Stránka 3 z 11

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2007 17:46
od Lenny
V okolí Brna se začne rozšiřovat už v roce 2010 a poslední z pěti plánovyných úseku by měl být dokončen v roce 2017. Náklady na rozšíření 29,030 km dlouhého úseku jsou 8,3 mld. Kč. Nejdražší je úsek Brno-západ - Brno-jih, kde jsou dvě velké křižovatky Centrum a Jih.

Na rozšíření D1 mezi Mirošovicmie - Kývalkou probíhá zpracování Technicko-ekonomické studie a zpracování Oznámení EIA. Poté se rozhodne o dalším osudu rozšiřování.

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2007 00:24
od Jarda
Podle statistiky na: http://pamatnikd1.unas.cz/smrt.html byl rok 2006 na D1 rekordní v celkovém počtu dopravních nehod, kterých bylo 3931, ale poprvé od r. 1990 byl počet usmrcených osob nížší než 20 (za rok 18, smutný rekord drží roky 1992 a 1993, ve kterých na D1 zahynulo shodně po 42 lidech).

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2007 16:43
od Honda
Výstavba dálnice D1 po Kroměříž se naplno rozbíhá :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6035

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 17:00
od Honda
Ja ináč doteraz nemožem pochopiť, prečo je D1 takú "krivá" od Brna na Ostravu :?:

Musela ísť nasilu do Zlínskeho kraja :?:

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 18:31
od mapman
To súvisi s historickým vývojom trasovania.

Povodne mala D1 viesť na UH a TN, a na Ostravu mala ísť D47, ktorá mala trasovanie okolo Chropyně.

Potom sa však D1 natiahla až k Hulínu, kde sa mala deliť na D47, R49 a R55. Potom sa opäť. D1 predĺžila až k Lipníku a od neho ďalej sa mala stavať D47. No a nakoniec sa D1 predĺži až k poľskym hraniciam...

No a potom aby v tom človek nemal zmätok...

Keď to zhrniem, hlavným dovodom je to, že morava má hlavné sídla (BM, ZL, OL, OV) akoby na vrcholoch kosoštvorca. D1 sa drží po pravej strane, uhlopriečka by sa nevyplatila ;) ;)

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 18:42
od Honda
mapman napísal:To súvisi s historickým vývojom trasovania.

Povodne mala D1 viesť na UH a TN, a na Ostravu mala ísť D47, ktorá mala trasovanie okolo Chropyně.

Potom sa však D1 natiahla až k Hulínu, kde sa mala deliť na D47, R49 a R55. Potom sa opäť. D1 predĺžila až k Lipníku a od neho ďalej sa mala stavať D47. No a nakoniec sa D1 predĺži až k poľskym hraniciam...

No a potom aby v tom človek nemal zmätok...

Keď to zhrniem, hlavným dovodom je to, že morava má hlavné sídla (BM, ZL, OL, OV) akoby na vrcholoch kosoštvorca. D1 sa drží po pravej strane, uhlopriečka by sa nevyplatila ;) ;)


Ja si to neodpustím .. nebolo by lepšie postaviť rovnú D1 a dotiahnuť tam k tomu R49 :?:

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 18:46
od mapman
TO je diskutabilné... Lebo smer Vyškov - Lipník nebude ten najexponovanejší. Veľa áut jazdí Brno - Zlín, existuje paralelná R46 s R35, veľa áut jazdí OL/OV - R55, navyše pre reláciu Praha - Ostrava bude do budúcna oveľa doležitejšia D11 a R35 a potom až D1 od Lipníku. Trochu paradox, keď tiež vedie z Prahy ;)))

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2007 20:04
od Honda
mapman napísal:TO je diskutabilné... Lebo smer Vyškov - Lipník nebude ten najexponovanejší. Veľa áut jazdí Brno - Zlín, existuje paralelná R46 s R35, veľa áut jazdí OL/OV - R55, navyše pre reláciu Praha - Ostrava bude do budúcna oveľa doležitejšia D11 a R35 a potom až D1 od Lipníku. Trochu paradox, keď tiež vedie z Prahy ;)))


Ano, je to diskutabilné a mňa by zaujímalo, aké boli prvé plány a či na nich vplývali regióny :?:

Totiž po dostavbe Brno-Viedeň sa zvýši význam v celom ťahu na Ostravu a Poľsko a "gro" dopravy z Prahy bude smerovať na Brno. :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 20:52
od bobikboobika
mapman napísal:To súvisi s historickým vývojom trasovania.

