DOPRAVOPROJEKT, a.s., Bratislava

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

DOPRAVOPROJEKT, a.s., Bratislava

Odoslaťod Diaľničiar » 13. Feb 2005 22:46

Dopravoprojekt, a.s. je súkromná akciová spoločnosť, ktorá poskytuje multidisciplinárne inžiniersko-konzultačné služby a projektové práce, so zameraním najmä na dopravu a dopravnú infraštruktúru, pozemné, ekologické a vodohospodárske stavby.

Viac o tejto firme vám povie táto stránka:

www.dopravoprojekt.sk


Obrázok
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 17:56

Túto firmu už ovláda jedna z finančných skupín na Slovensku, ak sa nemýlim, tak Istrokapitál. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 17:18

Ako napisal Alexander, tak prave kupa tejto firmy financnou skupinou stazilo postavenie tejto firmy vo svete, pretoze v pozadi stoja ine skupiny.

Na slovenskom trhu je to vsak hlavna projektantnska spolocnost v oblasti takmer vsetkych stavieb pri dialnicnej vystavbe a ma aj prepojenia na stavebne spolocnosti, politikov, ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 12. Dec 2005 19:37

Tato společnost projektovala drtivou většinu dálničních staveb na Slovensku. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 19:43

Lenny napísal:Tato společnost projektovala drtivou většinu dálničních staveb na Slovensku. 8)


To je pravda, ale pomaly sa to meni a prichadzaju dalsie subjekty ako napriklad Geoconsult podla mojich info. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 13. Mar 2006 15:25

Dopravoprojekt bude vypracovavat technicku studiu pre stavbu I/74 Snina - Kolonica. Tento cestny tah je dnes cestou I. triedy alebo je to cesta II. triedy :?:

Inak hodnota je 750.000 SKK. Najmensia ponuka bola cca. 603.000 SKK a najvacsia cca. 1.000.000 SKK.

Viac info - http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2006 23:15

Hospodárenie Dopravoprojektu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3733
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 26. Sep 2006 19:32

Neviem či som to pochytil správne ale mám pocit že novým vlastníkom Dopravoprojektu sa stala česká projektová firma SUDOP PRAHA a.s.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 26. Sep 2006 19:39

mapman napísal:Neviem či som to pochytil správne ale mám pocit že novým vlastníkom Dopravoprojektu sa stala česká projektová firma SUDOP PRAHA a.s.


Si si istý, že slovenskú firmu (lebo existujú aj Dopravoprojekt Ostrava a Dopravoprojekt Brno) :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 26. Sep 2006 19:43

Áno, som si istý že v tej informácii išlo o Dopravoprojekt Bratislava... Ale je to z druhej info z druhej ruky...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 26. Sep 2006 20:06

mapman napísal:Áno, som si istý že v tej informácii išlo o Dopravoprojekt Bratislava... Ale je to z druhej info z druhej ruky...


Je to možné, pozriem sa na to. Nakoniec mne osobne je to jedno. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Novy majitel

Odoslaťod B; » 16. Nov 2006 09:10

Projektovanie dopravných stavieb na Slovensku koncentruje vo svojich rukách silná česká projektová spoločnosť Sudop Group. Tá získala vplyv nad najväčšou slovenskou projektovou firmou, špecializujúcou sa na dopravné stavby – bratislavským Dopravoprojektom. Akcie od spoločnosti Tedak získala cez cyperskú schránkovú spoločnosť Green Catcher.


cely clanok :

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5497
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 21. Nov 2006 13:11

Už by bolo dobré niečo robiť s monopolom na projektovanie diaľnic. :idea: :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 21. Nov 2006 20:50

Dy napísal:Už by bolo dobré niečo robiť s monopolom na projektovanie diaľnic. :idea: :idea:


A odvadí dobrou práci :?:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Majkl » 21. Nov 2006 21:23

Dy napísal:Už by bolo dobré niečo robiť s monopolom na projektovanie diaľnic. :idea: :idea:


Ak má dobré a hlboko zapustené korene,tak malý vetríik s ním len tak nezamáva, ak už niečo, to musí byť len riadna víchrica, najlepšie valiaca sa od severo-západu. :lol:
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 12. Dec 2006 11:35

Treba, aby štát začal viac dohliadať na to, čo sa vlastne projektuje.

