najlepším riešením by bolo pustiť na južný ťah súkromného dopravcu. Násobne by sa tým zvýšila kvalita cestovania. A ako všetci vieme súkromné podniky majú manažment na inej úrovni ako štátne takže by ani dotácia na kilometer nemusela byť v závratnej výške.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 18. Jan 2014 23:17

Faktom je, že ukončenie rýchlikov BA - ZV - KE v Košiciach nie je práve šťastné, tieto rýchliky by mali končiť v Prešove. Zabezpečilo by sa tak priame rýchle spojenie Prešova s KE ako poslinenie taktu medzi týmito mestami a tiež priame spojenie PO so ZV a s inými mestami na trase. Možno by to niektorí ľudia využívali aj na cesty do BA, ale to by nebola primárna cieľová skupina cestujúcich, pretože cesta do BA by takto trvala asi 7 hodín, pričom rýchlikom severom je to 6:24 aj s prestupom a IC 5:22 aj s prestupom. Dnes je mimochodom situácia taká, že R z KE smer ZV odchádzajú pre ZSSK typicky minútu pred príchodom Os z PO, takže v KE treba hodinu čakať.

Pokiaľ ide o Ex juhom, tak pre začiatok by bolo super, keby k Hronu pribudol ešte aspoň jeden pár Ex medzi BA a BB tak, aby bolo zabezpečené spojenie ráno aj poobede z/do BA. Na tieto Ex by vo Zvolene nadväzovali R smer KE - PO. Keď ide o priamy Ex PO - KE - ZV - BA, tak tu nevidím potenciál časovo konkurovať IC severom, hlavne keď bude kompletne zmodernizovaná trať BA - ZA na 160 km/h.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 19. Jan 2014 14:02

No, tie predlzenia vlako (BA)-ZV-KE do PO by urcite mali byt. A este ak by sa predlzilo po Presov povedzme ako nejaky expres s inym cislom aj ECcko KE-BP, zlepsilo by sa spojenie KE-PO aj napojenie PO na Europu dost vyrazne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 19. Jan 2014 14:25

PS: Resp, ak by to ECcko zastavilo este v Kechneci (alebo ak by sa zriadil bus z Hidasnemeti do PP Kechnec), mohli by presovcania dochadzat za pracou do Kechneca vlakom bez prestupu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 20. Jan 2014 19:43

S tým tiež súhlasím, EC medzi KE a Budapešťou by na ŽSR mali byť vedené ako Ex (teda bez príplatku) a začínať/končiť by mali v Prešove, čím by dopĺňali takt medzi týmito mestami + by sa vytvorilo priame spojenie PO - Budapešť v celkom prijateľnom čase (dnes to s prestupom osobákom trvá zbytočne dlho) a uľahčilo by sa cestovanie do Budapešti pre ľudí z PO kraja.

Zastavovanie v Kechneci by asi pre pracovníkov PP Kechnec nebolo až tak atraktívne, lebo zo stanice je to do PP 30 až 60 min. pešo. Iné by to bolo, keby tam bola nejaká doprava, ale to sa skôr miestnym firmám oplatí vypraviť autobus priamo z Košíc, keďže veľa ľudí z PO asi v Kechneci nerobí a tí čo robia, v KE prestúpia na autobus, ktorý ich vsadí priamo pred bránou závodu. Inak zastavenia osobnej dopravy na tejto trati je škoda, v budúcnosti, ak by sa inteligentne popresúvali a pridali zastávky, aby boli ľuďom bližšie, by to mohlo byť pre ľudí atraktívne.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod a.b » 22. Jan 2014 15:17

Qwert napísal:Vrútocké pomsty sú zúfalo nekvalitne spracované. Interiér je nedostatočne odhlučnený od zvuku motorov, ale to nie je jediné, celé to vŕzga, praská, mnohé diely sa kazia už po pár mesiacoch používania a opravujú sa použitím lepiacej pásky. Ich spoľahlivosť je celkovo nedostatočná. Okrem toho de facto každý kus je prototyp, vyrábali sa spôsobom pokus omyl. Tiež majú koncepčné nedostatky napríklad v riešení interiéru, kde je samý schod. Ďalšie chyby sa ešte len ukážu. V zásade je to taká na kolene vyrobená mašina.