Povodne mala D1 viesť na UH a TN, a na Ostravu mala ísť D47, ktorá mala trasovanie okolo Chropyně.

Potom sa však D1 natiahla až k Hulínu, kde sa mala deliť na D47, R49 a R55. Potom sa opäť. D1 predĺžila až k Lipníku a od neho ďalej sa mala stavať D47. No a nakoniec sa D1 predĺži až k poľskym hraniciam...

No a potom aby v tom človek nemal zmätok...

Keď to zhrniem, hlavným dovodom je to, že morava má hlavné sídla (BM, ZL, OL, OV) akoby na vrcholoch kosoštvorca. D1 sa drží po pravej strane, uhlopriečka by sa nevyplatila ;) ;)


Taky si myslim, ze je D1 spatne trasovana, za kazdou cenu chce obslouzit i smer Zlin-Olomouc, coz zpusobuje prilisne prodlouzeni trasy na rovine (velmi nesetrne vzhledem k emisim), bud mela vest z Hulina primo na Lipnik a zvlast R55, nebo kolem Chropyne a ke Zlinu delsi R49.
Je to takove radoby levne univerzalni reseni.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 21:06
od bobikboobika
Soucasne trasovani je vhodne pro smery Brno-Zlin a Zlin-Olomouc, ale vicemene naprosto nevhodne pro smer Zlin-Ostrava,prip. Polsko po R48 a nicneresici oproti dnesku na trase Brno-Ostrava.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 21:46
od Jarda
bobikboobika napísal:Soucasne trasovani je vhodne pro smery Brno-Zlin a Zlin-Olomouc, ale vicemene naprosto nevhodne pro smer Zlin-Ostrava,prip. Polsko po R48 a nicneresici oproti dnesku na trase Brno-Ostrava.


Cestu z Brna do Ostravy D1 zkrátí oproti R46 + R35 o necelé 2 km.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 22:03
od bobikboobika
Jarda napísal:
bobikboobika napísal:Soucasne trasovani je vhodne pro smery Brno-Zlin a Zlin-Olomouc, ale vicemene naprosto nevhodne pro smer Zlin-Ostrava,prip. Polsko po R48 a nicneresici oproti dnesku na trase Brno-Ostrava.


Cestu z Brna do Ostravy D1 zkrátí oproti R46 + R35 o necelé 2 km.


Coz jen potvzuje, ze v tomto smeru krom sire vozovky nevyresi vubec nic. Usek Prerov-Lipnik je tak naprosto zbytecny.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 09:27
od Marty
Honda napísal:
mapman napísal:TO je diskutabilné... Lebo smer Vyškov - Lipník nebude ten najexponovanejší. Veľa áut jazdí Brno - Zlín, existuje paralelná R46 s R35, veľa áut jazdí OL/OV - R55, navyše pre reláciu Praha - Ostrava bude do budúcna oveľa doležitejšia D11 a R35 a potom až D1 od Lipníku. Trochu paradox, keď tiež vedie z Prahy ;)))


Ano, je to diskutabilné a mňa by zaujímalo, aké boli prvé plány a či na nich vplývali regióny :?:

Totiž po dostavbe Brno-Viedeň sa zvýši význam v celom ťahu na Ostravu a Poľsko a "gro" dopravy z Prahy bude smerovať na Brno. :wink:


Mas pravdu Hondaku, ale co az bude jednoho krasneho dne hotova R55 a 2pruhovy obchvat Breclavi smerem na hranice s A ?

Podle mne bych v pripade tranzitu A-PL v Rakousku pred prechodem Mikulov uhnul na Breclav a jel byl kolem Otrokovic, Prerova na Ostravu nebo Tesin... To by bylo urcite kratsi a rychlejsi (vyhnul bych se zahustene doprave u Brna). Pokud tedy nebude vyhodnejsi jet pres SK... Co Vy dalnicni experti na to ???

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:00
od mapman
Vyhnul bych se přes Slovensko. To už by byla třetí kapacitní komunikace mezi Vídní a Katovicemi ;) Stačí A5-R52-D1-A1 a k tomu A6-D1-D3-S69-S1 ... Takhle by přibyla další mutace, která už by byla navíc. Na R55 radši ať moc tranzitu není. A když už, tak se plánuje rakouská S8 z Vídně na severní okraj Bratislavy k D2, čili vznikne ti S8-D2-R55-D1-Polsko. To si myslím bohatě stačí. - Ohledně zapojení státu navíc, předpokládá se sjednocený výběr mýtného v EU. Takže v tomhle by do budocna problém být neměl...