Čím viac mostov, estakád a tunelov, tým drahší projekt, tým väčší zisk a tým viac práce. Ale aj tým drahšie samotné diaľnice. Prakticky na každom 10 km úseku D1 alebo 14 km úseku R1 je tu navýšenie pri výstavbe o 1 mld. SKK voči stavu, že by sa stavali dlhšie násypy a napr. prídavný tretí jazdný pruh do stúpania tam, kde by to bolo potrebné.

Štát by si mal na to dohliadnuť, len by to chcelo upustiť trochu od parametrov pri výstavbe, lebo tie má SR (normy) jedny z najprísnejších v krajinách EÚ.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 12. Dec 2006 11:54

Ako by som pocul JG 8)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 12. Dec 2006 12:04

B; napísal:Ako by som pocul JG 8)


No vidíš, ibaže on z toho vinil stavebné firmy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: ... moje informácie ...

Odoslaťod bystrik » 12. Dec 2006 23:48

Dialniciar napísal:Treba, aby štát začal viac dohliadať na to, čo sa vlastne projektuje.

Čím viac mostov, estakád a tunelov, tým drahší projekt, tým väčší zisk a tým viac práce. Ale aj tým drahšie samotné diaľnice. Prakticky na každom 10 km úseku D1 alebo 14 km úseku R1 je tu navýšenie pri výstavbe o 1 mld. SKK voči stavu, že by sa stavali dlhšie násypy a napr. prídavný tretí jazdný pruh do stúpania tam, kde by to bolo potrebné.

Štát by si mal na to dohliadnuť, len by to chcelo upustiť trochu od parametrov pri výstavbe, lebo tie má SR (normy) jedny z najprísnejších v krajinách EÚ.


radsej nech sa postavia dialnice vo velkorysych parametroch, ako keby sa mali za 20 rokov prestavovat. ja si neviem predstavit, ze by napr. v Brennerskom priesmyku setrili a estakadu stavali alebo rozsirovali dodatocne.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Re: ... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 09:56

bystrik napísal:radsej nech sa postavia dialnice vo velkorysych parametroch, ako keby sa mali za 20 rokov prestavovat. ja si neviem predstavit, ze by napr. v Brennerskom priesmyku setrili a estakadu stavali alebo rozsirovali dodatocne.


Tak to potom chorvátska A1 je na tom veľmi zle podľa tohto tvojho kritéria. A ešte k tomu je to tranzitná diaľnica.

Nemáš pravdu Bystrík a len tak mimochodom, niektoré úseky tu ani nestoja 20 rokov a už sa opravujú alebo sa rozpadávajú.

A naviac to sú veľkorysé parametre, keď existuje 3. jazdný pruh v jednom smere.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 09. Máj 2008 22:25

Dopravoprojekt,a.s. získal zákazku na úsek D 1 okolo Prešova :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2008 16:16

PROJEKT TEN-T JE ZAPRACOVANÝ DO ÚZEMNÉHO PLÁNU MESTA BRATISLAVA A MOŽNOSŤ JEHO REALIZÁCIE SA TAK STÁVA SKUTOČNOSŤOU

(Bratislava, 15. decembra 2008) – Poslanci mestského zastupiteľstva schválili v pondelok zmeny a doplnky územného plánu mesta Bratislava, ktoré premietajú projekt Železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom a železničnou sieťou do plánu mesta. Projekt je tak životaschopný a možnosť jeho realizácie sa stáva skutočnosťou!

Projektant TEN-T, spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s., tak môže začať spracovávať ďalšie stupne projektovej dokumentácie, ktoré opäť posunú projekt bližšie k jeho realizácii.

„Sme nesmierne spokojní s rozhodnutím mestského zastupiteľstva a so schválením zmien a doplnkov územného plánu, na ktoré sme čakali. Teraz môžeme začať spracovávať a prerokovávať podklady pre územné rozhodnutie, ktoré budú smerovať k jeho vydaniu a neskôr k vydaniu stavebného povolenia. Podľa časového harmonogramu prípravy projektu sa počíta s realizáciou diela v období rokov 2010 – 2015,“ povedal generálny riaditeľ DOPRAVOPROJEKTu, a.s. Ing. arch. Gabriel Koczkáš. Ako dodal, obyvatelia Slovenska a Bratislavy sa môžu tešiť na kvalitnejšie spojenie s Európou s integrovanou mestskou dopravou a riešením pre MHD.