To sú jednotky 861? Prečo sa Vrútočania rozkamarátili so Stadlerom a nerobili jednotky GTW 8/2, či to nevyhovovalo zadaniu? Jednotky 840 sú myslím pre cestujúcich celkom prijateľné, až na tie nič moc sedačky. A je tam relat. ticho vďaka koncepcii motora v osobitnom kontajneri. A ešte jedna vec, tie jednotky 861 sú nejak super ťažké. Stadler aj Dasiro sú o štvrtinu ľahšie 120 vs. cca 90 ton, talenty a ďalšie som nepozeral.
Síce som sa v žiadnej nevozil, ale už len ten rozdiel hmotnosti je zarážajúci. Veď to musí byť na spotrebe celkom poznať...
a.b
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 02. Nov 2010 15:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod mino » 22. Jan 2014 15:36

Mozno rozhodovala najnizsia cena a nie najvyhodnejsia ponuka :) Ich kvalita by sa nezavisle ukazala ak by s nimi ZOS isli do nejakej medzinarodnej sutaze a uspeli by...ale to sa myslim zatial nestalo
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 22. Jan 2014 21:35

Áno, vrútocké pomsty alias morozmrdy sú 861. :) So Stadlerom sa Vrútky rozkamarátili asi preto, aby nemuseli platiť licenčné poplatky.

Vrútky sa s 861 dokonca prihlásili do súťaže, ktorú vyhlásili ČD, ale problém bol, že narozdiel od súťaže pre ZSSK tam mali aj konkurenta, konkrétne poľskú PESA Bydgoszcz a tá ich porazila rozdielom triedy. Takže asi toľko ku kvalite týchto jednotiek. Snáď aspoň druhá generácia 861 (bude dodaných 20 kusov) na tom bude o niečo lepšie, aj keď základné koncepčné nedostatky určite odstránené nebudú.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod a.b » 23. Jan 2014 09:43

V tom druhom tendri (aukcii) na 20 kusov 861 zase Vrútky vyhrali nad PESA. "Regio-sharky" kt. nakúpili ČD, sú síce iba dvojdielne, ale aj tak pri porovnaní ich ceny mi vychádza, že v našej aukcii pola PESA skôr do počtu. Čo ponúkali ŽOS Vrútoy pre ČD, však neviem, tá ich cena by skôr zodpovedala 3-dielnej jednotke.
a.b
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 02. Nov 2010 15:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 15. Apr 2014 08:53

Ak fakt od decembra pride na trat BA-ZA-KE RegioJet, bude to pre ZSSK riadna konkurencia (viewtopic.php?f=35&t=19177&p=155379#p155379). Dufam, ze sa konecne rozsiria casy odchodov/prichodov, tak aby bolo prve ranne IC v BA najneskor 9:30 a aby posledne odchadzalo nie skor ako o 19:00. No a ZSSK by operativne mohla presunut aspon dve ICcka na juh PO-KE-ZV-BA, aby mali aspon trocha koho vozit :-).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod bzzi » 15. Apr 2014 09:39

Konečne. Akurát mám obavu, že železničné odbory urobia všetko možné, len aby žiadna konkurencia neprišla.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 18. Apr 2014 08:47

aj LEO express by bolo super
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2014 09:02

Leo Express aj bude, nie? http://ekonomika.sme.sk/c/7171602/na-sl ... press.html
No a ZSSK moze konecne zaviest ICcka PO-KE-ZV-BA.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod bzzi » 18. Apr 2014 18:12

Akože tie relatívne "nové" vagóny certifikované na 160km/h zapoja za 50 ročnú dieslovú mašinu a pošlú do Zvolena? Ideálne cez Telgárt :)
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.