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:24
od Dialniciar
Marty napísal:Mas pravdu Hondaku, ale co az bude jednoho krasneho dne hotova R55 a 2pruhovy obchvat Breclavi smerem na hranice s A ?

Podle mne bych v pripade tranzitu A-PL v Rakousku pred prechodem Mikulov uhnul na Breclav a jel byl kolem Otrokovic, Prerova na Ostravu nebo Tesin... To by bylo urcite kratsi a rychlejsi (vyhnul bych se zahustene doprave u Brna). Pokud tedy nebude vyhodnejsi jet pres SK... Co Vy dalnicni experti na to ???


Otázka: Kedy bude kompletne dostavaná R55 :?:

Až to bude, tak bude aj R52, aj obchvat Brna, aj celá slovenská D1+D2+D3+D4, takže veľa motoristov pôjde už z Viedne 2 diaľnicami na BA a potom po SR. Bude záležať, kam kto do toho Poľska pôjde.

Ja si tiež osobne myslím, že mala byť D1 kratšia a k nej dotiahnutá R49 a R55 mala končiť v Zlíne. To, čo dnes vzniklo na Ostrave, bude za 20 rokov veľký chaos a bude sa to musieť riešiť novými križovatkami a úsekmi.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 22:20
od Michal.ACS
Já jsem zastánce jednoho dlouhého tahu v naší malé krásné republice 8) 377km dlouhá dálnice.. :-) R46 je strašná a řešit takhle dopravu z mého laického pohledu se mi moc nezamlouvá. D1 je zkrátka D1 a proto mi nevadí, že se spojují úseky od Kroměříže až po Lipník. Trošku žasnu nad tím, že lidi si říkají, jak je to zbytečné a kdo co bude používat... nebude to krásný si vybrat jakou cestou pojedu? 8) a navíc... ruku na srdce... kdy bude dostavěna R(D) 35? to je ve hvězdách...

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 22:36
od Dialniciar
Michal.ACS napísal:Já jsem zastánce jednoho dlouhého tahu v naší malé krásné republice 8) 377km dlouhá dálnice.. :-) R46 je strašná a řešit takhle dopravu z mého laického pohledu se mi moc nezamlouvá. D1 je zkrátka D1 a proto mi nevadí, že se spojují úseky od Kroměříže až po Lipník. Trošku žasnu nad tím, že lidi si říkají, jak je to zbytečné a kdo co bude používat... nebude to krásný si vybrat jakou cestou pojedu? 8) a navíc... ruku na srdce... kdy bude dostavěna R(D) 35? to je ve hvězdách...


R35 bude dostavaná určite skôr ako D3 alebo D11, teda od úsek spájajúci Prahu a Ostravu, zjednodušene povedané.

Vy sa ale Michal mýlite, pretože vy si nevyberiete trasu, kadiaľ budete chcieť ísť. Vy budete musieť ísť len po D1 od Brna na Ostravu, inak nepôjdete po diaľničnej sieti. Práveže variant predtým bol o tom, že by ste mal na výber vybrať si priamu D1 alebo dlhšiu kombináciu inak rozložených R55 a R49.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 23:56
od mapman
Dialniciar napísal:Vy budete musieť ísť len po D1 od Brna na Ostravu, inak nepôjdete po diaľničnej sieti. Práveže variant predtým bol o tom, že by ste mal na výber vybrať si priamu D1 alebo dlhšiu kombináciu inak rozložených R55 a R49.


Toto som nepochopil. Z Brna na Ostravu budú predsa stále dve možnosti. Buď D1-R46-R35-D1 alebo len sólo D1... Obidve v rámci diaľničnej siete...

A to isté z Prahy do Ostravy. Buď D1 alebo D11+R35+D1...

:?:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 00:26
od Dialniciar
mapman napísal:
Dialniciar napísal:Vy budete musieť ísť len po D1 od Brna na Ostravu, inak nepôjdete po diaľničnej sieti. Práveže variant predtým bol o tom, že by ste mal na výber vybrať si priamu D1 alebo dlhšiu kombináciu inak rozložených R55 a R49.


Toto som nepochopil. Z Brna na Ostravu budú predsa stále dve možnosti. Buď D1-R46-R35-D1 alebo len sólo D1... Obidve v rámci diaľničnej siete...

A to isté z Prahy do Ostravy. Buď D1 alebo D11+R35+D1...