Cieľom projektu TEN-T je zvýšiť interoperabilitu železničnej siete a integrovať Bratislavu do európskej železničnej siete. Projekt je súčasťou budúcej európskej magistrály č. 17 Paríž – Štrasburg – Štutgart – Viedeň – Bratislava a zahŕňa prepojenie staníc Bratislava Predmestie – Bratislava Petržalka, tunelovým vedením v dĺžke 6,43 km pod centrom mesta a popod koryto rieky Dunaj, ako aj napojenie letiska M.R. Štefánika na železničnú štruktúru mesta. Prepojenie staníc bude plniť okrem funkcie tranzitného prepojenia železničných koridorov aj funkcie vnútromestskej dopravy, čím sa zároveň zrealizuje aj v minulosti pripravovaná, no zatiaľ nerealizovaná stavba Nosného systému mestskej hromadnej dopravy (NS MHD). Z tohto dôvodu budú na trase prepojenia vybudované štyri stanice, dve hĺbené a dve razené.

2008-12-05; Tlačová správa, http://www.dopravoprojekt.sk/getpage.ph ... vyhlas.htm
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Feb 2009 21:50

Dopravoprojekt pripravil 80 % úsekov diaľnic pre PPP :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11479

Dopravoprojekt dosiahol v roku 2008 podľa predbežných údajov tržby za vyše 600 mil. Sk, čo je mierne viac ako za rok 2007. Očakávaný zisk pred zdanením za minulý rok by mal byť na úrovni roku 2007, približne 120 až 130 mil. Sk.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Apr 2009 11:56

DOPRAVOPROJEKT, a.s. sa stal generálnym partnerom valného zhromaždenia iniciatívy „Magistrála pre Európu“

Bratislava, 21. januára 2009 – Spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. sa stala generálnym partnerom v poradí tretieho medzinárodného valného zhromaždenia iniciatívy „Magistrála pre Európu“, ktorá sa koná 21. a 22. januára 2009 v Bratislave a vo Viedni.

Iniciatíva „Magistrála pre Európu“ presadzuje rýchle prebudovanie celej železničnej osi „Paríž – Bratislava/Budapešť“ na vysokovýkonnú trať pre osobnú a nákladnú dopravu. Valné zhromaždenie bude účastníkov informovať o prioritnom projekte TEN 17 priamo na Slovensku a v Rakúsku, pričom osobitnú pozornosť bude venovať cezhraničnému koľajovému spojeniu medzi Rakúskom a Slovenskom a konkrétnym projektom na posilnenie uzla TEN – Bratislava a Viedeň.

„DOPRAVOPROJEKT, a.s. je projektantom železničného prepojenia staníc Bratislava Predmestie – Bratislava Petržalka v rámci TEN-T tunelovým vedením v dĺžke 6,43 km pod centrom mesta a popod koryto rieky Dunaj, ako aj projektantom napojenia letiska M.R. Štefánika na železničnú štruktúru mesta na území Bratislavy. V decembri minulého roka schválili poslanci mestského zastupiteľstva zmeny a doplnky územného plánu mesta Bratislava, ktoré premietajú projekt Železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom a železničnou sieťou do plánu mesta. Projekt TEN-T sa tak na území Bratislavy stal životaschopným a spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. mohla začať spracovávať a prerokovávať podklady pre územné rozhodnutie, ktoré budú smerovať k jeho vydaniu a neskôr k vydaniu stavebného povolenia,“ povedal generálny riaditeľ DOPRAVOPROJEKTu, a.s. Ing. arch. Gabriel Koczkáš. Ako dodal, podľa časového harmonogramu prípravy projektu sa počíta s realizáciou diela v období rokov 2010 – 2015, takže obyvatelia Slovenska a Bratislavy sa môžu tešiť na kvalitnejšie spojenie s Európou s integrovanou mestskou dopravou a riešením pre MHD.

Magistrála pre Európu je železničný koridor z Paríža cez Štrasburg – Mníchov – Viedeň do Bratislavy, nachádza sa medzi Severným a Stredozemným morom a je hlavnou osou z východu na západ Európy. Iniciatíva Magistrála pre Európu bola založená v roku 1990 mestami, regiónmi a obchodnými komorami pozdĺž železničnej osi Paríž – Budapešť s cieľom rýchlej modernizácie tohto spojenia. Modernizácia trate je nevyhnutnou podmienkou pre rýchlu ekonomickú, politickú a kultúrnu integráciu východnej a západnej Európy. Bratislava je členom tejto iniciatívy od roku 2007.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2009 14:24

Dialniciar napísal:Dopravoprojekt pripravil 80 % úsekov diaľnic pre PPP :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11479


Je to 8 z 13 úsekov v rámci PPP. :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=86215#86215
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.