Stránka 2 z 11

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2006 22:10
od Jarda
Dy napísal:http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/1BD98A8A46989C5FC125716C002B990E

ČR bude stavať 4 km úsek D1 v hodnote cca. 1 mld. CZK, v okolí Kroměříže. :lol:


To je druhá ze čtyř staveb (dálniční obchvat Kroměříže se už staví), které je nutné postavit, aby mohlo být dobudováno dálniční napojení Zlína (R 55 a R49, které se obě napojí na MÚK Hulín). ŘSD slibuje, že D1 by mohla být kompletní až na hranice s Polskem do r. 2010, tomuto roku ale příliš nevěřím, byť je předpoklad, že česká D1 by mohla být celá hotová o něco málo dříve než slovenská D1 BA-KE. Myslím si, že úsek Hulín - Lipník by neměl být až tak prioritní, protože objížďka Vyškov - Lipník po R46 a R35 je delší jen o cca 2 km.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 14:04
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:To je druhá ze čtyř staveb (dálniční obchvat Kroměříže se už staví), které je nutné postavit, aby mohlo být dobudováno dálniční napojení Zlína (R 55 a R49, které se obě napojí na MÚK Hulín). ŘSD slibuje, že D1 by mohla být kompletní až na hranice s Polskem do r. 2010, tomuto roku ale příliš nevěřím, byť je předpoklad, že česká D1 by mohla být celá hotová o něco málo dříve než slovenská D1 BA-KE.


Rok 2010 je optimistický předpoklad. U některých staveb je rok zprovoznění 2011 a dokončení 2012. V roce 2010 bude dobré když se bude po D1 jezdit do Hluína/Říkovic.

Myslím si, že úsek Hulín - Lipník by neměl být až tak prioritní, protože objížďka Vyškov - Lipník po R46 a R35 je delší jen o cca 2 km.


Tady nejde o úsek Hulín - Lipník, ale o dokončení celé dálnice D1, že se tento úsek dá objet po R46 a R35 je jen šťastných okolností. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 14:05
od Lenny
Probíhá zpracování dokumentace na Územní rozhodnutí na stavbu "0131.2 Brno-východ - Holubice", jedná se o rozšíření D1 na šestipruh kategorie D 33,5/120 v délce 6,6 km.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 14:24
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:To je druhá ze čtyř staveb (dálniční obchvat Kroměříže se už staví), které je nutné postavit, aby mohlo být dobudováno dálniční napojení Zlína (R 55 a R49, které se obě napojí na MÚK Hulín). ŘSD slibuje, že D1 by mohla být kompletní až na hranice s Polskem do r. 2010, tomuto roku ale příliš nevěřím, byť je předpoklad, že česká D1 by mohla být celá hotová o něco málo dříve než slovenská D1 BA-KE.


Rok 2010 je optimistický předpoklad. U některých staveb je rok zprovoznění 2011 a dokončení 2012. V roce 2010 bude dobré když se bude po D1 jezdit do Hluína/Říkovic.

Myslím si, že úsek Hulín - Lipník by neměl být až tak prioritní, protože objížďka Vyškov - Lipník po R46 a R35 je delší jen o cca 2 km.



Tady nejde o úsek Hulín - Lipník, ale o dokončení celé dálnice D1, že se tento úsek dá objet po R46 a R35 je jen šťastných okolností. 8)


Kdyby D1 byla celá dokončená do r. 2012 bylo by to dobře, ovšem nesmí to být na úkor potřebnějších staveb (zejm. na R35 a D3).

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 14:28
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Kdyby D1 byla celá dokončená do r. 2012 bylo by to dobře, ovšem nesmí to být na úkor potřebnějších staveb (zejm. na R35 a D3).


Nebude, bo R35 bude na začátku realizace a D3 se částečně bude realizovat pomocí PPP, část se bude zahajovat a zbytek bude ve stavbě. V tomto bych problém neviděl. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2006 08:44
od Michal R
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Kdyby D1 byla celá dokončená do r. 2012 bylo by to dobře, ovšem nesmí to být na úkor potřebnějších staveb (zejm. na R35 a D3).


Nebude, bo R35 bude na začátku realizace a D3 se částečně bude realizovat pomocí PPP, část se bude zahajovat a zbytek bude ve stavbě. V tomto bych problém neviděl. 8)


S tím PPP v případě dálnice D3 jsem maličko skeptik, protože tenhle týden jsem se probíral v práci konsesním zákonem a jaksi není primárně určen pro liniové stavby; ty budou řešeny úpravou stavebního zákona. Naprosto nechápu proč se to tam objevilo, ale je to tak. :?

