Moderátor: Moderátori
mapman napísal:To súvisi s historickým vývojom trasovania.
Povodne mala D1 viesť na UH a TN, a na Ostravu mala ísť D47, ktorá mala trasovanie okolo Chropyně.
Potom sa však D1 natiahla až k Hulínu, kde sa mala deliť na D47, R49 a R55. Potom sa opäť. D1 predĺžila až k Lipníku a od neho ďalej sa mala stavať D47. No a nakoniec sa D1 predĺži až k poľskym hraniciam...
No a potom aby v tom človek nemal zmätok...
Keď to zhrniem, hlavným dovodom je to, že morava má hlavné sídla (BM, ZL, OL, OV) akoby na vrcholoch kosoštvorca. D1 sa drží po pravej strane, uhlopriečka by sa nevyplatila
mapman napísal:TO je diskutabilné... Lebo smer Vyškov - Lipník nebude ten najexponovanejší. Veľa áut jazdí Brno - Zlín, existuje paralelná R46 s R35, veľa áut jazdí OL/OV - R55, navyše pre reláciu Praha - Ostrava bude do budúcna oveľa doležitejšia D11 a R35 a potom až D1 od Lipníku. Trochu paradox, keď tiež vedie z Prahy ))
mapman napísal:To súvisi s historickým vývojom trasovania.
Povodne mala D1 viesť na UH a TN, a na Ostravu mala ísť D47, ktorá mala trasovanie okolo Chropyně.
Potom sa však D1 natiahla až k Hulínu, kde sa mala deliť na D47, R49 a R55. Potom sa opäť. D1 predĺžila až k Lipníku a od neho ďalej sa mala stavať D47. No a nakoniec sa D1 predĺži až k poľskym hraniciam...
No a potom aby v tom človek nemal zmätok...
Keď to zhrniem, hlavným dovodom je to, že morava má hlavné sídla (BM, ZL, OL, OV) akoby na vrcholoch kosoštvorca. D1 sa drží po pravej strane, uhlopriečka by sa nevyplatila
bobikboobika napísal:Soucasne trasovani je vhodne pro smery Brno-Zlin a Zlin-Olomouc, ale vicemene naprosto nevhodne pro smer Zlin-Ostrava,prip. Polsko po R48 a nicneresici oproti dnesku na trase Brno-Ostrava.
Jarda napísal:bobikboobika napísal:Soucasne trasovani je vhodne pro smery Brno-Zlin a Zlin-Olomouc, ale vicemene naprosto nevhodne pro smer Zlin-Ostrava,prip. Polsko po R48 a nicneresici oproti dnesku na trase Brno-Ostrava.
Cestu z Brna do Ostravy D1 zkrátí oproti R46 + R35 o necelé 2 km.
Honda napísal:mapman napísal:TO je diskutabilné... Lebo smer Vyškov - Lipník nebude ten najexponovanejší. Veľa áut jazdí Brno - Zlín, existuje paralelná R46 s R35, veľa áut jazdí OL/OV - R55, navyše pre reláciu Praha - Ostrava bude do budúcna oveľa doležitejšia D11 a R35 a potom až D1 od Lipníku. Trochu paradox, keď tiež vedie z Prahy ))
Ano, je to diskutabilné a mňa by zaujímalo, aké boli prvé plány a či na nich vplývali regióny
Totiž po dostavbe Brno-Viedeň sa zvýši význam v celom ťahu na Ostravu a Poľsko a "gro" dopravy z Prahy bude smerovať na Brno.
Marty napísal:Mas pravdu Hondaku, ale co az bude jednoho krasneho dne hotova R55 a 2pruhovy obchvat Breclavi smerem na hranice s A ?
Podle mne bych v pripade tranzitu A-PL v Rakousku pred prechodem Mikulov uhnul na Breclav a jel byl kolem Otrokovic, Prerova na Ostravu nebo Tesin... To by bylo urcite kratsi a rychlejsi (vyhnul bych se zahustene doprave u Brna). Pokud tedy nebude vyhodnejsi jet pres SK... Co Vy dalnicni experti na to ???
Michal.ACS napísal:Já jsem zastánce jednoho dlouhého tahu v naší malé krásné republice 377km dlouhá dálnice.. R46 je strašná a řešit takhle dopravu z mého laického pohledu se mi moc nezamlouvá. D1 je zkrátka D1 a proto mi nevadí, že se spojují úseky od Kroměříže až po Lipník. Trošku žasnu nad tím, že lidi si říkají, jak je to zbytečné a kdo co bude používat... nebude to krásný si vybrat jakou cestou pojedu? a navíc... ruku na srdce... kdy bude dostavěna R(D) 35? to je ve hvězdách...
Dialniciar napísal:Vy budete musieť ísť len po D1 od Brna na Ostravu, inak nepôjdete po diaľničnej sieti. Práveže variant predtým bol o tom, že by ste mal na výber vybrať si priamu D1 alebo dlhšiu kombináciu inak rozložených R55 a R49.
mapman napísal:Dialniciar napísal:Vy budete musieť ísť len po D1 od Brna na Ostravu, inak nepôjdete po diaľničnej sieti. Práveže variant predtým bol o tom, že by ste mal na výber vybrať si priamu D1 alebo dlhšiu kombináciu inak rozložených R55 a R49.
Toto som nepochopil. Z Brna na Ostravu budú predsa stále dve možnosti. Buď D1-R46-R35-D1 alebo len sólo D1... Obidve v rámci diaľničnej siete...
A to isté z Prahy do Ostravy. Buď D1 alebo D11+R35+D1...
mapman napísal:Povodne trasovanie D1 resp. D47 okolo Chropyně poznám a to súčasné rozhodne neobhajujem, skor sa ho snažím vysvetliť, osobne si tiež myslím že sa to malo ťahať rovno.
mapman napísal:Troufám si říct, že na jakékoliv změny už je dnes pozdě a přineslo by to větší škodu než užitek... Spíš mě rozčiluje že DK Hulín je neúpná, to by se na křížení komunikací nadřazené dopravní sítě nemělo dít...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.