:?:


mapman, to mi to komplikuješ. Dobre sa pozri na mapu. A na pôvodné trasovania. A daj si to vedľa seba. :arrow:

Veď dobre hovoríš, čo si napísal, platí. 8) 8) 8)

Ale po terajšej D1 musíš ísť do trasy R49 a R55, aj keď pôjdeš oficiálne po D1, už je to doslova zbytočné zdržiavanie a o tomto diaľnica nie je. O tom je rýchlostná cesta.

Mapa série 147CZ10D1B-O, presne toto popisuje. D1 neuspokojila Olomouc, ale len Zlín a ešte aj to tak dosť nepodarene. Je to nekvalitne spravené, je to len preto, aby to pretlo každý kraj, ale je to problémom do budúcnosti, to sa stavím o čo len chceš. Tak ako riešia R46 a R35 D1 a Olomouc, tak to mali riešiť aj R49 a R55 vo vzťahu Zlín a D1 a D1 mala ísť "rovno". Dnes to tak nie je a je to zbytočné predĺženie trasy.

Keď sa stavia, má sa stavať kvalitne. A nie tak, že: veď nech sa len stavia a ja sa aj tak rád preveziem. :roll:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 09:54
od mapman
hej, už ti snáď rozumiem to s tou ináč položenou 49kou a 55kou.

Povodne trasovanie D1 resp. D47 okolo Chropyně poznám a to súčasné rozhodne neobhajujem, skor sa ho snažím vysvetliť, osobne si tiež myslím že sa to malo ťahať rovno.

Na druhú stranu... Z pohľadu dopravných tokov a hustoty dopravy vobec, nemusí byť do budúcna smer Brno - Ostrava ten najvyťaženejší.

A po variantu D1 okolo Uh.Hradišťa na Trenčín existoval aj variant že D1 povedie okolo Zlína k Púchovu v trase dnes plánovanej R49. Z toho potom vzniklo toto čo je z toho dnes...

Tvoje riešenie by teda oproti tomuto: dnes malo vyzerať nejak takto? varA resp. varB.

Já len aby sme sa pochopili :P

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 10:46
od Ondra O.K.
mapman napísal:
Tvoje riešenie by teda oproti tomuto: dnes malo vyzerať nejak takto? varA resp. varB.



Jojo, myslim ze reseni varB by melo vetsi logiku nez je ted...teda jeste s nejakym privadecem od Zlina k temto R...

No treba se nekdy nekdo placne pres kapsu a tu chybejici "preponu" D1 dodela...no asi ne :D

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 10:55
od Dialniciar
mapman napísal:Povodne trasovanie D1 resp. D47 okolo Chropyně poznám a to súčasné rozhodne neobhajujem, skor sa ho snažím vysvetliť, osobne si tiež myslím že sa to malo ťahať rovno.


Som rád, že si toho istého názoru. Je mi tiež jasné, že sa snažíš vysvetliť dnešný stav a podľa možností ho aj obhájiť. Ale obhájenie, že kde bude aká doprava ... až bude, tak sa to bude riešiť, tak sa to robí všade na svete, ale diaľnica má ísť podľa možností rovno. Na Slovensku je výnimka, že D1 takmer "minula" Prešov pri svojom trasovaní, išla cez Krompachy a potom zase ponad Košice na Michalovce až po Užhorod. Toto sa upravilo na dnešnú trasu. Podobne sa upravil aj rajecký variant. Našťastie. 8)

A na tvoju otázku, ... pekne si si to nakreslil, v princípe je to variant B.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 16:10
od bobikboobika
Když už se rozhodlo v rámci "úspor" nedělat Mapmanovu Variantu B, měl se podle mě prosazovat alespoň místo západního obchvatu Přerova obchvat východní, který by dost zkrátil D1 z Hulína/Holešova.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 11:04
od mapman
Troufám si říct, že na jakékoliv změny už je dnes pozdě a přineslo by to větší škodu než užitek... Spíš mě rozčiluje že DK Hulín je neúpná, to by se na křížení komunikací nadřazené dopravní sítě nemělo dít...

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 11:34
od Dialniciar
mapman napísal:Troufám si říct, že na jakékoliv změny už je dnes pozdě a přineslo by to větší škodu než užitek... Spíš mě rozčiluje že DK Hulín je neúpná, to by se na křížení komunikací nadřazené dopravní sítě nemělo dít...


Zmeniť v tomto štádiu sa to už nedá, to je pravda.