Připojuji dotaz: Která další z připravovaných staveb (mimo D3) je ve stavu, kdy by se mohlo začít s realizací, avšak nejsou fin. prostředky? Myslím tím delší a ucelenější soubory staveb. Ptám se proto, že dle rámcové analýzy PPP pro ČR vychází, že rozpočet/SFDI je schopen profinancovat až tři paralelní projekty PPP o velikosti (D3 0307-0310)...

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2006 10:00
od Lenny
Michal R napísal:Připojuji dotaz: Která další z připravovaných staveb (mimo D3) je ve stavu, kdy by se mohlo začít s realizací, avšak nejsou fin. prostředky? Myslím tím delší a ucelenější soubory staveb. Ptám se proto, že dle rámcové analýzy PPP pro ČR vychází, že rozpočet/SFDI je schopen profinancovat až tři paralelní projekty PPP o velikosti (D3 0307-0310)...


R6 v Karlovarském kraji, R55 Hulín - Otrokovice, D11 HK - Smiřice, ale tam není stavba ještě úplně připravená, nejsou vykoupeny všechny pozemky. Staveb je spousta. V příštích letech R7, R1, R49, R35.

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2006 22:05
od Jarda
Lenny napísal:
Michal R napísal:Připojuji dotaz: Která další z připravovaných staveb (mimo D3) je ve stavu, kdy by se mohlo začít s realizací, avšak nejsou fin. prostředky? Myslím tím delší a ucelenější soubory staveb. Ptám se proto, že dle rámcové analýzy PPP pro ČR vychází, že rozpočet/SFDI je schopen profinancovat až tři paralelní projekty PPP o velikosti (D3 0307-0310)...


R6 v Karlovarském kraji, R55 Hulín - Otrokovice, D11 HK - Smiřice, ale tam není stavba ještě úplně připravená, nejsou vykoupeny všechny pozemky. Staveb je spousta. V příštích letech R7, R1, R49, R35.


Z hlediska připravenosti je na tom dobře i R4, ale otázka, kolik peněz se na ni bude dávat, když se v jižních Čechách bude stavět D3, která z ní část dopravy odvede.

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2006 12:53
od Lenny
Obyvatelé Trobska se po třiceti letech konečně dočkají protihlukové stěny, včera bylo vyhláčeno výběrové řízení na zhotovile PHS.

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2006 18:45
od Lenny
Na stavbě Kojetín - Kroměříž-západ probíhá skrývka ornice.

Na stavbě Kroměříž-západ - Kroměříž-východ proběhla vbetonáž opěr mostu probíhá bednění mostovek mostů, jeden most je dokončený a další má vybetonovanou mostovku.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2006 12:09
od Jarda
Životy zmařené na D1 bude zanedlouho na louce v blízkosti dálnice u Pávova připomínat pomník. Třicet křížů, za každý rok provozu dálnice jeden. Na každém pak jména těch, kteří v daném roce přišli na dálnici o život.
viz: http://www.novinky.cz/krimi/na-dalnici- ... id597.html

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2006 16:31
od Lenny
0134.1 část MÚK Kojetín má stavební povolení a zárověň byla vyhlášena soutěž na zhotovitele 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 10:03
od Jarda
Ke zprovoznění obchvatu Horní Moštěnice viz: http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=558
Tato komunikace bude v budoucnu sloužit jako součást dálničního přivaděče pro Přerov z D1 (potažmo z R49 a R55) od jihu. Do zprovoznění dálničního obchvatu Přerova bude částečně suplovat chybějící část D1.

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:04
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Ke zprovoznění obchvatu Horní Moštěnice viz: http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=558
Tato komunikace bude v budoucnu sloužit jako součást dálničního přivaděče pro Přerov z D1 (potažmo z R49 a R55) od jihu. Do zprovoznění dálničního obchvatu Přerova bude částečně suplovat chybějící část D1.


To by mě zajímalo jak obchvat Horních Moštěnovic bude suplovat obchvat Přerova. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 20:13
od Jarda
Vzdyť jsem nepsal, že bude suplovat obchvat, ale D1 - přivede dopravu z MÚK Hulín směr sever do Přerova na průtah městem.

