To je ale iba pohľad, na pohľad sa to tak zdá. Skutočnosťou ale je, že tie vyššie doterajšie ceny skončili na desiatke rôznych úrovní v podobe všimného alebo ako to nazvať. Predsa len DPS rástol, kupoval modernú techniku, modernizoval celú spoločnosť. Z komunistických strojov a myslenia sa dostával do 21. storočia. Išlo to pomaly, zase tých stavieb až toľko nebolo, časť bola aj v reklamačných konaniach. Napokon, aby bol schopný konkurencie musel kúpiť niektoré ďalšie firmy, i keď sa to potom zamotalo cez DDM Gr. Stavebné firmy neurčili, že na Slovensko prišlo PPP. To určila iná vážna osoba.
A nie, žiadnym firmám nestačili priamo prideľované zakázky, pretože museli obrovské peniaze investovať inam. Prečo dával DPS ročne 50 mil. Sk kamsi do športu? Do konkrétneho športu? A musel alebo chcel? Prečo to nerobili iné firmy, napríklad IS Košice ? DPS sa len spoľahol na taktiku, že zostane sám, neetabloval sa do žiadnej skupiny. Predsa len Skanska, alebo Strabag alebo Eurovia dokážu lepšie čeliť problémom aj viacerým naraz, než samotná firma ale aj niektoré giganty sa otriasli, viď už to Rakúsko, Alpine a rozhodne Alpine vydala viac tlačových správ spolu s Bruselom, že vlastne tá výstavba v Poľsku nedopomohla európskemu stavebníctvu, ale zhoršila pomery. Nuž ale už aj Poliaci v novom pláne do 2020 vydali zreálnené ceny na stavby. Ale to by sme zbehli inam.
Tá modernizácia spoločnosti stála 50-60% ziskov. A nezabúdajme ani na to, aký bol štát nedisciplinovaný v platbách, meškalo sa 60-90 dní, takže ešte sa firma aj zadlžovala, aby vyplácala dodávateľov a subdodávateľov. Kde teda skončila "tá nenažranosť"? Čo to je presne? Bohužiaľ, proste o tom je tento sektor. Rozumie tomu minimum ľudí, ale je to správne že ekonomika formuje stavebníctvo a nie naopak (viď Španielsko - viac diaľnic a rýchlostných ciest ako Nemecko, už 14.000 km). DPS má svoje zlaté časy za sebou, vlastnou vinou - že sa neetabloval do vyšších spoločností. Mali skôr manažéri uvedomiť, že ako 3.000 zamestnancov nemajú šancu uspieť v európskom prostredí. Neustáli jediný problém, iné firmy museli čeliť viacerým problémom. Teraz prežívajú a je len otázka ako sa zahoja a kam ich to naozaj posunie.
Avšak naozaj nemohol za daných podmienok ostať jednotkou. Jednoducho nemôže ísť pod ceny, pod vlastné ceny, s tými úvermi a s tou technikou, akú mal. S dotovaním poľských objektov. On si už nemohol dovoliť "cúvnuť". Banky už si nemohli dovoliť financovať niečo, čo tvorilo stratu. Bohužiaľ, pretlak stavebných kapacít spôsobil, že etablované firmy ako Eurovia/Strabag/Skanska sa uchytili tam, kde bol aj DPS silný, ale cenami nestačil, modernizácia ciest. Keď nestačila výstavba a bol hlad, presunulo sa to všetko inam. Tie giganty čo zamestnávajú nie 3.000 ale 30.000 ľudí si mohli dovoliť obetovať aj to, že tie stroje si pár rokov na seba nezarobia. Ten DPS si to jednoducho nemal z čoho dovoliť. A to nebol iba DPS, z rovnakých dôvodov skrachovali iné firmy: v pokrývaní striech, v prerábkach bytových jadier, v zatepľovaní domov.