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 19:17
od Jarda
Ředitelství dálnic a silnic ČR dne 11. září 2006 uvedlo do provozu závěrečnou třetí etapu silnice I/47, kompletující obchvat města Lipník nad Bečvou.
Podrobnosti: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/C1D1466 ... E700472BC7

Stejně jako předchozí uvedená stavba i tato ztratí tranzitní význam po kompletním dokončení D1.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:19
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Vzdyť jsem nepsal, že bude suplovat obchvat, ale D1 - přivede dopravu z MÚK Hulín směr sever do Přerova na průtah městem.


A proč z MÚK Hulín, když MÚK Říkovice je blíže k městu, ale dobře. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:48
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Vzdyť jsem nepsal, že bude suplovat obchvat, ale D1 - přivede dopravu z MÚK Hulín směr sever do Přerova na průtah městem.


A proč z MÚK Hulín, když MÚK Říkovice je blíže k městu, ale dobře. :wink:


Takže, jetli to tak bude pro někoho srozumitelnější: Na obchvat Horní Moštěnice bude (kolem r. 2010) v MÚK Říkovice napojena stavba D1 0135 Kroměříž-východ – Říkovice, jejíž nejvýznamnější součástí bude velká MÚK Hulín (D1 s R55 a R49).

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2006 14:11
od Jarda
Lenny napísal:Obyvatelé Trobska se po třiceti letech konečně dočkají protihlukové stěny, včera bylo vyhláčeno výběrové řízení na zhotovile PHS.



Výstavba protihlukových stěn nabrala zkluz v důsledku toho, že se tendr nepodařilo všas ukončit, viz: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27229#27229

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:39
od Lenny
„Výběrové řízení se protahuje,“ zdůvodnil opoždění začátku stavby Vladimír Klein z brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic. „Naší vinou to ale není,“ prohlásil. Kdo za zdržení může, ale nechtěl říct.


Jednoduše, prostředky loni nebyly na stavbu vyčleněny, tudiž nikdo s ní nepočítal a věc se "zakonzervovala". Na jednou v půlce roku prostředky přikleply a ejhle ono to nejde tak rychle dopřipravit. Toto nebylo poprvé ani naposled, kdy se něco podobného stalo. 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:12
od Lenny
Bylo zahájeno stavební řízení na stavbu "Dálnice D1, 0134.1 Mořice - Kojetín, II. etapa (část v km 50,400 - 55,100)", ústní projednání se uskuteční 1. listopadu v 10:00 na MÚ Kojetín.

Na úsek km 56,240 - 57,000 je už stavební povolení vydané, ale stále chybí vydat SP na úsek km 55,100 - 56,240.

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2006 01:11
od Jarda
Stránky památníku obětí D1: http://pamatnikd1.unas.cz/index.html

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 10:36
od Lenny
Dnes byl zveřejněn výsledek soutěže na zpracování Technicko-ekonomické studie a zpracování EIA na rozšíření dálnice "D1 Mirošovice - Kývalka", které vyhrálo sdružení firem Pragoprojekt, Valbek a Enervia s nabídnutou cenou 3,5 miliomů Kč. Očekávaná cena zajázky byla 20 milionů Kč. Výběrové řízení se protáhlo zejména kvuli odvolání nektěrých účastníků s odůdovdněním na mimořádně nízkou cenu výherce. Je to další krok v přípravě rozšíření dálnice D1 do Brna. 8)

Přezkum ÚOHS:
http://www2.compet.cz/ISU/2006/VZ/pis31613.html

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 21:38
od Dialniciar
Rozšírenie českej diaľnice D1 Praha-Brno v chýbajúcich úsekoch z 2+2 na 3+3 pruhy by stálo min. 50 mld. CZK. Sú to stavebné náklady, čo znamená, že prípravné práce, výkup pozemkov mimo ochrannej zóny a rôzne povolenia by spolu s nutnými investíciami do okolitých ciest, posunúť niektoré cesty úplne atď. by si vyžiadali ešte min. 10 mld. CZK.

Aj preto, kým to nie je nevyhnutné, neodporúča sa toto začínať. Treba skôr tieto financie dávať na severný ťah a budovanie D1 do Ostravy. Opravovať povrch diaľnice sa odporúča len na najnutnejšie úseky.

Prípravné práce na prípadné rozšírenie sú v takom stave, že najskôr by sa mohlo súvisle začať po r. 2011.

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 21:59
od Jarda
Souhlas. Rozšíření je podle mého názoru nutné jen v okolí Brna (když zatím nebyla přijata varianta výstavby paralelní rychlostní silnice),